Den danske udlændingepolitik 2010 – en status

af Morten Uhrskov Jensen

Der finder i disse år en betydelig indvandring sted til Europa, herunder til Danmark. Denne indvandring finder især sted fra den tredje verden, herunder ikke mindst fra muslimsk dominerede lande. Lande som Frankrig og Sverige – men også Tyskland, Belgien, Holland og Storbritannien – oplever betydelige problemer i bestemte områder, og kriminaliteten, især voldskriminaliteten, er høj og voksende. Således anmeldes f.eks. mere end 86.000 tilfælde af vold årligt i Sverige (for året 2009) mod godt 18.000 i Danmark (for året 2008).

I Danmark ser billedet til dels anderledes ud. Også hos os er der tale om betydelige ghettodannelser, og religiøse særkrav imødekommes i stigende grad. Men antallet af personer med især muslimsk kulturbaggrund er lavere end i de nævnte lande, både i absolutte tal og som procentandel af den samlede befolkning. Årsagen hertil skal bl.a. søges i, at Danmark relativt sent (fra 1983) begyndte at føre en lempelig udlændingepolitik, der gjorde det muligt for at stort antal personer at søge og få bevilliget asyl. Endvidere har det givetvis spillet en rolle, at Danmark modtog relativt få såkaldte gæstearbejdere fra midten af 1960´erne og frem til indvandrerstoppet i 1973 som følge af den økonomiske krise. Det var derfor en mindre gruppe – godt 20.000 personer indvandret frem til 1973 – der kunne påbegynde den kædevandring gennem familiesammenføringer, som er så almindelig for en stor del af de indvandrere, som Danmark har modtaget og fortsat modtager.

Med den markante ændring i det politiske landskab ved folketingsvalget i 2001 blev det muligt at gennemføre stramninger i udlændingepolitikken, der havde til formål at dæmme op for både flygtningestrømmen og den kædeindvandring, der følger med tilvandringen af borgere fra tredjeverdenslande. Resultatet af forhandlingerne mellem regeringspartierne Venstre og de konservative og støttepartiet Dansk Folkeparti mundede ud i især to stramninger på familiesammenføringsområdet: Dels en 24-årsregel, hvorefter en person med ophold i Danmark (dansk statsborger eller ikke), der ønskede familiesammenføring, og personen fra tredjeland skulle være fyldt 24 år, dels et tilknytningskrav, hvorefter personen i Danmark og den sammenførte person skulle sandsynliggøre en større samlet tilknytning til Danmark end til oprindelseslandet. På flygtningeområdet afskaffedes endvidere den såkaldte »de facto«-regel, således at kun såkaldte konventionsflygtninge (personligt forfulgte) i fremtiden kunne få asyl.

Den officielle begrundelse for disse stramninger var et ønske om at komme såkaldte tvangsægteskaber til livs. Den reelle grund var et ønske fra især Dansk Folkeparti om at begrænse den ikke-vestlige indvandring, herunder især den muslimske indvandring.

Umiddelbart så stramningerne ud til at være ganske effektive. Ikke mindst tilknytningskravet så virkningsfuldt ud, idet en udlænding bosiddende i tredjeland i princippet kunne have meget vanskeligt ved at dokumentere nogen grad af tilknytning til Danmark overhovedet, hvorfor den samlede tilknytning aldrig kunne blive større end tilknytningen til oprindelseslandet. De to stramninger på familiesammenføringsområdet rummede således rent umiddelbart set en kraftig opfordring til personer i Danmark med rødder i andre lande til i det mindste at gifte sig »internt« i Danmark, altså inden for egen etniske og/eller religiøse gruppe. Allermest håbede man vel på, at ægteskab i stigende grad ville blive indgået på tværs af kulturer, især mellem den muslimske og den danske.

Inden jeg går videre med mit hovedanliggende – nemlig den del af udlændingepolitikken, der har at gøre med familiesammenføringer mellem personer, der allerede bor i Danmark og personer fra tredjelande – vil jeg kort komme nærmere ind på stramningerne i flygtningepolitikken samt i de lempelser, der er givet i reglerne om opholdstilladelse på grundlag af arbejde eller studier.

Flygtningepolitikken

Fjernelsen af de såkaldt de facto flygtninges retskrav på asyl har kraftigt sænket antallet af opholdstilladelser til flygtninge. Det er dog nu igen stigende , men der er stadig et godt stykke op til niveauet før stramningerne i 2002. Dette lavere antal har i sig selv betydet et lavere antal familiesammenførte, da et lavere antal opholdstilladelser efter asylreglerne betyder færre ansøgninger om familiesammenføring fra godkendte flygtninge.

Imidlertid vil det såkaldte Stockholm-program, hvis det på initiativ af EU-kommissionen bliver vedtaget med effekt fra 2014, fjerne Danmarks mulighed for at føre en selvstændig flygtningepolitik. I et papir fra DIIS (Dansk Institut for Internationale Studier) nævnes, at det meget vidtgående forslag, programmet indeholder, ikke nødvendigvis vedtages i den skitserede form, måske især på grund af modstand fra de øst- og centraleuropæiske medlemslande. Men EU-kommissionen lægger dog op til at fjerne medlemslandenes muligheder for at føre en selvstændig flygtningepolitik. Tanken er således, at de flygtninge, som godkendes af Kommissionen, skal fordeles til medlemslandene. EU´s regler om den frie bevægelighed vil dog antagelig indebære, at et land som Danmark med høje sociale ydelser kan forvente en betydelig tilstrømning fra en række af de andre medlemslande. Med andre ord – EU afgør i fremtiden, hvor mange og hvilke personer, der kan opholde sig inden for EU’s grænser samt fordelingen af disse flygtninge de enkelte medlemslande imellem. Men på sigt må det forudses, at mange af de nytilkomne vil søge til Danmark, så snart de får muligheden for det, grundet vores velfærdydelser, som det dermed bliver svært at fastholde.

Opholdstilladelser til studier og arbejde

Som en del af det ovenfor omtalte forlig med VK-regeringen måtte Dansk Folkeparti acceptere, at der kom betydelige lempelser i reglerne om studie- og arbejdstilladelser i Danmark for udlændinge.

Det blev i den forbindelse af både Venstre, de konservative og Dansk Folkeparti fremhævet, at der nu var sket i skifte i indvandringen, så det ikke var dårligt integrerbare flygtninge og familiesammenførte, der kom til landet, men mennesker, der ville yde en indsats i Danmark. Den 29. marts 2010 havde Venstres Eyvind Vesselbo imidlertid en kronik i Berlingske Tidende, hvor han satte et stort spørgsmålstegn ved, om dette nu også var tilfældet. Vesselbo hæftede sig således ved, at der i årene 2002 til 2009 var blevet givet et samlet antal opholdstilladelser på godt 370.000 personer, dvs. næsten 100.000 flere end under Nyrup-regeringerne, der sad fra 1993 til 2001. Af disse var de 14 procent givet til flygtninge og familiesammenførte, mens de resterende 86 procent, godt 318.000 personer, var kommet til Danmark på andre måder. Eyvind Vesselbo pointerede, at der slet ikke var den samme grad af kontrol med de 86 procent som med flygtningene. Det var og er med andre ord uklart, om de berørte udlændinge rent faktisk er udrejst efter endte studier eller arbejde.

Det skønnes da også, at der i dag er væsentligt flere illegale indvandrere i Danmark end før regeringsskiftet i 2001 som følge af den liberale politik i forhold til studie- og arbejdstilladelser.

Usikkerheden om, hvor disse mange mennesker befinder sig i dag, bidrager i sig selv til at skabe uklarhed om, hvorvidt stramningerne i udlændingepolitikken er effektive. Det skal dog understreges, at en del af forklaringen på det nævnte høje tal på godt 370.000 skyldes, at det såkaldte opholdsdirektiv fik virkning i EU-landene fra 2004, hvorefter enhver EU-borger frit kan indrejse til Danmark for at søge arbejde.

Indtil dette er blevet undersøgt nærmere, må konklusionen være, at tallene giver anledning til at tro, at tilstrømningen til Danmark på dette område er stor, og at kontrollen modsvarende ser ud til at være begrænset.

EU´s opholdsdirektiv

Den såkaldte Metock-dom fra 2008 afsagt af EF-domstolen (i dag EU-domstolen) fastslog, »at en tredjelandsborger har ret til ophold, uanset at denne ikke tidligere har haft gyldigt ophold i et EU-land, hvis vedkommende gifter sig med en EU-borger, der har udnyttet den frie bevægelighed ved ophold i et andet EU-land«. Dommen var en udløber af opholdsdirektivet, der trådte i kraft i 2004 I en pressemeddelelse fra EU-kommissionen fra den 2. juli 2009 forklares det, at opholdsdirektivet af 2004 skal forstås sådan, at et nært »afhængigt« (dependent) familiemedlem fra tredjeland skal have »visas and residence cards«, altså visa og opholdstilladelse. I pressemeddelelsen defineres »afhængig« på den måde, at »material support for that family member is provided by the EU citizen or by their spouse/partner«. Det må forstås sådan, at indgåelse af f.eks. ægteskab er tilstrækkeligt til at skabe afhængighed.

