17
sep
Seneste opdatering: 17/9-12 kl. 2357
8 kommentarer - Tryk for at kommentere!

I dagens store artikel i Newsweek beskĂŠftiger Hirsi Ali sig med ironien i, at MelllemĂžstens seneste koraniske feberanfald falder sammen med Rushdies netop udkomne erindringer om 1989. Hun tror ligesom andre, at de teologiske ‘demokratier’ der er fremstĂ„et af ‘det arabiske forĂ„r’, vil smuldre under mĂždet med virkeligheden. Man har lov at hĂ„be, selvom vĂŠgtskĂ„len tipper, nĂ„r man betragter de politisk-journalistiske reaktioner i Vesten.

ForhÄbentlig vil de opdage, at imamerne ikke hjÊlper dem, at Allah ikke skaffer dem brÞd i munden, at det er amerikanerne, der bestemmer om den egypterne overhovedet har en kampdygtig hÊr og hvede at bage brÞd af, og at verden vil lÞbe tÞr for EuropÊere, ikke mindst svenskere, der vil aftage ofrene for deres fejltagelser og mislykkethed. En dag vil den mÄske ligefrem lÞbe tÞr for mennesker, der har ondt af dem. Hvor mange skal dÞ inden da, og hvor meget vil der vÊre tilbage af fungerende civilsamfund og nationalstater i Europa? Vi kender ikke svaret, men vi ved at hovedparten af Europas polikere end ikke efter fire Ärtier er nÄet frem til at stille spÞrgsmÄlet. I Danmark, hvor vi burde vÊre i fuld gang med at diskutere kriterier for omfattende repatriering og genforhandling af det net af konventioner, vi har spundet os ind i, har RAF regeringen lavet en ny asylaftale med Enhedskommunisterne og Liberal Alliance. De udleverer mine bÞrn fremtid til effekterne af tilfÊldige hÊndelser i en dysfunktionel, muslimsk kultur, og jeg gÞr mit til, at de historien ikke glemmer dem.

Utopian ideologies have a short lifespan. Some are bloodier than others. As long as Islamists were able to market their philosophy as the only alternative to dictatorship and foreign meddling, they were attractive to an oppressed polity. But with their election to office they will be subjected to the test of government. It is clear, as we saw in Iran in 2009 and elsewhere, that if the philosophy of the Islamists is fully and forcefully implemented, those who elected them will end up disillusioned. The governments will begin to fail as soon as they set about implementing their philosophy: strip women of their rights; murder homosexuals; constrain the freedoms of conscience and religion of non-Muslims; hunt down dissidents; persecute religious minorities; pick fights with foreign powers, even powers, such as the U.S., that offered them friendship. The Islamists will curtail the freedoms of those who elected them and fail to improve their economic conditions.

After the disillusion and bitterness will come a painful lesson: that it is foolish to derive laws for human affairs from gods and prophets. Just like the Iranian people have begun to, the Egyptians, Tunisians, Libyans, and perhaps Syrians and others will come to this realization. In one or two or three decades we will see the masses in these countries take to the streets—and perhaps call for American help—to liberate them from the governments they elected. This process will be faster in some places than others, but in all of them it will be bloody and painful. If we take the long view, America and other Western countries can help make this happen in the same way we helped bring about the demise of the former Soviet Union. Muslim Rage & The Last Gasp of Islamic Hate.

Berlin-Neukölln: »Den bitre sandhed om multi-kulti«

Endnu en tysk, socialdemokratisk politiker udgiver en Ă„benhjertig bog om multikulturen, nemlig Berlin-Neuköllns borgmester Heinz Buschkowsky: “Neukölln ist ĂŒberall”.

