1993-2010: Den store fortrængning sænker sig

Mon ikke de fleste der er stødt på avisartikler fra 1990’erne om dagens brandvarme emne multikultur er blevet slået af kontrasten i ordvalg og åbenhed i forhold til nu? Man blinker, og noget er hændt som ikke er til helt at sætte en finger på. To eksempler, her fra politikeres hånd:

[…] Ikke siden freden i Karlowitz 1699, hvor osmannerne måtte afgive Ungarn til Østrig, havde den islamiske verden været så omfattende og stærk. Og ekspansionen så ud til at fortsætte. I de tidligere sovjetiske, islamisk dominerede republikker begyndte Rusland at forbløde i sit forsøg på med militære midler at holde fundamentalismen nede. I de vesteuropæiske byer lod de muhammedanske mindretal sig ikke længere integrere. I tillid til Koranens ord om, at »Østen og Vesten tilhører Allah. Hvor I da end vender jer hen – der er Allahs ansigt« (Koranen, 1,46. 1967), ventede de kun på Vestens fald. […] Per Stig Møller: Fremtiden med Islam [Berlingske Tidende, 12.3.1995]

[…] Frygten og en voksende fornemmelse af, at taberne i vore egne samfund bliver ladt i stikken i deres eget land, samtidig med at stadig flere resourcer bliver anvendt på fremmede. Hvis vi prøver at skubbe den frygt til side – ved bebrejdelser eller ved tavshed – gør vi kun situationen mere anspændt. Man hører ofte om frygten for, at vi skal blive løbet over ende af fremmede kulturer. Er det en reel frygt? Nogle steder på Jorden er det. […]  Men hvis man ønsker, at det argument skal blive taget alvorligt, så må man også tale åbent ud om egen kultur – og andres. Det er ikke et udtryk for en særlig høj grad af tolerance og frisind, hvis man påstår, at den ene »kultur« kan være lige så god som den anden. Khomeinis dødsdom over forfatteren Salmon Rushdie har gjort det klart for de fleste, at der er forskel på den vestlige kultur og på den islamiske kultur. Det skal vi ikke være bange for at sige. Og vi skal ikke være bange for at sige til de mennesker fra andre kulturer, der ønsker at leve i vort land som nye danskere: I kan beholde Jeres egen kultur, men hold den for Jer selv. Vores samfund er og vil blive ved med at være bygget på vores værdier. […] Uffe Ellemann-Jensen: Fremmedhad og eksil [Weekendavisen 15.10.1993]

Starten på perioden i overskriften er lidt vilkårligt valgt. Men Infomedia begynder her omkring at blive dækkende for avisstoffet som helhed, og man kan begynde at lave små, uvidenskabelige nedslag og optællinger der måske viser en tendens. Laver man således en graf over forekomsten af ordet ‘islam’, ser man en voldsom stigning (der dog burde korrigeres for ændringerne i avismarkedet). 9/11 og Muhammedkrisen tegner sig for et par spidser, men tendensen er tydelig. Er det Dansk Folkepartis stiftelse i 1995 der er primus motor? Dette vil vel kun anstændighedssegmentet hævde, og et svar må også tage højde for lignende tendenser i den øvrige verden: Hollywood stopper i samme periode med at lave film med klassiske arabiske terroristtyper; Sylvester Stallone, i firserne indbegrebet af amerikanske koldkrigsdyder med Rambo 2, kunne således her til aften i Cobra ses bekæmpe den nye undergravende og terroristiske fjende som vi hører om dagligt: Konspiratoriske netværk af højreekstremister.

Jeg mener bl. a. med belæg i eksempler som dette at det er ubestrideligt, at der er sket ‘noget’ i de sidste 20 år. Hvad, bliver straks mere spekulativt. Hvad angår tilgangen til fredens religion specielt, vil ganske banal frygt for den frembrusende aktør som grafen afspejler, være et rigtig godt bud (LFPC).

Reeplaus dialogforum

Disse ting afgøres af demografi og på gadeplan, og der er de afgjort for mindst femten år siden. Borgmestren kan hverken gøre fra eller til. Malmøs jøder kan flytte fra byen eller fra landet. Nogle tænker et par generationer frem og vælger Israel.

Kommunalrådet Ilmar Reepalu (S) vill stoppa konflikter med ett dialogforum. Först under de senaste dagarnas debatt har han förstått hur mycket antisemitismen har ökat i Malmö.Jag är väldigt illa berörd av att unga männi-skor med judisk bakgrund blir trakasserade, att det slängs glåpord efter dem eller att det till och med går så långt att judiska familjer i Malmö känner sig tvingade att flytta till Israel, säger Reepalu. “Dialogforum skall motverka konflikter”, Nytt råd ska stoppa trakasseri. Islam Online, der er talerør for Det Muslimske Broderskab, kan kende en ven, når de ser en. Ilmar Reepalu har serveret dem Malmø på et fad: ‘Zionism’ Remarks Anger Sweden Jews.

Frankrigs legalisering af illegale

Gallia Watch om en Le Monde artikel fra december. En skandinav bemærker at Frankrigs 60 mio havde halvt så mange familiesammenføringer som Sveriges 9 mio. i 2009. Svenske politikere holder særklasse. Intet kan stoppe dem, heller ikke det kommende valg. De har skiftet over 20 % af befolkningen ud, og Svensson tier. “De må vide hvad de gør.” Immigration Turmoil.

Såsom i en spegel

Særlove:  Uppsala-sharia: Demirbag Sten om afhandlingen Islamisk arvsrätt i det mångkulturella Sverige,  et akademisk angreb på den svenske retsstat. Ingen politiker har turdet ytre sig mod dette. Det er ivørigt sjældnere og sjældnere at de taler om noget der er mere kontroversielt end prisen på benzin og bespisningen i børnehaver, så enten foregår det bag lukkede døre eller også foregår der ingenting. Hvad “de syv søstre” vil tale om i valgkampen, er ikke godt at vide. Men “Race trumfer køn” – så lad da pigebørnene arve mindre i feminist-utopia, svenske kvinder har selv stemt dette frem. Doktoranden begynder med arveretten, men der er  mere på bedding: “Vi har nyligen haft ett seminarium i Uppsala om straffrätt. Ska vi ta kulturella hänsyn när vi utdömer straff?”

I morgon klockan 10.15 på Uppsala universitet kommer doktoranden Mosa Sayed att plädera för sharialagstiftning i Sverige. Han försvarar då sin doktorsavhandling, Islamisk arvsrätt i det mångkulturella Sverige, en gedigen lunta med ett tydligt syfte: att bidra till en ökad tillämpning av sharia i svensk lagstiftning. Identitetspolitik är, sedan murens fall 1989, vänsterns nya ideologi. Mångkulturen har vässats till mångkulturalism: ett ideologiskt system med en helt etnifierad terminologi, där staten förväntas inordna tillvaron efter olika gruppers förmodade behov, utifrån deras etniska och religiösa tillhörighet. ? [..]   På det svarta omslaget av Mosa Sayeds avhandling står en dalahäst, en symbol för en svenskhet som allt mer påminner oss om en gången tid då etnisk renhet var lika klar som färgerna på träfiguren. På huvudet bär hästen en vit turban som för att markera att det är en hingst. Plötsligt ser man att spegelbilden under hästens ben reflekterar texter på arabiska som ska associeras till Koranen. Omslagsmakarna har träffat mitt i prick: två symboler för en konservativ och kollektivistisk verklighetsbild och dröm som möts i en spegling av sig själv. Dilsa Demirbag-Sten: Undantagslag. (“Islamiska arvsrätt diskriminerar kvinnor”, Omdebatterad avhandling fyllde sal under väktares övervakning.)

