20
aug
Seneste opdatering: 21/8-20 kl. 1527
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!

Til fordel for Trudeaus Liberal Party of Canada.

I Þjeblikket censurerer de Republikanske stemmer i det amerikanske valg, og de ville blande sig i et  dansk, hvis det var vigtigt nok, hvad det sjÊldent er . Jeg er selv lukket tilbage pÄ Facebook efter en mÄned, men jeg vil ikke skrive der mere. Det frie ord har intet at gÞre pÄ Facebook, som skulle lukkes i Danmark pÄ grund af deres grundslovsstridige praksis.

Men da deres censur yderst er bestilt af politikerne, kommer det ikke op i Folketinget, at der nu er genindfĂžrt omfattende, politisk censur i Danmark. Det er bare “omstĂŠndighedernes diktatur”, der er ankommet via big tech og EU. Frie ord er blevet ubekvemme og gammeldags.

Det nÊste der ryger er demokratiet, men teatret vil bestÄ i medier og Folketing, og et flertal vil tro, de stadig lever under en demokratisk styreform. Sverige vil stadig hedde Sverige, nÄr svenskere er kommet i mindretal.

On Wednesday’s episode of The Ezra Levant Show, former Facebook censor Ryan Hartwig joined the show to explain how the social media giant was involved in censoring Canadians during the 2019 federal election.


En Trojansk Hest

af Henrik M. Jensen

MellemÞsten har fÄet en ny sultan, den fÞrste siden Osmannerriget brÞd sammen i 1922 og blev aflÞst af Mustafa Kemals styre, der skabte det moderne Tyrkiet og indfÞrte nÊsten 100 Ärs sekulÊrt styre.

Men tiderne skifter, og en ny sultan ved Bosporus’ bredder er gĂ„et i gang med at genindfĂžre et religiĂžst styre, genrejse det gamle osmanniske sultanat og Ăžge Tyrkiets tilstedevĂŠrelse og indflydelse i MellemĂžsten, Nordafrika og pĂ„ Balkan. Og som noget nyt ogsĂ„ i Vesteuropa, hvor en tyrkisk diaspora har slĂ„et sig ned. Og i Danmark hedder reprĂŠsentanten for det det nye aggressive Tyrkiet Fatih Alev.

I radioen

I DR’s “TidsĂ„nd” optrĂ„dte Alev i sidste uge med Ribes biskop Elof Westergaard i anledning af Tyrkiets omdannelse af Den Hellige Visdoms Katedral (alias Hagia Sophia alias Ayub Sofia) i Konstantinopel fra museum til moskĂ©.

At kirken, som i 1453 efter den osmanniske erobring af den Ăžstlige kirkes hovedcenter, var blevet gjort til moske, i 1934 af Kemal blev gjort til museum, sĂ„ Alev som en fornĂŠrmelse mod det tyrkiske folk – ligesom alle Kemals Ăžvrige reformer. For de gik imod det tyrkiske folks Ăžnsker, og derfor har Erdogan med sin genĂ„bning af moskeen blot bragt bygningen og situationen tilbage til det oprindelige, det “normale”.

De manglende spÞrgsmÄl

Her havde det vÊret oplagt at spÞrge Alev, om Hagia Sophia ikke er bygget som en kirke? Og om den ikke har vÊret kirke i 900 Är, altsÄ dobbelt sÄ lÊnge, som den har vÊret moské?

Og havde det sÄ ikke, hvis man som Alev sagde, viille bringe bygningen tilbage til den oprindelige funktion, vÊret mere rigtigt at genÄbne den som kirke??

Og Alev, der mente at Kemal ikke havde taget hensyn til tyrkernes fÞlelser, sagde ikke et ord om de fÞlelser, som de ortodokse i Konstantinopel mÄtte gÄ igennem ved at se deres stolte kirke blive forvandlet til en moské og deres by blive pÄfÞrt muhammedismen med vold og tvang.

Alt dette havde en kvik journalist taget fat i, men “TidsĂ„nds” Christoffer Emil Bruun er ingen kvik journalist. Han er ikke engang kvik.

“Eksperten”

Fatih Alev har vĂŠret med i den offentlige debat i snart tyve Ă„r. Med sin noble og urbane fremtrĂŠden har han vĂŠret en populĂŠr samtalepartner for kulturradikale prĂŠster og religionsinteresserede, som sĂžger “dialog” med en ideologi, der helt grundlĂŠggende er “monolog” og derfor kun pĂ„ skrĂžmt gĂ„r i dialog. Og han har naturligvis siddet i bestyrelsen for “Kristen-Islamisk Dialogcenter”.

Alev er typisk for de muhammedister, der er vokset op i Danmark og forstÄr at belÊgge deres ord, sÄ Politiken-segmentet bliver henfÞrte.

Han taler for “en bedre tone i debatten”, gĂ„r ind for stening ganske vist, men bare rolig: Islamiske regler er kun relevante i islamiske samfund, dvs. fĂžrst relevante i Danmark, nĂ„r muslimerne har overtaget magten.

Og sĂ„ er han fremmeste talsmand for de 28 tyrkiske moskeer i Danmark (se Osmannerne kommer, Snaphanen 28.7.) samt formand for Unionen af EuropĂŠiske Tyrkiske Demokrater. Og det lyder tilforladeligt, men UETD er AKP’s forlĂŠngede arm, og det er her, at Alev bliver farlig. I fĂžrste omgang for herboende sekulĂŠre tyrkere, der er modstandere af Erdogan, i anden omgang for det Europa, der er udset som en fremtidig slagmark for de osmanniske erobrere, der ikke lykkedes i fĂžrste omgang.

1453

Dette Är er vigtigt for den tyrkiske og muslimske selvforstÄelse, for det er den forelÞbige kulmination i muslimernes kamp mod kristendommen og deres sejrsmarch op gennem Europa, der fÞrst blev stoppet foran Wien 230 Är senere. 1453 var Äret, hvor sultan Muhammed 2. endelig kunne indtage den ortodokse kirkes hovedstad og gÞre kristenhedens hovedkirke gennem nÊsten 1000 Är til en moské. 1453 markerer Äret for udslettelsen af det byzantinske rige og begyndelsen for det endelige opgÞr med Europa og kristenheden. Og da Erdogan genÄbnede Den Hellige Visdoms Katedral som moské ved at recitere koranens Äbningsvers, markerede det bÄde en Äbning og en begyndelse pÄ fÊrdiggÞrelsen af det arbejde, som ikke lykkedes i fÞrste omgang.

Den trojanske hest

Troja lÄ i Lilleasien, som tyrkerne angreb og besatte, sÄ historien, om hvordan man erobrer en by indefra, er en oplagt inspiration for tyrkerne.

Erdogan og hans parti AKP har lige nu travlt med at sende hundredetusinder af unge muslimske mÊnd ind i Europa, der sÄ kan forbinde sig med de mange millioner, som er der i forvejen.

Og i fronten for muslimerne i Europa stĂ„r isĂŠr tyrkerne, som ikke blot lader sig opflamme af Muhammeds “kald til kamp mod de vantro”, men ogsĂ„ fĂžler kaldet fra osmannerrigets stolte tradition for erobringer. Og forrest i Danmark stĂ„r Fatih Alev.

Og bag ham stĂ„r folk som den tidligere kriminelle Abdul Petersen og DR’s servile mikrofonholder Christoffer Emil Bruun.


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?


Comments are closed.