Fortsæt med at læse “Den danske udlændingepolitik 2010 – en status”

Farvel, Malmø

Skottdramer i Malmö 2010. Senaste uppdateringen gjordes 11 oktober 2010. Röd symbol – dödsfall efter skottlossning, Gul symbol – skott mot person, Grön symbol – skott mot offentligt fordon, Vit symbol – annan skottlossning. (Det er 43 skyderier på 41 uger i en by på Århus´størrelse.)

Forfatteren Thomas Nydahl kalder sin fødeby “en ångest-central.” Ved årets første mord nytårsnat ved 02- tiden midt på Stortorget, nærmest under køleren på en patruljevogn, skrev en Malmøbo på nettet: “Jeg har lämnat Malmö där jag är född och uppvuxen, får ångest varje gång jag är tvungen att besöka skiten.” “Nu är den skjutne död, nån nämde att han blev skjuten 4 gånger i huvudet.” Blide stunder. Den nytårsnat var sort og sart at se på afstand – jeg fulgte mordet minut for minut. Webcam, chatforum, øjebliksbillede, indiskretionen at se en fremmed dø i billedskift hvert 5 sekund.

Der er stadig mange københavnere, der tager til Malmø. De færdes der om dagen nær centrum, omkring Stortorget og Slottsstaden, hvor der for det meste er et overbevisende skær af normalitet, over det man ser der. Men det er overflade. Når man har fulgt byen nært i adskillige årtier, ved man at den er et træhus, der er gået borebiller i for årevis siden. Det er et syn af noget, der allerede er forsvundet, en kulisse der forestiller noget, som var engang i mange generationer.

Københavnerne, der skal have billig tandlæge, billige briller eller mad til lav moms, har ingen anelser. Flyder skibet ikke endnu, er der ikke lys i butiksvinduerne, vand i hanerne, busser der kører ? De tror, der er Malmø og så et Rosengård, et stort men afgrænset problem. Men det er omvendt: der er mindre, oprindeligt svenske øer tilbage i byen, og en dag er også de forsvundet. Ghettoiseringer har bredt sig til næsten hele byen, som den også vil gøre i København, Odense og Århus. De kan lave alle de ghettoplaner og fakkeltog, de vil, mine illusioner er et skuldertræk, det er afmægtighedens larm og øregas at høre på, det vedkommer ikke mig at politikere puster sig op, fordi de skal kompensere for deres impotens. Malmø er blot sendt afsted mod fremtiden med 20-30 års forspring. Det er sandheden og hvis man ikke siger sandheden, hvorfor ikke tie ?

Hvis angst æder sjæle, hvorfor skulle den så ikke æde byer, der også har sjæle, der kan fornemmes og ødelægges ? En lille udhulning for hver eneste dag, indtil det tidspunkt, hvor alle ser det og overraskes. “Vi vidste det ikke, ingen sagde det i TV Avisen, det stod ikke i Politiken og P 1´s politiske kommisær Fokdal Barnekow sagde selv….” Jeg sagde det, for jeg har set så meget af det: Deres multikultur er blod, død og tårer, at værge sig mod mere af det, fortjener ordentlige menneskers hæder. Jeg kan ikke se, at Politiken og P 1 er ordentlige mennesker. Det er ikke et spørgsmål om forskellige politiske synspunkter, det handler om et forsvar for umistelige værdier, der er sjældne blandt planetens 6 mia mennesker.

Jeg gik en længere tur i byen, og jeg tænkte på Los Angeles som et mønster, for det jeg så. Man passerer en gade, og uden at vide det, er man i et andet bandeterritorium. I Malmø er territorierne mere synlige. Der er en park i centrum ved Sankt Knuts Väg, hvor kun yngre, hvide indfødte ses lege med deres små børn. Der er en sandkasse og for enden er kirken. Jeg ser en enlig ung pige jogge, det så jeg ingen andre steder, men det er en skrumpende isflage, der hører op få hundrede meter væk, hvor en anden verden begynder, andre butikker, andre sprog, andre ansigter. På den anden side løber Sorgenfrivägen. Sorgenfri.

På Möllevångstorget sidder nogle lidt skrammede, lokale danskere plantede i fremmed verden, de er smeltet sammen med. Jeg prøver at trække en samtale igang, men jeg løber tør for ord, og de er lukket inde i en boble, de ikke vil ud af. De ligner byen, selvbeskyttende, irritable og ængstelige, uden livsmod, ikke kommunens hule klicheer om den. “Farve- og begivenhedrig” kan være alt andet end vitalitet, når man opgiver den falske turist- og reklamejargon, der invaderer sproget fra enhver kant.

Det er ikke kun skyderierne, der er en angst og en opløsning i luften, der kan skæres i. Jeg suger atmosfæren ind, men ikke noget udover det almindelige, og jeg lider ikke af indbildninger. Blot de seneste to døgn: “Det er det rene vilde Vesten”,Sygehuset forsøgt brændt, klinik må lukke,, Vold, mishandlinger og bilbrande. Alt dette er sevet ind i byens bevidsthed igennem to årtier nu. Det er underforstået, at alt kan ske nårsomhelst og hvorsomhelst. At være på vagt, er en sindstilstand, selv i søvnen.Hende jeg boede hos, havde en skudt nede foran sin dør en nat, hun hørte  det, men stod ikke engang op fra sengen.

For mig begyndte det med togfærgen fra Frihavnen til Malmø i 1959, da selv vi øvre middelklassebørn endnu gik i vores større fætres aflagte tøj, og så på varer som chokolade, kaffe, kakao og kylling som en ret ustyrlig luksus, for slet ikke at tale om TV, der knapt eksisterede i Danmark. En jævnaldrende svensker sammenfattede forskellen i detaljen…toiletpapir. Det danske havde struktur som groft avispapir, hvor det svenske var helt blødt. Netop sådan var livets relative behagelighed i Sverige set i et sekundkort flashback: toiletpapiret. Marshall-hjælpen var kun knapt begyndt at virke hjemme, i Malmø var det, som der havde været Wirtschaftswunder hele tiden. Vi rejste til den rige by med de velklædte svenskere,de lysende butikker og de nye biler. Arbejdere kunne have biler ! I København kørte der endnu hestevogne til varetransport og en bil var en taxi – Taxa, som det hed.

Men mit Malmø sluttedesøndag den 19 september 2010 på tressernes fremtidssymbol, Hotel Kronprinsen, ved jeg nu. Hotellet er et monument over en optimisme, der er forgårsdagens. Jeg anede det tydeligt den dag, men jeg formulerede det ikke for mig selv før i morges, en hel måned efter: Jeg kommer ikke igen, det var sidste gang. Selvom jeg tænker på de Sverigedemokrater, der åbnede dørene, deres ligefremhed, som jeg kender så godt fra landsbygden, så er jeg ikke optimist. Og tilliden, den svenske vuggegave fremfor nogen, den var insisterende, ikke selvklar længere.. Når det er ens egen by, er man den sidste der forlader den. Udenbys´bånd er nemmere at rive over, selvom de er gamle og det ikke er uden vemod.

Bill Warner: Statistical Islam part I & II

Vi har tidligere omtalt Bill Warners fascinerende opstillinger af meget nøgne talstørrelser vedrørende den islamiske religion. Jeg er ikke sikker på at der er noget nyt i denne serie der vil løbe over ni afsnit på Atlas Shrugs, men det er altid værd at slå på tromme for at få disse fundamentale kendsgerninger på plads. For lægfolk som undertegnede er de referencen som al apologi og ikke-essentialisme skal vurderes på baggrund af. Skal man virkelig tro at det ikke er sigende at Muhammed optager 86% af Koranen, mod sølle 14% til Allah? At 64% af versene omhandler os vantro (og ikke for det gode)? (LFPC)

[…] There is way to achieve consensus about ideas that goes beyond expert opinion. The use of facts along with logic is the basis of critical thought. The ultimate form of critical thought uses measurements and numbers to resolve questions. This paper will use the foundational texts of Islam and measure the importance of ideas by how many words are given to concepts. The assumption is that the more content that is devoted to a subject, the greater the importance of the subject is. As an example: the Koran devotes 64% of its text to the subject of the unbeliever. This is assumed to imply that the unbeliever is important in Islamic doctrine.

The use of critical thought may seem counter-intuitive since many people view Islam as a religion that does not have a rational basis. Actually, Islam is not only rational; it is hyper-rational, but it uses another form of logic than the one we take for granted.

If we are to use critical thought, we must have a firm foundation. All Muslims agree that:

“There is no god, but Allah and Mohammed is His messenger.”

When this is repeated as a public testimony, you become a Muslim. However, this statement is not only the beginning of Islam, it is also the foundation and totality of Islam. It is not enough to worship Allah; you must worship as Mohammed worshipped.

Who is Allah and where do we learn about Him? This question points directly to the Koran.

Then the Koran, in turn, points directly to Mohammed. It says 91 times that Mohammed is the perfect Muslim. He is the divine human prototype, the only pattern acceptable to Allah. […] Bill Warner: Statistical Islam part I part II

Palipartheid

En af de enkle, indlysende sandheder jeg somme tider her forbinder med Tantalus-kvaler, for det indlysende rigtige er samtidig umuligt at få formidlet i større målestok i mainstreammedier med refleksmæssig mistænkeliggørelse af Israel (LFPC).

Julia Caesar: Landsfadern och öppenheten

Copyright Julia Caesar, Snaphanen och document.no. Citera gärna delar av texten men iaktta gott bloggskick och länka till Snaphanen!