Vi har rigtig nok fĂ„et at vide af Politiken-DR’s korrespondent i Tyskland, Peter Wivel og professor Per Øhrgaard, at tyskerne for lĂŠngst har lagt Thilo Sarrazin diskussionen bag sig, at de underforstĂ„et ikke er som de provinsielle, smĂ„lige danskere. (Svenskerne har stort set aldrig hĂžrt om Thilo Sarrazin, takket vĂŠre det politiske jerngreb de holdes i af deres kongelige journalistforbund.) Men jeg ville tage DR, Politiken og Ørhgaard cum grano salis, hvis jeg var dansker og ikke forstod tysk, hvad jeg iĂžvrigt mistĂŠnker hovedparten af danske journalister under 40 for ikke at kunne. (Hvor mange behersker forresten bare svensk, nu vi taler om det?) Der er meget tysk stof pĂ„ dette omrĂ„de, der aldrig nĂ„r danske seerere og lĂŠsere.

NeukÞlln har en indvandrerandel pÄ 41 %, omtrent som MalmÞ, og har gennem Ärene skabt overskifter gennem fuldstÊndig utÄlelige forhold for skolelÊrere, dokumentaren Kampf in Klassenzimmer (som ingen danskere kender, men som DR 2 mÄske viser kl.23 om fem Är), den tidligt afdÞde dommer Kirsten Heisigs NeukÞllner-model, hendes utrÊttelige kamp mod arabiske klaners anarki og kriminalitet, der mÄske, mÄske ikke kostede hende livet. Og meget, meget andet.

Tyskland er vores nabo, et stort kulturland og Europas stĂžrste sprogomrĂ„de pĂ„ 100 millioner mennesker. Det er Europas fĂžrende Ăžkonomi og det fortjener at blive behandlet i helformat af det lille mindretal, der har de sproglige evner til at formidle det. Jeg har undladt at sĂŠtte BILD interviewet i citationsgrafik for ikke at nedsĂŠtte lĂŠsbarheden. (Snaphanens delvise oversĂŠttelse af Die bittere Wahrheit ĂŒber Multi-Kulti.)

»Den bitre sandhed om multi-kulti«

“Det drejer sig mere om hverdagens fĂžlelse af afmagt i en verden hvor folk gĂ„r gennem supermarkedet, forsyner sig med varer og passerer kassen uden at betale og lader kassedamen forstĂ„, hvad der vil ske med hende, hvis hun tilkalder politiet.

Der hvor man gĂ„r fem ved siden af hinanden pĂ„ fortovet, og alle andre mĂ„ trĂŠde til side. Der hvor alle ved et rĂždt stoplys ser lige ud for at undgĂ„ at blive tilsvinet af gadeslagsbrĂždrene i bilen ved siden af og spurgt: “Har du et problem? Vi lĂžser det lige nu.”

Der hvor stĂžrre unge krĂŠver at mindre betaler for at fĂ„ lov at bruge legeredskaber, hvor unge kvinder bliver spurgt om ‘de vil bolles tykke’, hvor buschauffĂžren fĂ„r sodavand hĂŠldt ud over sig hvis han spĂžrger om en billet.

En politibetjent der i Ärtier havde arbejdet i Neukölln, fortalte mig for nylig, at han ikke i hele sin tjeneste ikke kunne huske at have oplevet et lommetyveri eller rÞveri begÄet af indvandrere mod en kvinde med tÞrklÊde. Tyskere er lette ofre. Fjenden er de hadede tyskere; de er mÄlet for deres aggressioner, og de har intet at modstÄ indvandreres flash-mob med. I lÞbet af minutter tilkalder en SMS-kÊde af agressive venner.

Dette kan ramme enhver i dagligdagen. Det kan vĂŠre dig der fĂ„r en overraskelse hvis du har et lille bilsammenstĂžd, nemlig hvis den anden part er indvandrer. I det tilfĂŠlde kan du Ăžjeblikkeligt blive omringet af adskillige ‘vidner’, der nĂžjagtigt har set alt. Det er ikke ham, der kĂžrte ind i dig, men snarere dig der bakkede op i ham.