Overinformation: Mennesket er altings rod

Deres hjerne er doven. Rigtig doven. Udsigten til at skulle læse en artikel på denne længde får den til at vende og dreje sig. Derfor tænker hjernen straks i mentale smutveje, så den ikke behøver køre i højeste gear, når De sammen med hjernen begiver Dem gennem bogstaver, ord og sætninger. Disse mentale smutveje er altafgørende for, at moderne mennesker kan fungere, fordi vi bliver overlæsset med information om alt fra renter, der stiger og falder, og partier, der ændrer holdninger, til hvor meget vin vi må drikke på en uge.

Fortsæt med at læse “1993-2010: Den store fortrængning sænker sig”

Mord i Stockholm

“En majoritet af alle attentater rettet mod en sådan person som Palme, er enten en mindre konspiration i ofrets nærhed – og da er det vældig ofte netop personer som har haft til opgave at beskytte offerets sikkerhed. Det er den almindeligste kategori. Eller den næst mest almindelige kategori, den vi kalder den “ensamma galning” og det er den man har arbejdet mest med i Palme mordet, Christer Petterson. Alle andre forklaringer er vældig usandsynlige, men jeg udelukker at Petterson kan have gjort det.” prof. i kriminologi Leif. G.W. Persson.

Om en måned er det 24 år siden, om et år skal det præskriberes. Jeg husker jeg befandt mig i Nordskåne ved Osby, kendte intet til “Palme-hadet” og så fantombilledet, der havde enkelte ligheder med mig selv, og tænkte: “Nu kommer  jeg sgu ikke hjem til Danmark.” Vi poster weekendfilmen her, mens vi endnu husker den. Den udforsker det jeg også mener er det sandsynligste, politisporet, en mulig grund til at mordet aldrig bliver opklaret. Smerten vil vedblive at være indkapslet ligesom det egentlige motiv til Anna Lindh mordet, og det er  mit indtryk at det vil blive ved med at gnave, selvom der ikke tales meget om det mere. Der er der et sted, at det utænkelige kunne ske to gange på kun sytten år. Mon nogen ved om svensk TV har sendt den ? Video : Leif G.W. : Christer Petterson: Nej, vad  är det för  trams ? (Knapp, Klaus D & Nagel, Burkhard: “Der Olof Palme Mord, die verbotene Spur.2001, engelsk og svensk lyd.”) (Og idag: Carsten Jensen fick Palmepriset ur Lisbet Palmes hand.)

Geert Wilders’ eksplosive sandheder

Det er vist ikke så få forsøg der har været gjort i tidens løb på at anmelde Koranen for opfordring til vold, eller til at få den stadfæstet som hate speech. Ingen europæiske lande vil selv sagt risikere postyret ved overhovedet at åbne op for sådan en sag, men med Geert Wilders’ indkaldelse af vidner i spørgsmålet om parallellerne mellem dette skrift og Mein Kampf kunne dette blive et for anklagemyndigheden højst ubelejligt skift af fokus, og for os alle et tiltrængt sandhedens øjeblik. Der er som bekendt lammende enighed i samtlige medier herhjemme om at tonen er vigtigere end underliggende sandheder. Intet vil kunne rokke ved denne selvpålagte fortielse, og kan de ubekvemme sandheder derfor i de kommende år tvinges ud gennem diverse retssager, kan dette forum vise sig at blive en gave. Vi får se. Via Jihad Watch (LFPC):

[…] On trial is not so much Geert Wilders, but the Holy Book of Islam. On Jan. 20, the first day of the case, Mr. Wilders’s defense team presented the court with a list of expert witnesses. It is indicative of his strategy. The expert witnesses, a group of internationally renowned academics on the one hand and, on the other, radical Islamists (among them Mohammed Bouyeri, the killer of Theo van Gogh, and the influential Iranian Ayatollah Mesbah Yazdi, an outspoken anti-Semite and religious mentor of Iranian president Mahmoud Ahmadinedjad), are requested to testify about the Quran’s message and Mr. Wilders’s comparison of the Quran to “Mein Kampf.” As Mr. Wilders stated on the first and, so far only, session in court, if his statements about the Quran and “Mein Kampf” are correct, he cannot be convicted for telling the truth. So Mr. Wilders’s defense team will concentrate on the extreme and violent paragraphs in the Quran, and compare them to paragraphs in “Mein Kampf.” […] Leon de Winter: Stop the Trial of Geert Wilders ; Douglas Murray: Geert Wilders: on trial for telling the truth

Kapten Klänning og genusindustrien

Göran Lindberg är föreläsare med en bred palett av ämnen att välja från. Han föreläser både nationellt och internationellt, och har bl.a. föreläst för FN i såväl New York som Genève. Han arbetar även som moderator. Tidigare var han rektor på Polishögskolan, Länspolismästare och han är även ledamot av Krigsvetenskapsakademien. Görans föreläsningar kan t.ex. handla om jämställdhet, om sexuella trakasserier, varför vi behöver kvinnor som chefer och vad vi skall göra få att få dem (Göran har även kallats ”Kapten Klänning”). Andra ämnen är ledarskap, mångfald, konflikthantering, utanförskap och mobbing, bemötande, härskartekniker och respekt för att nämna några. Han talar även om vikten av etik och moral såväl privat som arbetsmässigt.

Det er ikke så godt når Sveriges præmie-genus-polis, en ægte rollemodel, så arresterers for grov bla. voldtægt af mindreårig. Alle vrider offentligt hænder, men folket ler  råt og hjerteligt, ikke så meget over Göran Lindberg, som over kleresiets hykleri, der er taget med bukserne nede. Læs tråden og få et godt grin, det er få debattråde der er underholdende. De er nemlig lede og kede af den poltisk støttede genus-industris herredømme, og de  behøver den slet ikke. Svenskerne behandler kvinder ordentligt, simpelthen fordi de er ordentlige mennesker, og landskabslovenes kvinnofrid fra 1200 tallet er uendeligt ældre og mere betydningsfuld end spaltemeter af konforme, kønspolitiske plusord, der strømmer fra forskere, politikere og medier, og stiller sig i vejen for diskussioner om virkelige problemer. Enhver almindelig svensker ved, at den industrielle genusforskning ikke gavner andre end dem, der lever af den, Drude Dahlerup for eksempel. Den er kostbar og overflødig og et typisk eksempel på en sund idé, der er kommet i hænderne på universitetshumanister og er kammet over i en farce. Et klassisk eksempel er afhandlingen ”Trumpeten som genussymbol”.

– Vores før så velopdragne Kjolekaptejn kunne for eksempel udbryde: “Bara genom att öka kunskapen om jämställdhet kan man få bort orättvisorna. Det är ett måste för hela jordens överlevnad,” det rejste han omkring og optrådte med mod betaling, samtidigt med at han voldførte sig på småpiger. Han var udnævnt af justitsminister Bodström, så han var også var en god og lydig sosse, men den officielle svenske damesag er derimod ude i en af sine værre kriser, den desværre nok vil overleve alligevel. – (Klänning= kjole, dametøj,  Kapten Klänning = figur i TV satire, Härskarteknik=magtkamp, Könsmaktsordning = mænd og kvinders magtkamp, begge “identificeret” af den norske socialpsykolog og medstifter af Socialistisk Venstreparti Berit Ås i 1979, (hun har senere hævdet at 9/11 var dataanimationer og  iscenesat af amerikanske myndigheder,)  mobning=drilleri, utanförskap = ghettoer, mångfald = kaos.) GW: Han hade många fiender, Göran Lindberg, 63, vigde sitt yrkesliv åt feminismen. På Svenska Dagbladet dukker en debatartikel op, der foreslår noget uhørt radikalt: At kønnet måske ikke bare er en social konstruktion.