Af Julia Caesar

Äntligen stod statsministern i talarstolen. Han talade och sade:

Sverige ska vara ett land som präglas av öppenhet. Något av det mest svenska vi har är vår tradition av öppenhet mot omvärlden. I Sverige har generationer av människor som flytt förtryck och fattigdom fått chans att börja ett nytt liv. De har berikat vårt land, gjort oss klokare och gett oss ett mer utvecklat samhälle. De bidrar till vårt välstånd. Utan denna öppenhet hade Sverige varit ett fattigare land.

Orden är statsminister Fredrik Reinfeldts (m). Han har naturligtvis inte skrivit dem själv. Det är hans talskrivare som har filat på regeringsförklaringen som Reinfeldt läste upp när riksdagen öppnade. Regeringsförklaringen motsvarar ungefär små barns önskelista till jultomten men ska samtidigt ange tonen för hur sittande regering tänker sköta sitt arbete under mandatperioden, det vill säga fram till valet 2014. Det gäller att stoppa in så många fluffiga och löftesrika ord som möjligt. Ord som ”ansvar”, ”öppenhet”, ”trygghet” och ”välfärd” som låter bra men egentligen inte förpliktar till något. Bröd och skådespel till folket. Ordet ”ansvar” förekommer tolv gånger i regeringsförklaringen.

Jag har läst regeringsförklaringen och regeringens budgetproposition för 2011 i avsnitten ”Migration” och ”Integration och jämställdhet”.

För er, kära läsare, ska jag översätta de fluffiga orden till realpolitik och berätta vad som väntar de kommande fyra åren. Utgångspunkten är att ställa orden mot den invandringspolitik som förts av skiftande regeringar under de senaste decennierna och framför allt av den borgerliga alliansregeringen de senaste fyra åren.

Människosmugglarna styr

Antalet utlänningar som har beviljats permanent uppehållstillstånd, PUT, i Sverige sedan 2006 har legat på rekordnivåer om cirka 100 000 per år. Förra året kom 102 449 nya invandrare med 168 olika medborgarskap.

Om siffrorna för årets tre första kvartal håller i sig kan vi i år räkna med ett nytt invandringsrekord på 106 000 personer. Av dem är bara 2 procent flyktingar enligt Genèvekonventionen och ungefär lika många kvotflyktingar.

Den ”öppenhet” statsministern talar om innebär i själva verket att Sverige inte har någon som helst kontroll över vilka människor som släpps in i landet. Vilka som kommer och hur många de är styrs helt av de kriminella smugglarligor som tjänar miljarder på att dirigera människosmugglingen till det humana och öppna Sverige. Det accepterar både regering och riksdag. De inte bara accepterar. De medverkar aktivt till människosmugglingen genom att driva världens mest ansvarslösa invandringspolitik. Det är så man ska förstå deras tal om ”öppenhet”.

Regeringen vill att gränserna ska fortsätta att stå vidöppna för allehanda oidentifierade krigsförbrytare, terrorister, våldtäktsmän, tvångsgifta barnbrudar, rånare, tjuvar, mördare, hallickar, mordbrännare, islamister, traffickingoffer, narkotikabrottslingar, kvinnor som hellre skyler sig i heltäckande tält än arbetar och försörjer sig själva samt diverse andra ospecifierade lycksökare utan asylskäl. Detta är en verkligt svensk tradition. Migrationsverket vet helt enkelt inte vilka man släpper in i landet, och det vet ingen annan heller. Bara fyra procent har giltiga ID-handlingar. 96 procent vill inte visa vilka de är eller ens vilket land de kommer från. Det har hittills resulterat i att Sverige hyser minst 1 500 krigsförbrytare samt ytterligare ett okänt antal terrorister och andra grovt kriminella. En av krigsförbrytarna, den förste och hittills ende som har gripits i Sverige är 43-årige Ahmet Makitan. Han står nu inför rätta, skäligen misstänkt för grovt brott mot folkrätten, mord, människorov och tortyr. Han kom till Sverige från Bosnien-Hercegovina 2001 och fick svenskt medborgarskap 2006. Sådana verkningar av öppenheten säger statsministern ingenting om.

Män som vägrar skaka hand med kvinnlig beslutsfattare

Statsministern nämner heller ingenting om hur vardagsarbetet kan te sig för kvinnliga anställda på Migrationsverket. En av de beslutsfattare som ska förverkliga ”den svenska traditionen av öppenhet” berättar på Merit Wagers blogg om sina möten med muslimska asylsökande män:

Jag träffar alltför ofta i mitt arbete som beslutsfattare på Migrationsverket asylsökande män som vägrar skaka hand med mig för att jag är kvinna. De vill också oftast byta handläggare av samma skäl. Hur ska dessa män överhuvudtaget kunna jobba i Sverige, om de får PUT? I Sverige kommer de att tvingas skaka hand med kvinnor och även om de öppnar eget, exempelvis en kiosk, kommer de att tvingas ta emot pengar av kvinnliga kunder, ifall de inte inför något system där pengarna lämnas i en burk och varan kastas till kunden över disken.

Varför söker sig dessa människor till Sverige? Även om de skulle ha haft problem i det egna landet så finns det ju ett antal länder i arabvärlden dit de kan söka sig och där de kan leva på det sätt som de är vana vid att leva.

Vad kostar invandringen?

När Fredrik Reinfeldt talar om ”generationer av människor som flytt förtryck och fattigdom och fått chans att börja ett nytt liv” borde han istället – om han velat beskriva verkligheten – ha sagt: ”I Sverige har vi de senaste 30 åren tagit emot 1,3 miljoner utlänningar av vilka en förkrossande majoritet inte alls har flytt från förtryck. Endast cirka 5 procent är flyktingar. Fattigdom är enligt gällande utlänningslag inget asylskäl. Det skulle i så fall innebära fri lejd in i Sverige för samtliga invånare i fattiga länder på hela jorden, och det är en omöjlighet.”

När statsministern säger ”De bidrar till vårt välstånd” är det ett högst relativt påstående.

Arbetskraftsinvandringen till Sverige på 1950- och 60-talen bidrog i hög grad till att bygga ett svenskt välstånd. Men den var bara en kort parentes i migrationens historia. Sedan 1980-talet går invandringen varje år med ökande mångmiljardförluster. Hur stora förlusterna är har ingen regering hittills haft lust att redovisa för väljarna. Vi ska bara betala och se glada ut. En mycket stor och ökande del av invandrarna bidrar inte alls utan förbrukar istället växande andelar av det som andra arbetar ihop. Arbetslösheten hos invandrare var 2007 i genomsnitt 2,5 gånger högre än bland svenskar och har ökat avsevärt under den gångna mandatperioden. Av dem som har kommit från Irak är 73 procent av kvinnorna och 60 procent av männen fortfarande arbetslösa efter tio år i Sverige. Endast 35 procent av männen och 20 procent av kvinnorna från Irak, Afghanistan och Somalia har någon sysselsättning över huvud taget, vilket innebär att de arbetar minst en timme i veckan.

Nödropen över spruckna socialbudgetar ljuder allt högre från kommunerna. Det är kommunpolitikerna som i praktiken tvingas ta hand om det som deras partikamrater på riksplanet pådyvlar dem. Den svällande bidragsinvandringen av analfabeter och andra som ska försörjas på livstid kommer inom en inte alltför avlägsen framtid att resultera i att Moder Sveas kassakista obönhörligen är tom och lånemöjligheterna uttömda. ”Välfärd” kommer att bli ett k-märkt ord i den antikvariska delen av Svenska akademins ordlista. Något som vi som har upplevt välfärden kan prata om på Minnenas afton i äldreomsorgen – ifall vi får någon.

Minst 400 000 nya invandrare fram till 2014

Utifrån regeringsförklaringen och budgetpropositionen har jag gjort en liten sammanställning av vad vi kan vänta oss under kommande fyra år med den borgerliga alliansen. Prognosen bygger på den politik som regeringen har fört sedan 2006. De samtal om samarbete som nu pågår mellan moderaterna och miljöpartiet kommer att leda till en ännu mer ”generös” politik och ytterligare rekordnivåer i Sveriges insläpp av nya invandrare. Miljöpartiet är känt för att tillsammans med vänsterpartiet vilja ha en i stort sett helt oreglerad invandring. Mikaela Valtersson (mp) utreder nu på regeringens uppdrag nya vägar för migranter som vill komma till Sverige. Partiet kallas av författaren och bloggaren Jan Milld ”Invandringspartiet De Goda”.

Det här kommer vi att få se under de kommande fyra åren – spara gärna krönikan och gör en reality check 2014.

  • Ytterligare minst 400 000 nya invandrare kommer att beviljas PUT. Sannolikt fler, beroende på hur stort inflytande miljöpartiet får. Det motsvarar fem städer av Södertäljes storlek, befolkade av enbart nyinvandrade invånare. Av de nya invandrarna kommer cirka 160 000 från muslimska länder, det vill säga är enligt koranen förbjudna att låta sig integreras bland ”otrogna” svenskar.

Ur budgetpropositionen:

Sverige fortsätter att vara ett av de länder i Europa som ger flest människor skydd undan

våld och förföljelse. Under 2009 var Sverige ett av de länder i Europa till vilket flest asylsökande kom och i dag finns det inget som tyder på att antalet asylsökande till Sverige kommer att minska i någon större omfattning de närmaste åren.

