Scène de la mort de Molière

Ariane Mnouchkine, Molière , Theatre du Soleil, 1978. Det var Lars Vilks´ underfundige videobearbejdning af Malmødemonstrationerne, der skabte gnisten 30 år tilbage til en film, man aldrig glemmer. En tilfældig kortslutning. Den er lige kommet på DVD. Scenen er 10-12 minutter lang i filmen, sådan husker  jeg den, som suggestion, trapper op, op, uden at komme nogen vegne, ligesom i onde drømme eller i Tivoli´s Skærsilden. Et under af en film. For smal til DR´s Kanal Klog.

Et generelt indtryk af jødehad

Mange af de nyheder vi kommenterer her taler egentlig for sig selv. Og Mosaisk Trossamfunds tilgang til alvorlige konflikter kan det som udenforstående godt føles upassende at blande sig i. Men når Bent Melchior siger “folk har generelt det indtryk, at religionerne bekriger hinanden. Det indtryk vil vi gerne fjerne”, må man blot tage det til efterretning og håbe at de menige medlemmer er helt på det rene med hvorfor det lige er at “folk” generelt har dette indtryk. Er medlemmerne af trossamfundet på det rene med hvilken slamkiste af jødehad der er at finde i muslimske ‘hellig’tekster?  Forholder Melchior sig i sin dialog overhovedet til omtaler som disse i den angiveligt evige og uforanderlige Koran?

Jøder er aber og svin: 2:65/7:166, 5:60

Jøder har begået uret ved at miste troen: 16:118, 7:168

Jøder har brudt pagten med Gud: 5:13

Jøderne er blevet straffet af Allah ved hjælp af assyrerne, babylonerne og romerne, og er blevet spredt over hele verden som resultat heraf: 17:4-5, 7:168

Jøderne bliver advaret fordi de hævder at være Allahs udvalgte folk: 62:6

Jøderne bliver advaret p.g.a. deres ulydighed og korruption: 5:32-33

Jøderne har slået profeter ihjel, incl. Isa/Jesus: 4:155; 2:91, 3:55; 4:157

Jøderne har latterliggjort Muhammed som Ra’ina, dvs. den onde: 2:104; 4:46

Jøderne bliver beskyldt for at mangle tro, at tage ord ud af deres sammenhæng, ulydighed og fordrejninger: 4:46

Jøder tilbeder rabbinere som franarrer folk deres ejendele: 9:30

Jøder lider af misundelse, og deres hjerter er hårde som sten: 2:109, 2:74

Jøder forvansker sandheden og fordrejer de hellige skrifter med overlæg: 2:42, 2:75

Jøderne er løgnagtige: 2:78

Jøderne er uvidende og mangler tro: 2:89

Jøderne forfølger ubestemte mål og følger indskydelser: 2:111

Jøderne er mærket af usselhed som følge af flere af deres synder, herunder opkrævning af åger, trolddom, hedonisme og afgudsdyrkelse: 2:61/ 3:112, 2:275 2:102), 2:96, 2:53).

De fleste jøder lever i det onde, de bryder forbud, og er ugudelige: 3:110

Jøders selvbedrag får dem til at prøve at lede muslimer væk fra troen: 3:24, 3:99

Jøder er blinde og døve over for sandheden: 5:71

Det som jøderne ikke har glemt har de fordrejet, de fører andre på afveje, de fordrejer sandheden, de får folk til at tale usandt, de bedrager ikke-jøder: 3:69, 3:71, 3:79, 3:75.

Muslimer frarådes at tage jøder som venner, og vare sig for deres indgroede had til dem: 5:51, 5:82

Jøderne er forbandet af Allah, deres ansigter vil blive udslettet, og hvis de ikke indser at islam er sandheden bliver de forvandlet til aber og svin, og dømt til at brænde i Helvede: 4:60, 4:47, 3:113, 2:65/ 7:166, 5:60, 4:55, 5:29, 98:6, 58:14-19.

Normalt står de på hver sin side i en konflikt. Men i hovedstaden går muslimer og jøder nu den anden vej. I en ny kampagne mod racisme står Mosaisk Trossamfund og det ellers så omdiskuterede Muslimernes Fællesråd side om side.