Holland: Nej til krucifikser for buschauffører, ja til tørklæder

Engelsk oversættelse af artikel i Die Welt, på Gates of Vienna:

[…] Born in Egypt, Ezzat Aziz has had his own experiences. Since 1998 he has worked as a ticket inspector at the public transport company in Amsterdam. The 56-year-old in his work always bears a cross on his chest, because he is a Christian, a member of Egypt’s Coptic Christian minority. But then the company forbade its employees to wear Christian symbols. “For reasons of professionalism” no jewelry should be worn over clothing, said company spokeswoman Petra Faber.

Aziz emigrated to Holland in 1984 and no longer understands the world: “I’m living in a democratic country where one has the right to profess his faith.” It did not help; Aziz was suspended from duty. He complained but the judge upheld the view of the employer. Jacqueline Koops, an attorney for Aziz, sees his fundamental rights as violated. “Amsterdam is a multicultural city. My client is being discriminated against. There are tram conductors and bus drivers in service allowed to wear a head scarf.” Aziz maintains silence on the instructions of his psychological superiors now — he has been banned from speaking. Das Problem der Niederlande mit dem “Multikulti”

Fra mångfaldens Skåne

Åh mitt Nordafrika, idag stod du framför mig igen, men inte där jag brukat och velat möta dig. Nu stod du vid Resecentrum i Kristianstad. Min stad har blivit ett med Nordafrika och arabvärlden. När jag stiger av ettans buss går jag rakt in i Bagdads manskrets. De irakiska männen fyller platsen med sin rent fysiska dominans.

Fortsæt med at læse “Mord i Stockholm”

»Jeg flytter herfra«


SR Studio Ett 27 januar. Jamal El Haj (S) “Önskar att fler hade Ilmars mod”, Uttåget ur Malmö, där har vi ett judiskt exodus 2010.

Islam har et problem

Sociologen Necla Kelek i et interview om Tysklands næsten udeblevne reaktion på Westergaard overfaldet:

Islam har et problem. Den ønsker at være en bestemmende kultur (Leikultur) og ikke kun regulere muslimers liv, men også bestemme, hvordan det øvrige samfund skal forholde sig overfor islam. Desuden kan islam ikke adskille religion og politik og er derfor ikke sekulær. Derudover har denne tro ingen fælles lære om, hvad den overhovedet indebærer. Islam er alt og ingenting. Et spøgelse. Samtidigt er Islam er uansvarligt i den forstand, at den troende kun er forpligtet af Allah.

-Hvilke konklusioner kan man drage?

Civilsamfundet må med sine love, regler og værdier sætte grænser for denne bevægelse. Én lyder “religionsfrihed er en af vores frihedsrettigheder.” Religionen står imidlertid ikke over vores forfatning. Muslimerne skal frigøre sig fra sharia, de skal forbyde politisk islam og bekende sig fuldt ud til civilsamfundet. Der er ingen anden vej – udover konfrontation. Soziologin Necla Kelek: „Der Islam hat ein Problem“ (Snaphanens oversættelse)

»Verdens skraldespand«

Kalder rasende kommentator det, deres land er lavet om til. Der er sider af England som DR og Politikens Illeborg forsømmer at dække.

Offenders from 160 countries are in our crowded prisons… one in seven inmates.The foreign criminals represent one in every seven inmates in our prisons – which are so packed that British convicts are being released early to make space.They range from murderers and rapists to burglars, paedophiles and drug dealers. There are only 192 member countries of the United Nations, meaning all bar 32 are represented in the British prison system. The top ten nationalities of the inmates are Jamaica, Nigeria, the Irish Republic, Vietnam, Poland, China, Somalia, Pakistan, India and Romania.
The huge number of foreign nations has been blamed for the current prison overcrowding crisis, which has led to the early release of tens of thousands of inmates, in total, 75,000 convicts .They include 15,000 violent offenders, 6,795 criminals serving sentences for burglary, 16,402 for theft, 3,322 for drug offences and 1,898 for robbery.The Ministry of Justice is aware of 1,512 offences committed by offenders during their period of early release. This includes three murders. Britain, a United Nations of crime.

Lære ?

“Sandheden er, at naziregimet vil kunne gentage sig hvorsomhelst, nårsomhelst, ligegyldigt, hvad man gør. Kendskabet til Auschwitz vil ikke ændre noget.” Roger Perelman, holocaust-overlever. At sætte ord på fortiden er ubærligt.

Thomas Nydahl: Sabbat

Vågar man ta ordet sabbat i sin mun? Det är fredag och sabbat. Jag har den gångna veckan förundrats över vad Ilmar Reepalu, Malmös starke man, sagt om judar, sionism och Israel. För det första jämställer han “sionism och antisemitism”, som två “ytterligheter”. För det andra anser han att Malmös judar bär en del av skulden till att de blir bespottade, hånade och förföljda av stadens muslimer. De bär denna skuld därför att de inte tar avstånd från Israel!!! Hur är det möjligt att en socialdemokratiska kommunalpolitiker i Malmö, Sveriges tredje största stad, ger offren skulden när de råkar illa ut? Hur är det möjligt att en man i sådan ställning så totalt tappat bort den politiska, moraliska och etiska kompassen att han på detta sätt kan uppmuntra islamisternas och judehatarnas läger?

Fortsæt med at læse “»Jeg flytter herfra«”

Gadens stemmer, II

The trial of Geert Wilders has garnered hardly any attention in the mainstream press here. Fortunately the blogosphere can correct some of this… . The whole thing is so farcical that it would be funny. If it weren’t for the fact that it is real. The most popular elected politician in Holland is on trial for saying things which the Dutch people are clearly, in large part, in agreement with. Things which, even if you don’t agree with them, must be able to be said. Whichever way the verdict goes, it can’t do anything but good for Wilders’s poll ratings. But it is a terrible day for democracy. A political class so intent on criminalising the opinions of its own people cannot last very much longer. Douglas Murray: Geert Wilders: on trial for telling the truth. (Mere Murray idag: There’s nothing ‘safe’ about letting fanatics preach.)

»Langballes heksejagt«

skriver Jan E. Jørgensen, rådmand (V), Frederiksberg i Berlingske, der så fiffigt syltede hans debatindlæg at man næsten skulle tro, der var flere “heksejagte” igang. Bortset fra det politisk ukloge i at Langballe rokker regeringsskuden, er det risikabelt at begive sig ind på et så betændt og følsomt område, som seksuelt misbrug af børn. Der er store mørketal og emnet er underbelyst i forskning og statistik,  ikke mindst hvad angår gerningsmændene. Men er afhængig af indicier, men der forekommer dog enkelte klare historier til belysning. Senest i dag. Irakier våldtog dottern – utvisas (fra blog ikke avis, selvfølgelig.)Vi tager Sverige som eksempel fordi alt er tydeligere. I indvandringsårtierne fra 1975 har Sverige haft en uhyggelig øgning af sex-forbrydelser mod børn, uden man af den grund via statistik kan bevise, at det hænger sammen. Hvis den findes, er den ikke offentlig. Vi nøjes med at kalde det indicier. De ser sådan her  ud og de er kemisk rensede for gerningmændenes afstamning. Enhver kan tolke dem efter behag, men ingen kan fornægte udviklingen. Hvad er Jan E. Jørgensens bud på denne epidemiske spredning ?

Mellan åren 1975 och 1986 fluktuerade antalet anmälda våldtäkter och grova våldtäkter mot person under 15 år mellan 60 och drygt 100 per år. Därefter, fram till 2004, ökade antalet successivt till närmare 500 brott. Sedan år 1987 har det också skett en successiv ökning av anmälda brott för kategorierna sexuellt ofredande annat än blottning mot barn under 15 år från drygt 400 till cirka 1 500 brott (mer än 250 procent). Utvecklingen för kategorin sexuellt tvång, utnyttjande m.m. inom nära relation (inom familjen) skiljer sig tydligt från de övriga kategorierna. Från år 1987 fram till år 1993 mer än fyrdubblades antalet anmälda brott, från ungefär 300 till 1 200 brott och var den största kategorin sexualbrott mot barn. Brottsutvecklingen i Sverige fram till år 2007 Kapitel: Sexualbrott, pdf.