  • Ökad arbetslöshet. Arbetslösheten är för närvarande 8,4 procent. Ungdomsarbetslösheten ligger på 25 procent. En invandring i storleksordningen en halv miljon människor på fyra år, av vilka majoriteten har låg eller ingen utbildning alls, blir ofrånkomligen en arbetslöshets- och bidragsinvandring.
  • Därmed växer det så kallade utanförskapet, som moderaterna säger sig vilja bekämpa, till nya rekordnivåer.

Fler måste arbeta mer för att försörja allt fler

  • Ökade socialbidragskostnader. Från 2008 till 2009 ökade socialbidragen med hela 17 procent. 422 300 personer ingick i hushåll som fick ekonomiskt bistånd någon gång under förra året. Det är det högsta antalet socialbidragstagare sedan 2002. Av kostnaderna på drygt 11 miljarder gick 6,75 miljarder till utrikes födda inklusive introduktionsersättning till flyktingar. Svenskfödda medborgare fick 4,31 miljarder. Det innebär att svenskar fick 39 procent medan utrikes födda inklusive flyktingar (som utgör 14 procent av befolkningen) fick 61 procent av det ekonomiska biståndet.
  • Arbetslinjen, som moderaterna driver hårt, kommer att förstärkas ännu mer. Friska och sjuka, halta och lytta ska stå till arbetsmarknadens förfogande vare sig det finns jobb eller inte. Rätten (och snart skyldigheten?) att arbeta förlängs till 69 års ålder. För att försörja en ökande andel invandrare som aldrig kommer ut på arbetsmarknaden är det nödvändigt att alla andra arbetar ännu mer och längre.
  • Illegala invandrare kommer att få fri vård och skolgång, enligt nye integrationsministern Erik Ullenhag (fp) i SR Ekots lördagsintervju.

Det är ett krav som länge har drivits hårt av framför allt miljöpartiet och vänsterpartiet men som moderaterna har sagt nej till. Nu tvingas moderaterna i kohandeln med Invandringspartiet De Goda att gå med på rättigheter för dem som inte ens har rätt att vistas i Sverige. En allmän amnesti för alla som uppehåller sig illegalt i Sverige är ett av mp:s krav.

Städare, köksbiträden och tidningsbud

Fortsæt med at læse “Julia Caesar: Landsfadern och öppenheten”

»Multi-kulti ist tot«

Kansler Merkel på Junge Union i Potsdam. Samme utvetydige besked samme sted fra ministerpræsident Horst Seehofer. Han talte fredag kl 19, Merkel lørdag kl. 11. En ret stor nyhed i verdenspressen, bortset fra hos kommisærerne på de svenske redaktioner, der nok tygger på en passende grimasse til der kommer signalrøg von oben herunter. Kleiner Mann, was nun? Se her:

På Bonniers nyhetsbevakningssajt kan man se vad svenska tidningar, även de tryckta, skriver i olika ämnen.Tidigt på söndagsmorgonen hade inte en enda svensk tidning skrivit om Merkels uttalande, där hon dödförklarar mångkulturalismen. (kilde)

Merkels uttalande är totalcensurerat i Svensk media.Googlar man på exempelvis “angela merkel site:.no”, “angela merkel site:.dk” eller “angela merkel site:.uk” får man upp ett antal artiklar om just Merkels uttalande om mångkulturens fiasko. Samma för Frankrike, till och med Australien.Det enda man hittar i Svensk gammelmedia är några få kommentarsfält som ännu inte censurerats. (kilde) (video nu med engelsk overdub her.)

Of course it has. It was based on faulty assumptions: namely, that all cultures essentially share the same values and aspirations for the future. That all cultures are in agreement on some fundamental level on what “freedom,” “dignity,” “justice,” and “human rights” mean, in line with the expectations that Western cultures hold for those terms. That Islamic teachings and laws are fully compatible with Western understandings of the aforementioned terms, or that the differences are nothing that can’t be smoothed over with a little “dialogue” and perhaps accommodation.

And lastly, there is the belief that people are really all the same deep down, except for when they’re different, and that’s always something to celebrate. One who does not buy this bill of goods is branded backwards at best (more “dialogue!”), and hateful at worst. […] Marisol Seibold: Merkel: Multiculturalism has “utterly failed” in Germany

‘Baconangreb’ – en sag for en antiterrorekspert

Man ved at man har fat i den lange ende når en ‘journalist’ fra såkaldte Christian Science Monitor agerer mikrofonholder for CAIR uden at gøre opmærksom på disses forbindelser til Hamas og Det Muslimske Broderskab, ikke reflekterer over det åbenlyst groteske forhold at en terrorekspert overhovedet er relevant at konsultere i sager om baconstrimler, ikke nævner at CAIR selv er grebet i at fuske med tilfælde af angivelige hate crimes, og endelig citerer udslidte klicheer om “lack of understanding” og “misinformation about Muslims” på blogs – uden at komme med eksempler på hvad det helt præcist er for nogle skrækkelige misforståelser de stakkels små pus udsættes for igen og igen (LFPC).

When he first spotted the strange graffiti, Mushtaq Hussain thought it was a juvenile prank: Somebody had used bacon strips on a sidewalk in front of a Florence, S.C., mosque to spell out the words “PIG” and “CHUMP.” […]

To many experts, pork-laden messages, such as the one delivered in the heart of the barbecue belt last weekend, mirror what appears to be an increasingly conflicted view in America about the impact of Muslim culture on US politics and society. […]

“These are not hate crimes, but they’re expressions of intolerance, really,” says David Schanzer, director of the Triangle Center on Terrorism and Homeland Security at Duke and the University of North Carolina, Chapel Hill. “I think a lot of this is generated by a lack of understanding, anger about 9/11, and a great deal of misinformation about Muslims in America and Islam, all of which is in plentiful abundance on the Internet and on blogs.” […]

The bacon graffiti this weekend prompted CAIR to call on the FBI to investigate what they called a “desecration” that took place as part what the organization says is a broader pattern of intimidation being waged against Muslims around the US.

So far, police in Florence say the incident doesn’t meet the criteria for a hate crime, but they are investigating the incident as a case of harassment. […] Bacon attack on an American mosque: prank or hate crime?

Kommuner præmierer Hizb-Ut-Tahrir propagandist: “Rollemodel”

Dagens perlehistorie. “Manden må jo tro, vi er idioter, at han kan publicere sådan noget på nettet, uden at blive opdaget,” skriver en kommentator. Jeg ser ikke, hvad der skulle hindre ham i at gå ud fra det af ren erfaring.

Ammar Doosh, prisbelønnet rollemodel i integration og integrationsfornægtende islamist, VCUA-integrationskonsulent Ammar Doosh: »Vores haqiqa? efterlader ikke plads til kuffarkultur«

Lars Hedegaard i Toronto

Hedegaard og Vilks i Toronto. (De første tre minutter handler om Sverige og det svenske valg.)

En uhørt udfordring i menneskehedens historie

Charles Taylors politiske filosofier selvmodsigende, mener dagens kronikør. Blandt andet fordi Taylor forudsætter, at alle store religioner har samme indre potentiale for at kunne forenes med en sekulær demokratisk orden

Af KAI SØRLANDER

DEN 2. OKTOBER BRAGTE Kristeligt Dagblad et indlæg af den internationalt kendte canadiske filosof Charles Taylor. Deri blev sat fokus på de problemer, som de vestlige demokratier står midt i som følge af den relativt store fremmedkulturelle indvandring, som de har været udsat for igennem de seneste generationer.
Taylor begynder med at slå fast, at ethvert demokratisk samfund bygger på en elementær solidaritet, uden hvilken de falder fra hinanden. Og han peger på, at denne solidaritet historisk har hængt sammen med homogenitet, i og med at det ikke er ” nogen tilfældighed, at Europas mest succesrige velfærdsstater blev skabt i det etnisk ensartede Skandinavien”. Derfor er udfordringen nu at bevare den stærke solidaritetsfølelse i befolkninger, der bliver stadigt mere forskelligartede.
Dette kan man in uhørt udfordring i menneskehedens historiefølge Taylor forsøge at gøre på to måder. Den ene karakteriseres ved, at den holder fast i de gamle former for solidaritet og udstrækker dem til de nye indvandrere. Den inviterer altså indvandrerne indenfor, men kræver samtidig, at de skal overholde de givne regler som alle andre borgere

Fortsæt med at læse “Lars Hedegaard i Toronto”

Anklagemyndighed anmoder om frifindelse af Wilders

In a surprising twist, the prosecution in the trial of Dutch MP Geert Wilders asked for complete acquittal today. With this, it strongly condemned the decision of a higher court to prosecute Wilders.

In a two-day long precise analysis of the remarks of Wilders, who had to stand trial for discrimination against Muslims and incitement to hatred, the prosecuting officers explained to the court that Wilders may have been insulting and provocative, but his words were within the limitations of Dutch law.

This doesn’t mean that the trial has stopped — next week the defense will continue. The Dutch law system demands a full cycle of prosecution and defense, and will end with an extensive verdict.

Though — in theory — the court could still convict Wilders, it now seems almost impossible. […] BREAKING: Prosecutors of Dutch MP Geert Wilders Ask Court To Acquit on All Charges

The public prosecution department on Friday afternoon stated that Geert Wilders is not guilty of discriminating against Muslims. Earlier on Friday it announced he should also be found not guilty of inciting hatred.[…]

They said comments about banning the Koran can be discriminatory, but because Wilders wants to pursue a ban on democratic lines, there is no question of incitement to discrimination ‘as laid down in law’.

