Reclaim: HBT- Healing, Wiehe og Wollter

Hitlers reaktion på “Reclaim Rosengård”. Måske for de indviede, men vi kunne ikke stå for den. “Proggen må tilbage, Hola Banddola må gøre come-back”, der må kræves autonome batikkurser”.

(HBT = Homo, bi, trans. Mikael Wiehe og Svend Wollter, to af svensk ekstremvänsters grand old men.)

Galleriejer: “Jeg troede vi var kommet videre”

Evighedens synsvinkel er i Silkeborg tre et halvt år:

Galleri Farvegården i Silkeborg blev udsat for hærværk på grund af en Muhammedtegning. Galleriejer Claus Møller Jensen er overrasket over, at tegningen stadig vækker så stærke følelser. Galleri Farvegården på Vestergade fik natten mellem fredag og lørdag oversmurt et udstillingsvindue, hvor der hang en reproduktion af den berømte avis-tegning af Muhammed med en bombe i turbanen.

Jeg havde slet ikke forestillet, at der kunne ske sådan noget. Jeg troede, at vi var kommet videre, siger galleriejer Claus Møller Jensen, der, siden tegningen kom op at hænge midt i sidste uge, har fået mange reaktioner på netop det billede.bHan har ikke nogen planer om at fjerne tegningen fra udstillingsvinduet.Det kommer af sig selv, når det bliver solgt, og det tror jeg ikke bliver noget problem. Der er allerede flere mulige købere af det. Men jeg vil ikke flytte det før. Det ville være at bøje af, siger Claus Møller Jensen. Galleriejer: Jeg troede vi var kommet videre (ikke online) og Galleriejers Muhammed-tegning udløste svinsk hærværk, med foto

‘Mikro-moralisme’

Dette ord kom pludseligt ved læsning af denne historie, og det kan meget vel være noget jeg har set andetsteds og som betyder noget helt andet. Men ordet kan også beskrive et fænomen der vel ikke er nyt, men som tydeligvis tiltaler rigtig mange i dag: Man finder en bestemt sag eller en bestemt gruppe mennesker som man hyper som et særligt moralsk omdrejningspunkt – som aktivisterne altså forholder sig til på rette måde – og ved mediernes aktive eller passive medvirken bliver sagen eller gruppen så vedtaget at være et sådant omdrejningspunkt eller lakmusprøve. Undervejs er utallige millioner andre veldokumenteret nødlidende mennesker blevet forbigået. De var bare uheldige, og vandt ikke i lotteriet om opmærksomheden.

Den anden form for mikromoralisme tiltaler de udpræget usympatiske, idet de finder en person, eller som her et sagesløst busselskab, som dømmes moralsk forkasteligt – hvorefter selskabet er frit bytte for alskens nedrigheder. Når de nu er så uendeligt moralske og anstændige, mon så de kommer med en undskyldning, nu hvor det viser sig de tog så grueligt fejl? (LFPC)

[…] Busselskabet Abildskou er uforvarende blevet hvirvlet ind i striden om de afviste irakiske asylansøgere i København. Da politiet rømmede Brorsons Kirke, blev de afviste irakere kørt væk i en bus, der tidligere var ejet af det jyske busselskab. Sagen er bare den, at bussen ikke længere tilhører Abildskou, og at busselskabet på intet tidspunkt har været i kontakt med politiet. […]

Natten til mandag blev en af Abildskous busser udsat for hærværk, mens den holdt parkeret ved banegården i Silkeborg. Langs bussens ene side har ukendte gerningsmænd udstyret med sprayflasker med store typer skrevet “Fucking nazikollaboratører! I skulle skamme jer! Stop fangetransporten af de afviste irakere!”. […] Aktivister lægger østjysk busselskab for had

Danmarks-shaming i Expressen

Danmarks inställning till irakiska flyktingar är sedan länge mycket tydlig: man vill inte ha med dem att göra. Samtidigt är den danska politiska debatten lika deprimerande som vanligt. Den senaste symboldebatten rör de ytterst få burkor som kan skymtas i danska offentliga miljöer. De konservative, med sin nya integrationstalesman, den alltmer pajaslika Naser Khader, i spetsen yrkar på förbud. Ett sådant strider sannolikt mot den danska grundlagen. Det vore dessutom så uppenbart kontraproduktivt.

För Sverige finns det viktiga lärdomar att dra. Många i den svenska debatten antyder att främlingsfientligheten framför allt beror på invandringen och politikernas ovilja att tala om den. Men i Danmark pratar man knappt om något annat numera och gränserna är stängda. Främlingsrädslan firar likväl – och just därför – ständigt nya triumfer. Om lille havfrue hade kommit från Irak hade hon avvisats. Dansk läxa

Expressens lederskribent er en skinhellig demagog. Danmark smider 35 ud. I Sverige smider de tusinder ud på samlebånd. Det hænger jo ikke sammen, men det er der så meget der ikke gør i svensk journalistik:

På kort tid har Sverige sendt ca. 4.000 irakiske asylansøgere retur, og yderligere 8.000 skal snart af sted. Den svenske migrationsminister kalder det en succes, mens kritikerne mener, man går for hårdt til værks. Sverige sender irakere ud i ekspresfart

Vandalernes vagtskifte

Reclaim Rosengård började lugnt. Men sedan fortsatte gatufesten med stenkastning, skadegörelse och bränder. När aktivisterna lämnat stadsdelen tog de lokala ungdomsgängen över – med anlagda bränder och skadegörelse som följd. Ungdomsgängen tog över Rosengård,  Vandaler drog fram när polisen försvann (se fotos)

En sort dag for Storbritannien

Det er velkendt at ethvert forsøg på at opbygge et idealsamfund ved at opdrage dets indbyggere over tid degenererer i nidkærhed og rødgardisme. Storbritannien har længe stået som et både frastødende og morbidt underholdende eksempel på hvor galt det kan gå, og divergensen mellem minutiøs kontrol (skraldespandekontrollører, f. eks.) og runaway indvandring sikrer vel kun ét muligt udkomme: Something’s gotta break (LFPC).

[…] Dozens of quangos and taxpayer-funded organisations have ordered a purge of common words and phrases so as not to cause offence. Among the everyday sayings that have been quietly dropped in a bid to stamp out racism and sexism are “whiter than white”, “gentleman’s agreement”, “black mark” and “right-hand man”.

The Northern Ireland Human Rights Commission has advised staff to replace the phrase “black day” with “miserable day”, according to documents released under freedom of information rules. It points out that certain words carry with them a “hierarchical valuation of skin colour”. The commission even urges employees to be mindful of the term “ethnic minority” because it can imply “something smaller and less important”. […]

The National Gallery in London believes that the phrase “gentleman’s agreement” is potentially offensive to women and suggests that staff should replace it with “unwritten agreement” or “an agreement based on trust” instead. The term “right-hand man” is also considered taboo by the gallery, with “second in command” being deemed more suitable.[…]

Advice issued by the South West Regional Development Agency states: “Terms such as ‘black sheep of the family’, ‘black looks’ and ‘black mark’ have no direct link to skin colour but potentially serve to reinforce a negative view of all things black. […] Quangos blackball … oops, sorry … veto ‘racist’ everyday phrases

[“Quango” kan betyde “quasi non-governmental organisation”, “quasi-autonomous non-governmental organisation”, eller “quasi-autonomous national government organisation”]

Ikke ‘Nørrebro’, men ‘bestemte områder’

Jeg ved ikke helt hvad den glædelige nyhed er, andet end at man ad denne vej kan tilgodese bydelens reverens for dens navn. Måske man skulle udarbejde online kort – med flytbare afgrænsninger – over disse ‘bestemte områder’, da fraværet af et bydelsnavn må komplicere sagerne for udefrakommende? (LFPC)

Hvis bare man undgår bestemte områder, er det ikke farligt at færdes på Nørrebro om natten. Det fastslår borgernetværket Naboerne på Nørrebro, som mener, at der hersker en særlig ånd i bydelen. […]

“Man ved, at der er områder, hvor man ikke skal færdes, og dem undgår man, men det er vigtigt at sige, at der er en helt bestemt ånd og stemning på Nørrebro. Borgerne bliver ikke påvirket af politiets udmeldinger eller Ekstra Bladets spisesedler, vi fortsætter vores vante gang,” siger [initiativtageren til borgernetværket Naboerne på Nørrebro, Martin Stahl]. […] Nørrebroborgere: Her er ikke farligt

Højprofileret godhed og offerrolle

Unavngivet3Ingen tvivl om at såvel hattedamerne som venstreekstremisterne er meget bevidste om hvad der gør sig godt på billeder og i tv – i hvert fald for de mere enfoldige meningsfæller. Andre kan gnække hånligt af det teatralske optrin (min. 2:00 og frem) hvor en ‘aktivist’ der selv har stillet sig i kø for knippelsuppe lige husker at give den hele den indstuderede arm for kammeraterne i Politiken TV. Fra samme avis et billedudsnit af en meget, meget rørt demonstrant ved Kirkeasyls efterfølgende demonstration (LFPC).