Hvis der er tvivl, er reglen at man hjĂŠlper sine etniske sĂžstre og brĂždre. Sandheden har ingen betydning, nĂ„r man har med en vantro at gĂžre. Det er den slags, der gĂžr mennesker her sĂ„ “glade” for hinanden. Allermest rammer denne territorieadfĂŠrd gamle og helt unge, som skal lide under at blive vist, hvem der bestemmer.

Vi opdrager vores bĂžrn og unge til at vĂŠre fredelige og uvoldelige. Andre opdrager dem til at vĂŠre stĂŠrke, tapre og kampdygtige. Udgangssituationen er fra starten ulige. SĂ„ lĂŠnge vi har en alt-tilgivende og forstĂ„ende politik, kan vi ikke ĂŠndre situationen, fordi vi forsĂžmmer den moralske og kulturelle identitet. SĂ„ lĂŠnge fĂ„r vi kun en mislykket integration. Die bittere Wahrheit ĂŒber Multi-Kulti.

For sĂ„ vidt giver denne bog ikke nĂždvendigvis nogen foreskriver opskrifter. Jeg kan dog ikke udelukke det, for der er mange forskellige slags Neukölln. En anden indledende bemĂŠrkning er vigtig. For at undgĂ„ den forventede ophidsede, organiserede forargelse, burde der faktisk pĂ„ hver eneste af de siderne stĂ„, at de ting der beskrives ikke gĂŠlder alle indvandrere, alle muslimer, alle bistandsmodtagere og alle unge. NĂ„r jeg i dag siger, at multikulturen er mislykket, sĂ„ betyder det ikke, at der ikke findes nogen vellykket integration i Tyskland. Denne bog beskĂŠftiger sig med den anden side af medaljen. Jeg kender ingen socio-politisk emne, hvor der hykles og lyves sĂ„ meget, som om integrationen. FuldstĂŠndigt indholdslĂžst sludder og politisk korrekthed, er som oftest kun et alibi for passivitet for de professionelle.„Ich meine niemals alle ‹Einwanderer, Muslime oder Hartz-IV-EmpfĂ€nger“

Se ogsĂ„ Peter Voß fragt Heinz Buschkowsky: Integration ein illusion ? fra 18 juni 2012.

Heinz Buschkowsky taler selvfĂžlgelig som en politiker. Han siger ikke “Vi – politikerne – har installeret ulĂžselige problemer,” det kan man ikke forlange. Men han er ganske Ă„benmundet i dette Tagesschau-interview og siger f.eks. “islam i sin uĂŠndrede form er uforenelig med Tyskland og demokratiet”. Han indvier os dog ikke i, hvad vi skal gĂžre ved det. Skal de frivilligt ‘drage ad Helvede til’ eller skal vi hjĂŠlpe dem pĂ„ vej ?

tagesschau-Videochat mit Heinz Buschkowsky (SPD), BezirksbĂŒrgermeister Neukölln from politik-digital on Vimeo.

0 0 votes
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

8 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Victor -
Victor -
10 years ago

SĂždt med Bild Zeitung….ved I overhovedet, hvem der sidder i bestyrelsen for Hurryiet?

http://www.hurriyetkurumsal.com/eng/cv_kai_diekmann.asp

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago

Salman Rushdie: Satanic Verses ‘would not be published today’

http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-19600879

Sir Salman Rushdie has said he does not think his 1988 novel The Satanic Verses would be published today because of a climate of “fear and nervousness”.

The writer said the banning of his book in many countries and the subsequent threats on his life had created a “long-term chilling effect”.

“A book which was critical of Islam would be difficult to be published now,” he told the BBC’s Will Gompertz.

He said the only way to solve the issue was for publishers to “be braver”.