On the comparison of the Koran with Mein Kampf, the prosecutors said the comparison was ‘crude but that did not make it punishable’.

Dealing earlier on Friday with incitement to hatred, Van Roessel and Velleman said some comments could incite hatred against Muslims if taken out of context, but if the complete text is considered, it can be seen that Wilders is against the growing influence of Islam and not against Muslims per sé. […] Wilders not guilty on all counts – Update

Trifkovic: Wilders’ frifindelse en Pyrrhussejr som bør efterprøves

[…] A clear victory would have been for the Dutch state to declare that it was mistaken in pursuing a case of any kind against Wilders; but that would have meant the end of the Dutch state as we have known it for the past forty years.

In the event the oppressive laws are there to stay. Ordinary Dutch citizens, less visible than Wilders, can be maliciously prosecuted – and convicted – for saying the same things he has said, but with far less fuss. In the same manner some well known East European dissidents were relatively protected from the Comrades’ fury in the 1970s, but arbitrary and oppressive laws were then applied with an even greater ferocity against the anonymous multitudes.

For as long as Holland’s and other European countries’ ridiculous “hate” laws remain on the statute books, the threat of prosecution hangs above everyone’s head – and no conviction is required to make people think twice about expressing themselves frankly and meaningfully about “prophet” Muhammad’s ideology of war and hatred.

I suspect that Wilders himself would have preferred a highly publicized trial and conviction, followed by an appeal that would test the constitutionality of the laws used against him. That is the kind of battle that requires courage, money, and media attention. He is the ideal man to give it one more try. Srdja Trifkovic: An Ambiguous Victory for Wilders

UK: Ramaskrig over genindførelse af diskriminerende beføjelser til politiet

Dilemmaet er ubestrideligt: Sagesløse mennesker vil blive udsat for ydmygende mistænkeliggørelse, og der vil formentlig komme episoder hvor visitation af uskyldige eskalerer til regulære optøjer. Dette skal så holdes op imod det meningsløse ressourcespild der i f. eks. lufthavne har ført til at ældre kvinder har fået deres kørestol skilt ad og undersøgt, et ressourcespild der i sidste ende kan få fatale følger. Hvorfor kan terrorister ikke bare have horn i panden så man kan skelne gode fra onde, og hvorfor indfinder den glade multikultur – tingenes naturlige tilstand – sig ikke bare af sig selv? (LFPC)

Police will soon be allowed to return to the days when they could stop and search people on the basis of their ethnic background. Last night the news threatened to ignite a huge row between the Government and civil liberties groups.

So-called ‘Sus laws’ were scrapped in the 1980s after the alleged targeting of black people by police led to race riots in London, Birmingham and Liverpool. […]

Isabella Sankey, director of policy for Liberty, said: ‘Stopping and searching individuals without suspicion is divisive enough without telling police they can directly discriminate on the grounds of race.

‘Significant progress has been made since the Lawrence Inquiry but the Home Office’s planned changes will set the clock back and jeopardise race relations in the UK.’ […] Anger over return of ‘Sus’ laws that will let police target minorities

Fort Hood-massakren: Video med “Allahu Akbar” beordret slettet

Eftersom man formentlig uden videre kan udelukke at den pågældende officer var i ledtog med Nidal Malik Hasan er det umuligt at forestille sig anden grund til ødelæggelse af bevismateriale end at officeren instinktivt fornemmede optagelsens politiske sprængfarlighed. Havde optagelsen været i omløb i dag ville det efterfølgende spin, der ikke overraskende førte til en rapport der udelukkede islam som den motiverende faktor for Hasans forbrydelse, have været vanskeliggjort eller endda umuliggjort. At denne illusion er vigtigere end menneskeliv under det herskende paradigme, blev da også udtrykt uden blusel af George Casey, Chief of Staff of the Army, med ordene “Our diversity not only in our Army, but in our country, is a strength. And as horrific as this tragedy was, if our diversity becomes a casualty, I think that’s worse”. Via Jihad Watch (LFPC).

[…] Sgt. Lamar Nixon testified Friday that after he escaped and ran into a nearby building, he and another soldier “bolted back out” and picked up a wounded comrade even though they still heard gunfire. […]

Nixon said he remembered Hasan because of “his stature and just how he composed himself — stoic.” The next time Nixon saw Hasan, it was after lunch when the psychiatrist stood from behind a front counter and began shooting after yelling “Allahu Akbar!” — “God is great!” in Arabic, Nixon testified.

Earlier Friday under cross examination, Pfc. Lance Aviles said he used his cell phone to record the rampage inside the processing center but was ordered by an officer to delete both videos later the same day. Aviles was not asked if he knew why the officer ordered the videos destroyed.

It’s unclear exactly what the footage showed, although it could have been used as evidence in the case. […] Witnesses say Fort Hood gunman kept firing outside

400.000 demonstrerer for indgreb der måske nok gør ondt her og nu …

Nu er Frankrig nok kendt som Europas mest demonstrationsivrige og forandringsmodvillige land, men den hypotetiske overskrift ville være lige så absurd i alle lande. Jeg vil påstå at man kan udlede meget om fremtiden af det forhold at end ikke truslen fra finanskrise og ældrebyrde kan få en mindre justering af pensionsalderen til at glide igennem. Et flertal af vælgere vil altid handle reaktivt og kortsigtet, og når en tilbagerulning til en pensionsalder der var en selvfølge for få årtier siden er for uudholdelig en tanke at kapere, siger det alt om hvordan langt alvorligere trusler fra parallelsamfund vil blive tacklet den dag de ikke kan ignoreres længere (LFPC).

Op mod 400.000 mennesker deltager i protestoptog i Paris og andre fransk storbyer i en fortsat kampagne mod omstridt pensionsreform.

Franske lønmodtagere er lørdag på gaderne i en række storbyer for at demonstrere mod regeringens plan om at hæve minimumalderen for at gå på pension. […]

Fagforeningernes strategi er at iværksætte strejke på hverdage og massedemonstrationer i alle weekender, indtil regeringen opgiver reformen, som gradvist vil hæve pensionsalderen. […]400.000 demonstrerer i Frankrig

Med Gud mod Sverigedemokraterne

Svenska kyrkan i Göteborg deltar just nu i samma kampanj mot rasism som genomförs i StockholmPå spårvagnar och i vykortsställ möts göteborgare just nu av budskapet Nej till rasism.– Det här var en kampanj som det var lätt att säga ja till, säger Hans Damerau, kyrkoherde i Carl Johans.
Kampanjen var lätt att säga ja till, tycker han, eftersom grundintentionen i Bibeln och den kristna tron är gemenskap över alla gränser.Rasism är inte tillämpbart i Guds rike, säger han. Guds rike spränger alla gränser. Han pekar också på att det finns flera exempel i Bibeln där personer med annan nationalitet kommer in och får stor betydelse. Rut var till exempel från Israels grannland, men följde sin svärmor till Israel och blev så småningom farmors mor till kung David.Nej till rasism, Svenska kyrkan säger nej till rasism.Där finns inte plats för främlingsfientlighet.

Med kulturen og global historieskrivning mod Sverigedemokraterne

Fyra statliga museer kommer att få en direkt instruktion från regeringen om att börja arbeta för större tolerans i samhället. Det gäller Världskulturmuseet i Göteborg samt Etnografiska museet, Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet i Stockholm som alla hör till samma myndighet.
“Det är nu angeläget att göra ytterligare insatser för att öka förståelsen för värdet av ett öppet och demokratiskt samhälle som präglas av kulturell mångfald. Regeringen avser därför att ytterligare förtydliga Statens museer för världskulturs uppdrag och roll i detta avseende”, skriver regeringen i dagens budgetproposition.På SvD:s fråga om detta är en reaktion på Sverigedemokraternas framgångar, svarar kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth:Det är uppenbart för alla att diskussionerna om främlingsrädsla gör det viktigare att arbeta för mänskliga rättigheter, respekt, människors lika värde samt demokrativärden.
–Eftersom detta är en av det svenska samhällets största utmaningar, blir det en prioritet för alla våra museer. Nationalismen växer världen över, också i Skandinavien, och utvecklingen är ett hot mot ett mångfacetterat samhälle, säger Sanne Houby-Nielsen som understryker behovet av global historieskrivning.Specialinsats för ökad tolerans.

Tony Blairs arv

Hans Hauge skrev forleden en uforbeholden, rosende omtale af Tony Blair og hans erindringer, uden med ét ord at nævne Blair-epokens mest iøjenfaldende og bestående arv, der næppe er en tvivlsom Irak-krig: Overbefolkning og polarisering. Man skal gøre sig lige så megen umage som DR-Politikens korrespondent, for ikke at se konsekvenserne af den arv allerede hver eneste dag.92 million: The population of crowded Britain after a century of mass migration. I 2001 var der 58 mio briter.

Britain will need 1.3million more school places to cope with the surge in numbers.It would take 3,800 new schools to house the extra pupils and another 75,000 teachers to educate them. Migrationwatch chairman Sir Andrew Green said: “These are some of the consequences of one of the most reckless and unpopular policies of any Government in generations.