Tidligere overrabbiner Bent Melchior mener, at kampagnen er vigtig for at vise, at grupperne respekterer hinanden. »Folk har generelt det indtryk, at religionerne bekriger hinanden. Det indtryk vil vi gerne fjerne«, siger Bent Melchior, der sidder som repræsentant for det jødiske samfund i den gruppe under Københavns Kommune, som har fostret idéen. […] Muslimer og jøder i fælles kamp mod racisme,Nyt samarbejde mellem Mosaisk Trossamfund og Muslimernes Fællesråd mod racisme møder jødisk modstand

Og dette var ‘blot’ Koranen. Dertil kommer jo hadith og sira. Er Mosaisk Trossamfunds medlemmer indforstået med at muligheden af dialog må være på baggrund af dette uforanderlige tekstgrundlag? (LFPC)

WARDEN MESSAGE TO AMERICAN CITIZENS

There have been increasing confrontations between immigrant gangs and Hells Angels motorcycle gangs in Denmark, especially in Copenhagen’s Norrebro district. The Embassy would like to caution all American citizens living in or passing through that area. In the shooting events last weekend, all victims were mistaken as rival gang members. As a result, libraries, cultural centers, and sports halls in Nørrebro will be closed on nights and weekends until further notice. We recommend that American citizens avoid traveling through Nørrebro, particularly at night. While there has been no evidence of these gangs targeting Americans, it is possible that passersby could be hurt. Everyone is reminded to remain vigilant and be aware of his/her surroundings. If you find yourself in a place where such gang confrontation occurs, the following actions are recommended:

– If possible to safely do so, leave the area immediately.

– If you cannot leave, take cover behind a solid object.

– If no cover exists, get as low to the ground as possible.

– Call the police at 112 as soon as safely possible. US Embassy, Copenhagen, march 12

Hollands forbandede ungdom

Uspecificerede ‘unges’ ballade i busserne, herunder trusler mod en kvindelig chauffør, har udløst en strejke blandt chaufførerne. Hm, hvad er det dog med de ‘unge’ på disse kanter? Allergi over for tulipanduft, for meget af mors varme kakao, oprør mod de strenge calvinske traditioner, eller lidt for stærk syntetisk cannabinol i de lokale coffee shops? Via Gates of Vienna (LFPC):

Buses are at a standstill due to a walkout by drivers in the town of Ede near Arnhem, in the province of Gelderland. The trade union FNV Bondgenoten says the strike is in protest at aggressive behaviour by some passengers. In the past two weeks, two drivers have been threatened by youths. FNV Bondgenoten says that in one of the incidents, when a female driver was threatened, police took half an hour to arrive at the scene. […]

Nevertheless, figures released by bus companies Arriva and Veolia on Tuesday actually show a major decrease in incidents of aggression towards bus drivers in the province over the past year. Bus drivers walk out in protest at aggression

På vildspor

Uwe Max Jensen

FORFATTER: Jeg må med skam berette, at jeg aldrig har læst ét eneste ord af den danske forfatter Naja Marie Aidt. Men hun er en vigtig forfatter at dømme efter hendes meritter. I 2008 fik Naja Marie Aidt Nordisk Råds Litteraturpris for novellesamlingen “Bavian” (Gyldendal, 2006), der er oversat til en lang række sprog, og hun er netop blevet genstand for et stort opsat portræt i Svenska Dagbladet . Om sin digtekunst fortæller den i New York bosiddende forfatter:

Fortsæt med at læse “Scène de la mort de Molière”

»They fought your wars too«

Nya besked om danska kärleksflyktingar

Vi er poetiske. Vi tager “kærlighedsflygtninge” med. Bemærk den sproglige bæ, Sydsvenskan skal røre ved : “Udlændingeservice“. En “udlænding” er en asylsøger, Sverige ikke har gjort til EU borger endnu. Det kommer. Under 5 % har formel asylgrund, men de har krav på Moder Sveas omsorg alligevel. De koster trecifrede milliarder, men det er umagen værd. EF domstolen mener også, de skal kunne  hente “familie” og bo i Danmark allihoppa. Venstres menige vælgere og medlemmer mener det ikke, hvad Rønn  Hornbech nok allerede ved.

Danska integrationsministern Birthe Rønn Hornbech (Venstre) lovar att ompröva de fall där danska medborgare nekats att bo i landet med sin utländska partner.Beslutet har fattats efter den stundvis skarpa kritiken från bland andra folketingets ombudsman. Den så kallade danska utlänningsservicen menar till exempel att de äkta paren har vilseletts om vilka regler som gäller. Beskedet från Venstres integrationsminister kommer ett drygt halvår efter att de strikta reglerna för familjeförening satts ur spel efter ett beslut i EG-domstolen. Nya besked om danska kärleksflyktingar

Gidsler i Tingbjerg

Få kilometer fra Nørrebro – i den københavnske bydel Tingbjerg er bebeoerne plaget af overfald og uro. Den lokale præst erklærer nærmest bydelen i undtagelsestilstand og overvejer at flytte fra området.

