6
aug
Seneste opdatering: 7/8-13 kl. 1914
1 kommentar - Tryk for at kommentere!

Han har det svært på Al Jazeera. Whittle leder New Culture Forum. Jeg filmede ham her, da han formfuldendt introducerede Melanie Phillips i København i 2009, og jeg fotograferede ham her.

Kom til Sverige, min far, sĂĄ skal du se voldelige venstreekstremister

Weimar i Mälardalen. Er Sverige egnet for demokrati? Ikke rigtigt, egentlig. Det er Nordens Mellemøsten. Meget af det vi præsenteres for af svenske medier, er rent teater. Sverige balancerer på en kvivsæg og kan ganske let blive 9–10 November 1938. Når folket er så kuet, foragtet og censureret, kan man ikke tale om et egentligt demokrati. Hvert 4. år kan de stemme, men der er ikke en presse, der leverer fakta for en informeret stemmeafgivning. Et uoplyst og vildledt folk kan ikke stemme kvalificeret.

Man kan synes, at den store skurk i Sverige er denfolkevalgte, men den er i realiteten public service og den statsstøttede presse, der har en tydelig ideologisk dagsorden. Oprør imod dem er uhyre vanskeligt. Et demokratisk samfund skal give folk redskaberne og informationerne til at danne deres mening, ikke fortælle dem, hvad de skal mene. Man kan ikke vurdere demokratiets goder og onder, før man har tilladt det at virke, og det er sket meget modvilligt i Sverige.

Dansk og norsk demokrati får lov at agere, svensk ikke. Mistro og nedvurdering er set ude fra, det mest fremtrædende karakteristikum. Folkestyre opfattes som et onde, man må forsøge at leve med og opdrage, manipulere og og nedtyste. 18.000 journalister er uddannede eksperter i det. De skal af med deres land, er det ok? Åbenbart.

Vänsterkampanj bakom vĂĄg av attentat, “Odla ditt klasshat”, Systematiska attacker. Fine produkter af et uddannelsessystem og et mediehegemoni. Hvad man sender op i luften, kommer ned i hovedet pĂĄ Ă©n igen. NĂĄr de bliver lidt ældre, bliver de moderate og gĂĄr ind i EXPO. Lidt senere skriver de i Aftonbladet og Expressen og til sĂĄ bliver de Riksdagsmedlemmer eller deres generations Mikael Wiehe.

Man løber aldrig tør for noget at revoltere imod, tilsidst gĂĄr de voldeligt til angreb pĂĄ døden, den er ogsĂĄ orättvis, og rättvisa er en meget stor ting i Sverige. Her tænkes ikke pĂĄ den juridiske, men pĂĄ den mere holistiske og eksistentielle. Sækulære samfund kan ogsĂĄ være meget religiøse. “When a Man stops believing in God he doesn’t then believe in nothing, he believes anything”, tilskrives Chesterton. Vold, for eksempel. Men se nedenfor, hvad der mĂĄske er medfødt af moral og ‘fordomme’. Er vi født bigotte og danner kulturen vores tolerance og udsyn alternativt vores smĂĄlighed og snæversyn? Og hvis det er sĂĄdan, kan de gode, revolutionære viljer virkelig betvinge naturen og kulturen?

0 0 votes
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Prudentius
10 years ago

Man kan vel sige, pĂĄ trods af den megen snak om integration, økonomi osv., at kernen i diskussionen om masseindvandringen handler om hvorvidt Europa tilhøre europæerne eller hele menneskeheden. De europæiske eliter mener uden tilløb til tøven, at hele menneskeheden høre hjemme her, mens flertallet i de europæiske befolkninger mener at deres lande tilhøre dem selv. Det er en kamp som eliterne indtilvidere har vundet stort, og ogsĂĄ har sat alt ind pĂĄ at vinde, selv fremtiden har de satset pĂĄ denne politik. SpørgsmĂĄlet er sĂĄ om Dr. Frankenstein kan styre sit monster og det er der ikke meget der… Read more »

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x