Mon ikke dette bliver en ‘bytter’?

“Ville ikke anmelde noget”. Og hvorfor ville han så ikke det? To grupper – to fløje – grundlæggende enighed om spillereglerne og metoderne. Den ene gruppe har det helt store forspring at medierne ikke studser over det vi i blogosfæren studser over (LFPC).

En mand fra det venstreorienterede miljø i Århus blev i weekenden overfaldet af tre mænd fra højrefløjen. Det får nu Antiracistisk Netværk til at demonstrere på Lille Torv tirsdag.

”Vi var dernede og anholde vi anholdte tre mænd fra det højreorienterede miljø. Men personen, der var blevet overfaldet, ville ikke anmelde noget. […] Venstrefløjen demonstrerer efter overfald

Våldet på gatorna liknar utlandet
I danska tidningen Jyllands-Posten skriver Ralf Pittelkow idag en debattartikel om våldet på gatorna.

– Inga människor oavsett etnisk bakgrund gynnas av att man förtiger mönstret bakom gatans parlament. Natten mot måndag satte unga invandrare eld på containers, bilar och byggnader i stadsdelen Tingbjerg i Köpenhamn. Under tiden kastade de även sten mot några bussar. Pojkar på åtta till tio år släppte ned sten på Hillerød-motorvägen från en gångbro, vilket kunde orsakat dödsfall. Samtidigt var våld och skadegörelse i Askerød i Greve.

En gång kunde den slags våldsorgier ha väckt bestörtning hos allmänheten. Inte nu längre. Förstörda och nedbrända skolor, butiker, bilar och containers har blivit normala företeelser. Angrepp mot polisen, när de utför sitt arbete, är också på väg att bli det.

Fortsæt med at læse “Vandalernes vagtskifte”

Varmen

Jeg gik ind i Palmehuset med det ene formål, at det skulle føles køligere når jeg kom ud. Som at lande i Kastrup efter et år i Singapore – løvernes by på ækvator. Man bliver forkølet, men lettet. (klik f. helskærm)

statens 005

Gaza: Det ufrivillige tørklæde

Og lige lidt vil det påvirke den hjemlige debat (LFPC).

Hamas has instructed schoolgirls in the Gaza Strip to wear the jilbab (Islamic long-sleeved dress) and head scarves or face being expelled from school. The movement has also banned girls from wearing jeans at school. […]

A veteran journalist in the Gaza Strip said that most girls who returned to schools that reopened on Sunday were seen dressed in traditional Islamic clothes.

He noted, for instance, that at the Maghazi Girls Secondary School in the center of the Gaza Strip, “about 95 percent” of the girls showed up wearing jilbabs.

“The few who came to school wearing jeans were warned that they would be expelled if they did not wear jilbabs,” the journalist told The Jerusalem Post. […] The jilbab or expulsion

Blide stunder og politiske idioter

‘Men blide stunder, det har alle. En fange sidder på sin kærre og føres til skafottet, et søm gnaver ham i enden, han flytter sig og føler det mere behageligt’. (Knut Hamsun)

Bo Bjørnvig havde i Weekendavisen for nylig en artikel om Knut Hamsun, “Geni og politisk idiot”. Var Hamsun nu nazist ? Nej, selvfølgelig var han ikke  det, han anede ikke hvad det var. Han var en stivstikker, hvis verdensbillede var færdigdannet i 1912, og da han havde brug for det i 1940, var han for gammel, døv, forstokket og isoleret til at revidere det, og derfor fremstår han idag som en komplet, politisk idiot. Ezra Pound og Louis-Ferdinand Céline er langt mere problematiske skikkelser. Hamsuns Marie derimod, var en opportunist og en medløber, der ikke kunne få anerkendelse nok fra hvem somhelst, sikkert fordi Knut var en rådden ægtemand. Hun tilbad ham og måtte hungre efter en kærlighed og anerkendelse, han forholdt hende i hele deres ægteskab. Men ingen skulle lære den store institution Hamsun noget nyt, selvom det drejede sig om den rene djævelskab. Ikke om kærlighed, ikke om ondskab, ikke om noget. Så indspundne kan vi blive i vores cementerede overbevisninger, med vilje, af sløseri, selvherlighed og alderdom, at vi sætter alt over styr. Hamsun var sporvognskonduktør i Chicago i 1886, en livslang, dannende afsmag, der orienterede ham mod Tyskland og det fastlands-europæiske.

Det er ligesom om man kender personen fra i dag, ikke sandt? Sludrechatollet Bettina Heltberg (“jeg er nok noget af en moralist”, og det er ikke helt lyv, meget andet  er der ikke at hente der). Georg Metz, Klaus Rifbjerg, Bent Melchior et. al. De kan ikke blive klogere, end de er, de har nået toppen. Den hidtigt indhøstede livserfaring, er direkte applicerbar på dagens aktuelle spørgmål. Men de er gået i stå for flere årtier siden og derfor er der få, der tager dem alvorligt.Det desiger, og virkeligheden, er ude af sync. Den går ikke. Danske kunstnere og akademikere – ikke intellektuelle – er nogle ugidelige slapsvanse, der ikke sætter sig ind i deres samtids problemer, og da slet ikke hvis de konflikter med det cementerede verdensbillede. De vil ikke sætte  sig ind i Islam, de ved nok allerede, nemlig fra det gymnasium hvor islam overhovedet  ikke figurerede. Derfor har vi ikke de  kunstnere, vi fortjener. De vil ikke undersøge det, de ikke  allerede kender og har en mening om.

Norge bliver aldrig færdig med Hamsun og hans politiske idioti, men for os andre er det ligesom nemmere at bære over med idioter, når de også er genier. Har de givet mere end de har taget ? Jo, det gjorde Hamsun. Hvis de små kunstnere – og det er langt de fleste – er politiske idioter, kan det være ligegyldigt, men hvis de store er, så optager det os længe, navnlig nordmændene. Det er altid svært at overskue sin samtid, mens man lever, men det har aldrig været nemmere end idag. Vi har mindre undskyldning, end vi havde førhen.Vi har større ører og øjne end nogensinde. Derfor er der ingen undskyldning for danske kunstnere. De ser deres samfund disintegrere, og de hylder det. De hylder, at Danmark skal drænes, at deres børn skal leve i en krigstilstand, at deres årtusind gamle arv skal kastes i grams til hvem som helst. Derfor er velfærdens kunstnere i det store hele foragtelige og ligegyldige udover det, at de ikke er genier, hvad der selvfølgelig kan undskyldes. Men deres dovenskab og mangel på forstand, er uundskyldelig. De er de luftige  idéers nyttige idioter. Bomholt og Niels Mathiassen ville have forsværget det, men i dag er vi nødt til at sige: “Bevar os vel for kunstnerne”. Hvis de er  kunst, så lad os slippe. Det rigtige fremtidsmareridt findes lige på den anden side af Øresundsbroen: Malmø: halvdelen tilvandret, 30 procent islam. Ikke engang Sydsvenskan kan skjule ødelæggelsen, og de er ellers dygtige. Der er cirka 22 kilometer derover, men det er meget, meget længere end en dansk kunstner kan se.

Foto : Hamsun blind og døv under retssagen imod ham. Desværre finde fotos ikke online, hvor Hamsun besøger Hitler på Berghof, for at få fjernet Terboven og gå i forbøn for dødsdømte, norske frihedskæmpere, hvor han holder hånden for hovedet for fotografens blitz. Hitler forlod mødet i raseri – ligesom han gjorde i 1940 med general Franco. De havde forskellige dagsordener. Hitler ville “hellere have hevet tænder ud uden bedøvelse, end møde dem igen”. Hitler var ikke politiker, og han var slet ikke kunstner. Hvad han var, skal vi ikke give noget bud på lige her.

