21
apr
Seneste opdatering: 21/4-24 kl. 1105
74 kommentarer - Tryk for at kommentere!

N√•r de alternative medier nedbryder propagandal√łgnen

Af Jette Anne Marie Hansen

Den gode, gamle professor John Mearsheimer p√•peger, at Max Blumenthal/Grayzone m.fl. meget tidligt tilbageviste Israels propagandal√łgne om halshuggede babyer og voldt√¶gter. L√łgne, som mainstreammedierne ukritisk viderebragte – og faktisk stadig forf√¶gter, hvis de kan komme afsted med det. Disse l√łgne er p√• ubehageligste vis blevet brugt til at skabe accept hos befolkningerne i Vesten af det verserende folkemord p√• pal√¶stinenserne i Gaza.

Mainstreammedierne er degenereret til at blive propagandister for regeringen og globalisterne. Som Mearsheimer siger, ville der slet ikke have v√¶ret nogen debat om, hvad der skete 7. oktober, var det ikke for de alternative medier‚Ķ I det hele taget ville der ikke v√¶re nogen samfundsdebat. Vi ville v√¶re n√łdt til at tro p√• alt muligt l‚Ķ for at sige det.

Af samme grund har de alternative medier ogs√• givet mainstreammedierne baghjul, hvorfor de i stigende grad lever en hensygnende tilv√¶relse. Den konkurrence er de selvsagt ikke glade for. Derfor tager mainstreammedierne ogs√• for tiden politikerne i h√•nden og l√¶gger op til √łget censur af de alternative medier.

Pierre Collignon, der netop er udn√¶vnt til chefredakt√łr p√• Berlingske, fort√¶ller, at han g√•r meget op i, ‚Äúhvordan medier skal h√•ndtere syndfloden af l√łgne, manipulationer og misinformation i det offentlige rum‚ÄĚ.

Det er jo morsomt at han siger det, al den stund, det er mainstreammedierne, der er de prim√¶re kolport√łrer af manipulationer og misinformation i det offentlige rum. F.eks. har hans egen spr√łjte viderebragt Israels propagandal√łgne om 7. oktober – UDEN at rette dem. Og lur mig om ikke ‚Äúh√•ndtere syndfloden af l√łgne, manipulationer og misinformation‚ÄĚ er en eufemisme for censur og undertrykkelse af de alternative mediers ytringsfrihed og ytringsfriheden p√• de sociale medier.

Hvis man bem√¶rker det, bliver p√•standen om, at de alternative medier udg√łr kilder til misinformation og disinformation, generelt ikke kvalificeret – blot p√•st√•et.

HVILKEN misinformation og HVILKE ‚Äúkonspirationsteorier‚ÄĚ s√•kaldte taler vi om? Det er der ingen, der siger.

Forgangen s√łndag blev emnet d√¶kket p√• Clements ‚ÄúAkkurat‚ÄĚ p√• P1. Clement havde Jeanette Serritzlev fra Forsvarsakademiet i studiet sammen med bla. Morten L√łkkegaard (V). Serritzlev har specialiseret sig i at p√•st√•, at Rusland st√•r bag en syndflod af misinformation, der skyller ind over Danmark og distribueres p√• de sociale medier.

Serritzlevs redeg√łrelse var en ynk at h√łre p√•. Det bedste, man kan sige om hende, er, at hun usikkert hakkede og stammede og virkede elendigt til mode. Det havde hun sandelig ogs√• grund til. Man m√•tte tage sig til hovedet over s√• l√łst funderet, som p√•standen om omfattende russisk misinformation var.

HVORDAN bærer russerne sig ad med at påvirke danskerne? Det vil vi gerne vide.

Jo, de har if√łlge Jeanette Serritzlev nogle ‚Äútrolde‚ÄĚ eller ‚Äúp√•virkningsagenter‚ÄĚ. Og hvad vil det s√• sige? Det kunne selvf√łlgelig v√¶re betalte agenter, men vigtigst at forst√• var, at det ogs√• kunne v√¶re ‚Äúnogle, der abonnerer p√• Kremls verdensbillede og derfor frivilligt videreformidler det‚ÄĚ. De s√•kaldte ‚Äúkonspirationsforaer‚ÄĚ er jo ikke skabt i Moskva, men har ‚Äúrussiske aftryk‚ÄĚ og er ‚Äúforst√¶rket af Rusland‚ÄĚ, sagde Serritzlev.

Kriteriet forekommer totalt meningsl√łst. Hvordan b√¶rer man sig ad med at fastsl√•, at Rusland overhovedet har noget med det at g√łre? Det var mildest talt uklart.

Der er n√łdvendigvis en afg√łrende kvalitativ forskel p√•, om folk med overl√¶g viderebringer noget, den russiske stat har bedt dem om, eller om de slet og ret selv har researchet et emne, skaffet sig oplysninger og p√• den baggrund formidler deres egen analyse. Men ikke if√łlge Jeanette Serritzlev.

Og hvad med sandhedsv√¶rdien? If√łlge Serritzlev er misinformation lig med ‚Äúting Kreml kan v√¶re interesseret i bliver viderebragt‚ÄĚ. Men skal der ikke v√¶re tale om vitterligt falske p√•stande? Ellers er begrebet – igen – meningsl√łst. Lad os se p√• det.