“The public are waking up to the speed and scale at which fundamental changes are being forced upon them, thanks to the policies of the previous administration, and schools are just one example.It will be replicated in many areas of our national life such as health, housing, natural resources and infrastructure.”
The problem has been fuelled by the high birth rates among many migrant mothers.One in four new babies have mums who were born abroad, double the figure of 15 years ago.Between 1998 and 2008 the number of births by women born in the UK fell by 3.2 per cent. In contrast, the number with mums or dads born abroad rocketed by 134 per cent.BRITAIN is sitting on a £195billion immigration timebomb, a devastating new report reveals today

Blairs sent vågnede fornemmelse for islam, er svær at duperes af.I filmen Islam: What the West Needs to Know, – som man i virkeligheden burde se en gang om året – optræder han flere gange som fuldstændig blank på emnet. “Jeg læser ofte i Koranen”. Gået på klingen om detaljer, har han en pludselig opstået aftale. Nu sidder millioner af hans mindre heldigt stillede landsmænd med Blairs arv – en abe der bare vokser. Man kunne sige det pæne om ham, at hans efterfølger var om muligt værre.

Whitechapel – gay free zone

My daughter and I went on a history walk today from the Whitechapel Bell Foundry (very interesting and one day we must get booked on the full tour) to St Pauls. Crossing the road outside the Churchyard of St Mary Matfelon (currently called Altab Ali Park) where the Museum of London are conducting a dig into the remains of the original White Chapel my daughter spotted this sticker on the pedestrian guard rail. It was upside down but the intolerant message is clear at any angle. The Iconoclast.

I Storbritannien, der kan de det der, i modsætning til tillukkede Danmark

An Asian woman aged 23 believed to be pregnant has died after being found on fire behind a house. West Yorkshire Police and fire crews were called to a property in Bradford at 7.15pm yesterday. A police spokesman said the woman, who was found ‘alight’ and with serious burns, was pronounced dead at the scene. […] ‘Pregnant’ 23-year-old Asian woman dies after being set on fire behind house

A senior Muslim cleric has been condemned by police and other Muslim leaders for claiming that there is no such thing as rape within marriage.

Sheikh Maulana Abu Sayeed, president of the Islamic Sharia Council in Britain, sparked outrage when he said he believed that men who rape their wives should not be prosecuted because ‘sex is part of marriage’. […] ‘There’s no such thing as rape within marriage’, says Muslim leader of sharia law courts in Britain

Sverige på kollisionskurs med et SD-ungdomsoprør

Lektor Hovbakke Sørensen forklarer i P 1 morgen, der også interviewer Allan Jönsson, SD Bjuv, at man i Sverige ikke kan sætte spørgsmål ved antalet indtagne udlændinge uden at være “fremmedfjendtlig racist”, og at landet på den måde befinder, hvor Danmark befandt sig i årerne før 1998. Men han peger også på et temmelig overset faktum: Sverigedemokraterne har langt yngre tilhængere end Dansk Folkeparti, helt ned i skolealderen, og der er mange. Kombinerer man det, at unge svenskere ikke blot får deres synspunkter marginaliserede politisk, men også har uhyre svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet, så skal man være lederskribent på Aftonbladet for ikke at se, at de rådende tilstande har kurs mod en betonmur. Her får hele det danske politiske spektrum et fur fra fortidens vogtere. Selvom det er tragisk, er det også fascinerende at se fortidsøgler in spe, kæmpe a losing battle for et svindende territorium:

Åkesson hade också en klar förebild: Danmark. Men Dansk Folkeparti är inte alls nöjt med utvecklingen, trots de stenhårda begränsningar och restriktioner partiet tvingat fram för invandringen. Det är knappast ett över drivet påstående att Danmark gått ner sig djupare än Sverige i det migrationspolitiska retorikträsket. Och det går alltid att sjunka ytterligare.
”Vi saknar en realistisk plan för att återerövra områden”, sade det danska polisförbundets vice ordförande Peter Ibsen nyligen. Det var inte ett inlägg om de danska truppernas situation i Irak, utan syftar på förorter till Köpenhamn och andra danska städer som beskrivs som getton. Tonen är lika öppenhjärtig som rå.I en kommentar till Ibsen skriver DF:s vice ordförande Peter Skaarup i tidningen Politiken, att det inte är ett område eller en stadsdel som är problemet. ”Det är det inte. Det handlar om de människor som bor på en given plats … Det sista vi behöver är getton som verkar som magneter på icke-västliga invandrare.”Det låter ungefär likadant över hela det danska politiska fältet. Statsministern, liberalen Lars Lökke Rasmussen, talar också militärspråk om ”fästningar som vi ska bryta igenom”. Vänsteroppositionen ligger inte så långt ifrån. Sverigedeomkraternas Jimmie Åkesson vill ha det som i Danmark. AB burde læse med her: Svensk ambassadanställd: ”Sverige sticker ut från sina grannländer. Alla våra skandinaviska grannar, samt Finland, har en genomtänkt invandrings- samt integrationspolitik, vilket Sverige saknat länge.”

“Jeg ønsker ingen masseindvandring af folk, der ikke tolererer os”

Hessens ministerpræsident interviewet i FAZ: „Ich möchte keine Massenzuwanderung“ (Snaphanens oversættelse). Hessen er en delstat med seks millioner indbyggere:

Den hessiske ministerpræsident Volker Bouffier forsvarer i et interview med Frankfurter Allgemeine Zeitung sin bayerske kollega, Horst Seehofers udtalelser om integration af muslimske indvandrere. “Temmelig absurd” at  forsøge at klare de demografiske forandringer gennem indvandring.

Hr.ministerpræsident, er indvandrerne for uuddannede til at blive integreret i Tyskland?

Det er en grov misforståelse at tro, at integrationsuvillighed kun er et spørgsmål om uddannelse. De værste modstandere af integration blandt muslimer, møder jeg i den akademiske verden. Ligningen “integration gennem uddannelse” virker ikke. Uddannelse tilbyder en chance for integration.Tag repræsentanterne for muslimske foreninger. De er som regel uddannede mennesker – og også de, der i visse sager ytrer sig mest radikalt. Derfor må vi behandle spørgsmålet mere omhyggeligt. Bedre ruste børnene til livet – det kan ingen have noget imod. Dette skal ikke nære den illusion, at vi kan ignorere andre grundlæggende integrationsspørgsmål . Nemlig: I hvilket omfang er indvandrere villige til at indgå på en moderne forståelse af islam?

Hvad mener De moderne islam er?

Vi har længe haft en dominerende kultur [Leitkultur], det finder jeg afgørende: Det er vores frie demokratiske grundtilstand, der fremfor alt indebærer adskillelsen af kirke og stat. Dette adskiller os fuldstændigt fra den traditionelle forståelse af islam. Vi har brug for en videreudvikling af islam, der tillader muslimer at forene religionen med den sækulære stat i det 21 århundrede. Dette er nøglen til integration.

Fortsæt med at læse “Tony Blairs arv”

Ghettoisering er selvforstærkende

I et nytt notat ”Oslo segregeres raskt”, påviser HRS den dramatisk demografiske endringen i Oslo de siste årene. Tallenes tale er klar: Som andre storbyer i Europa, segregeres Oslo svært raskt. I Groruddalen og på Søndre Nordstrand utgjør innvandrerbefolkningen nå 43,1 prosent. Med dagens vekst vil nordmenn bli en minoritet i disse bydelene i 2015. Minoriteten skal da integrere majoriteten. [..]

Tallene levner ingen tvil: dess flere ikke-vestlige innvandrere i bydelene, jo flere nordmenn flytter ut. Prosessen med gettoisering er selvforsterkende.- De trendene som vi akkurat nå er inne i, tilsier at det nok i Groruddalen kan bli et flertall av innvandrere pluss deres norskfødte barn. Men hvorvidt det er en interessant ting, det er jeg sannelig ikke sikker på, sa Lars Østby SSB til NRK Dagsrevyen 13.oktober.

Den demografiske endringen ser vi også på fødselsratene. I eksempelvis bydel Stovner hadde 70 prosent av barna født i 2009 utenlandsfødt mor. 96 prosent av disse mødrene var ikke-vestlig. En slik holdning avdekker kanskje hvorfor SSB ikke har synliggjort de dramatiske demografiske endringene i Oslo. HRS sitt notat viser derimot nordmenns holdning til å bli i minoritet: de velger å flytte fra disse områdene. Oslo segregeres i rekordfart, Groruddalen: No return, I ghettoland der kan alt gå an? Notat: Oslo segregeres raskt, pdf. SE Dagsrevyen 13.10.10.

Danmarks statsminister sagde på pressmødet den 12 oktober: Jeg tror, man må forstå, at de udfordringer, vi står over for i en række udvalgte boligområder, de er af et omfang, som vi måske historisk ikke har gjort os selv helt begribeligt. Det er rigtigt. Han er ikke bare oppe imod Politiken, De Radikale, EU, Menneskerettighederne, Europadomstolen etc., han er oppe imod virkeligheden, demografien og menneskers oplevede dagligdag. Demografien interesserer befolkningen, selvom den ikke interesserer den norske demograf. Over 30 % af eleverne i københavnske folkeskoler er såkaldt tosprogede. Det er der sker “meget hurtigt i Oslo nu”, sker også i større danske byer. De vil falde fra hinanden, en ren, accelererende pulverisering kan man allerede studere i Malmø. Spørgsmålet er ikke så meget, hvad danske politikere vil gøre for bare at inddæmme udviklingen, som hvad de overhovedet kan gøre. Den konservative minister på området, taler om “Boligsocial indsats overfor drengestreger”(!) Så ved vi nok, hvad klokken er slået.