Udviklingen 2008-2009: Anmälda våldtäkter mot barn under 15 år ökade med 38 procent till cirka 1 910 anmälda våldtäkter och anmälda våldtäkter mot barn i åldern 15–17 år minskade med 6 procent till cirka 940 brott. Totalt anmäldes ungefär 2 850 våldtäkter mot barn i åldern 0–17 år. I 14 procent av dessa våldtäkter var offren pojkar. De var högst representerade i åldersgruppen 0–14 år (13 procent) och lägst representerade i åldersgruppen 15–17 år (1 procent). Bland de vuxna offren var 97 procent kvinnor och 3 procent män. ANMÄLDA BROTT, PRELIMINÄR STATISTIK FÖR ÅR 2009, pdf.

Malmø borgmester: “Israel har skabt en byld”

“Vi accepterer ikke sionisme”: Arabstatene  mener jo at zionisme er racisme. At en sværvægter i SAP abonnerer på det, er ikke løfterigt for svensk jødedom. De fleste andre accepterer at det er en sekulær, socialistik bevægelse, der er fortaler for et jødisk hjemland. Bevægelsen var ubetydelig inden WW 2, jøderne havde et hjemland i Europa, men det fik Adolf Hitler lavet om på. Hvad Ilmar Reepalu siger til Malmøs jøder her er: I kan rende og hoppe, i en for få og jeg har omkring 100.000 vælgere fra Mellemøsten, og de er ikke jøder. Der er vist ikke én Malmøjøde, der ikke har forstået, hvad de kan vente sig af ham, bla. at de skal undgælde for Israels handlinger. Der er kun tilbage at flytte, en god idé ville være inden Israel eventuelt må angribe Irans kernevåbenprogram i år. Mullaherne er populære, bortset fra i Iran.

Kommunalråd Ilmar Reepalu, anser att Malmö stad är tydlig i arbetet mot rasism. Någon särbehandling kan judar inte räkna med. Judiska församlingen menar att det handlar om extremvänster och hårdföra muslimska grupper.

– Jag har uppfattat att högergrupperna varit de som plågat judiska församlingar under lång tid. Men jag känner inte till om extremvänstern driver de frågorna. Men självklart har konflikten i Gaza förra året spillt över på Malmö.

Har du övervägt att offentligt säga att Malmö inte accepterar antisemitism. Eller är det kontroversiellt?

– Vi accepterar varken sionism eller antisemitism. Det är ytterligheter som sätter sig över andra grupper och anser att de är mindre värda.

Ilmar Reepalu menar att inte bara politikerna har ansvar för judarnas situation i Malmö. Judiska individer och församlingen har också möjlighet att påverka hur omvärlden uppfattar dem. Jag skulle önska att judiska församlingen tog avstånd från Israels kränkningar av civilbefolkningen i Gaza. Reepalu: Israel har skapat en “varböld” – varböld = abscess, byld.

(Reepalu bekänner färg – vad säger Judiska Församlingen?.Kejsare Ilmar är naken Judehatet är judarnas eget fel. Rasismens offer har sig själv att skylla. Paulina Neuding: Reepalu hycklar om judehatarna.For et år siden: Lars Hedegaard: The second round in Malmoe.)

Så kom backlash-kortet

[…] Somalisk Forening i Århus frygter, at overfaldet vil have konsekvenser for somaliere i Danmark. Efter overfaldet på Kurt Westergaard i hans hjem, som også blev begået af en somalier, frygter foreningen, at det nye overfald vil stille somaliere i dårligt lys. Naboer om sigtet: Han holdt sig for sig selv, Kamal Omar Youssuf kom til Danmark som flygtning i 2008 og taler dansk. 26.5 procent af Dansk Socialrådgiverforenings medlemmer havde været udsat for trusler eller vold på et år.

I USA, der kan de det der: 5.800 somaliere fra FN-lejre i år

Via Jihad Watch:

THE American government is to resettle 5,800 refugees from Nakivale refugee camp in Isingiro district to the United States, Prosy Katura, the UN refugee agency (UNHCR) protection officer, has revealed.

Katura said a team has already been sent to Nakivale to scrutinise the refugees to ensure they have no links with al-Qaeda, an extremist group. The American taskforce at the camp will also study files of individual refugees since they arrived in Uganda.

During a meeting with the Germany ambassador to Uganda, Reinhard Buchholz, who visited the camp on Friday, Katura said the exercise under the “expedited Somali resettlement programme” should be completed by September. “We have so far scrutinised about 2,000 Somalis out of 5,800 who are living in Nakivale.”

Explaining the reason of resettling Somalis to the US, Katura said Somali refugees have failed to integrate with other refugee groups living in Nakivale and with the local communities because of their unique language and culture. […] USA takes in 6000 Somali from Uganda

Somalierne kommer ikke ud af det med de øvrige afrikanske flygtninge i lejren, men en tur i den amerikanske smeltedigel vil gøre dem til ærkeamerikanere in no time flat. Hvad kunne gå galt? (LFPC)

SVT: 33 irakere “masseudvist”

men der er ikke noget der hedder “masseindvandring.” 3.000 irakere søgte asyl i Sverige i 2009, i 2007 søgte 7000 irakere er indskrevet i asylsystemet. Det er 10.000. I forvejen er der næsten 100.000 i landet med permanent ophold. “En masse” afhænger muligvis af, hvilken vej trafikken går, men er de 20-30 jøder der forlader Sverige så også en masse, eller er det bare jøder med en alternativ udrejsegrund og brugerbetalt billet ? (se nedenfor). FNs høykommisær for flyktninger reagerer svært kraftig på at Norge trosset FNs råd, Storberget varsler flere «charterfly», Tvangsutsendte irakere dømt for alvorlig kriminalitet, 11 av de 30 irakiske mennene var straffedømte.(voldtægt og narkotika). I svenske medier  er fællesudvisningen næsten usynlig: Natten till tisdagen avvisades en grupp irakier med chartrat flyg från Gardermoens flygplats utanför Oslo. Her 18 sekunder i SVT:

Godhedens pris

Enhver sag af denne slags falder øjeblikkeligt ind i fastlagte skemaer på begge sider af fronterne i kulturkrigen. Jeg vil begrænse mig til to pointer her: At det endnu en gang bliver understreget at det er aldeles formålsløst at vi lader os begrænse, endsige skræmme, af skrigeriet over tone og generaliseringer fra den anden side. Virkeligheden handler om langt mere alvorlige ting, og disse fortsætter med søvngængeragtig sikkerhed med at indtræffe uanset hvad. Dernæst skal det slås fast, og for min skyld gerne med hån og spot af de politikere der lige nu vrider hænder som det forventes af dem, at dette er et ledsagefænomen som de i stedet skulle erkende for hvad det er: Et menneskeoffer i godhedens navn.