Sten Eiler Rasmussens »Menneskesamfundet Tingbjerg«, ‘en lavmælt og ydmyg’ arkitektur“,  et sindbillede på og et  monument over Socialdemokraternes historiske svigt, burde man nok tilføje. Jeg kom en del i Tingbjerg, dengang jeg for mange år siden kørte taxi om natten. Lutter  hæderlige arbejdere, pensionister og enlige mødre. Sosse-kernevælgere allesammen, nu forrådte af deres parti hvis daværende formand kan himle  med kors og bånd og stjerner på og som multimillionær. For nogle år siden, var Tingbjerg et DF stronghold, men de sidste  danskere må være på en white-flight bølge ud. Tung bagage for Thorning og Søvndal, men lur mig om de klarer den. Amnesi er det stærkeste, politiske aktiv. Det behøver man ikke være spindoktor, for at vide. Alt skal glemmes og genopleves, jævnfør Papazu, en must-read artikel.

Vilks uden Vilks

Friseret ytringsfrihed: En udstilling om bla. Lars Vilks, der ikke tør vise Lars Vilks :

Nej, Nobels fredssenter i Oslo, som producerat Nobelmuseets nya utställning, har dessvärre haft en uppsjö av exempel att ösa ur för att berätta om yttrandefrihetens pris, från Sokrates till Lars Vilks. Utställningen har, i sin svenska version, kompletterats bland annat med en nyinspelad intervju med Ingvar Bratt, den Boforsanställde ingenjören som avslöjade företagets olagliga vapenaffärer på 1980-talet. Därtill har SVT-filmen Makten och sanningen, om IB-avslöjaren Peter Bratt, fått ersätta originalversionens norska tv-dokumentär om Muhammedkarikatyrerna. Det som ger utställningen dess nerv är dock frågan i titeln: var går gränsen för yttrandefriheten?

Just därför är det synd att museet inte redovisar sina skäl till att inte visa Lars Vilks bilder av Muhammed som rondellhund, när man nu ändå omnämner affären. Kanske gör museet rätt i att inte visa dem, men det hade varit intressant att få veta hur resonemangen gått. SvD

Nobelmuseet “Hvor går grænsen for ytringsfrihed?”, Anders Morgenthalers “Burka på skateboard“, og Nadia Plesners “Skateistan“,  der pt. er på auktion hos Lauritzen com, ville nok heller ikke være hængt op  hos Nobel i Stockholm. Better safe than sorry.

aw1520472-1

Could Americans’ Discontent Turn Violent?

We are only a few thousand points and runaway inflation away from a potential societal explosion

Jeg skriver vist i tide og utide, at vestlige mennesker har mistet evnen til at blive vrede. Jeg tager her udgangspunkt i det grelle misforhold man kan observere i f. eks. Holland og Storbritannien mellem en åbenlyst forværring af samfundets fred og frihed påført af multikulturalismen, og manglen på reaktion fra vælgernes side herpå. Jeg venter og venter på at overlevelsesinstinktet, og ren og skær harme, skal overtrumfe frygten for stigmatisering som uanstændig og fremmedfjendsk. Intet tyder på at noget bobler under overfladen – jo, Geert Wilders’ parti og det norske Fremskridtsparti oplever massiv fremgang, men den rigtige og sunde vredesreaktion ville udmønte sig i et pres nedefra i samtlige partier for kursændring – dette handler jo i sidste ende ikke om højre kontra venstre, liberal kontra konservativ kontra socialistisk, men om civilisation kontra barbari. Marginalisering af vreden til udvalgte partier – deres kvaliteter til trods – viser i bedste fald kun at noget er ved at komme op til overfladen.