Eksempler p√• ‚Äúrussisk misinformation‚ÄĚ:

1) ‚ÄúWHO fors√łger at overtage verdensherred√łmmet‚ÄĚ. Men det g√łr WHO jo vitterligt, hvis man l√¶ser den pandemitraktat, WHO fors√łger at f√• landene til at forpligte sig p√•. Traktaten involverer at landene skal deponere deres suver√¶nitet hos WHO, der tildeles magten til egenm√¶gtigt at definere, hvorn√•r der er en pandemi og hvilke forholdsregler landene i den anledning skal tage. Nedlukning af samfundet, indesp√¶rring af befolkningen, vaccinetvang. Det ER at overtage herred√łmmet.

2) ‚ÄúSanktionerne imod Rusland virker ikke‚ÄĚ. Well. Det er simpelthen sandt, at sanktionerne imod Rusland ikke har virket, den kendsgerning kan iagttages med det blotte √łje.

3) ‚ÄúRusland vinder krigen‚ÄĚ. Det er en kendsgerning at Rusland vinder krigen.

4) ‚ÄúMistillid til mRNA-vaccinen‚ÄĚ. Det er et fastsl√•et faktum at mRNAvaccinen ikke virkede og var farlig. Selv myndighederne m√•tte indr√łmme, at vaxxen hverken forhindrede, at man kunne blive smittet eller smitte andre med Corona, ligesom man heller ikke l√¶ngere kan komme uden om de mange tilf√¶lde af hjertebet√¶ndelse, selv om man selvf√łlgelig g√łr, hvad man kan for at g√• let hen over det. Desuden var det eksperter og videnskabsm√¶nd fra Vesten, der p√• forh√•nd advarede imod vaxxen – og ikke noget, der kom fra Rusland.

Disse eksempler p√• ‚Äúrussisk misinformation‚ÄĚ viser, at begrebet intet har med misinformation at g√łre, men i stedet er synonymt med ikke at tro p√• myndighedernes l√łgn og propganda.

Morten L√łkkegaard kunne imidlertid sagtens genkende det problem, Jeanette Serritzlev talte om:

‚ÄúGazakonflikten er et godt eksempel p√•, at denne massive str√łm af informationer, som jeg ser som disinformation, ryger direkte ud i hovedet p√• vores unge og p√• kort tid skaber et foruroligende billede af, hvad der foreg√•r dernede.

Jeg har registreret, at n√•r man kommer ind p√• gymnasierne, s√• har man pludselig en hel sal imod sig, fordi man tillader sig at sige nogle ganske saglige ting om Israel/Gaza-konflikten. Og det er jo fordi der sidder nogen og p√•virker de her unge mennesker p√• en m√•de, som er usund‚ÄĚ.

I virkeligheden sad L√łkkegaard og klynkede over, at han led nederlag i debatten, fordi de unge havde oplyst sig om realiteten i Gaza p√• de alternative medier. Og det er sagen i en n√łddeskal: Politikerne og mainstreammedierne kan ikke klare sig i debatten, n√•r deres propaganda bliver konfronteret med de oplysninger, der formidles p√• de alternative medier.

Rusland har i virkeligheden INTET med sagen at g√łre.

Den underforst√•ede konklusion: Noget m√• g√łres for at fratage befolkningen adgang til disse informationer, der afsl√łrer at politikerne og mainstreammedierne lyver og bedriver propaganda.

Vi m√•tte forst√•, at det var meget uheldigt med al denne ‚Äúmisinformation”, fordi borgerne mister tilliden til politikerne og institutionerne. (Og det er de jo glade for i Rusland).

Well, det er sandt at tilliden til politikerne og institutionerne eroderes. Men det viser bare, hvor skadeligt det er, n√•r samfundsautoriteterne lyver. L√łgnen er √łdel√¶ggende for samfundsordnen. Folk bliver popul√¶rt sagt ogs√• sk√łre i bolden af at blive bibragt et realitetstab ved at tro p√• myndighederne. Det kan man konstatere ved selvsyn p√• Facebook, hvor folk er ved at rive hovedet af hinanden, alt efter om de har k√łbt propagandal√łgnen eller ej. Det skaber et skel imellem mennesker, som √łdel√¶gger kontakten og g√łr kommunikation umulig.

HVIS politikerne og mainstreammedierne sagde sandheden, kunne de uden videre gendrive den s√•kaldte ‚Äúmisinformation‚ÄĚ med facts og argumenter. FORDI de lyver og bedriver propaganda, er de n√łdt til at undertrykke den fri afgang til informationer ved at censurere de alternative og de sociale medier.

Sig sandheden! S√• forsvinder problemet. Men det er selvf√łlgelig for meget at bede om i “Empire of Lies”.

Læsetip i dag: Mikael Jalving om Sverige: En ny normal i den forstummede udlændingedebat

2.3 12 votes
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

74 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Torben-C
Torben-C
1 month ago

Opmuntrende at h√łre, hvordan de unge skoleelever vender ryggen til Main Stream Media og i stedet pr√łver at orientere sig ude p√• nettet.

USAs og DKs fremtid ligner et fascistisk mareridt
USAs og DKs fremtid ligner et fascistisk mareridt
1 month ago
Reply to  Torben-C

Ja, det er da et lille lyspunkt. Men censur er p√• vej, s√• mon det varer ret l√¶nge f√łr ytringsfriheden er afskaffet? Og ogs√• p√• nettet er der mange vildledende “oplysninger”. Er der noget man kan stole p√•, n√•r videoer med de nye AI systemer kan bringes til at vise hvadsomhelst? Noget som aldrig er sket i virkeligheden. I forvejen har flertallet af borgerne sv√¶rt ved at skelne shit fra chanell og i fremtiden bliver det m√•ske n√¶sten umuligt for dem. B√łger, kritik og ubekvemme sandheder bliver forbudt, og MSM vil snart kun servere politisk korrekt oplysning. Man kan g√¶tte… Read more »

