The bewildered 11-year-old, who gives his name as Sean was filmed repeating Arabic chants and swearing allegiance to Allah.The boy is prompted throughout by controversial cleric Anjem Choudary, a follower of exiled hate-preacher Omar Bakri Mohammed. The Mail
Man kan sige, at antallet af “konverteret-til-islam-videoer” på You Tube, er omvendt proportionalt med det faktiske antal konverterede. I Danmark er det få tusinde på tre årtier. Det slår vel kun lige akkurat Jehoveas Vidner, også selvom Abdul Wahid Petersen ude i den store verden praler med at Thousands of danish People turning to Islam in Denmark, så er det øregas. Blandt dem, der ikke er født ind i islam, forbliver religionen er sekt-fænomen i Danmark. Man kan forresten også blive jøde. Det tog, da jeg blev det tilbudt, en tre fire års studier. Ikke 100 sekunder. Jeg måtte desværre afslå.
“Jeg er ikke racist, men…” – sagde vietnameseren om araberne
En historie der er så illustrativ at den burde give anledning til eftertanke hos vores debatmodstandere, men en uløselig del af netop denne type historier er at det gør den lige præcis ikke. Der er noget Tantalus-agtigt over den frustration dette udløser. På samme måde som en Wafa Sultan kan tale ved samme konference som Geert Wilders og give ham det blå stempel og sige de samme ting, blot for at blive ignoreret af medierne (LFPC).
[…] Sandra Monique, som sidste år blev nummer to i sangkonkurrencen MGP på DR, blev lokket i baghold, hvorefter en cirka to år ældre pige slog, sparkede og tog kvælertag på hende, mens en jævnaldrende dreng optog episoden på sin mobiltelefon, og en gruppe børn så på uden at gribe ind. […]
»De er under 15 år, og så sker der ingenting. Der er ingen konsekvens, børnene får lov til at opføre sig, som de vil,« siger Donna Monique, som kommer fra Vietnam. […]
»Vi har det så godt i Danmark, men alt for mange tager det for givet. Jeg vil ikke lyde racistisk, men det er langt fra alle med rødder i andre dele af verden, der opfører sig ordentligt. Min datter blev overfaldet af en ung pige med arabiske rødder her i Århus, og ingen i hendes familie ønsker at tage ansvar. Jeg er ikke racist, men mange arabere har en voldsom opførsel. […] Mor til voldsoffer: Sæt 12-årige voldsmænd i fængsel
Panik før lukketid
Det strammer til mellem EU og Danmarks selvstændige fremmedpolitik. EU-tæsk til dansk udlændingepolitik, DF: Udlændingeaftale står fast. VK håber at EU Domstolen vil indse sin begrænsede, demokratiske legitimitet. Morten Østergaard håber – lad os bare springe omskrivningerne over – at hans parti en sidste gang inden det ryger på historiens mødding, kan tilføje Danmark skade. Og DF håber sikkert bare det samme som hovedparten af befolkningen: At V og K tager sig sammen og sætter den nævenyttige EU domstol og Kommision på plads. Og nogle af os, der i sin tid stemte os ind, fortryder mere og mere for hvert år der går, omtrent i samme takt som SF med den sædvanlige 30 års parallelforskydning, opdager at EU er “deres projekt”.
»Tyskerens landsby«
Der er endnu næsten kun franske og tyske kilder til bogen, for eksempel et TV interview her på fransk, og så er man jo næsten usynlig for danske journalister. Bortset fra Jyllands Posten her i 2008:
Herr Sansal, your novel Le village de l’Allemand (due for release in English in September 2009 as The German Mujahid) is about a former SS officer who was involved in mass murder and other crimes in Auschwitz and Buchenwald. The man, called Hans Schiller in your novel, flees in 1945 first to Turkey then to Egypt where, in the 1950s he is recruited by the Algerian National Liberation Army as a military expert. After the war of independence he lives unnoticed for several decades until he is killed in a terrorist attack in the 1990s. Is this character wholly fictional or is he based on a real person?
Boualem Sansal: There is a real-life background to the story: at the beginning of the 1980s, I was working as an engineer for the Algerian Ministry for Industry. On one of my work-related journeys, I stumbled upon a small village near Setif which seemed very exotic to me. In the next town I told some friends about it. Then someone suddenly said, “oh, you mean the village with the German”. I was told that this was a very particular German figure, as the man was a former SS officer, an old Nazi with a dark past. I have to say this was a big shock for me. I had very romantic, idealistic notions of the Algerian war of independence. To discover that a Nazi was involved was very disturbing. [..]
In Algeria it’s not yet possible to buy the book. Many Algerians who have managed to read it, as well as the Algerian population in France, have criticised it because it draws parallels between National Socialism and Islamism. Are you not exaggerating here? Islamism does not aim per se to eradicate or subjugate another race of people. And not all Islamists want to introduce Sharia law or hide women under veils.
Sansal: On the contrary! I have followed the development of Islamism from its beginnings to the present day and analysed its discourses. In my opinion there are enormous similarities, in every sense. There is the concept of conquering – the conquering of souls, but also of territories. And there is the idea of extermination, the extermination of all those who do not submit to the ideology of Islamism. To this extent I certainly do see parallels, and I believe we have to analyse National Socialism if we are to keep Islamism in check. “There Are Parallels between Islamism and National Socialism”
De Dannan: Hard Times Come Again No More
Et utal af gode musikere og sangere er passeret gennem det gamle irske folkemusikensemble De Dannan. Jeg så dem engang hvor Eleanor Shanley var deres sanger, og det var en af de bedste koncerter jeg har oplevet. Fyrige instrumentale jigs og reels der gik lige op gennem buksebagen, og sjovt nok også gjorde et par teenagepiger på rækken foran helt overstadige (de må være vokset op i et folkie-hjem); dertil meget stærke melodier sunget af Eleanor Shanley der også gik lige ind, uanset om man kendte dem på forhånd. Optagelsen her forener deres sangere og sangerinder gennem årene, Maura O’Connell, Mary Black, Eleanor Shanley og Tommy Fleming, i Stephen Fosters amerikanske evergreen Hard Times Come Again No More (LFPC).

Vi lever i en overgangsperiode, et interregnum, mellem de bedste samfund verden har set, og noget andet om hvilket man som minimum kan sige at det bliver noget meget værre – forudsætningerne for det velkendte eksisterer ganske enkelt ikke længere. I denne forvirrede tid oplever man at dem der gengiver hadefulde ytringer og hensigter selv bliver tillagt dette had. Man oplever en masseflugt fra ubehagelige, men uundgåelige valg, og en afvisning af magtudøvelse. 