Henryk M. Broder overfaldet på Christiania

Som enhver pressemand  kan fortælle, er Christiania ikke det eneste sted i byen, der hersker uofficielt fotoforbud:

Hovedoplevelsen indtræffer imidlertid i forbindelse med store skilte, der bekendtgør, at fotografering er forbudt. Men der findes ingen love i Danmark, som forbyder fotografering på offentlige områder. Altså fotograferer jeg som det første fotoforbudsskiltene , fortæller Broder. Derefter tog han billeder af rygeforbudsskilte ved indgangen til et værtshus tyk af hashrøg, og endelig af et par unge, polske turister. Pludselig står et par muskuløse, unge mænd foran os, skriver han.
Først tænker jeg, at de vil sælge os noget, men de gør hurtigt klart, at det er dem, der vil have noget: Mit kamera. Jeg nægter at udlevere det. Den efterfølgende samtale er kort og ender med, at jeg ligger på jorden og ser, hvordan mit Nikon lander i en gammel olietønde, fra hvilken der kommer flammer, hvilket sikkert ikke er den bedste måde at destruere højteknologiske produkter på økologisk vis. Broder og vennerne trækker sig tilbage og kører i en taxi til nærmeste politistation.I nærheden af fristaden er der ikke engang en nødhjælpssøjle, noterer han undrende.
Forbløffelsen bliver ikke mindre, da selskabet ankommer til stationen og møder to betjente, Søren Nielsen og Henning Petersen. Jeg havde den naive forestilling, at de to betjente ville køre med os til Christiania, så jeg kunne identificere gerningsmanden, skriver Broder. Søren Nielsen og Henning Petersen ser på mig, som om jeg havde foreslået dem at lade sig forflytte til Kabul. København bliver sammenlignet med Kabul, Freistadt Christiania “Auf eigene Gefahr”. Henryk Broder i København, oktober  2008.

Pædagoglandets afmagt

“Hensynsløst og farligt og tankeløst” og det bringer “andres liv og førlighed i fare”. Øh, ja, det gør det vist, og det mest skræmmende er vel hvor nemt dette er, og hvor unge mujahedinerne starter. Som en embedsmand der bare følger afstukne regler kan man vel ikke bebrejde vagtlederen hans ordvalg, men de afspejler netop derfor samfundets  totale rådvildhed i forhold til denne eskalerende pestilens med umiddelbart potentiale til at blive noget meget værre. Nå, men med assertive tiltag om at få forældrene  “på banen” skal det jo nok gå altsammen (LFPC).

[…] Det var en gruppe på seks-otte drenge i alderen 10-16 år, der indledte uroen ved at kaste med sten mod en række Movia-busser. Da politiet rykkede ud, blev der også kastet sten mod patruljevognene, siger [central vagtleder] Søren Wiborg.

Herefter blev der i løbet af 20 minutter sat ild til seks-syv containere, uden at der dog opstod farlige situationer. Det gjorde der til gengæld, da to »otte-tiårige knægte« fra en gangsti kastede sten ned mod Hillerød-motorvejen, fortæller Søren Wiborg. […]

»De kastede en knytnævestor sten ned mod motorvejen og knuste forruden på en personbil. Det er hensynsløst og farligt og tankeløst, og man bliver rent faktisk sigtet for at bringe andres liv og førlighed i fare«, siger han. Og tilføjer, at han vil opfordre forældrene til at komme på banen og fortælle drengene, hvor farligt den slags er.[…] Tingbjerg ramt af ekko af Nørrebro-uro se også Unge sætter lastbil i brand

Update: Sov blot videre – Københavns nye politidirektør maner til besindighed:

[…]  »Der er ingen som helst grund til at være nervøs for at gå på gaden i København. Kl. 2 om natten ligger jeg i min seng, men det er klart min vurdering, at det også er fredeligt på det tidspunkt. Fru Jensen skal ikke lade være med at gå til møde i Ældresagen om aftenen,« siger politidirektøren. […]

»Vi har ikke gjort tallet op, men af døgnrapporterne kan jeg se, at vi får flere episoder om sager, som viser sig ikke at være noget: Folk hører et knald fra fyrværkeri og tror, at det er skud. En brudgom bliver bortført til en polterabend, og det bliver rapporteret som en kidnapning. Og legetøj bliver forvekslet med våben. Det er en ond cirkel, og derfor forsøger jeg nu at tegne et mere reelt billede.«

Vil du slet ikke anerkende, at der eksisterer en bandekrig?

»Jeg kan ikke lide ordet bandekrig, for der er ingen granater i gaderne. Vi har en bandekonflikt. Og vi har en veldefineret strategi til at bekæmpe den: en stærk beredskabsindsats, en massiv efterforskningsindsats og den lokale politiindsats.« […] Politiet til borgerne: Stop jeres bekymringer

Polterabend – ingen granater – hvilken lettelse – rart at høre at der er styr på tingene.

Ramadan på Migrationsverket

En ansat fortæller om verkets underdanighed. I svenske medier er racistkortet definitiv trumf. (Politiken prøver i dag at retablere den tid i DK, for sent og for ufrivilligt komisk.) :

“Man rädd för media, som omedelbart skulle hoppa på dem och troligen ta fram det fruktade ”rasist-kortet”. Nu börjar en fruktansvärd månad för den redan mycket hårt prövade personalen på förvaren.”

Nu börjar Ramadan och det innebär att kravapparaten går igång igen. Det jag tänker på är kraven från muslimer som ska utvisas och som sitter på Migrationsverkets förvar. Det sätts upp listor på förvaren där de som avser att fasta får skriva upp sig. Det brukar vara de flesta muslimerna. Och nu börjar en period av ständiga konflikter eftersom de som ”fastar” är uppe och äter, dricker och röker hela nätterna. När de är uppe hela nätterna så måste de ju också få sova hela dagen. Den enda gången de gör undantag från detta är när imamen kommer, för då är de uppe och visar att de är troende genom att be tillsammans med honom. När han har gått går de tillbaka till sängen igen.

Fortsæt med at læse “Varmen”

»Rigtige venner«

Reclaim Rosengård är en politisk protest från den klass som alltid blir behandlade som skit. Vi kräver: Snuten ut ur Rosengård – Fria & självstyrande ungdomsgårdar – Sänk hyrorna och renovera Herrgården.

Svenske “antifascister” er venner med de undertrykte og udbyttede i Rosengård, men det omvendte er tydeligvis ikke tilfældet. Måske de skulle søge et mere taknemmeligt job hos tudefjæset pastor Ramsdal……Her jages de unge idealister ud af bydelen med spark og slag:

De kommer hit och ställer till problem och vi vill inte ha dem här. Det blir bara en massa våldsamheter som ger Rosengård dåligt rykte. De kan väl ha sina fester hemma i Limhamn, säger Mohammed Aburid och undrar varför Reclaim-deltagarna är maskerade. – Deltagarna i Reclaim Rosengård har körts bort från rondellen av en uppretad folkmassa. Samtliga tvingades att fly till McDonaldsDetta hände under Reclaim Rosengård, “De respekterar inte muslimer”.  Bagefter sænkede freden sig. “Filmen visar vad som hände när Reclaim-aktivisterna lämnat.”

“Snart vet jag inte varför jag ska kalla mig dansk”

Vi gider ikke kommentere Carsten Jensen og hans skrivefrikort hos Dagens Nyheter. Samtalen knækkede for en del år siden, er skilsmissen er uigenkaldelig og det han siger idag, har ikke ændret sig i ti år. Han er DNs  nyttige idiot, hvad han næppe selv har opdaget, og avisens middel til at forblive i splendid isolation. Det eneste interessante er som altid, svenske mediers uhyre selektive brug af en  smal række danske forfattere er, at de er anvendelige til at tegne  et pilskævt Danmarksbillede for svenske læsere. Disse aner ikke hvem Kåre Bluitgen er, hvem Søren Ulrik Thomsen eller Henrik Nordbrandt er. De har knapt nok stiftet bekendstabkab med centrum-venstre bogen Adskillelsens politik eller Rune Lykkeberg. DN tror de er formidlere på åndslivets højborg, men det er svært at finde en mere provinsiel og propagandistisk avis nord for Fanø Folkeblad (undskyld Fanø, billedet er uretfærdigt, men det kom bare).Den er et øhav, fjernt fra livets alfarvej, et skærgårdsfænomen af skrivende, statslønnede autister og en ond parodi på en liberal avis. Borte er Ahlmark, borte er Rojas, nu kun det daglige, trykte morfin-drop. Moralisten Carsten Jensen der har sine stærke sider, men ikke  ejer for to øre politisk sans, kværner videre i samme rille som i snart mange år. Vi lader ham kværne og ynker svenske skatteydere, der skal financiere skidtet. Men hvis de ikke er nysgerrige ud over DN´s klaustrofobiske verden, så har de ikke fortjent en bedre skæbne, end den de har fået. På søsteravisen på Rådhuspladsen 37, blæser der trods alt vinde ind fra alle verdenshjørner, der stedvis forstyrrer den evige hvile.