Vi ved ikke hvad efterforskningen vil afsløre, vi ved ikke om gerningsmanden vil blive puttet i en bekvem kasse mærket sindslidelse (som derfor også kunne have overgået en dansk bistandsklient) eller krigstraumer, eller manglende forståelse for kulturelle koder, eller hvad ved jeg. Det afgørende er at det pågældende segment af klienter har en medbragt øget tilbøjelighed til at ende som gerningsmænd i sager som denne, i kraft af øget voldsparathed, foragt for kvindelig autoritet, og måske også personlig traumatisering. De hændervridende politikere burde, men vil ikke, tilkendegive, at godhedsregnskabet efter deres vurdering i sidste ende viser overskud. Her vil selvfølgelig også skulle indregnes øvrige røde tal: Andelen af klientellet der tager på ferierejse til det Somalia de er ‘flygtet’ fra, andelen der indrulleres i Al-Shabaab, andelen der påfører det danske samfund livslange udgifter uden at vise initiativ til ‘integration’, osv. Udmønter hændervridningen og fortielsen sig ikke efterfølgende i denne perspektivering, er den faktisk ganske frastødende (LFPC). Helle Thorning: En grusom forbrydelse; Minister dybt berørt over drab; Rystet borgmester: Hun var et ordentligt menneske, Han må være sindssyg. Drabssigtet var utilfreds med aktivering. [TV2-Nyhederne: Drabssigtet er kristen]

»Disse kvinder nyder at blive slået«

Politiet kan raide alle de moskéer de vil, bogen findes in toto på Google Scribd: Frauen im Schutz des Islam, (“Kvinder under islams beskyttelse.”)

Raid On German Mosques: In a nationwide raid, police impounded copies of a banned book which called for violence against women. Beating of women is justified as “discipline,” so long as no bones are broken and no bruises left on the body. In a raid on five mosques, prayer rooms and publishing houses as well as the private residences of three Islamic preachers, police impounded data storage units, computers and banned books. Thirty establishments were targeted in Baden-Württemberg, Bavaria, Berlin, Hessen, Niedersachsen, Nordrhein-Westphalen and Sachsen.

“Women under the Protection of Islam” is the German translation of a book published in Saudi Arabia. Descriptions in the chapter “Beating the Woman” have been declared by the Federal Department for Media Likely to Endanger Young People as both discrimination and incitement to violence. The book, which can be found on diverse Islamic internet sites, had already been indexed as dangerous to youth on January 15, 2009.

After “admonition” and “warning of Allah’s punishment,” the man should apply the sanction of “avoiding his wife’s bed.” If this is also ineffective, the next stage of discipline would ensue: “Beating without damaging, breaking bones, leaving bruises on the body and under no circumstances striking the face.” This treatment had proven as effective with controlling or domineering women as with submissive women: “These women enjoy being beaten.” German Mosques Raided Over Wife-Beating Manual. (Frauenfeindliche Schriften – Razzien in Moscheen, Polizei stellt frauenfeindliche Islam-Bücher sicher.)

UK: “Diskrimination” mod upålidelige jobansøgere ulovligt

When it comes to hiring staff, there are plenty of legal pitfalls employers need to watch out for these days. So recruitment agency boss Nicole Mamo was especially careful to ensure her advert for hospital workers did not offend on grounds of race, age or sexual orientation. However, she hadn’t reckoned on discriminating against a wholly different section of the community – the completely useless.

When she ran the ad past a job centre, she was told she couldn’t ask for ‘reliable’ and ‘hard-working’ applicants because it could be offensive to unreliable people. ‘In my 15 years in recruitment I haven’t heard anything so ridiculous,’ Mrs Mamo said yesterday.[…]

Even the woman at the jobcentre agreed it was ridiculous but explained it was policy because they could get sued for being dicriminatory against unreliable people. […] Employer told not to post advert for ‘reliable’ workers because it discriminates against ‘unreliable’ applicants. (Sverige: Det tar över 20 år för utrikes födda  när det gäller att hitta ett jobb.)

Kanariefuglen i Sveriges guldmine

“Tänk om mina barn om 20 år frågar: “Pappa, varför flyttade vi inte? Förstod ni inte var det skulle sluta?”

Malmöbor med judisk bakgrund känner sig inte trygga och allt fler väljer att flytta. Skånska Dagbladet har talat med två familjer som flyr en växande antisemitism. “Mina barn är inte säkra här. Det kommer bara bli värre,” säger Marcus Eilenberg.

Mäklarna har varit och fotograferat huset och bohaget skeppas snart iväg.Marcus Eilenberg, 32, fru och två små barn är på väg att emigrera till Israel. Att prova något nytt är lockande, men det är den ökande antisemitismen i hemstaden som varit en utlösande faktor. “Vi oroar oss enormt över den negativa utvecklingen. Det är en av huvudorsakerna till att vi flyttar. Marcus Eilenberg är optimistisk till sin natur. Men inte i det här fallet.” Jag tror inte att hatet kommer att minska. Snarare tvärtom, tyvärr. Malmös makthavare har misslyckats med att skapa hopp om framtiden för familjen Eilenberg.”Tänk att fantastiska Sverige inte kan få min familj att känna trygghet. Det är egentligen hemskt.”

Fortsæt med at læse “SVT: 33 irakere “masseudvist””

»Retsstaten udfordret«

ScreenShot019

En stor andel av landets åklagare har blivit utsatta för hot, våld eller trakasserier och många känner sig otrygga i sitt arbete. Det framgår av svaren på Juseks enkätundersökning kring säkerheten inom rättsväsendet som presenterades på Juriststämman i dag.

I enkätundersökningen fick Juseks medlemmar som är anställda inom Åklagarmyndigheten, Polisen och Sveriges Domstolar svara på frågor om deras arbetssituation. Av de åklagare som svarade på enkäten sade 40 procent att de känner sig otrygga och 25 procent uppgav att de utsatts för våld, hot eller trakasserier. Hot mot personal inom rättsväsendet är ytterst allvarligt. Jusek: Åklagare otrygga i sitt arbete, Rapport 8 sider, pdf.

Stop the Trial of Geert Wilders

Mr. Wilders’s prosecution may in the end inadvertently create a crisis between the Netherlands and the Islamic world. On trial is not so much Geert Wilders, but the Holy Book of Islam…..Without doubt, there are many anti-Jewish remarks in the Quran. According to some researchers, there may be more of these in the Quran than in “Mein Kampf.” So it is quite conceivable that the court will judge that Geert Wilders was within his right to compare the Quran to “Mein Kampf.” Anything is possible in this absurd trial. [..]

The three judges hearing the case—no doubt decent, modest, postmodern Dutchmen with a minimum knowledge of Islam and its culture and traditions—will now be forced to debate the nature of a religious text, something that should have never been heard in the court of an enlightened society. In front of the judges and television cameras, the ancient founding text of an entire civilization will be criticized and weighed against one of the most inhumane texts written in the 20th century—without any doubt a deep insult to Muslims, radical or not. There is a way out. The district attorney’s office has complied with the appeals court’s order to prosecute Mr. Wilders. The trial has started. It should now ask the court for an acquittal. This preposterous trial needs to be stopped right now. By LEON DE WINTER, Wall Street Journal

Paris: Allahs soldater truer “jøde-imam”

Tension is high in France where Hassen Chalghoumi, the imam at the Drancy mosque, who in recent days sided in favour of a law that bans the use of the full veil has been hit by serious threats. A group of some 80 people stormed the Drancy mosque yesterday evening, making threats against Chalgoumi, a great supporter of interreligious dialogue (above all between Jews and Muslims), who recently declared that he was against the use of the full veil in France. A group of 80 people, with their faces covered, stormed the mosque where some 200 worshippers were present, a council member of the Conference of Imams, chaired by Chalgoumi himself, told the France Presse agency, asking to remain anonymous. They forced their way in and grabbed the microphones after a scuffle. At this point, they directed threats and curses against Imam, treating him as an unbeliever and an apostate and stating: we will trash his case, this Imam of the Jews. Burqa en France: menaces lancées contre un imam, ANTI-VEIL IMAM TARGETED; GROUP STORMS MOSQUE

Et brev fra en amerikansk soldat i Irak

Parts 1 and 2 of “The ‘Surge’ and ‘Success’” correctly identify that we have gained nothing positive for our efforts in Iraq while the Iraqis have betrayed us. I do not trust any Iraqi or Middle Easterner. I do not care if anyone calls me a “racist” or “bigot” anymore. Those words have lost their meaning. Do I think that every single Iraqi or Middle Easterner is bad? No. But I think it is difficult to tell. An Iraqi or Middle Easterner will smile to your face or be your best friend one moment, and cut your head off in the next. It is odd that so many people cannot comprehend this. It is even weirder that those who pride themselves on being “culturally aware” cannot grasp that Middle Eastern culture and thought, and Islamic behavior and thought are completely different than ours (than ours on the Right, at least). Perhaps this ignorance partially explains why the U.S. had no reaction when Maliki declared victory over the U.S. when we moved out of the major Iraqi cities. But even if it is a partial explanation it still is no excuse.