Ind på scenen træder så finanskrisen, og lige i øjeblikket skorter det ikke på prognoser om vrede briter eller andre i en Summer of Hate/Summer of Discontent. Hvis magelige vesterlændinge alligevel stadig besidder nogle urinstinkter, herunder evnen til at give udtryk for vrede, er det selvfølgelig et sundhedstegn i sig selv. Det er bare lige et spørgsmål om hvordan vreden kanaliseres ud. Jeg personligt orker ikke tanken om meningsløse optøjer over finanskrisen, optøjer der vil være ren katarsis og intet konstruktivt vil kunne medføre. Jeg orker ikke tanken om Europa eller USA som en global udgave af franske bønders og industriarbejderes sanseløse destruktion. Nu er det hele jo stadig rent hypotetisk, men personligt føler jeg en undren over hvorfor finanskrisens konsekvenser opleves som mere personligt alvorlige end erosionen af hårdt tilkæmpede frihedsrettigheder. Vrede kan være en god ting, men anarki og destruktivitet er ikke bare en infantil afreageren, men afslører også hvor lang vej der er med at gøre truslen fra multikulturalismen personligt vedkommende – og med at kanalisere vreden herover ud på en mere frugtbar måde end sommerens ‘street fighting men’ måske vil gøre det til overflod (LFPC).

At what point does discontent turn to violence?

Economically, we may or may not be close to hitting rock bottom, but policy-wise, this market still has a long way to fall. While there are individual sectors that in normal recessionary times would still be good hedges against further downturns, these days investors don’t seem to be as concerned with equity, value, and earnings as they are with Washington’s proposals. Stable, profitable companies, like many energy firms and pharmaceutical companies, see their equity slashed by the threat of regulation, while others with little prospects for profitability increase in value through the infusion of taxpayer subsidies. This is no way to rebuild an economy.

Unfortunately, the president’s actions have put the country on notice that dependency-building not economy-building is his plan. His budget has the federal government spending an astounding one-third of the nation’s GDP, fully half of which is borrowed from the future.

Fortsæt med at læse “»They fought your wars too«”

Malmös internationella rykte står på spel

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Sydsvenskans polistiske chefredaktør og hof-PK ít, Heidi Avellan, der lugede kritiske røster ud i årevis og gjorde samfundsdebat i avisen til en parodi – og som nu udbreder sine “rumsrena” tanker  i Berlingske Tidende,-  klynger sig endnu til håbet:

Fyra representanter för norska Fremskrittspartiet kommer på studiebesök till stadsdelen Rosengård. Bakgrunden är att det högerpopulistiska partiets ledare Siv Jensen, som dock avstår Malmöresan, har varnat norrmännen för ”smygislamisering” och fört fram Malmö som ett avskräckande exempel. I Sveriges tredje stad har sharialagar ”fullständigt” tagit över, hävdade Jensen nyligen. Alltså: en ännu värre vinkling än det tendentiösa TV-inslaget 2004 i amerikanska Fox News om ett ghettoiserat Malmö i brand. Det är utmärkt att Malmö stad nu reagerat på den norska rappakaljan genom att bjuda in till ett gästspel i verkligheten. Redan igår förmiddag fanns ett tiotal norska journalister på plats i Malmö.  Kom igen, Malmö, kom igen. Norske  journalister er ankommet og har lanceret udtrykket “parabolindvandrere”, en mildere omskriving for kolonisatører.

“Gæstespil i virkeligheden”. Hvis virkelighed ? Avellans, SVT´s,  min,  Pär Lagerkvists ? Og så netop timet på en dag, hvor Malmø er i amerikansk TV og ikke for noget, der gavner turismen og “Øresundsintegrationen” – vi troede det var Skånelandene, vi skulle finde sammen med, og så var det Babelstårnet. Hvis det var muligt, ville man have ondt af Heidi Avellan, men hun har ikke optjent  medfølelse her på bloggen. Hun skriver på bekostning af nogle af de hæderlige skribenter, der kunne have advaret Malmø og Sverige, mens tid var. Hvis de altså ikke havde været åsiktspensionerade leverandører til Sydsvenskan:

CBN: Malmø, Sweden – Growing Muslim Influence


malmo-feb-2009-100

 A few years ago, the London Guardian newspaper called Sweden the most successful society the world has ever known. But Sweden today is being transformed by a large influx of immigrants from the Middle East. Massive immigration has made Malmö today one quarter Muslim, and stands to transform it into a Muslim majority city within just a few decades. [..]

Don’t ask Malmö’s Jews to give the city the same glowing assessment. Jews who dare walk the streets wearing their yarmulkes risk being beaten up. “It’s true. Jews cannot walk the streets of Malmö and show that they’re Jews,” said Lars Hedegaard.

Hedegaard lives across the water from Malmö in Copenhagen, Denmark, where he was a columnist for one of Denmark’s largest newspapers. He says pro-Israel demonstrations in Malmö, like the ones during the fighting in Gaza earlier this year, were met with rocks, bottles and pipe bombs from Arabs and Leftists.