Ryd forsiden: Lærer serverede svinekød for gæt-selv-hvem

Lad os bare tage endnu en historie hvor der ikke udtrykkes rituel afstandstagen, bekymring eller bestyrtelse fra vores side. Desværre er enhver omtale af hændelsen i et eller andet omfang med til at stadfæste en ulideligt klynkende gruppes offerstatus, men man kan i det mindste som modtræk formulere en alternativ version: Uheld vil altid indtræffe. Kom videre, gerne videre til lande hvor man ikke risikerer disse krænkelser. Her kan jeg bidrage med en personlig vinkel: Jeg kom faktisk engang som pædagogmedkjælper i en vuggestue til at servere smøreost med skinke til tyrkiske Ahmed. Selv om det ikke er pænt at sige om to-tre-årige var Ahmed en lille psykopat i svøb, men det var han også før uheldet her var ude. Der er en interessant teologisk pointe jeg af og til har grublet over: Siden Ahmeds forældre (selvfølgelig) intet fik at vide, og Ahmed havde den alder han havde, skal han så afregne for skinken hos Allah når den dag oprinder? (LFPC)

Urusla E. (59), a math and drama teacher for 18 years, was fired for accidentally giving a Muslim student pork.

The incident happened in the Christophorus school in Betzdorf (Rheinland-Pfalz). The teacher says that that there were two unlabeled dishes of schnitzels, one containing four pieces and one with eleven, which she gave to the children. She did not know that some were made of chicken while others were made with pork.

Then one student, Ünal (9), asked what kind of meat it was. She answered she didn’t know. The boy didn’t touch the meat, and a Turkish student gave her schnitzel to a German girl. The teacher thought the case was settled, but the next day the boy’s mother called her up, very angry. A few days later 15 Turkish parents showed up at the school and demanded the teacher be fired.

The school management quickly responded and put the teacher on leave. Ursula E. says she had to leave the school immediately, and the principal told her she didn’t teach there anymore. […]Germany: Teacher suspended for serving pork to Muslim students

Christians being tricked into buying halal meats

Ny rekorder hele tiden

Nu finns siffror för tredje kvartalet. De är preliminära för 2010 och det brukar nästan alltid handla om underkant. Jag slog ihop de tre första kvartalen för några brottskategorier och ställde det mot tidigare år.
Kvartalsrapport Våldsbrott, Rån, Sexualbrott mm

Propagandasenderen BBC, hvor rabiate kristne halshugger muslimer

The BBC must show due impartiality when covering the ‘controversial topic’ of religion, new editorial guidelines say.[…]

Earlier this year the BBC was forced to defend an EastEnders storyline after outraged viewers accused the corporation of anti-Christian bias.

Fortsæt med at læse “Ghettoisering er selvforstærkende”

Lars Vilks i Oslo

Hans Rustad, redaktør, Document.no indleder. (You Tube skifter selv videre til næste.)

Lars Vilks er et fenomen. Normalt skulle Vilks vært “stor” i Norge. I Sverige er han et stort navn, journalistene køet i silende regn for å komme inn på forelesningen i Uppsala sist fredag. Men i Norge er han langt ute i periferien, til tross for norsk tilknytning på 80-90-tallet.[…]
Det hører med til historien at NRK ikke kunne få seg til å opplyse hvor Vilks hadde holdt foredrag i Oslo. Det kostet åpenbart for mye. Derfor er det gledelig at alle nå kan oppleve Vilks` performance på video. Det er samtidig premieren på Document.no på youtube. Hans Rustad: Grattis!

Erik Ullenhag og den svenske drøm

“Erik” er den nye indvandringsminister “Ullenhag, 38 år, Folkpartiet”. Svenske politikere og kommentatorer går umanerligt meget op i ismer, så det må tilføjes at “Ullenhag anses tillhöra den klassiskt socialliberala falangen inom folkpartiet, vilken brukar anses stå till vänster om den politiska linje som folkpartiet fört under Lars Leijonborgs tid som partiledare,” hvilket vil sige at han på dansk er Radikal. “Radikalismen” som begreb er optaget. Han går ind “generøsitet og arbejdskraftindvandring,” nu hvor den åbne svenske arbejdsløshed er 8 %, og ungdomsarbejdsløsheden 25 procent, mere end det dobbelte af Danmarks. Den isme kalder Åkeson “løn-dumpning,” “swedismen” er desværre også optaget som begreb. Ullenhag forholder sig ikke til de 33-35.000 årlige kædeindvandrere, ikke til alle analfabeterne, ikke til alle de, der ikke engang klarer at kvalificerer sig til det svenske gymnasium, og han tror som den liberalist han er, at arbejde er lig med integration. Det kan blive fire hårde år for Ullenhag, hvis virkeligheden trænger sig på den svenske drøms plusord, dag ud og dag ind, men lur os: Inden en måned er der en, der kalder ham “islamofob” ligesom de gjorde med forgængeren Sabuni.

Martin: Hej Erik! Du har en viktig och tuff utmaning framför dig som integrationsminister. Jag är född och uppvuxen i Malmö som tyvärr blivit en stad där skottlossningar, mord, gängkrig, våld och hot mot brandmän/ambulanspersonal/ sjukhuspersonal/skolpersonal/rättsväsende blivit vardagsmat. Vad anser du bör göras för att stoppa denna mycket oroväckande utveckling? Jag är 42 år. Det här året har jag för första gången känt att jag är rädd att befinna mig ute på gatorna i min egen hemstad

.
Risto Brandt: Min fråga går till integrationsministern; vill regeringen utvisa utländska medborgare som är inblandade i organiserad brottslighet, som begår grova eller upprepade brott, efter avtjänat straff? Bakgrunden till min fråga är att jag under det senaste halvåret har sett knivar, knogjärn, slagträ, pistol och avsågad hagelbössa – oftast i händerna på personer som jag vet befinner sig här i landet illegalt. Jag har också hört tre sprängningar och eld från automatvapen. Det är uppseendeväckande. Jag tror varken svenskar eller invandrare känner någon solidariet med dom här rötäggen. Åkesson (SD) och Ullenhag (FP) chattade

Burka rage-gerningskvinden: Tilsløring et angreb på det at være kvinde

Der er to forskellige tilgange til at kommentere denne historie på vores side af hegnet: Man kan foretage den velkendte rituelle afstandstagen fra Marlenes udåd, og så ellers bruge den til afsæt for mere generel snak om kulturkløften i Frankrig. Eller man kan nægte at tage afstand fra noget som helst, fordi man har det up-to-here med denne certificerede offergruppes evindelige klynk, og fordi ethvert bogstav brugt på at vride hænder over madammens forurettelse er ét bogstav mindre brugt på i forvejen underrapporterede fænomener så som overgreb på hinduer, jøder, kristne fra denne gruppes side verden over – dagligt, uden ophold, uden ramaskrig i medierne, uden anstændige menneskers fakkeltog og anstændige øjne udstillet for alle at skue. Jeg henholder mig til den sidste tilgang (LFPC).

A retired teacher is facing three years in prison for ripping off a Muslim’s face veil in the world’s first known case of ‘burka rage’.

The 63-year-old woman, so far only referred to by her first name Marlene, appeared before the Paris Correctional Court to defend her attack on Shaika, 26, who originally comes from the United Arab Emirates. […]

Marlene, who is accused of aggravated violence, is said to have ‘lost control’ when she saw Shaika choosing furniture in a department store.

‘I knew I would crack one day,’ said Marlene. ‘This whole saga of the burka was really getting to me.’ […]

‘To me wearing a full veil is an attack on being a woman. As a woman, I felt attacked.’ A few minutes later Marlene is said to have started hitting Shaika, who refused to take her veil off. ‘I went over to her and tore her veil,’ said Marlene in a police report. ‘We came to blows. I was very upset.’

After allegedly slapping Shaika, Marlene bit her hand before successfully removing the veil, shouting: ‘Now I can see your face.’ […]

Marlene said: ‘I’ve taught in countries like Morocco and Saudi Arabia and know how these women walk three paces behind their husbands.

‘When I saw a burka in a Paris shop I thought it was very provocative. I did not hit or use any violence against this woman. I just wanted to pull her burqa off. I know I shouldn’t have got angry, but I lost it.’ […] ‘Burka rage’ teacher faces jail in France after ripping off Muslim woman’s face veil

Bernanke: Demokratiet et arvestykke i en glasvitrine

Snaphanens fokus er som bekendt først og fremmest på multikulturen og dennes afledte konsekvenser, og vi er vistnok begge to ignoranter hvad angår finanskrisen. Men når man læser en doom-and-gloom-artikel som denne, med ingen ringere end den amerikanske nationalbankdirektør som kilde, må man selvfølgelig stille sig de oplagte spørgsmål som dette giver anledning til med hensyn til situationen her i Europa: Hvis det går så galt som Bernanke forudsiger, hvad bliver konsekvensen på Europas bløde sydflanke? Vil endnu fattigere Nordafrikanere strømme mod Europa, og vil der til den tid være en multikulti-elite der vil piske europæerne med skorpioner for at give dem adgang? Eller vil et dybt forarmet Sydeuropa sætte hårdt ind for at hindre landgang? Hvis der ganske enkelt ikke er råd til at bevare store etniske enklaver på overførselsindkomster, hvad sker der så? Der tales jævnligt om at de vil danne deres egne autonome småstater under sharia, men hvad i alverden skal de leve af, omgivet af fjendtlige kuffar? Lad mig sige det på denne måde: Der er her stof til en fantastisk, dystopisk science-fiction-film, men fri mig for at være en ufrivillig statist i den virkelige version (LFPC).