Fru Olsen
Fru Olsen
1 month ago
Reply to  Torben-C

Se venligst dette billede fra 1940’erne. Amerikanere for Hitler. Jer, der står imod Israel, står sammen med antifa og Hamas. Det kan ikke diskuteres. Der findes ingen grå middelvej her, ligesom der ikke var mulighed for neutralitet under 2 verdenskrig.
Se videoer fra pro hamas optog i London, new York, etc. Vil I virkelig slå pjalterne sammen med sådanne?
https://twitter.com/stevesilberman/status/1194361105297993728

DavidK
DavidK
1 month ago

Jeanette Serritzlev er ganske rigtigt en ynk. Pr√łv at dyrk hende p√• twitter, hvor hun konsekvent skriver “ruzzland”, “ruzzere” osv, og ukritisk efterplaprer alt fra det ukrainske propagandaministerium. Det er ikke en “milit√¶ranalytiker” der taler, eller skriver – det giver kun mening hvis man betragter hende som statsansat lobbyist for NATO og det milit√¶r-industrielle kompleks. Temmelig meget enig i betragtningerne herover, alts√• generelt – fraset at der ikke foreg√•r et “folkemord” i Gaza. Ikke blot er det en plat devaluering af begrebet, det er ogs√• udtryk for at skribenten – formentlig utilsigtet, kva blind bias – falder i selvsamme gr√łft som… Read more »

H.P.
H.P.
1 month ago
Reply to  DavidK

Nej selvf√łlgelig foreg√•r der ikke folkemord i Gaza. Det der sker indtil nu er at israel bare er i gang med en organiseret udryddelse af uskyldige civile , kvinder og b√łrn m.v. i 10.000 tal. og derudover at fordrive mindst lige s√• mange andre civile.
S√• nej da, det har intet med folkedrab at g√łre.
OG det er storken der kommer med de sm√• b√łrn.

Den Europæiske Dårekiste
Den Europæiske Dårekiste
1 month ago
Reply to  H.P.

Der er mange j√łder her p√• kanalen, det er en del af deres netv√¶rk, s√• du vil m√łde massiv kritik. Sjovt nok er de fleste j√łder slet ikke semitter men fra √Ügypten, men det er en anden sag vi kan tage en anden gang.

H.P.
H.P.
1 month ago

Jeg vil tro at langt de fleste af dem der kalder sig j√łder ikke har den ringeste forbindelse til j√łdedom, ikke sl√¶gtsskab, ikke religi√łst. De fleste er Khazarer , alts√• et tyrkisk folk. De har bare fundet ud af at den evige offerrolle er et perfekt skalkeskjul der giver frit lejde til alverdens uhyrligheder.

Den Europæiske Dårekiste
Den Europæiske Dårekiste
1 month ago
Reply to  H.P.

De ligner også hinanden, på mange måder også fysisk.

DavidK
DavidK
1 month ago

Freudian slip … Du reducerer √łjeblikkeligt en p√•stand om folkemord til en debat for eller imod j√łder. Og demonstrerer dermed ufrivilligt hvad der dybest set driver v√¶rket, og folkemords-anklagerne. De er ikke drevet af konkrete fakta, de bliver ikke sat op imod anerkendte fortilf√¶lde af folkemord (t.ex Armenien, Rwanda, Balkan) osv. Ogs√• sigende at man uden bel√¶g √łjeblikkeligt g√•r til den yderste anklage. Man kunne jo starte med at mene, at Israel beg√•r krigsforbrydelser, f.eks overtr√¶der Haag-konventionen, men n√¶h nej, Israel beg√•r folkemord, og dermed basta. Udover at man afsl√łrer sit antisemitiske sindelag er det √łdel√¶ggende for forst√•elsen af begrebet… Read more »

H.P.
H.P.
1 month ago
Reply to  DavidK

DU er helt frakoblet fra virkeligheden. Arabere er et semitisk folk ! Jeg p√•peger netop at det at dr√¶be civile arabere er forkert. OG s√• beskylder du mig ( typisk sk√¶ldsord for dem der kalder sig j√łder men ikke er det ) for at v√¶re antisemit.
Du afsl√łrer din totale uvidenhed.
Og flere israelske ministre, der i√łvrigt IKKE er semitter; er klart fortalere for at Gaza skal ” renses” for arabere ( semitter )
HVEM er det lige der er antisemitter ?
Jeg gentager du er fuldstændigt frakoblet fra virkeligheden.
Jo der er folkemord.

DavidK
DavidK
1 month ago
Reply to  H.P.

Du ved udem√¶rket godt, at begrebet antisemitisme er eksplicit forbundet med j√łdehad. Det er ikke et sk√¶ldsord, men er generel betegnelse brugt op igennem det tyvende √•rhundrede. Du kan sidestille det med “islamofobi”.  Og du ved forh√•bentlig godt, at “semitter” hentyder til en sprogstamme og ikke besl√¶gtede folkeslag. Det var s√•dan man ordnede folkene i grupper i det 18 og 19 √•rhundrede, alts√• rent filologisk, f√łr man fik DNA osv, og kunne dele folk op i mere korrekte etniske (haplo) grupper. Det samme g√¶lder t.ex germanere, germanske folk, som er ordnet efter deres sprog og ikke fordi de n√łdvendigvis er… Read more »

Nielsen
Nielsen
1 month ago
Reply to  DavidK

Som jeg har forst√•et det, er b√•de arabere og j√łder semitter.