Endnu en irakisk bedrager

Ali Hussein Allak og Zahra Ali Hussein Allak blev danske statsborgere 31. maj 2006:

Imam og toppolitiker kan i 2009 se frem til at tjene 552.000 kroner fra det nationale irakiske parlament i Bagdad. Den dansk-irakiske Imam Ali Hussein Allak, der har folkeregisteradresse i Farum, scorer 46.000 kroner om måneden som politiker i Irak.
Men det ved de danske myndigheder bare ikke. I følge Ekstra Bladets oplysninger, så har imamen ikke opgivet nogen indkomst til Skat, selv om han i 2009 kan se frem til at tjene 552.000 kroner fra det nationale irakiske parlament i Bagdad. Det skriver Ekstra Bladet søndag.
Ali Allak har været medlem af parlamentet siden 2005. Her modtager han ud over sin løn 828.000 kroner årligt til at hyre op til 30 bodyguards. Derudover står den på fri luksuslejlighed i Bagdads internationale zone og 414.000 kroner til at købe bil for.Irakisk imam snyder i skat

Mobil urørlighed

Der er mange forskellige måder at illustrere vores sides pointer om kvindeindpakningens betydning. Denne er en af de mere skæve indfaldsvinkler som burde – men som næppe gør det – fortælle de pæne og anstændige på bagerste række at det valgfrie tøj bliver forlenet med overordentlig stor symbolværdi på de varmere himmelstrøg. Når ikke engang de brutale sataner i derværende politikorps så meget som taler til én derinde bag indhylningen, så har vi at gøre med noget der har konsekvenser for vores egne samfund, og for statussen af de kvinder der ikke er ‘beskyttet’ af det mobile fængsel (LFPC).

[…] Han blev flere gange afhørt af politiet i Dubai, som truede ham med tortur, fortæller han til Times. “Da vidste jeg, at jeg var nødt til at flygte,” siger han til Times.

““Da jeg var hemmelig agent, var jeg et spøgelse. Her var det anderledes. Folk havde billeder af mig. Så jeg besluttede at forklæde mig som kvinde, og så blev jeg et spøgelse. Når man er dækket til fra top til tå, er der ingen, der taler til en. End ikke politiet. Det er den bedste forklædning, man kan finde,” siger han. […] Tidligere spion flygtede på Bond-manér

“Brothers and Soldiers” …. hmmm

Er det “brødre” i den velkendte betydning à la Band of Brothers, eller er det den ligeså velkendte betegnelse for et ganske bestemt tilhørsforhold? (LFPC)

‘Brothers and Soldiers’ er navnet på en ny gruppering på Nørrebro […]

I den seneste uges tid, er en gruppe unge fra indvandrermiljøet nemlig begyndt at optræde offentligt i ens trøjer – med ordene ‘Brothers and Soldiers’ påtrykt.

‘Politiet har også noteret sig, at der er folk der går rundt med den sags trøjer på Nørrebro – og vi er selvfølgelig ekstremt opmærksomme på, om det er en ny gruppering, der vil gå ind og tage del i kriminalitetsmiljøet og frem for alt også, om de bliver aktører i en række af de konfliktscenarier, vi ser i københavnske områder,’ siger Kim Kliver, der er chef for politiets Nationale Efterforskningscenter. […] Ny gruppe markerer sig på Nørrebro

1400 års krigen

Lars Hedegaard og Mogens Camre: 1400 års krigen. Islams strategi, EU og frihedens endeligt. Udkommer 1. oktober. Forsalgspris 229,00 kr fra 11.-31. august. Se også Jyllands Posten i dag: Lars Hedegaard: Lad os vise islam respekt. Vi har plukket i bogens kapitel 8:

Velfærdens, retsordenens, demokratiets og statens sammenbrud

HIDTIL ER INDVANDRINGEN – og specielt den muslimske indvandring – i alt væsentligt blevet diskuteret som et moralsk anliggende. Det er aldrig blevet udtrykt klare end af den tidligere radikale leder Marianne Jelved, da hun i sommeren 2004 stod frem med sine »ultimative krav« til et kommende regeringssamarbejde med Socialdemokratiet: »Jeg vægter overholdelsen af de internationale konventioner højere, end om der kommer 4.000 eller 10.000 udlændinge til Danmark ved familiesammenføringer.«
Ifølge meningseliten var det egentlige problem, at mange danskere havde en forkert indstilling til indvandrerne. Den kom til udtryk i et forkasteligt menneskesyn, som staten, uddannelsessystemet, størstedelen af pressen samt talrige ngo’er og halvofficielle organer foruden EU og FN gjorde deres bedste for at bekæmpe.

Fortsæt med at læse “»Rigtige venner«”

Svenske journalister fejrer Ramadan

Der er 18.000 journalister i Sverige. Slag på tasken – de 9000 har konverteret, måske endnu kun i smug, men de kommer nok ud af skabet en dag. I freudianeren Thorkild Vanggaards tid ville man kalde kvindens tale på videoen for en perfekt beskrivelse en “obsessiv-kompulsiv neurose” og lade den indgå i Medicinsk Kompendium for håbefulde stud. med. er. Nu ved svenske journalister, hvorefter de har sig at rette. I den kommende tid må de kun synke deres eget spyt om dagen.

Sena måltider väntar i Ramadan, Ramadan uppskjuten en dag i Sverige, Många besöker moskén under Ramadan, Brist på lamm inför ramadan, Skola inget hinder för fasta,Fastetiden en utmaning för skolorna, I dag inleds fastemånaden, Fem frågor om ramadan i Sverige, Så fungerar ramadan.

Kasper Støvring: Den molekylære borgerkrig

Forholdene i København  skrider mod det mere  og mere deprimerende. I den situation har vi en ledende politimand, Per Larsen, der  finder det betimeligt  at udtrykke sig sådan her:  “Der er mindre respekt for menneskeliv og kommet for meget knald på skydevåbnene, hvilket bandekrigen illustrerer«. Så er det altså ikke mere muntert. Tre gange på en uge, har udlændinge beskudt hans menige betjente. Én ligger på hospitalet med to skudhuller i kroppen. Hvor frisk synes han at Per Larsen er ?

Da jeg skrev min første bog i 2004 om den multikulturelle udvikling hen mod et konfliktfyldt samfund, var et omdrejningspunkt beretningen om et overfald på brandfolk, der ville slukke en ildebrand i Vollsmose. Det var virkeligt chokerende – dengang.
Men overfald på redningsfolk er almindelige i dag og får knap en notits i aviserne. Og der er sket meget mere i de senere år. Lad mig bare nævne i flæng:
Bandekrig; mordtrusler mod og planer om at myrde dem, der krænker islamiske dogmer; overfald på seksuelle minoriteter; antisemitisme; ghettoer uden for lov og orden; islamisk retspleje (blodpenge og kollektiv skyld); overfald på en universitetsunderviser; attentatforsøg på en tidligere integrationsminister; ildspåsættelser på biler og ejendomme; banders visiteringer af almindelige borgere; “drive by shootings”; og så endelig skud mod politiet. Vi nærmer os den molekylære borgerkrig

Udlændinge fylder fængsler

“22 procent har ikke dansk pas”.  Hvad skal man stille op med sådan en statistik, der ikke medtager naturaliserede med  dansk pas. Her er vi henvist til rent gætteværk. Det burde ikke være særlig svært at lave en statistik, der kunne gøre en lidt klogere:

Det kan betale sig for udenlandske kriminelle at afsone domme i Danmark, siger kriminolog. De ti nationaliteter med flest fanger i danske fængsler:

• 61 fra Somalia.
• 51 fra Rumænien.
• 51 fra Tyrkiet.
• 50 fra Polen.
• 43 fra Irak.
• 37 fra Litauen.
• 29 fra Jugoslavien.
• 28 fra Pakistan.
• 24 fra Sverige.
• 23 fra Iran.

Flere end hver fjerde fange i de danske fængsler og arresthuse har et andet pas end dansk. 829 personer ud af de i alt 3.661 indsatte har ikke dansk statsborgerskab. Det viser nye tal, som Kriminalforsorgen har beregnet for metroXpress.

Krænkelseskulturens seneste offer: Tintin

blog4906nal[…] After a reader complained that it was “racially offensive,” library authorities decided the book depicted Africans as “monkeys” and chose to remove it from library shelves. It is now locked behind secret doors in Brooklyn’s central library and can be viewed only by appointment.[…]

News quotes Brooklyn resident Karina Estedan, who supports the ban, as saying, “The public library caters to the sensitivity of the community. People are trying to erase the mistakes of the past.” Those “mistakes” are still alive in the present, and erasing their documentation dooms us to repeat them. […] ‘Tintin’ Deemed Racist, Removed From Shelves

“En rotterede af imamer”

Vi ved stadig så godt som intet konkret om sagen mod den 15-årige fra Rønne, bortset fra en håndfuld korte citater. Var drengens motiver reelt begrundet i et ønske om at skabe opmærksomhed om et konkret samfundsproblem, kan man dog umiddelbart fastslå, at ordvalg som “en rotterede af imamer” er kontraproduktivt for denne sag, og burde være undgået. Så længe målet er oplysning, undergraver man dette på forhånd ved at bruge historisk suspekt retorik, ikke mindst dyremetaforer.

