27
sep
Seneste opdatering: 27/9-20 kl. 2217
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!

© Snaphanen.dk

Det nye, »multikulturelle«, samfund indebĂŠrer en voksende klĂžft mellem Danmarks oprindelige befolkning og muslimske indvandrere og deres efterkommere – en faktisk adskillelse, der bliver mere udtalt, efterhĂ„nden som tiden gĂ„r, og som ikke har meget med multikultur at gĂžre. Der er sket prĂŠcist det modsatte af, hvad politikerne og deres stĂžtter i medierne og pĂ„ universiteterne havde stillet befolkningen i udsigt, og som de har brugt som argument for masseindvandringen.

PÄ trods af de mange milliarder kroner, som danske regeringer har brugt pÄ »integrationen« gennem de seneste tredive Är, gÄr samfundets sammenhÊngskraft stadigt mere i oplÞsning.

StatsoplĂžsning og antagonistiske enklaver

Hvad der er tilbage er parallelsamfund, dvs. en situation, hvor landet ophÞrer med at fungere som en enhed pÄ grund af den fysiske, kulturelle, religiÞse og politisk-retslige adskillelse af ikke-muslimer og muslimer i uforenelige, antagonistiske enklaver. Udviklingen er beslÊgtet med de nylige erfaringer pÄ Balkan og Nordirland under urolighederne. Den danske statsoplÞsning er dog ikke nÊrt sÄ fremskredet som i lande som Storbritannien, Sverige, Tyskland og Frankrig. I sidstnÊvnte land er der hundreder af sÄkaldte Zones urbaines sensibles, det vil i praksis sige omrÄder, hvor statsmagten er sat uden for indflydelse.*

SpÞrgsmÄlet er i det hele taget, om den lokale muslimske befolkning betragter sig som en del af Danmark, eller om den snarere ser sig som en del af den globale umma, dvs. den muslimske nation, og derfor slet ikke fÞler sig som et mindretal, men som en del af en befolkning pÄ et sted mellem en og to milliarder trosfÊller, der fÄr de fem millioner danskere til at svinde ind til ubetydelighed.

Ummaens selvbevidsthed synes i Ăžvrigt at vĂŠre styrket af de senere Ă„rtiers udvikling – ikke mindst af den islamiske revolution i Iran i 1979, Sovjetunionens ydmygende nederlag efter invasionen i Afghanistan og USA’s mislykkede intervention i Irak, men isĂŠr af de enorme indtĂŠgter, som er tilflydt de olieeksporterende lande, og som har muliggjort en omfattende finansiering af muslimsk missionsvirksomhed i Vesten.

De demografiske forskydninger bliver irreversible

Hertil kommer, at Vestens muslimske immigrant- befolkning pĂ„ ganske fĂ„ Ă„rtier er blevet sĂ„ talrig, at den kan begynde at hĂ„be pĂ„ at komme til at udgĂžre et flertal i flere lande – eller i det mindste nĂ„ en sĂ„dan talmĂŠssig styrke, at de sekulĂŠre stater bliver nĂždt til at acceptere en magtdeling eller en opdeling af territoriet.** LĂŠnge inden midten af det 21. Ă„rhundrede vil antallet af muslimer vĂŠre stort nok til, at de demografiske forskydninger bliver irreversible.

Dette betyder naturligvis ikke, at integration er umulig. Alt, hvad jeg siger, er, at jeg ikke kender noget eksempel pÄ, at en betydelig muslimsk befolkning har ladet sig integrere i en ikke-muslimsk vÊrtsbefolkning. Bevisbyrden for, at en sÄdan lykkelig udvikling er realistisk, pÄhviler i hvert fald dem, der har hÊvdet og fortsat hÊvder, at integrationen af muslimer i Europa ikke bliver noget problem.

 Slutningen pÄ den sekulÊre stat, som vi har kendt den

Vil muslimsk ikke-integration betyde slutningen pĂ„ den sekulĂŠre stat, som vi har kendt den? Sandsynligvis. Religion – eller mere prĂŠcist: islamisk ideologi – er pĂ„ fremmarch som identitetsmarkĂžr blandt danske og andre vestlige muslimer og vil betyde, at muslimske institutioner bliver stadigt stĂŠrkere.

* »Atlas des Zones urbaines sensibles« 

** Se f.eks. beregninger af demografen Hans Oluf Hansen fra KĂžbenhavns Universi- tet, i Berlingske Tidende, 21.8., 2005.

Lars Hedegaard kommer i slutningen af oktober med en ny bog: SĂ„dan dĂžde Danmark. Vil vil bringe uddrag af bogen.


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?


Comments are closed.