Nielsen
Nielsen
1 month ago
Reply to  DavidK

Man kan vel ikke v√¶re for eller imod j√łder. B√•de j√łder og muhammedanere -som pal√¶stinenserne jo er, bedriver b√łrnemishandling idet de sk√¶rer forhuden af deres drengeb√łrn.
S√• de af os som bliver kaldt j√łdehadere og alt muligt andet, er s√•dan set bare imod genetalia mutulation om de s√• er mandligg eller kvindelig.
Og netop i den debat, blev Dansk samling delt godt og grundigt. Hvis du husker, forsvarede Morten Uhrskov Jensen j√łders ret til at omsk√¶re deres drengeb√łrn.
TFS har haft en konference om emnet. P√• den udtalte b√•de deltager og tilh√łrer uvilje mod denne bestialske praksis.

DavidK
DavidK
1 month ago
Reply to  H.P.

Det kan du mene som du vil. Rent teknisk er definitionen temmelig sn√¶ver – ogs√• selvom begreberne folkemord/folkedrab n√¶rmest (mis)bruges i fl√¶ng – og rent lavpraktisk er der ikke taget stilling til det (endnu), ved den internationale domstol i Haag. Domstolen har indvilliget i at se p√• sagen, men samtidig afvist at kr√¶ve, at Israel stopper sin offensiv. Derudover ved vi som n√¶vnt meget, meget lidt. Ingen uafh√¶ngige kilder eller journalistisk d√¶kning overhovedet. Du taler om “organiseret udryddelse af uskyldige civile“, hvor ved du det fra? Hvis m√•let alene er en “organiseret udryddelse”, som ikke har noget milit√¶rt form√•l, s√•… Read more »

H.P.
H.P.
1 month ago
Reply to  DavidK

Domstolen i Haag er et teater, et redskab for de samme der styrer/ejer b√•de usa og israel. Sagen mod Milosevic demonstrer det med al √łnskelig tydelighed.
Og ja israelerne smider bla. flyveblade ned der opfordrer araberne til at flygte til bestemte lokationer hvorefter disse lokationer bliver bombet.. Flot !
OG hvis ledende israelske ministre klart tilkendegiver at Gaza skal “renses” s√• er der helt klart tale om organiseret udryddelse.
Du kan fra nu af og til juleaften blive ved med at tale udenom og bortforklare det ændrer intet ved virkeligheden.

Dan Christensen
Dan Christensen
1 month ago
Reply to  H.P.

OG hvis ledende pestilensiske ministre klart br√łler at “Pal√¶stina” skal “renses” s√• er der helt klart tale om organiseret udryddelse.

Ligesom udr√•bet en vis Herr Adolf Schicklgruber skreg om ‘Tykskalleland’ inden han kannibaliserede det n√¶rmeste gulvt√¶ppe.

Den hyppigste multireligi√łse hilsen i Mellem√łsten var, er og har altid v√¶ret “Tak for sidst”.

Ole
Ole
1 month ago
Reply to  H.P.

Jeg har 3¬Ĺ √•rs direkte daglig erfaring med pestilensiske fupflygtninge.

Israel ville g√łre verden en stor tjeneste ved at udrydde hver eneste ene af dem.

H.P.
H.P.
1 month ago
Reply to  Ole

Jeg har ikke p√• noget tidspunkt taget arabere der befinder sig her i vesten i forsvar, jeg √łnsker lige s√• lidt som du deres tilstedev√¶relse her. MEN dem der starter disse krige og har gjort det lige siden ww2 har et klart m√•l med at skabe disse flygtningestr√łmme. EN af dem der har v√¶ret brugt som redskab for dette er israel.

Oslo/Norge
Oslo/Norge
1 month ago
Reply to  Ole

¬ę‚Ķhver eneste ene af dem.¬Ľ inkluderer selvf√łlgelig kvinner og barn, dermed er dette utsagnet udiskutabelt et √łnske om folkemord. Vet du ikke at deportasjon av palestinere FRA GAZA TIL EUROPA er en ¬ęl√łsning¬Ľ som debatteres ivrig i Israel? Hvis europeere var STANDHAFTIGE i m√łte med fremmede erobrere i samme grad som den jevne palestiner ville fremtiden se meget lysere ut og vi ville ha en reell sjanse til √• beholde v√•re fedreland. ‚Ķmen den gang ei, du har m√łtt usympatiske flyktninger og derfor skal vi ta stilling i en krig mellom fremmede stammer i et land langt borte, du √łnsker… Read more »

Den Europæiske Dårekiste
Den Europæiske Dårekiste
1 month ago

Hele den samlede mainstreampresse i vesten er styret og kontrolleret af USA. S√•dan har det v√¶ret i mange √•r, men det var efter Trumps valgsejr at der blev skruet voldsomt op for lydstyrken. Herefter fulgte “pandemien” hvor der bogstaveligt blev talt med en mund. Man kunne i samtlige MSM medier finde pr√¶cis de samme historier offentliggjort synkront. Herefter kom “vaccinen” som var “safe and effective” l√łd det fra alle regeringer i vesten. Da man ikke kunne presse mere ud af disse l√łgnehistorier m√•tte man finde p√• noget nyt og provokerende Rusland s√• meget som muligt blandt andet ved af f√•… Read more »

Dan Christensen
Dan Christensen
1 month ago

MSM er alle l√łgnes moder og zomBiden er alle l√łgnes fader – med proxykrigen i Ukraine som deres f√¶lles vanskabte misfoster.

Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad e ¬Ĺ sandhed?
Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad e ¬Ĺ sandhed?
1 month ago

Noget som også er slemt, eller måske endnu værre end
l√łgnene (som man har en chance for at gennemskue) er
FORTIELSERNE. Dem er der massevis af i MSM hver
eneste dag. Fortielser om forbrydelser, etnicitet, uretfærdig-
heder, lyssky sammensværgelser, menneskefjendske politiske
planer, nye sygdomme, uhyrlige former for magtmisbrug og
svindel hvor uskyldige borgere og familier kværnes ned, så
de mister alt eller omkommer. Det er svært at reagere på
fortielser, og det benytter politikerne og journalisterne sig af.
Og MSMs censur forhindrer oftest borgerne i at oplyse om
hvad der foregår af overgreb.

Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad er ¬Ĺ sandhed?
Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad er ¬Ĺ sandhed?
1 month ago

Jette Anne Marie Hansen er iflg. nettet feminist, k√łnsforsker og blogger. Mens John Mearsheimer er en god og gammel professor som h√¶vder at Max B og Grayzone har afsl√łret at Hamass angrebet vist slet ikke var s√• slemt som vi er blevet fortalt. Og Jette citerer s√• Hamass for at Israel er i gang med et folkemord i Gaza. Ja, hvad skal man efterh√•nden tro?? Resten af Jettes artikel lyder fornuftig nok, men at Hamass pludselig er blevet de s√łde drenge i klassen der sk√•nede babyer og kvinder er lidt sv√¶r at sluge. Hidtil har vi f√•et fortalt at de… Read more »

Dan Christensen
Dan Christensen
1 month ago
Reply to  steen

Jeg vil ikke engang t√łrre en hunde h√łmh√łm op med dagens aviser i dag:
MSM er de systematiserede skaml√łse l√łgnes udkl√¶kningsteder, hvor skjulte kr√¶fter √•bent manipulerer sandheden ved at skampule folks hjerner – for at vildlede hele folket hele tiden.
Ideelt fungerer demokratiet ved at forskellige meninger skal brydes og enighed opst√• efter f√¶lles verbale anstrengelser. Imidlertid foruds√¶tter denne model, at deltagerne holder sig til sandheden, n√•r meningerne brydes; eller at man i det mindste kun lyver begr√¶nset p√• en strengt personlig basis samt eksponerer sine p√•standes beviser for n√¶rmere unders√łgelse.

Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad er ¬Ĺ sandhed?
Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad er ¬Ĺ sandhed?
1 month ago
Reply to  steen

Vi er enige om at vi er sovset ind i l√łgne om klima, krigen, Trump, “vacciner”, EU, FN, WHO og velf√¶rd osv. MSM kan dog bruges, hvis man er skeptisk og sorterer propagandaen og l√łgnene fra. Det har de typiske, historie- l√łse og hjernevaskede danskere desv√¶rre ikke v√¶ret supergode til. Dog havde vores fremtids udsigter v√¶ret langt bedre hvis v√¶lgerne ikke igen og igen var blevet r√łvrendt af de gamle partier. De har fyldt os med tomme l√łfter og falsk snak i √•rtier. T√¶nk blot p√• DF, R og EL osv. DF kunne med lethed have v√¶ret det st√łrste parti… Read more »

DavidK
DavidK
1 month ago
Reply to  steen

Ikke komplet ubrugelige. Eksempelvis er Politiken fantastisk god til at suge plumret kondensvand op fra bunden af et k√łleskab med.

Dan Christensen
Dan Christensen
1 month ago
Reply to  DavidK

Men Politiken er ogs√• som fluesm√¶kker ubrugelig. Fluerne fornemmer stanken af selvretf√¶rdig besserwizzen fra spr√łjten p√• lang afstand.
Læs Politiken, Berlingeren, Jydepotten osv. og bliv skarp som en grydeslev.

DavidK
DavidK
1 month ago

Netop. Fluer har jo bevidsthed og er intelligente, hvilket man til tider kan komme i tvivl om er tilfældet hos Politikens læsere, hvis man skimmer debat-sektionen.

40 forskere har netop underskrevet en “New York deklaration omkring dyrs bevidsthed” -> https://www.nbcnews.com/science/science-news/animal-consciousness-scientists-push-new-paradigm-rcna148213

Egentlig ret utroligt, at vi skulle helt frem til 2024, f√łr denne indlysende kendsgerning begynder at sl√• rod.

Thomas Kiær
Thomas Kiær
1 month ago
Reply to  steen

Har Bret Weinstein sagt, at Israel beg√•r ‘folkemord’ i Gaza?
Jeg har s√łgt efter eksempler p√• nettet, men ingen fundet.

Jakob
Jakob
1 month ago

Hun er bias af v√¶rste skuffe totalt sort og hvid, uoplyst og p√• gr√¶nsen til at skulle censureres:-) N√•r man starter ud med s√• speget og forrykt en sag hvor et folk holdes som gidsler af en psykopatisk terrororganisation s√• kan der nemt overdrives p√• alle omr√•der af sagen, det giver ingen mening, i krig g√¶lder alle kneb og derfor er den debatsag om censureringen hun henviser til senere ogs√• √•ndssvag af 2 √•rsager. For det f√łrste g√¶lder alle kneb i krig og for det andet har NATO, herunder Danmark, f√•et lov til at lyve i pressen BEVIDST, s√• ingen… Read more »

Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad e ¬Ĺ sandhed?
Hvad er sandhed, hvad er l√łgn? Hvad e ¬Ĺ sandhed?
1 month ago
Reply to  Jakob

Kan vi ikke få en smule mere at
vide om hvad der hentydes til med K…..g?? Jeg
fandt ikke noget i Jettes artikel ovenfor hvor et
navn kan henf√łres til K……g?