Nick
Nick
10 years ago

Bedre husket: ‘hvad tror du sĂ„ kolleger fortĂŠller deres dĂžtre nĂ„r de nĂ„r den alder (13-14) og skal ud at fĂŠrdes i byen, til fester? Hvad tror du man fortĂŠller nĂ„r man virkelig vil lĂŠre dem at det ikke er en leg, fĂ„ dem til at forstĂ„ alvoren? Det er de mest forfĂŠrdelige historier, der fortĂŠlles, fx at der faktisk knap undgik syreangreb pĂ„ en dansk pige der afviste ‘en-fra-miljĂžet’, og sĂ„ blev truet ‘med stĂžrste knive hende og bedstemoderen havde oplevet’. SĂ„dan kommer aldrig med i rapporten. OgsĂ„ hvad i fremtiden vil ske: vold og rĂžverier ned, men hvorfor?… Read more »

Nick
Nick
10 years ago

Skriver ellers aldrig, men vil lige dele: fik en Ă„benhjertig beretning for et par uger siden fra Ă©n i politiet (kbh) om hvor lidt kontrol der reelt er over kĂžbenhavn. ‘Hvad tror du politibetjente siger til deres teenagedĂžtre?’ Han er selv gammel i gĂ„rde og har set en del, men det er sĂ„ slemt efterhĂ„nden at han frarĂ„der at stifte familie i kĂžbenhavn, det eneste glimt af hĂ„b ser han i de yngre kolleger. Det er gamle idioter som ham selv der stĂ„r i vejen: ‘vi har vĂŠret alt for naive alt for lĂŠnge… og vi bliver ved med at… Read more »

Anna
Anna
10 years ago

KĂŠre Snaphanen Tak for jeres oversĂŠttelse. Efter endt lĂŠsning sidder jeg pĂ„ denne aften tilbage med fĂžlelsen af afmagt og frygt for fremtiden. Ikke min egen fremtid, men mine bĂžrns, mine to smukke dĂžtre som lige nu ligger trygt i deres senge. Mine bĂžrn bliver (som alle danske bĂžrn) opdraget med vĂŠrdier som tillid, forstĂ„else og “fredelighed”, hvordan skal de kunne modstĂ„ og forsvare sig mod vold og aggresioner? De er gamle nok til, at jeg forsigtigt er begyndt at advare dem, om de mĂžrke sider af den islamiske indvandring. At de ikke skal tro pĂ„ alt hvad deres flinke… Read more »

Peter Andersen
10 years ago
Reply to  Anna

Anna Den vestlige verden befinder sig i et nihilistisk single-helvede. Vores stĂžrste bekymring er penge eller hvilket mĂŠrke telefon eller bil vi har. Men pludselig fĂ„r nogen af os bĂžrn. Og vi fĂ„r helt andre bekymringer. Den muslimske masseindvandring er en realitet og den er dĂždsens alvorlig. BĂ„de for os selv, men i sĂŠrdeleshed for vores bĂžrn. Og det vĂŠrste og mest forbandede er, at vi selv er skyld i det. Vi efterlader vores bĂžrn et samfund langt vĂŠrre end det vi selv voksede op i. Og vi vĂ©d det godt. Alt andet er lĂžgn. Vi render rundt pĂ„ legepladserne… Read more »

Prudentius
10 years ago

EuropĂŠerne bĂžr nok snart indse at islamisk indvandring skaber, ja, islamiske tilstande, og i sidste ende islamiske lande. Af grunde der ikke er helt klare for mig, mener de fleste europĂŠere dog at kunne unddrage sig den skĂŠbne vantro normalt fĂ„r efter muslimske grupper opnĂ„r kritisk masse. Kristne i Egypten, i Pakistan, i Irak, jo, men nĂŠ-nĂŠ ikke os. Der er mĂ„ske tale om en slags rest af imperielt-kolonialt hovmod, man drĂžmmer simpelthen ikke om at kunne trĂŠkke det korteste strĂ„ overfor den tredjeverdens hungrige elendige masser pĂ„ evig flugt fra deres egen fallit. Men her gĂžr vi sĂ„ bestemt… Read more »

8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x