Dermed ikke være sagt at groft sprog ikke kan være et værdifuldt ikke-voldeligt våben når det drejer sig om at bevare sekulært dansk territorium. Spot og forhånelse er noget vi kan bruge helt asymmetrisk – vi ville jo bare trække på skulderen og slet ikke sætte ambassader i brand. Men her er den helt afgørende pointe, at denne spot rettes mod religiøse figurer og tabuer, eller mod organisationer (f. eks. HuT) eller personer (f. eks. Abdul Wahid) der spiller en konkret rolle i presset mod det danske demokrati. Ikke mod nulevende personer i almindelighed, enkeltvis eller som gruppe. Denne sondring vil ligge ud over en 15-årigs horisont.

Hvad mere erfarne og modne personer burde have gjort i drengens sted, ville have været i stedet for at håne personer at eksponere den slamkiste af hate speech som findes i Koranen, hadith og sira. Vi taler om en særdeles omfattende litteratur, så det er ingen overdrivelse at udtrykke det sådan. De vantro er “de værste af skabningen” (Koranen 98:6), jøder er “aber og svin” (Koranen 2:65/7:166, 5:60), og det siges udtrykkeligt at vi skal underkastes, bekæmpes eller konvertere (Koranen 9:29). ‘Umdat al-Salik, en vejledning i dogmatik for Abdul Wahid Pedersens lovskole shafi’i, fastslår at det er straffrit for forældre og bedsteforældre at dræbe børn eller børnebørn, og at homoseksuelle skal stenes.

Vores side har således en fantastisk ressource kaldet “virkeligheden” at trække på. Man kunne sagtens forestille sig, at brug af citater som disse kunne være strafbart i en stærkt kritisk sammenhæng, men så venter altså også en retssag hvor der vil blive fremlagt artige sager for et stort publikum. Gider de det, så skal de være velkomne. Her skal 15-årige dog nok ikke forsøge sig (LFPC).

[…] Plakaterne opfordrer til et Islamfrit Danmark, og opfordrer til at sende “perlerne” hjem. Og på plakaten fremgår der også en tekst om “en rotterede af imamer”, der skulle opfordre til drab på jøder, kristne, buddister og andre.

Bliver den 15-årige dømt, risikerer han bøde eller fængsel. Og ifølge Straffeloven er det en skærpende omstændighed, hvis forholdet har karakter af propaganda-virksomhed. Til gengæld vil den tiltaltes unge alder ofte være en formidlende omstændighed. 15-årig tiltalt for at lave racistiske plakater

Holland fejrer ikke Ramadan

We’d certainly agree that working for the Islamic Republic doesn’t become a supposedly moderate “integration adviser” who was tasked with bridging the divide between Rotterdam’s Muslim and non-Muslim communities and who also lectures students on “Citizenship and Identity.” The question, however, is why the Swiss-born Mr. Ramadan was hired in the first place. He didn’t exactly fit the bill of “bridge builder” even before signing up with mullah TV.

Mr. Ramadan, who has managed to impress a predominantly leftist audience with his eloquent talk of a “European Islam,” likes to talk about democracy and following the rule of law—but only as long as the law doesn’t contradict an Islamic principle. He rejects terrorism and violence but thinks that blowing up eight-year-old Israeli children is “contextually explicable.” He supposedly stands for a modern Islam, but he refused to reject the stoning of adulterers when then-interior minister and future French President Nicolas Sarkozy challenged him on the subject in a 2003 TV debate. All Mr. Ramadan could bring himself to say was to call for a “moratorium” on the practice.

Wall Street Journal: The Islamic author and lecturer was never much of a “bridge builder.”, Ramadam still welcome in Oxford, Nyhedsvideo på hollandsk. Video: Ramadan forsvarer sig på engelsk. (min. 7:42, meget ordrig). An Open Letter to my Detractors in The Netherlands.

“Racist”, eller bare bekymret for fremtiden?

Med alle forbehold for at der kunne stå en masse vitterligt racistisk slam der ikke er gengivet her, og for at drengen kunne være fra DNSB-Jugend (så dette er ikke en blåstempling): Det gengivede her handler om 1) bekymring for det danske demokratis fremtid, og en opfordring til at se virkeligheden i øjnene, 2) en hyldest til den demokratiske styreform frem for det religiøse diktatur, 3) en faktuel korrekt konstatering af at der prædikes tilslutning til det religiøse diktatur (f. eks. Abdul Wahid Pedersen, eller alt der kommer fra Hizb ut-Tahrir), og 4) en konstatering af bandekriminaliteten og narkohandlen, som vist også er en kendsgerning.

Der må være nogle ukendte eller endnu ikke fremlagte grunde til at man forsøger at få idømt en 15-årig frihedsstraf for rene ytringer. Hver eneste dag kan enhver se grove og hadefulde udfald mod alt og alle på nettet; her drejer det sig om papir i den fysiske verden. Er det i sig selv grund nok til at fare hårdt frem? Betyder dette at jeg kan få rejst tiltale mod Carsten Jensen, Klaus Rifbjerg, Peter Laugesen eller Georg Metz for de ualmindeligt svinske generaliseringer af danskerne de har fremsat i aviser og bøger? Enten har drengen gang i noget langt grovere end det her er kommet frem, eller også skal der af en eller anden ukendt grund statueres et eksempel. Det springende punkt er så vidt jeg kan se hvorvidt drengen generaliserer (“de fremmede”, men bemærk at dette ikke er angivet som citat). Hvis analysen er skarp nok, kunne det nok have været os der var blevet nappet. Med racisme har det gengivede i hvert fald intet at gøre.

Jeg kan se at vores læsere allerede flittigt er begyndt at bruge ‘jeg er Spartacus’-taktikken, og dette er faktisk noget jeg forestiller mig kunne blive et rigtigt godt kneb i fremtiden. Jeg følger trop: Skal Danmark blive et muslimsk land? Danmark vågn op! Ja til et islamfrit land! Send perlerne hjem! Hizb ut-Tahrir og mange andre muslimer prædiker om at give afkald på al vores frihed. Utilpassede unge af fortrinsvis muslimsk herkomst hærger byerne med bander og narko (LFPC).

En 15-årig dreng fra Rønne skal i næste uge for retten. Han er tiltalt for forsøg på at udbrede racistiske plakater. Retten på Bornholm oplyser, at den 15-årige er anklaget for i sit hjem at have produceret plakater og løbesedler under overskrifterne:

– Danmark skal blive et muslimsk land?

– Danmark vågn op

Plakaternes indhold var blandt andet

“Ja til et islamfrit land”, og “Send perlerne hjem”

I teksten skrev drengen eksempelvis, at muslimer “prædiker om at give afkald på al vores frihed”, og at de fremmede “hærger byerne med bander og narko”.[…]

Anklagemyndigheden kræver, at drengen bliver idømt en frihedsstraf, oplyser chefanklager Bendte Pedersen Lund. […] 15-årig tiltalt for forsøg på at udbrede racisme

Prozac nation?

Det er dette stærke ønske om tavshed, der er så sigende ved Lena Sundström. At det er bedst at holde kæft. At man ikke skal blande sig i politik, fordi man kun har sine egne fordomme at byde ind med, og det, må jeg sige, er et fattigt syn på, hvordan politik bliver til, og hvorledes samfundet holdes ved lige og i live gennem meningsudveksling, refleksion og debat. Fattigt på alle niveauer. Intellektuelt, selvfølgelig. Men også politisk, kulturelt, mentalt. Har vi virkeligt dyrket politik i mere end 2.000 år for at vi nu bare skal sidde ved bordene og sige ingenting? Er det idealet: tavshedens rige? Et mentalt Sverige. En indre ødemark. Et småborgerligt helvede. Svenskerne kører rundt i verdens sikreste biler, men politik, næ, tak, det skal de ikke nyde noget af, det skaber splid og forstyrrer folkehjemmets illusion om tryghed. Volvo-isering, kunne man kalde det. Lena Sundströms utopia er et ingenmandsland uden fordomme, uden kød og blod, uden menneskelig uenighed, uden alkohol, en drøm om harmoni og svensk tystnad, en forestilling, der bygger på, som talskvinden selv lader forstå, at politik helst skal gøre alle glade. Hvem sagde Prozac Nation?

Michael Jalving kommenterer Lena Sundström og hendes Danmarks-bog, der nok ikke  bliver  nogen bestseller vest for Øresund.  Tavshedens Pris. Bogens ses ikke anmeldt i svenske medier endnu.