Danskernes fremtid ligner et fascistisk mareridt
Danskernes fremtid ligner et fascistisk mareridt
1 month ago

Sjovt som mange skandinaver går op i om der
muligvis foregår et folkemord i Gaza, hvad ikke meget
tyder på. Hvad med det folkedrab på europæerne og
Nordens folk som alt tyder på er i anmarch. For hvordan
kan indstr√łmningen af millioner af islamister ende med
andet end et kæmpe-blodbad? Oveni kommer WHOs
og WEFs livsfarlige planer om massed√łd. Plus Chrborgs
mangel på interesse for at genoprette sundhedsvæsnet.
Dets deroute siden 2015 og 2019 har allerede p√•f√łrt
tusindvis af patienter store lidelser, mens hundredvis
har m√•ttet l√¶gge sig til at d√ł.

Michael T
Michael T
1 month ago

Hvis man antager, at Hamas ikke voldtog og slagtede j√łder den 7. oktober. Hvorfor brystede Hamas sig s√• af rapporteringer herom? Hvorfor festede den pal√¶stinensiske gade? Hvorfor udtalte Hamas, at de vil g√łre det igen og igen? Hvorfor findes Israel ikke p√• pal√¶stinensiske flag og landkort? Hvorfor demonstreres der for ‚Äėfrom the river to the sea‚Äô? Hvorfor demonstreres der kun for v√•benhvile, ikke for fred med Israel? Hvorfor er Israels udslettelse indeholdt i Hamas‚Äô charter? Hvorfor er de fleste arabiske lande j√łdefri, mens der bor omtrent 2m arabere i Israel? Hvorfor graver Hamas terrortunneller i stedet for beskyttelsesrum? HVIS Hamas… Read more »

Oslo/Norge
Oslo/Norge
1 month ago
Reply to  Michael T

Du blander kortene p√• en ytterst u√¶rlig m√•te her. P√•standen ¬ę40 halshugde babyer¬Ľ, var den korrekt eller ikke? Ble det drept √©n eneste baby av Hamas? P√•standen om omfattende og organiserte seksuelle overgrep og seksualdrap, om avsk√•rede bryster brukt som fotballer etc, var disse p√•standene korrekte? Hamas hadde d√•rlig tid, de sto under ordre om √• ta seg s√• langt inn i Israel som mulig og √• gj√łre mest mulig skade, aller helst √• ta med gisler tilbake til Gaza, at de skulle stoppe opp for √• voldta i flokk i en situasjon der de hvert √łyeblikk vil kunne m√łte… Read more »

Fru Olsen
Fru Olsen
1 month ago
Reply to  Oslo/Norge

Jeg har set billeder av dem. Babyer. Drepte. Jeg har set billeder af torterede, br√¶ndte uskyldige og ubev√¶bnede civile j√łder.
Hvor v√•ger du √• skrive slikt?? Du kan jo sjekke ut videoer p√• YouTube hvor der finns masser av dokumentasjon. Den j√łdehadende kanalen NRK giver selvsagt kun historien fra hamas sin side.

Oslo/Norge
Oslo/Norge
1 month ago
Reply to  Fru Olsen

If√łlge Times of Israel 4 desember 2023 ble det drept 2 ¬ęinfants¬Ľ, alts√• babyer, i angrepet 7 oktober, dette tviler jeg ikke p√• i det hele tatt men hvor mange har du sett bilder av? 40? Poenget er at det ikke hjelper israelernes sak √• lyve: ¬ę40 halshugde babyer¬Ľ var en l√łgn fra en fanatisk settler som i senere tid faktisk har innr√łmmet at han l√ły. Israelske myndigheter har ogs√• bekreftet forekomsten av ¬ęfriendly fire¬Ľ den dagen‚Ķmen konkludert med at en detaljert unders√łkelse av dette ville v√¶re ¬ęmoralsk uforsvarlig¬Ľ √• offentliggj√łre. ¬ęHvor v√•ger du √• skrive sligt??¬Ľ er ikke et… Read more »

Fru Olsen
Fru Olsen
1 month ago
Reply to  Michael T

Der er ikke mange rigtigt velforvarede herinde l√¶ngere, men tak, at du skriver, Michael. Snaphanen b√łr √¶ndre navn til ‚ÄúAraberens Gade‚ÄĚ, eller noget. . Aldrig havde jeg troet, at denne side ville tage side med det mest bestialske, morderiske, l√łgnagtige og uintelligente araber-pak, som kloden har set! Man ligger tydeligvis under for hjernevask fra den yderste venstrefl√łj; de samme, som er FOR uh√¶mmet muhammedansk indvandring til Europa! Hvorfor tager I ikke ned og nusser lidt om dem p√• K√¶rshovedg√•rd? De er sikkert ogs√• helt uskyldige og sk√łnne mennesker.. M√• jeg anbefale en horisontudvidende tur p√• fx YouTube, hvor man kan… Read more »

Ham der gerne vil standse ulykken
Ham der gerne vil standse ulykken
1 month ago

Medier som er betalt af staten kan aldrig v√¶re andet end den “sandhed” regeringen selv √łnsker.

Det er s√• pinligt enkelt og alligevel har folk vendt det p√• hovedet, som om at statsst√łtte til medier er den ENESTE m√•de at have frie medier p√•?

Ned er op, op er ned, godt er ondt og ondt er godt..

Den Europæiske Dårekiste
Den Europæiske Dårekiste
1 month ago

Helt enig. F√łlg pengene, regeringen/staten finansierer “journalisterne” mon de er kritiske?

Alle burde indse dette.