Fortsæt med at læse “»Retsstaten udfordret«”

Hvad tv også kunne være…

…i den bedste af alle verdener, der ikke helt er tilvejebragt, men som gode kræfter ideligt arbejder på. Et kort gearskifte for at gøre reklame for et nyt link i blogrollen, Fora.TV, hvor enkelte måske så debatten mellem Wafa Sultan og Daniel Pipes. En guldgrube af seværdige programmer for os der har valgt tv fra. For eksempel Christopher Hitchens & Robert Service om Trotsky (den Pipes der tales om, er historikeren Richard Pipes, Daniels far), eller Antony Beevors detailmættede, levende beskrivelse af D-Day: The Battle for Normandy. Det der  berettiger endnu en bog, er et væld af nye kilder Beevor har kunnet trække på.

»Det kommer folk til at slås med i århundreder«

Søren Krarup ser tilbage:

Jeg synes heller ikke, at jeg har været særlig flittig. Jeg har heller ikke været nogen særlig dygtig politiker. På det felt vil jeg ikke tillægge mig stor fortjeneste, siger Søren Krarup. Når han alligevel skal beskrive sin største politiske bedrift, er det, at han og Jesper Langballe i foråret 2002 var med til at stramme udlændingeloven og dæmme op for den indvandring, som han kalder “begyndelsen til en national katastrofe”. Det største nederlag er EF-domstolens Metock-dom fra 2008, der gør det lettere for danske statsborgere at få familiesammenføring, end de danske regler foreskriver.”Metock-dommen er utrolig desillusionerende,”siger Søren Krarup. “Fordi den understreger, hvor lidt vi selv bestemmer i Danmark.”

Men meningsmålingerne viser ikke solid overvægt til den borgerlige side. Tværtimod vipper det. Hvordan kan du være sikker på, det ikke er et midlertidigt holdningsskifte?

– Så kan jeg til gengæld sige, at Socialdemokraterne og SF er gået over til os i spørgsmålet om indvandring. Det bekræfter systemskiftet. De er godt klar over, at befolkningen er sjæleangst for det, som sker. De er klar over, at skal de have mulighed for at komme tilbage, så må de flytte sig over til det, som Dansk Folkeparti, Venstre og De Konservative har sagt. De Radikale er derimod fortabte. De kan ikke flytte sig fra radikalismens rødder og idéer uden at ophøre med at eksistere. De betyder efterhånden umådelig lidt, og det er tydeligt, at SF i vid udstrækning tager deres stemmer.

Føler du, at dit politiske projekt er færdigt, når du forlader Christiansborg?

– Mit politiske projekt er færdigt. Men årsagen til, at jeg kom ind i politik – opgøret med indvandrerpolitikken, er bestemt ikke færdigt. Det kommer folk til at slås med i årtier eller århundreder. Interview: Jeg tror snart, at jeg har snakket ud.

Ønsker alle religioner fred?

Grundlovens § 67 lyder således: ‘Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden’.Koranen er desværre fyldt med opfordringer til mord og undertrykkelse, f.eks. i kap. 8, vers 12: ‘Jeg er med jer, så lad dem, der tror, stå fast! Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakke! Hug dem over hver en finger!’

Den danske forsker Tina Magaard har forsket i verdens ti største religioner, og hendes konklusion er, at islam er langt den mest krigeriske religion. Hendes konklusion om Koranen er, at ‘Det er indiskutabelt, at teksterne opfordrer til vold og terror’. Nicolai Sennels Islam er en krigerisk religion, Ekstra Bladet,26.01.2010, (ikke online),  Ønsker alle religioner fred?

Kvantificeret hykleri

Jeg kan godt lide at finde tendenser i dækningen af bestemte emner på Infomedia. Lige nu giver Jesper Langballe 604 hits for de seneste syv dage. Historien om det 16-årige voldtægtsoffer i Bangladesh der har modtaget 101 piskeslag for sin ‘udåd’ er først nu kommet her til lands, med ét hit fra JP. Det kan være interessant at følge udviklingen i dette talforhold i de kommende dage. Vil imamer, anløbne politikere, og andre muslimske talsmænd sætte SMS-kæder i værk over dette grove misbrug af den fredelige religion islam? Vil pæne og anstændige kulturradikale og sværdsvingende løver kræve regeringens fordømmelse med samme frådende intensitet som de har gjort over nogle ord? Jeg kender godt svaret (LFPC).

Ung pige fra Bangladesh fik 101 piskeslag, da hun blev gravid efter en voldtægt. Gerningsmanden gik fri.  101 gange blev Khargo pisket. Til sidst besvimede hun af smerter – og først to timer senere vågnede hun op igen. […] 16-årig idømt pisk efter voldtægt

Martin Amis: ‘Dødskabiner’ på gadehjørnerne til afvikling af ældrebyrden

Euthanasia ‘booths’ should be established on street corners for pensioners to end their lives with ‘a martini and a medal’, novelist Martin Amis said yesterday. Britain is facing a demographic timebomb as its ageing population places an impossible burden on society, the controversial writer claimed. […]

The 60-year-old novelist predicted Britain could be engulfed by a ‘civil war’ between the old and young if it did not tackle its ageing population. ‘How is society going to support this silver tsunami?’ he asked in an interview with the Sunday Times.

‘There’ll be a population of demented very old people, like an invasion of terrible immigrants, stinking out the restaurants and cafes and shops. ‘I can imagine a sort of civil war between the old and the young in ten or 15 years’ time.’  […] Author Martin Amis calls for euthanasia booths in UK’s street corners to prevent a ‘silver tsunami’

Mafiøs magtdemonstration lige efter bogen

Efter beskyldninger om landsforræderi stopper tidligere medlem af Københavns borgerrepræsentation Hamid El Mousti sin sms-aktion i muslimske lande. ”Debatten har fået en uheldig drejning, som ikke var meningen. At jeg skulle være ude på at skade Danmark,” siger Hamid El Mousti.  […] Hamid El Mousti stopper sms-aktion

Hamid El-Mousti: “Vi vil ikke finde os i det mere. Vores unge er pis’træt af det. Så enkelt er det… Hvis den sms-kæde som jeg har startet breder sig over hele den islamiske verden, så ved man aldrig hvor den ender henne… ” Hamid El-Mousti: “Herre Gud, hvem læser kronikker….Det er kun den slags ting der virker…”

“Richard C. Reid, you’re no big deal”

Skobomberen Richard Reid, en engelsk eksportartikel, får sin dom oplæst:

Ruling by Judge William Young, US District Court. Prior to sentencing, the Judge asked the defendant if he had anything to say. His response: After admitting his guilt to the court for the record, Reid also admitted his ‘allegiance to Osama bin Laden, to Islam, and to the religion of Allah,’ defiantly stating, ‘I think I will not apologize for my actions,’ and told the court ‘I am at war with your country.’

Judge Young then delivered the statement quoted below:  United States vs. Reid.