“Anden etnisk herkomst” – end hvad?

Ellipsis, hedder det vist, når et sætningsled er ufuldkomment, og det udeladte er underforstået. Journalistisk nysprog er fascinerende, hvis ellers man kan abstrahere fra væmmelsen over at det i dag er taget-for-givet i dette fag at fortie væsentlige fænomener i samfundet. Ikke blot i manglende kritiske spørgsmål eller perspektivering, eller i fravalget af emner, men også i vendinger der ad en eller anden ukendt proces konsoliderer sig som journalistens de facto-valg: Således “utilpassede” eller “udsatte”, og således “anden etnisk herkomst”, der jo åbenlyst mangler “… end -“.

Man kunne hævde at det for et signalement ikke er helt uvæsentligt om vi taler om grønlændere, vietnamesere, tamiler eller indianere fra den sydamerikanske pampas. Men udeladelsen af “…end -” bekræfter jo paradoksalt nok i sig selv det som den vel egentlig er en forlegen afværgereaktion for: Når der står “anden etnisk herkomst” kan vi med stor sikkerhed antage at der tales om arabere eller somaliere. Og journalisten har sluppet for ved kontrastering med “end” at slå umisforståeligt fast at de ikke er en del af danskheden (LFPC).

Tre mænd holdt fredag aften to kvinder gidsler i en Fakta i Vanløse i 20 minutter. Mændene truede med at skyde kvinderne. […]

»Vi har først lige fået dem ind på stationen nu, og så går vi i gang med efterforskningen,« siger den centrale vagtleder hos Københavns Politi, Søren Wiborg til jp.dk.

Der er tale om tre mænd af anden etnisk herkomst. […] Kvinder holdt som gidsler i Fakta

Politik og ideologi i Danmarks efterkrigstid

Af Lars Hedegaard.

“Islams efterhånden massive tilstedeværelse i Danmark betyder, at velfærdsstaten står over for sin afvikling. Demokratiet vil blive afløst af etniske og religiøse konflikter, og selve enhedsstaten vil vige til fordel for parallelsamfund med forskellige værdinormer, politiske systemer og retsopfattelser.”

“Fordelen for intelligentsiaen ved at alliere sig med ummaens ledere er, at ummaen ikke forsvinder på samme måde, som arbejderklassen gjorde. Læg mærke til, at ingen af de såkaldte arbejderpartier – det kalder de sig knapt nok mere – længere taler om arbejderklassens berettigede krav. Nu taler de om indvandrernes, d.v.s. muslimernes krav, der i modsætning til arbejderklassens aldrig kan indfries. Interessant nok har intelligentsiaen hermed inviteret den klasse indenfor, der med tiden vil blive dens egen banemand.”

wilders iiii 050

(Tidehverv er begyndt at lægge lidt ældre artikler online, denne er er fra 2004. Note 1.)

Som Karl Marx’ medarbejder, Friedrich Engels, gjorde opmærksom på, sætter historien sig altid igennem bag om ryggen på de agerende. Hermed ville han – tror jeg nok – ikke bare pege på den banale konstatering, at udfaldet af en enhver handling er usikker. At man trods alle gode eller onde hensigter – og trods den mest omhyggelige planlægning og forberedelse – aldrig kan vide, hvad bestræbelserne fører til. D.v.s. at der ikke er nogen sammenhæng mellem handlinger og konsekvenser, som de handlende kan forudberegne. Jeg tror, Engels tænkte på noget dybere og mere indgribende – nemlig, at selve en periodes grundtema viser sig at have været noget ganske andet, end de handlende, ræsonnerende og håbende aktører troede, de var i gang med.

Eller enklere udtrykt: historien viser sig at handle om noget andet, end vi tror. Og vore efterkommere vil fordømme os for vore naive anskuelser på præcis samme måde, som vi selv har fordømt vore forgængere for ikke at kunne få øje på helt indlysende farer og udfordringer. Hvorfor kunne vi ikke se, hvad der var ved at indtræffe, når det dog måtte være indlysende for enhver, der ville hæve blikket bare et par et par centimeter over mulde? Sådan vil vort eftermæle blive . (note 2)

Fortsæt med at læse “Holland fejrer ikke Ramadan”

Alex Ahrendtsen: Når danskere bøjer af

DR 2 Deadline: Asmaa Abdol Hamid i debat med Alex Ahrendtsen om hans nye bog. “Skal vi gi’  hinanden hånden? Nåh, nej.”

Velstand og Big-Mac index

Oslo är den dyraste staden i världen att leva i medan köpenhamnarna har högst lön. Stockholmarna stoltserar däremot med världens dyraste tunnelbana. Det konstaterar UBS i sin senaste globala studie.

Våra danska grannar tjänar bäst i världen och svenska löner hamnar först på en 17:e plats i en internationell jämförelse. Danskarna jobbar dessutom färre timmar per år – en tröst är att Köpenhamn är dyrare att leva i. UBS skriver i sin rapport att den genomsnittliga timlönen, före skatt, i Köpenhamn ligger på 235 kronor och i Stockholm på 139 kronor. Efter skatt sjunker lönen i Köpenhamn till 126 kronor och 96 kronor i Stockholm.

Overskrifterne varierer: Danskarna rikast – vi först på 17:e platsHär är det dyrast att leva, Stockholm har världens dyraste t-bana, Här är det dyrast att leva – och här får du mest i lön. HOW WORLDWIDE CITIES $TACK UP.

Uenighed om Ramadan-start i Sverige

Mahmoud Mohamed el-Khalafi, director of the Islamic center in Stockholm, told IOL Muslim institutions in Sweden, except the Bosnians and Turks, agreed to start Ramadan Saturday as most Arab countries. Ramadan Starts Friday, Saturday

En dommer ser rødt

Jeg ved ikke hvad livstid betyder i Tyskland, men det betyder næppe livstid. En banal konstatering, men som med et utal af lignende sager skal man i tilgift til de menneskelige omkostninger lægge et tal der er summen af udgifter erholdt på denne mand indtil hans anholdelse, udgifter i forbindelse med efterforskningen af drabet, udgifter i forbindelse med retssagen, udgifter på mandens fængselsophold. Alt sammen for en mand der aldrig skulle have fået adgang til landet. Et utal af lignende situationer hver eneste dag i Europa, betalt af vælgerne. Et flertal af hvilke troligt affinder sig med at få malket deres fremtid væk. Dette er det mest ufattelige. Via Jihad Watch (LFPC):

A Muslim asylum seeker has been sentenced to life in prison after killing his German-born wife because she was ‘too independent’, a court in Germany heard today.

The 27-year-old Kurdish man, identified only as Onder B, was found guilty today of stabbing his wife in the eyes, beating her with a billiard cue and then running over her in his car. His mother-in-law had once told him to be ‘strict’ with her strong-willed daughter, Mujde – who was also Onder’s cousin.

On New Year’s Eve 2008 he stabbed his 18-year-old wife Mujde 46 times and beat her with a billiard cue. And because she was ‘already so disfigured from the stabbing and beating that she would hate me for the rest of her life,’ he got into his car and ran over her body several times. […]

Bielefeld District Court judge Jutta Albert clashed repeatedly this week with family members of both victim and defendant as details of the horrific case unfolded.

‘One more remark from you and you’ll be removed!’ she told the victim’s mother. ‘Do you think you can behave here as if you were in a Turkish bazaar?’ […]Muslim man sentenced to life in jail after killing his German-born wife because she was ‘too independent’

19.8: Interview med Robert Spencer

i anledning af hans nye bog. Tag fat her, hvor Asmaa slap. “Koranen og Grundloven er lige vigtige for mig”. Kan være Asmaa  synes det lyder som betryggende og som en ros til grundloven. Hun forestiller sig næppe hvordan det lyder i vore  ører.  min 14:29. Fra Intel Nexus.

Fortsæt med at læse “Alex Ahrendtsen: Når danskere bøjer af”

TV2s godt indpakkede sandheder

Interessante oplysninger på en anden blog:

Hører du til de ca. 900.000 seere, som gennemsnitligt ser 22 Nyhederne på TV2 og som kiggede med her til aften Onsdag den 19 August 2009, ja, så er du blevet unddraget sandheden og udsat for særdeles dårlig journalistik.

22 Nyhederne lavede et indslag om burkaerne og ironiserede over, at de ikke kunne finde en burka, hverken i Odense eller København. Derfor havde de lavet et interview med ” Anne Nielsen ” som er dansk, men gift med en muslim.