The US and global financial systems are on the brink of disaster, but do not take the word of this commentator to believe it. Although AsiaNews has been saying it for almost five years[1], read what Ben Shlomo Bernanke, chairman of the Federal Reserve, has to say.[2]

In his speech, Bernanke[3] said that the recession is bad, and that its effects will not be only short-term. As the US population ages (longer life expectancy), the existing pension system and public health programmes are bound to be overburdened (what is true for the United States is true for all developed nations, and many others as well, except Chile because of General Pinochet’s well-known reform). State and local finances are also in trouble, but the real problem is at the federal level[4], which is what is discussed next. […]

The current respite should not lead anyone to think that the storm is over[6] for there is no more money for pensions and health care (Bernanke blames aging, leaving out military spending, whilst AsiaNew included it in reaching its conclusions). Today[7], we are paying for a crisis, the chairman said, that is long in the making, a systemic crisis, and we cannot agree more. To illustrate his point, Bernanke uses the case of Rhode Island, the smallest state in the Union, but the problem is more general and affects Europe and Japan as well and even more.[8]

At this point in his speech, Bernanke said that the situation is so bad that it could get out of control at any time.[9]

Like any good American, [Bernanke] tells it like it is, in a straightforward manner. For him, representative democracy is an old frill, an heirloom better placed in a protected glass case so that it cannot interfere with those who wield real power, even if it means crushing much of the population, especially the middle class, with a so-called (yet sadly necessary) “austerity” package to save those who are too big to fail.[…] Maurizio d’Orlando: A global financial disaster is imminent, says Bernanke

I frygtens rige

Debatten om ‘tegningerne’ er udtømt for længst, og nogle af os gider den slet ikke længere – altså spørgsmålet om deres berettigelse, der er gået uhjælpeligt i selvsving ovre hos de andre. Det eneste der er relevant er debat om konsekvenser: Nu lever vi altså i en verden hvor Muhammedtegninger er kommet for at blive, hvordan vil du forholde dig til denne kendsgerning? Og her må man konstatere at virkeligheden ikke er gået i stå, men muterer og knopskyder i bizarre retninger, som i sagen om ikke-Muhammedtegningen Where’s Muhammad? som vi omtalte forleden. James Rainey på Los Angeles Times har boret i begrundelserne hos de syndikerede aviser for at afvise at bringe striben (LFPC).

[…] Somehow Washington Post Style editor Ned Martel viewed the same image as “a deliberate provocation without a clear message.” […]

The Boston Globe had a similar complaint. Deputy managing editor Christine Chinlund said via e-mail: “When a cartoon takes on a sensitive subject, especially religion, it has an obligation to be clear. The ‘Where’s Muhammad’ cartoon did not meet that test. It leaves the reader searching for clues, staring at a busy drawing, trying to discern a likeness, wondering if the outhouse at the top of the drawing is significant — in other words, perplexed.”

Said Alice Short, an L.A. Times assistant managing editor: “If they had produced a ‘Non Sequitur’ cartoon that said ‘Where’s Jesus?’ I probably wouldn’t have wanted to run that either.” […]

The cartoon’s distributor, Universal Uclick, made such decisions easy. It sent out a message warning that “the subject matter may be sensitive in some communities.” And Universal immediately offered the 800 papers that carry “Non Sequitur” a substitute panel.

I couldn’t reach editors at the San Francisco Chronicle and Dallas Morning News. Those papers also killed the cartoon, as did an untold number of others. Universal and Miller said they had no way of keeping count. At the Austin ( Texas) American-Statesman a senior editor named Drew Marcks told me when I asked about the cartoon, “I’d rather not talk about it.”

I pressed. He hung up. James Rainey: On the Media: Where’s Muhammad? Not on many comics pages ; Matt Welch: Just Admit it, Newspapers: You’re Scared of Muslims

Svenske håndtryk

Stockholmscenterns Miguel de Paula valde att lämna Centerpartiets valvaka och istället gå till Sverigedemokraternas. Där filmade SVT honom samtidigt som han skakade hand med Jimmie Åkesson och gjorde en glad “tummen upp”. De Paula menar dock att det inte på något sätt var till stöd för Sverigedemokraterna eller deras politik, utan att han visade sin glädje mot en vän. I kväll har centern i Stockholm möte. På dagordningen finns Miguel de Paula. Centerpolitiker firade med Sverigedemokraterna

Fortsæt med at læse “Lars Vilks i Oslo”

Robert Redeker og ondskaben

Filosofilæreren Robert Redeker, der nu har levet i skjul i fire år, i interview med Kristeligt Dagblad. Tiden har præget hans tænkning, der blandt andet kredser om ondskaben som realitet, ligesom Frederik Stjernfeldt og endnu mere Søren Ulrik Thomsen.

Mange ateistiske tænkere, med Voltaire i spidsen, har set denne ondskab som beviset for, at Gud ikke eksisterer – hvis han gjorde, ville han ikke tillade ondskaben. Jeg mener omvendt, at ondskaben er et tegn på, at Gud findes, netop fordi den er et resultat af arvesynden.

“Det er Robert Redeker, der ringer op. Fra en mobiltelefon et eller andet sted i det sydlige Frankrig [..]
Men Frankrig har ingen lovgivning imod blasfemi. Og desuden er Koranen kun en hellig bog for den, der tror på den som Guds ord. For andre er den ikke hellig, og derfor kan man ret beset ikke tale om blasfemi. Men omvendt er det i stigende grad blevet tydeligt i de seneste år, at den legitime kritik af islam også kan dække over angreb på muslimerne.”

Det var netop en kritik, der blev rettet mod Deres kronik i 2006: at den var fjendtlig over for muslimerne..

” Jeg kritiserede udelukkende en tekst, Koranen, og en praksis, islamismen . Det er hverken racistisk eller islamofobisk, et udtryk som i øvrigt er opstået under ayatollah Khomeini for at stigmatisere modstanderne af den islamiske totalitarisme.” ” I modsætning til evangeliet er Koranen ikke kun et åndeligt, men også et politisk projekt, et samfundsprojekt.

[…] ” Man både kan og skal bekæmpe islamismen og ethvert andet udtryk for barbariet.

Og jeg er overbevist om, at det vil lykkes. Islamismen har ikke en jordisk chance for at opnå den globale totalitære dominans, islamisterne og Ghadaffifabler om for eksempel med sine provokerende udtalelser om, at om 50 år vil Europa være et muslimsk kontinent.

Hvis ikke islam tilpasser sig det moderne, demokratiske samfund, vil islam uddø,” siger han. Men det er vigtigt at holde sig for øje, at islamismen blot er det seneste udslag af totalitarismen og dermed af ondskaben . Den islamiske totalitarisme skal bekæmpes.

Men det er ikke den sidste form for totalitarisme.Der vil komme andre. Ondskaben forsvinder ikke .“.Vi kan bekæmpe islamismen , ikke ondskaben, Kristeligt Dagblad | 13.10.2010 (Ikke online) Redekers Figaro kronik oversat: “What should the free world do while facing Islamist intimidation?”

Man er statsborger, indtil man har angrebet myndighederne

Lawmakers on Tuesday approved a bill to strip foreign-born criminals of their French nationality and expel EU citizens for certain crimes, part of President Nicolas Sarkozy’s law and order crackdown.
Members of the lower house of parliament, the National Assembly, passed the measure after a first reading by 294 votes to 239 in a vote overshadowed by mass strikes and demonstrations against Sarkozy’s pensions reforms.
The law would strip French nationality from foreigners who had acquired citizenship and who were convicted of violent crimes against police and other officials. This punishment currently applies only to terrorism charges.French MPs vote to strip immigrant criminals of citizenship,French lawmakers approve tough rules targeting immigrants

Muslimer brænder Bibeler i Malawi

Muslims in southern Malawi have been burning Bibles to protest their distribution in Islamic schools by Gideon’s International, a Muslim Association of Malawi official said yesterday. […] Malawi Muslims burning Bibles

Berlin: Sharia i lejekontrakten
Arabiske investorer ejer ejendommen og lejer ikke ud til folk der lever af:

..Spil, prostitution, salg, produktion, distribution eller markedsføring af alkohol eller svinekød, og rente-baserede bank-, finansielle transaktioner og finansielle tjenesteydelser og forsikringsvirksomhed, bortset fra til gensidig forsikring. ” Islam-Mietvertrag für Hochhaus! via Sharia law in office building.

Vi fick fly ut genom en gränd

Situationen för judar i Malmö blir alltmer besvärlig. När man inte längre kan visa öppet att man är jude, eller sympatiserar med Israel, då är demokratin illa ute, menar dagens debattör. Med anledning av hotbilden mot judar i Malmö har debatt redaktionen valt att låta honom skriva anonymt.
Fortsæt med at læse “Robert Redeker og ondskaben”