Fortsæt med at læse “Hvad tv også kunne være…”

How not to buy bomb-making bleach

The comedy follows a group of howlingly inept Islamic would-be terrorists who yearn for jihad without really understanding what it means or how properly to achieve it. A bit like all Islamic terrorists, then. What satire does do, though, is allow us to laugh at things we’re probably not supposed to laugh at. Islamic extremists certainly come under that category. Islamic extremists, prepare your placards: it’s Chris Morris’s new movie. (Lunds Universitet viser en tegnefilm om Muhammed. Det ligner en lukket visning.)

“SD blir aldrig rumsrena”

En ret uheldsvanger sætning skulle man tro, men svenske ungsosser tror de vil komme til at gå på vandet de næste 70 år også. I en lidt interessantere artikel sammenligner pop-sangeren Alexander Bard S og SD og kalder dem begge Folkhemsnostalgikere. Og det har han da ret i, Folkhemmet er forsvundet for altid, så det er noget barnagtigt at kræve det tilbage. Alt har sin tid, det havde godt 50 år. Det er dog ikke så besynderligt at folk længes tilbage, når man ser hvad der er kommet i stedet. Svenske  nyheder er af en sådan karakter, at man har lyst til at holde en l a n g pause på et hvilehjem: her, her, her, her, her.

Sverigedemokraterna (SD) är inget rumsrent parti. Det senaste halvårets opinionsmätningar visar på ett allt större nationellt stöd för Sverigedemokraterna. I flera av de mer djupgående undersökningarna går det även att urskilja en trend av att väljarna börja se Sverigedemokraterna som vilket annat politiskt parti som helst. Detta är en mycket allvarlig utveckling eftersom Sverigedemokraternas otäcka människosyn gör partiet till allt annat än ett vanligt parti. Sydøstran.

»Vi vil ha’ vores land tilbage«

DOUBLE-DECKER buses started arriving at Wetherspoons in Hanley city centre shortly after noon. The passengers shouted “England, England, England” and “EDL, EDL, EDL“. .

“I’m English ’til I die, English ’til I die,” was the next song, one of many chanted by the protesters throughout the afternoon.They had come from all over England, and from Wales and Scotland.Many wore EDL tops with their respective ‘division’ – the name of town where they come from – printed on the back. Dozens had placards, banners and flags. The songs became less about England and more about their feelings towards Muslim extremists. These included “Muslim bombers off our streets” and “No surrender to the Taliban”. One banner stated, ‘One Nation, One Law, NO to Sharia Law in the UK’.

Forty-two-year-old John Sanders, an HGV driver who travelled from Bristol, said: “I am here because Islam is taking over the country.” Former Stoke-on-Trent city councillor Jenny Holdcroft, aged 60, from Biddulph, said: “People have to come out and be strong and stand together because if not, we are going to lose this country.” ‘We’re here because we want our country back’.

Det er antagelig English Defence Leagues eksplosionsagtige vækst, der fik Brown til at vågne op et kort øjeblik, og forbyde Choudharys nuværende forening. Måske havde  han set denne video inden han sov ind igen?

Hamid El Moustis tea party

“Danmark er regeret af et parti, der siger at muslimske mænd voldtager og myrder deres døtre og niecer.” Sådan lyder teksten i en sms, som det tidligere socialdemokratiske medlem af Københavns borgerrepræsentation, Hamid El Mousti, indtil videre har sendt til 300 modtagere over hele verden. I teksten opfordrer han også modtageren til at oversætte teksten og sende den videre til endnu flere modtager. Hamid El Mousti erkender, at sms-kæden muligvis kan skabe voldsomme protester i den muslimske verden, som det var tilfældet efter Muhammed-tegningen. “Det er en fare, men statsministeren kan standse det med det samme. Han skal indkalde de muslimske ambassadører og give dem en kop te eller kaffe og sige, at vi officielt tager afstand fra, hvad Dansk Folkeparti siger. Hvis den sms-kæde som jeg har startet breder sig til hele den islamiske verden, så ved man aldrig, hvor det ender,” siger han. “Man ved aldrig, hvor det ender”. Man gad nok vide grunden til at Socialdemokraterne smed ham ud, en verdensmand der både er fotograferet sammen med Nyrup, Lykketoft og Arafat. El Mousti citeres i Tyrkiske Haber. TV 2 video interview med El Mousti.

Norge: “Islam er en offensiv, revolutionær tro, der gælder alle”

“Gud er den højeste og den eneste autoritet.” “Et manifest for norske muslimer” kalder Aftenposten det, er det meningen det skal tages alvorligt? Vores norske venner kaldet dette “noe av det mest destruktive jeg har sett på trykk i Aftenposten” og  “Konvertitter på kollisionskurs”. Ordlyden afspejler den muslimske opfattelse, som Robert Spencer gør rede for her og som har rod i Koranen, at enhver ved at Allah er størst, at Muhammed er hans profet, men at de er vantro af ond vilje og derfor per definition aldrig kan være  uskyldige. Trond Ali Linstad er ex- kommunist, konvertit og læge. Dr. Linstad  har fundet hjem:

Muslimer tror ikke på det liberale demokratiet, styreformen her hos oss. Den har sekularisme som grunnmur. Den skaper sin egen elite, som påvirker opinionen, politisk og verdimessig, i sekulær retning. Den fremmer ikke en bærende moral…. Men [staten] den krever hegemoni og dominans i politiske og verdimessige spørsmål. Det utfordrer ikke bare muslimene. Islam er en offensiv tro. Den er sanksjonert av Gud. Og troen gjelder for alle. Den er revolusjonær, og sikter mot en bedre verden. Vi må ha strategier for det.

Fortsæt med at læse “How not to buy bomb-making bleach”

Gadens stemmer

En meget anderledes video, tydeligvis en ikke professionel mobilvideo, der interviewer nogle af demonstranterne foran retten i Amsterdam forleden. Candid videophotography der giver et intimt og skitseagtigt indtryk, som de officielle medier ikke kan formidle. “Der kommer han, vores blonde Satan” siger én muntert da Wilders’  bil  svinger ind. (tekstet på engelsk) (Vi ser at en har smuglet et mobilkamera ind i retssalen og smugfilmet: GEERT WILDERS TRIAL ,From inside the Court Room – Part 1, Part 2. Det vidner ikke videre betryggende om sikkerheden. Vi faldt over det helt tilfældigt, kun 74 seere har det haft.)

“Muhammedtegnere”
Der er naturalister, impressonister, expressionister, kubister, futurister, fauvister, surrealister, dadaister, situationister, mininalister, konceptionalister, konstruktivister, og så er der præ- og post-. En del vil gerne være kontroversielle, vække debat osv. men i virkeligheden er det kun “Muhammedanisterne”, der er kontroversielle og vækker debat, men dem er der ikke så mange af. For 30 år siden ville ingen have taget sig af dem. Bortset fra det har jeg hørt at Westergaards tegning er et selvportræt, så måske er han bare den eneste Westergaardist i verden.

Den kontroversielle bladtegner Kurt Westergaard udstiller i Nyhavn.I en alder af 74 år debuterer han som gallerikunstner i Galleri Nyhavn, der samarbejder med Galleri Draupner, der samarbejder med Westergaard. Westergaard tilknyttes som en af Galleriets faste kunstnere, og galleriet er ved at producere en række kunsttryk, som vil blive signeret og nummeret.På Galleriet i Nyhavn vil han udstille, hvad galleriet kalder “sin helt vidunderlige H. C. Andersen” fortolkninger og “andre fabulerende kunstværker.” Muhammedtegner udstiller i Nyhavn.