Hvad TV2 Nyhederne ikke fortalte er, at ” Anne Nielsen ” er den selvsamme danske pige, som er gift med en af de tunesere, som ville myrde tegneren Kurt Westergaard. […] TV2 NYHEDERNE MANIPULERER OG FORTIER SANDHEDEN FOR 900.000 seere

Googler man lidt på fr. Nielsen finder man denne angivelige oplysning i et debatindlæg:

Og det med tålt ophold, hvorfor reagerer du kun overfor tunerseren? Han prøvede at slå KW ihjel, han havde en lille lommebog med optegnelser over hvornår KW gik tur med hunden, finder du slet ikke det bare en smule mistænkeligt? (Kan forøvrigt fortælle dig at Anne Nielsen vi ser som hans kone i tv jævnligt var at finde på skadestuen i Århus pga tæsk fra samme mand – kender en veninde til hende)

English-speaking pupils are a minority in inner-city London primary schools

Primary numbersChildren who speak English as their first language are now a minority in inner-city London primary schools, official figures showed yesterday.

Youngsters with a different mother tongue form a majority in primaries in 13 out of 33 London boroughs and in nearby Slough.

In inner London, 54 per cent of primary pupils and 48.5 per cent in secondary institutions do not speak English as their first language. This amounts to an astonishing 159,340 children.

Across the country, English is a foreign language to more than one in seven primary youngsters – almost half a million.

The figures from the Department for Children, Schools and Families point to the major demographic changes over the past few decades. Around a fifth of pupils are from ethnic minorities – up from 11 per cent in 1997. […]

The figures show there are 14 council areas in which primary children with English as their second language are in the majority – 13 London boroughs and Slough. […] English-speaking pupils are a minority in inner-city London primary schools

Hindu-studerende: Nej til tørklæde

Jeg har flere gange hævdet at vi bør følge udviklingen mht. fredens religion i Indien nøje, da dette store land besidder en andel af muslimer af en størrelsesorden som den Europa kan forvente i de kommende årtier. Vi taler selvfølgelig om lande med vidt forskellig kultur og historie, men netop fordi politisk hinduisme er betydeligt mere aggressiv end noget vi kender til, kan det give et fingerpeg om hvorvidt en mere assertiv holdning blandt befolkningen medfører mere fredelige forhold – fordi muslimerne indser overmagten og indretter sig derefter. Uden at have noget videre kendskab til Indien tror jeg godt at man kan sige, at islam her ikke bare glider i ét med det nationale tapet. Uanset om assertiv hinduisme eller supremacistisk islam er skurken, ja, så kan sidstnævnte bare ikke finde sin plads. En mindste konklusion må lyde at vi aldrig slipper for at høre om bøvl og kiv fra denne kant (LFPC)

Aysha Asmin, a Muslim student at the Sri Venkatarama Swamy College (SVS) in Bantwal, near Mangalore (Karnataka), cannot go to class wearing a traditional Islamic headscarf. Hindu students object to it.

Aysha, a first year student at SVS College, arrived at the school on 11 July, the first day of the new academic year, her head covered in accordance with Islamic precepts.

School regulations ban black dhotis traditionally worn by followers of the Hindu deity Ayyappan but are silent with regards to headcovers for Muslims.

The matter came to the fore because of objections by some of her classmates. For them Aysha’s headcover was a provocative religious symbol. They demanded the school order the female student to remove it in class, which is what the school did on 6 August.

A meeting between the student’s parents and SVS College Principal Sitaram Mayya did not solve the matter.

In fact the principal said that Aysha did not wear a headscarf but a “half-burqa” and that the ban was imposed to avoid tensions among students.[…] Hindu students against Muslim girl kept out of class for wearing a headscarf

Burkini-nej: “We don’t have to be tolerant all the time”

Så sandt, så sandt. Om det er det sydlige temperament, eller om det skyldes at Italien ligger i en særdeles udsat position i forhold til talstærke mobile befolkninger med kedelige kulturtræk, så er det efterhånden tydeligere og tydeligere at der dernede bliver handlet i en grad vi kun kan misunde dem (LFPC).

Women wearing the garment made up of a veil, a tunic and loose leggings face a fine of €500 ($700) if spotted at swimming pools or riversides in the northern Piedmont town of Varallo Sesia, the ANSA news agency reported.”The sight of a ‘masked woman’ could disturb small children, not to mention problems of hygiene,” Mayor Gianluca Buonanno was quoted as saying.

“We don’t have to be tolerant all the time,” he said.

Justifying the move, Buonanno added: “Imagine a Western woman bathing in a bikini in a Muslim country. The consequences could be decapitation, prison or deportation. We are merely prohibiting the use of the burkini.” […] Italian City to Fine Muslim Women in Burkinis

Burkiniens “opfinder” Aheda Zanetti

Fortsæt med at læse “TV2s godt indpakkede sandheder”

Bilden av islam som en fredlig religion ifrågasatt

Fordomme er noget skidt, det ved enhver der kender lidt til halvfjerdsernes bedst sælgende lærebøger. Selvom de eventuelt måtte være bagdomme, er de alligevel fordomme,  hvis de er islamofobiske. (fotos fra svensk lærebog for 13 årige, 2001)

skåne+maj+2007+085[2]

Uppsala Föreningsråd har beviljats medel av ungdomsstyrelsen för att under höstterminen genomföra ett projekt med syfte att belysa debatten kring religionen islam. Detta för att motverka statiska bilder och negativa generaliseringar gällande muslimer som till stor del grundar sig på “okunskap om den andre”. Över 2000 elever kommer att få möjlighet att få en plattform att stå på gällande motarbetning av fördomar och islamofobi.
Lina Johansson, jurist på DU, menar att projektet är viktigt att genomföra då det i Europa finns runt 30 miljoner muslimer, detta innebär att islam är den näst största religionen efter kristendomen och därmed en viktig del av den europeiska kulturen. Samtidigt är bilden av islam som en fredlig religion ifrågasatt, många ser gärna islam som en ond makt i förhållande till väst och det debatteras inte vad islam är och står för. Rädslan för det som är främmande har lett till fördomar gällande personer från mellanöstern och även till en strukturell rasism där det annorlunda beskrivs som förtryckande.
– Islamofobin får stora konsekvenser för muslimer i Sverige, i form av dagliga trakasserier och ifrågasättande kring sjalen och andra symboler som härrör till islam. Uppsala Föreningsråd, STORSATSNING MOT ISLAMOFOBI I UPPSALA,  Sensus er et oplysningsforbund, der blandt andet udspringer af KFUK-KFUM og Sveriges Kyrkliga Studieförbund.

Hvad blev der af pigebørnene ?

75 % af svensk befolkningstilvækst er indvandring

Statistiska Centralbyrån la 13. august frem tallene for befolkningsveksten første halvår. Den var på netto 36.012 personer, og av dem var hele 27.097 personer innvandrere. Det vil si at 75 % av befolkningsveksten er innvandring, en demografisk forandring uten sidestykke. [..]

Födelseöverskottet på 9 394 personer motsvarar en fjärdedel av folkökningen. Det er flere interessante trekk ved statistikken, som feks. at det er en voldsom ubalanse mellom kjønnene blant de nyfødte for første halvår:

Fødselsoverskud seneste fire et havlt år:

Kvinnor: 627  2.784  2.237  2.769  2.954

Män: 3.156  5.707  5.534  6.674  6.440

Hvordan kan det være over dobbelt så mange guttebarn som jenter? Er det pga abort av jentebarn? Man kan vanskelig lese tallene annerledes enn at det foregår en utskiftning av befolkningen i Sverige. Svensker erstattes med utlendinger, og når kvinnene skal føde, velger de gutter fremfor jenter. Dette er en dramatisk utvikling i et naboland. Hvorfor er det ingen oppmerksomhet rundt disse tallene i norske medier? Er det fordi det reiser for ubehagelige spørsmål? Legg merke til Statistiska Centralbyråns vinkling: Minskad utvandring bidrog till folkökning.

Se det hele på Document.no

Hvem lyver ?

Politiet går nu til verbalt modangreb på Brorsons Kirkes præst. Ved rydningen af Brorsons Kirke gik politiet først ind i kirken i skjorte ærmer og kasketter. Man da der opstår ballade og irakerne ikke vil forlade kirken frivilligt måtte politiet skif te til kampuniform. Det siger forman den for Københavns Politiforening Claus Oxfeldt. Han beskylder dermed Brorsons Kirkes præst Per Ramsdal for at lyve, når han siger, at politiet stormede kirken med knipler og visir Formanden for Københavns Politiforening siger til B.T., at Per Ramsdal har en meget lemfældig omgang med sandheden.

“Jeg og mange af mine kolleger er utilfredse med de ting, han fortæller om vores aktion i kirken, fordi de ikke passer,” siger han bl.a. til avisen. Politi: Præst lyver om rydning, Præstens øjenvidneberetning: Jeg begynder at græde og er ved at kaste op, video.

