“Lad os åbne dørene”
Sverige var jo grunden til, at jeg overhovedet begyndte at skrive om samfundsforhold for 26 år siden. Jeg har var kommet der første gang som barn i 1956, og jeg havde siden haft/lejet tre forskellige huse og tilbragt masser af timer i landet. Jeg havde ikke forudset, at skriveriet blev til en skilsmisseproces. Jeg kom efterhånden mindre og mindre i Sverige, og de sidste ti år har jeg også skrevet mindre og mindre om Sverige. Processen er om ikke fuldendt, så er den nu langt fremskredet.