Nyt ord: “Udviklingsområder”

Utanförskapet i dom stora bostadsområden i Västsverige har ökat enligt en undersökning gjord av Statistiska Centralbyrån rapporterar idag SvT Västnytt. Det är gruppen av människor som varken studerar eller arbetar som har ökat och allra mest i Bergsjön, där flera år av minskning bytts till största ökningen i Sverige. Västnytt redovisar ej från vilka nivåer det har ökat. Regeringen har tecknat lokala utvecklingsavtal för 38 stadsdelar belägna i 21 kommuner för att gemensamt finna effektiva metoder för ett långsiktigt utvecklingsarbete. Ökat utanförskap i Väst. Grafik: Utanförskapet.se.

Debattens døde punkter

ScreenShot003

Lige præcis i dette interviewbrudstykke blotlægges de mest effektive stopklodser for nogensinde at få en meningsfuld debat i gang. Som den ene fremlægger Ritzaus interviewer bevidtsløst præmissen om at det handler om at være “modstander af” eller ikke modstander af islam. Ikke at Dansk Folkeparti eller andre kunne have nogle begrundelser hentet fra virkelighedens verden – i stedet stadfæstes det igen at det er et spørgsmål om holdninger. Dernæst trækker han shamingkortet ved at påpege at islam forudsætter mennesker der “går ind for” islam. Mainstreammedierne er fuldt tilfredse med at nå hertil, igen og igen, i stedet for at tage næste skridt og spørge ‘vi har altså et alvorligt problem, hvad gør vi?’ Pænheden trumfer spørgsmålet om egen eller egne børns fremtid. Jeg vil aldrig kunne fatte det (LFPC).

– Opfatter du dig selv som modstander af islam? »Det må jeg sige, at jeg gør. Islam og kristendom kan ikke forliges. Og det har de ikke kunnet i de 1500 år, islam har eksisteret. Jeg betragter religionen islam som en fare for ethvert samfund, hvor den slår sig ned.« […]

– Er det også grundholdningen i Dansk Folkeparti? »Jeg har ikke oplevet nogen som helst uenighed om det spørgsmål i Dansk Folkeparti. […]

– Så man kan godt sige, at Dansk Folkeparti er imod islam? »Det kan man godt sige. Dansk Folkeparti står i et nødvendigt opgør med islam, men ikke er mod muslimerne som befolkningsgruppe. […]

– Men hvis de ikke gik ind for islam, så var de jo ikke muslimer? »Nej. Jeg siger ikke, at der ikke er nogen forbindelse. Men det er meget afgørende, at man ikke begynder at lægge samtlige muslimer for had. Dels er det ikke pænt at gøre, og dels er det uhensigtsmæssigt,« siger Jesper Langballe. ‘Dansk Folkeparti er imod islam’

»Farewell Israel«

Farewell Israel: Bush, Iran and The Revolt of Islam reaches the unavoidable conclusion that Western and Israeli misunderstanding of Islam is leading to a coming war – which will have devastating consequences for the West, and worst of all for Israel

Farewell Israel!  Glimrende  søndagsfilm for de TV-fri. Farewell Israel, Bush, Iran and the revolt of Islam. Man skal ikke lade sig snyde af titlen. De første 100 minutter er en gennemgang og lynindføring i historiske kardinalpunkter fra 600 tallet, der med lethed erstatter tilsvarende undervisningningstid i gymnasiet. Resten er det 20 århundrede historie, ikke mindst den kroniske krig af varierende intensitet, der  går under navnet “fredsprocessen”. Filmen har sine synspunkter, men er alt for solid til at klasses som propaganda.

Meningsmaskiner

“Jeg gider slet ikke. Jeg gider ikke ride, det er for stærk en bevægelse; jeg gider ikke gaae, det er for anstrængende; jeg gider ikke lægge mig ned, thi enten skulle jeg blive liggende, og det gider jeg ikke, eller jeg skulle rejse mig op igen, og det gider jeg heller ikke. Summa Summarum: jeg gider slet ikke.” SAK.

Sådan omtrent tænkte jeg, da jeg så Langballes artikel i går. Nu læser jeg ikke danske aviser hele næste uge. En kær veninde og en af de gode kronikskrivere Danmark er velsignet med, skrev til mig: “Fatter ikke, at du har kræfter til at blive ved” da vi til vores egen overraskelse pludselig havde skrevet en kommentar om Langballe alligevel. Vi måtte også være to mand om det. Aftenens Deadline 2 sektion bød på to meningsmaskiner, bla. en veloplagt Mikael Jalving. Af og til må man træde et skridt tilbage og overveje sig selv. Hvis man er momentant mæt, er der så meget man ikke gider. Vi vader i opinion samtidigt med at rigtig journalistik er mere og mere presset, som Gade Jensen skrev forleden. Er det strengt nødvendigt at man selv bidrager med  mere ? Jeg gider heller ikke kommentere Abdul Petersens mini-fupnumer i Deadline, hans jeremiade over skyderi mod en imam i Malmø samtidig med Westergaards økse-jihadist. Han ved udmærket at journalister og seere ikke ved, der er en intern magtkamp igang om Malmø moskéen efter Gadaffis overtagelse. Men det gider jeg som sagt heller ikke kommentere, når nu ikke engang Hedegaard og Langballe ikke gad doku…. – og så videre. Det er snart Kyndelmsse, den kreative  klasse er på skiferie og vi andre længes efter landkending med forår.

Afvikling

”Lindeborgsskolan har det senaste året drabbats av en hel del skadegörelse. Det har varit bränder och fönsterkross och det jäser bland skolans föräldrar. Lindeborgsskolan har tidigare varit en välmående skola men för något år sedan ändrades skolans upptagningsområden. Tidigare kom eleverna från Lindeborg, Kulladal och Tygelsjö. Numera kommer eleverna från, förutom Lindeborg, invandrarområdena Holma och Kroksbäck. Detta har medfört en väldigt otrygg skola. Skolans ledning skickade förra veckan ut ett brev till samtliga föräldrar där det framgick att skolan utsatts för mordbrand. Elever sätter fyr på papperskorgar och fyrverkerier avfyras inne i skolan. Detta är upprepande händelser. Eleverna vet vilka som ligger bakom detta men det är ingen som vågar ange dessa.”PI fick ett tips. En föräldrer vars barn går på Lindeborgsskolan i Malmö skriver i ett mail, se kommentarer.

1965. Rasmusgatan i Malmö. Titta på sidan här ur mitt barndomsalbum. Jag fick det av min pappa, som arvegods. Här stiger en ny generation ut i världen. 1952 års barn. På Rasmusgatan i Malmö lärde vi oss livets grundvillkor. Konflikten minns jag: det var min barndomsvän Bo Pärssons kusin Tommy som snodde en bil från mig i sandlådan. Och jag minns hur vi levde: mamma, pappa, jag och min bror i ett rum och kök. På bilderna finns också mormor Sabina. Mina kusiner och min mamma. Var det en lycklig tid? Det vet jag inte. Men jag vet att det inte var en tid av hot, hat och brott.

2010: Ännu ett brott. Det skjuts på öppen gata. För varje patronhylsa tilltar tomheten i mig. Det nya Sverige är inte det land jag föddes till och ville vara en medborgare i, det nya Sverige är en gangsterhåla, en brand och ett mord – om dagen. Hur kunde det blir så här? Det finns säkert många som har ett svar att ge. Jag avstår just idag och nöjer mig med att konstatera hur illa det är. Det nya Malmö i det nya Sverige är motbjudande, det inger mig stort äckel. Malmødrengen Thomas. (En 17-åring sköts i bröstet och en 36-åring i benet vid ett skottdrama i centrala Malmö i går kväll. Også i Gøteborg blev en mand skudt ned.)

Udvikling og indvikling

Cairo universitet, klasserne fra 1959, 1978, 1995 og 2004

!cid_image001_jpg@01CA9D18

Fortsæt med at læse “»Farewell Israel«”