En svensk reportage – Danskt polisvåld mot flyktingar möter avsky – er interessant ved det den ikke fortæller: At der var et massivt politisk som folkeligt flertal for rydningen, samt at både England, Holland, Grækenland og Polen har tvangsdeporteret irakiske asyltanter de senere år. Også Sverige ser  ser mere kritisk på den irakiske exodus.

Rotterdam falls out of love with Professor Ramadan

skriver The Guardian, og giver i realiteten Wilders´ popularitet skylden. Det ser ud til at også hans gæsteprofessorat er røget sig en tur. I NCR Handelsblatt forsvarer Tariq Ramadan sit samarbejde med iransk, engelsksproget stats tv. Hollandske kommentatorer ser med mindre milde  øjne på hans arbejde for Mullaherne i Teheran: Rotterdam should get rid of this Islamist

Diskrimineringsbranchen

I Danmark næsten fordobler de konservative deres størrelse på Khaders forslag om forbud mod burkaen. I Sverige kan man tjene  seriøse  penge på at klage over at blive forhindret i at bære den:

Två kvinnor har alltså klagat hos DO på att de inte får ha heltäckande klädsel, niqab, där endast ögonen syns, på Västerorts vuxengymnasium. Dessa få ord, från den ena anmälaren, sätter i gång en sanslös och dyr karusell. Tiotals människor måste avsätta tid för att diskutera, konsultera, utreda, besvara frågor etc. Innan karusellen har snurrat färdigt har processen slukat massor av energi och resurser av olika slag. Inte sällan, som det verkar, i onödan.

Det borde vara en självklarhet att man i Sverige år 2009 inte kan gå klädd i burqa eller niqab i offentliga sammanhang. Det tillhör inte vårt öppna och demokratiska samhällssystem att människor höljer sig i heltäckande plagg så att man inte kan se reaktioner i deras ansikten eller identifiera dem. Samhället ska inte acceptera att kvinnor rör sig i offentligheten likt vålnader i plagg som täcker allt, inklusive ansiktet (niqab) och till och med ögonen (burqa). Vi ska inte i Sverige behöva mötas av den typ av oformliga gestalter som vi alla – politiker inte minst – reagerar mot när vi ser dem på bilder från Kabul eller Jemen. MERIT WAGER: Anmälan om slöjor ett sätt att tjäna pengar, Diskrimineringsombudsmannen utsedd till Sveriges sämsta chef, Burka-snak: Konservative stormer frem

»Panserne ud af Rosengård«

Der er mange der gør krav på territoriet Rosengård. Svenske fascister – undskyld, antifascister, vil slås på lørdag mod “klassförtryck, patriarkat, etnisk diskriminering och det strukturella våldet.” Det må være noget andet og værre end almindelig vold. :  Arrangörer säger inte nej till våld under Reclaim Rosengård. Sverige har en lang og stolt tradition for politiske ekstremister, der lemlæster hinanden og andre de ikke kan lide i orgier, der får det tilsvarende danske miljø til at ligne en skovbørnehavne på udflugt med en naturvejleder. Acceptancen  af venstrefascisterne, har hele tiden været større, simpelthen fordi de journalister, der  beskriver dem, selv overvejende tilhører venstrefløjen, og tænker at de små pus nok bliver gode demokrater som moderpartierne Vänsterpariet (og Enhedslisten) selv en dag. Denne  beskrivelse er bekræftet af flere  bøger, der er skrevet om emnet, for eksempel Anna-Lena Lodenius Gatans parlament – om politiska våldsverkare i Sverige. Svenske AFA har derfor stort set haft friløb til deres terror, tre tøser fik dog en længere fængselsstraf for politisk vold her for nylig, som nu er anket af forsvarer og anklager. De har ingen demonstrationstilladelse til på lørdag, men det betyder, som man kan høre i TV indslaget, ingenting i Sverige når man tilhører “de gode ekstremister”.

“Dette er en muslimsk bydel”

Det var søndag 9. august at paret var på vei hjem om kvelden etter konsert og middag i Oslo sentrum. De gikk hånd i hånd langs veien like ved der de bor på Grønland.

– Plutselig kom det en mann i 40-årene bort til oss, unnskyldte seg og spurte om vi snakket norsk. Deretter spurte han «hva er det for noe?» mens han pekte på hendene våre, sier Anders (24) til Dagbladet. Mannen av utenlandsk opprinnelse ga klart uttrykk for hva han mente om normale norske verdier. Paret fortsatte å gå rolig oppover fortauet, men like etter kom mannen etter og sparket den ene av dem hardt bakfra. Homo-overfallsmann: – Dette er en muslimsk bydel

46.000 svenskere arbejder i Norge

I Danmark cirka 30.000.

I Sverige har ungdomar svårt att komma in på arbetsmarknaden. Men i Norge och Danmark finns det jobb och allt fler tar chansen att arbeta utomlands.Tusentals svenskar jobbar redan i Danmark och Norge. Och trots att lågkonjunkturen försämrat arbetsmarknaden i dessa länder finns det fortfarande goda chanser att få jobb inom service-, vård- och omsorgsyrken. På arbetsmarknaden i Köpenhamn finns alla de ingångsjobb som vi saknar här i Sverige, säger Eva Sjöholm som är arbetsförmedlare i Ystad.  Det upprepas hela tiden att man åker dit över en dag och sedan kommer hem med ett jobb, säger Christer Olsson som är rådgivare på Öresunddirektkontoret i Malmö. I Norge har den svenska arbetskraften ökat konstant under 2000-talet och i slutet på 2008 jobbade cirka 46 000 svenskar i landet. Unga jagar arbete i Norge och Danmark, Tyskland: Over 50 % af de arbejdsløse indvandrere og efterkommere.

Far i Danmark og i Sverige

En svensk fodboldspiller bemærker forskellen, uden at reflektere nærmere over grunden. BB betyder på svensk hverken Bed and Breakfast eller Big Brother, men fødeafdeling:

Liza fick komma hem direkt nu samma dag. Efter endast sex timmar om allt ser bra ut så blir man hemskickad från BB här i Sverige. När vi födde vår dotter i Danmark fick vi bo på patienthotell i flera dagar, där barnmorskor och läkare gjorde dagliga besök. Snacka om skillnad på kvalité och service länderna emellan. Men vi ska inte klaga, personalen på USÖ var fantastisk. Det är väl bara det att våra nordiska grannländer prioriterar sjukvården lite högre än vad vi gör här i SverigeEn dag jag aldrig glömmer! Oj vart ska jag börja…

Hvad mener Lena Sundström i grunden?

ScreenShot023

Det synes lidt afhængigt af vejr og vind og hvilket medie der referer hende. Der er lidt Politiken kan plukke i, lidt til P 1 og lidt til Deadline. En svensk journalist i strid med sig selv. Skal man censurere meningmand og politiske partier, eller skal man ikke ? For det er faktisk det, hun indirekte medgiver er foregået i Sverige i årevis, og iøvrigt også dette denne blog bla. har givet sig af med at påvise. Censur er “kontroversielt” i Danmark, men ikke noget videre at skændes om i Sverige, bare det foregår diskret. Skal man nægte arbejdere tillidsposter, fordi der er medlem af et forkert, men lovligt parti ? Som for eksempel Allan Jönsson,SD Höganäs Bjuv, Rickard Jomshof, SD gymnasielærer Karlskrona, fire ganget fyret af politiske grunde. Indtil videre, åbenbart ja. Sådan er det bare. Nogle kan få ordet, andre kan ikke, nogle er inde, nogle er  ude. Sundström kan vist bare ikke blive enig med sig selv om, om hun mener det frie ord er sundt eller usundt, eller også er hun kommet hjem på Aftonbladet og skal se sine kolleger i øjnene.  Hun var i DR 2 Deadline i aftes, cirke  fire minutter inde i programmet, der kalder hendes bog “et realitetscheck” og undlader at nævne at hun er klummeskriver på den socialdemokratiske tabloid Aftonbladet. Her en kort et kort uddrag  fra Fra P 1 Orientering igår, min 7:30., vores udskrift:

Svenskerne har faktisk noget at lære af danskerne, siger en svensk journalist. Jeg elsker København. Den rummer så meget, Christiania, Nørrebro, den indre by, der er meget storby over København synes jeg, mere end Stockholm. Danskerne er mere åbne, I og mindre bange for konflikter. Svenskerne har helt sikkert noget at lære af danskerne. Måske er vi bare lidt mere langsomme i Sverige. I er hurtigere til at tage økologisk mad ind, og hurtige til at tage den her snak om muslimer kontra danskere ind. Det er rigtigt nyt i Sverige, kun i løbet af det seneste  år er det sket.

Fortsæt med at læse “»Panserne ud af Rosengård«”