H.P.
H.P.
1 month ago

Helt enig. Den der betaler orkesteret bestemmer musikken. Statsuddannede journalister på statsbetalte medier er helt indlysende statsmedier.

Skjoldungen
Skjoldungen
1 month ago

Allerede i Jette Anne Marie Hansens f√łrste afsnit er k√¶den hoppet af min sofa-l√¶secykel. Hun p√•st√•r jo, at mainstream-medierne ivrigt kolporterer beretningerne om Hamas’ myrderier, voldt√¶gter, halshuggede og br√¶ndte baby’er – i den hensigt at retf√¶rdigg√łre Israels “folkemord” og etniske udrensning af p√¶stilenserne. Jeg ved ikke, hvilke medier hun hentyder til, men i de danske af slagsen forsvandt de afskyelige beretninger n√¶rmest dagen efter – og er nu totalt glemt, for i stedet at v√¶re afl√łst af b√•ndsl√łjfer om Israels grusomme, hensynsl√łse angreb p√• de stakkels, stakkels, uskyldige, sympatiske og fredselskende p√¶stilensere. S√• noget meget epokeg√łrende m√• v√¶re sket i… Read more »

J.Spring
J.Spring
1 month ago

Hamas er frihedsk√¶mperne, jeg br√¶kker mig. Hamas styrer hospitalerne for Gazas befolkning, de styrer skolerne og er s√• glade for b√łrn at de tager sig af undervisningen af de sm√•. De har et ungdomsprogram hvor der er masser af redskabsgymnastik og de unge bliver ledt den rigtige vej. Al afvigelse korrigeres straks. Hamas styrer kulturlivet,forretningslivet og den religi√łse habitus og ikke mindst, fort√¶llingen om Gazas lidelser. Politisk er der ro for de har gjort det af med stort set alt modstand. Hamas vil have lebensraum for de holder jo kun til i et meget meget lille omr√•de. Deres befolkningstal har… Read more »

Nielsen
Nielsen
1 month ago

World Homicide Organization & UK Government er begge en del af World Government.

Den Europæiske Dårekiste
Den Europæiske Dårekiste
1 month ago

Hvorfor er det WHO, som k√łrer en kampagne mod misinformation?

Nielsen
Nielsen
1 month ago

Angående broen i Baltimore begyndende på en ked tone: https://www.bitchute.com/video/s5eGXVKoz2fJ/

Nielsen
Nielsen
1 month ago
Reply to  steen

Jeg tror mennesker som tror branden p√• B√łrsn blev p√•sat f√•r ret.

hanssnah
hanssnah
1 month ago

Enig i det meste af indholdet i Jettes artikel. Men hvad ang√•r Hamas¬īangreb 7. oktober er der visse faktuelle h√¶ndelser: (bevidnet af dusinvis journalister) En musikfestival, private beboere og milit√¶r blev angrebet 1200 personer blev mejet ned. Der var d√łde b√łrn, halshugget eller ej. Brutale voldt√¶gter er mere end sandsynlige (beskrivelse af ofrene for dette er uhyrlige) 250 personer incl. sm√• b√łrn og √¶ldre blev taget som gidsler. 130 stadig fanget (nogle er d√łde) Traditionen tro for gidsler i Hamas¬īo.a. varet√¶gt er udsigterne til deres frigivelse enten meget lange eller m√•ske direkte frav√¶rende. At ben√¶gte den brutalitet der blev udvist… Read more »

Jacob Lund
Jacob Lund
1 month ago
Reply to  steen

Steen, i 1945, skulle de allierede have stoppet ved Rhinen og Oder, fordi der i krigens sidste måneder gik mange civile tyskere til grunde?
Ville onkel Adolf så have glemt alt om sine hensigter og vedkendt sig demokrati for både Loke som for Thor?

Jacob Lund
Jacob Lund
1 month ago
Reply to  steen

Nu lyder jeg m√•ske som dem, der altid m√łder min argumentation med et h√•nligt.: Har du det fra Fox News? Underforst√•et, at s√• kan man ikke regne med det. Men anser du virkeligt Al Jazeera for et medie, man som dumsker kan f√¶ste lid til? Og n√•r du nu selv n√¶vner “false flag”, mon ikke der er stor sandsynlighed for, at vi her har noget s√•dant? Der er i hvert fald set eksempler p√•, at Hamas tvinger civile op p√• taget af en bygning for at forhindre IDF i at bombe den! N√•r vi nu ser disse radmagre b√łrn, hvorfor… Read more »

Fru Olsen
Fru Olsen
1 month ago
Reply to  steen

Jeg er p√• telegram, og jeg kan s√• lige fort√¶lle, at jeg ser masser af ting, som msm ikke viser, fx at det var hamas, der – mange gange – har √•bnet ild mod civile, der kom for at f√• hj√¶lpepakker fra de konvojer. De myrder gerne deres egne, hvis det fremmer deres sag. Mange gazanere r√•ber p√• h√¶vn over hamas, og mange takker Israel for at hj√¶lpe dem. Pestilensere har i √•revis brugt b√•de dukker og film makeup p√• voksne til at f√• medynk fra vesten. Jeg har videoklip, som de dummernikser selv har optaget med mobil, n√•r de… Read more »

Last edited 1 month ago by Fru Olsen
Nielsen
Nielsen
1 month ago
Reply to  hanssnah

Blot en tanke. Der var ogs√• d√łde b√łrn i de to japanske storbyer, som blev bombede i 1945.

Peter Johansen
Peter Johansen
1 month ago

God artikel.. dog ikke enig i dit udsagn her..! (Disse l√łgne er p√• ubehageligste vis blevet brugt til at skabe accept hos befolkningerne i Vesten af det verserende folkemord p√• pal√¶stinenserne i Gaza.) Det er ikke folkemord n√•r de er Terrorister som gemmer sig bag deres b√łrn/Kvinder og hospitaler, og som vi ved ville stemme Hamas til magten s√•fremt der blev stemt.. (systematisk udryddelse af en befolkningsgruppe der skiller sig ud ved at have en anden etnisk baggrund, et anderledes udseende, en anden kultur el.lign). Som jo ikke er derfor de fors√łger at sl√• dem ihjel, men blot fordi disse… Read more »

Den Europæiske Dårekiste
Den Europæiske Dårekiste
1 month ago

Russerne kommer og nu har vi heller ingen gummib√•de ūüėāūüėāūü§°ūü§°

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forsvaret-dropper-koeb-af-syv-gummibaade

clauswittrup
clauswittrup
1 month ago

Er det mon muligt, at k√łbe for for 300,oo blandet lavere begavet vanvid, hos debatskriverne ?

DavidK
DavidK
1 month ago
Reply to  steen

Ja, det var rigtigt – engang! Israel havde utrolig medvind frem til 1980’erne. Og stadig er der ganske f√• som henholder sig til en slags israelsk “exceptionalisme”. Men i dag er tingene vendt n√¶rmest p√• hovedet. Israel er i store tr√¶k blevet en slags paria – ogs√• blandt vestlige regeringer og politikere. Mette F fik p√• puklen for at ville samarbejde med Israel om “vacciner”, og blot dette at s√¶lge eller k√łbe noget fra landet afstedkommer kritik. Og her er vi s√• ved den nuv√¶rende ford√łmmelse af Israels fremf√¶rd. Personligt er jeg ganske overbevist om, at Israel nok har brugt… Read more »

Nielsen
Nielsen
1 month ago
Nielsen
Nielsen
1 month ago
Reply to  Nielsen

Er der ingen der ser, at de “skyer” vi har p√• himlen er lavet af flyvemaskiner?
http://peterakirby.com/
N√•r solens str√•ler blokeres, kan planter ikke producere ilt, som de g√łr ved fotosyntese. Hvis planterne ikke optager kulilte, bliver iltproduktionen reduceret. Ilt er en gave fra Gud og hvis planterne ikke lever, d√łr dyr og mennesker. Og s√• f√•r Bill Gates, David Rockefeller, darwin (‘s bror) og alle de andre eugenenikere blandt andre crocoked Hillary Clinton deres vilje.

ola Eggen Yttreland
ola Eggen Yttreland
1 month ago

snaphanen b√łyer seg for mettes koranlov,ynkelige piss,de ogs√•…

Poul
Poul
1 month ago

Enhver der skriver om det ‚Äúfolkemord‚ÄĚ uden at n√¶vne at hamas har terroriseret israel i √•rtier forinden, herunder ved at bruge deres egne b√łrn som selvmordsbombere, og at 3 ud af 4 pal√¶stinsere st√łtter dem, kan ikke tages seri√łst. Heller ikke selvom israel opf√łrer ulovlige bos√¶ttelser nej, og slet ikke n√•r m√•let med artiklen er at tale imod misinformation og advare imod hjernevask. For hun har selv lige givet et perfekt eksempel p√• hvordan man lyder bagefter. Jeg tror lige vi tager videoen fra stranden i gaza igen, s√• kan hun jo selv vurdere hvor bekymrede strandg√¶sterne er for folkemordet… Read more »

Nielsen
Nielsen
1 month ago
Reply to  steen

Tilgiv dem, thi de ved ikke hvad de g√łr.

Hansen
Hansen
1 month ago
Reply to  steen

Hvis man vil stemple sin fjendes informationer som misinformation, skal man f√• ham til at tro p√• misinformationer om f.eks. 9/11 og 7. oktober som false flag operationer. Og allerbedst holocaust. De river de andre med i faldet. Morale: Man skal v√¶lge sine “konspirationsteorier” med omhu. For at sk√¶re det helt ud i pap: T√¶nk hvis jeg havde en blog med en masse gode informationer og analyser og s√• pludselig h√¶vdede, at Krudtt√łnden var en islamofobistisk false flag operation med l√łst krudt, og at Finn N√łrgaard og Dan Uzan siden var set p√• et diskotek i Tel Aviv, sidstn√¶vnte if√łrt… Read more »

Nielsen
Nielsen
1 month ago
Reply to  Hansen

Destruktionen af wtc og angrebet på pentagon VAR en false flag operations. Beviserne derfor er nærmest uendelige i deres mængde. Broen i Baltimore, er sværere at blive klog på, da skibet tydeligvis blev fjernstyret.

Den Europæiske Dårekiste
Den Europæiske Dårekiste
1 month ago
Reply to  Nielsen

Fuldst√¶ndig enig, beviserne st√•r i k√ł, bare ikke i MSM.

Baltimore var hacking, sp√łrgsm√•let er blot af hvem.

Går ud fra at det er Putins skyld. Som en bekendt sagde til mig, prisstigninger er Putins skyld, hvortil jeg svarende, men det er da ikke ham/dem, som sanktionerer os.

S√• blev der et √łjebliks stilhed ikke, at jeg tror der fes noget ind p√• lystavlen.

Fru Olsen
Fru Olsen
1 month ago
Reply to  Poul

Godt skrevet. N√•r folk uds√¶ttes for manipulation, ved de det aldrig selv. Der m√• som regel et k√¶mpe chok til, f√łr de v√•gner.

74
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x