“I was there for demonstration; a pro-Israeli demonstration with about 400 or 500 people,” Hedegaard told CBN News.  “Jews and non-Jews, and I came over to cover it. The police allowed, I’d say a hundred Palestinians or Arabs to shout and threaten and throw bombs and rockets at us. A homemade bomb landed about ten yards from me, and went off with a big bang. And now of course, I thought the police were going to jump these guys, get them out of the way. They didn’t. They just let them stand there.”  Hedegaard says as Malmö goes, so goes the rest of Sweden. “I think the best prediction is that Sweden will have a Muslim majority by 2049, so we know where that country’s going,” he said.

CBN: Lars Hedegaard, Erik Almqvuist, Mathias Karlsson og Ted Ekeroth. CBN skærer historien tæt og er nådesløst “rakt på sak”, polemisk men faktaspækket helt frem til en en uge gammel svensk avisartikel. Der vil nu følge nogle SVT Debatter med  Janne Josefsson om, hvorvidt det er en rimelig, nuanceret fremstilling, efter at SVT´s top-sossar i Stockholm har fået kokkaffet galt i halsen over de skamløse yankees. Man vil kalde det “højreorienteret TV”, alarmisme og dukke hovedet, og håbe det ikke passer. Jamen, vi ville da også foretrække, at det var bar højreorienteret løgn og sensation.

Sveriges Baghdad Bob

Landets åbenbart eneste kriminolog, Jerzy Sarnecki, der også går under det velerhvervede navn, Jerzy Sanslöski:

Länskriminalen presenterade igår sin kartläggning av yrkeskriminella personer i södra Sverige. Av de 100 personer som är finns på den så kallade y-listan, har 77 invandrarbakgrund. Helt irrelevant information, enligt kriminologprofessorn. I rapporten presenteras endast information om ålder och etnicitet. Men inte socio-ekonomska faktorer, som enligt professor Jerzy Sarnecki är minst lika intressanta i sammanhanget.

– Familjeförhållanden är ett exempel. Men också annat som enligt mitt förmenande är mer relevant för polisens arbete, säger Jerzy Sarnecki. Totalt sett blev de hundra personerna på y-listan dömda till 72 års fängelse under förra året, och polisen beslagtog 34 kilo narkotika, 71 skjutvapen och 72 kilo sprängmedel. Kritik mot kartläggning av kriminella, Audio: Lyckad strategi mot tungt yrkeskriminella

Kriminaliteten i landet er ganske vist steget lodret under 30 år, “men nogle år falder den også, og resultatet af Länskriminalens  statistik kan føre til stereotype tanker.”

Are Muslim radicals trying to provoke a civil war in Britain?

The shameful protests by a group of Muslim extremists demonstrating against the return of British soldiers serving in Basra are wrong on so many levels…

But we do not want the civil war that is currently being fought in the desert wastes of Helmand between British Muslims and the British Armed Forces to spill over onto the streets of Britain. “Oh, but it will Con – it will”, se kommentarer. Firebrand preacher Anjem Choudary praised the Muslims who had protested at yesterday’s parade for the 2nd Battalion Royal Anglian Regiment in Luton.

Man kan selvfølgelig diskutere herfra og til Det Store Europæiske Sammenbrud hvem der provokerer:  De der hader os, eller de myndigheder der aktivt hjælper de oprindelige briters værste fjender. En brite står således anklaget for fornærmende tilråb til sin regerings gæster:

[…] And in an inflammatory message posted on an Islamic extremist website, Choudary viciously mocked their comrade who was killed by friendly fire in Iraq. His words came as police charged a man who allegedly shouted abuse at the Muslim anti-war protesters. […] Muslim hate preacher ridicules troops abused in anti-war protests – and mocks their dead comrade

Går den, så går den, og det synes jo at gå i det uendelige. Briterne er åbenbart rede til at finde sig i alt, og bidske aviskommentarer synes at være tilstrækkelig lynafleder for befolkningens frustration. Hvis den nu ikke gik længere (selvtægt, borgerværn, oprør – den slags), eller hvis hæren engang i fremtiden, som antydet af General Dannatt, foranstalter et statskup for at afværge det værste kaos, er dette så forsvarligt i lyset af disse begivenheder? Er der ikke et punkt hvor landets ledere kan siges at have opsagt den sociale kontrakt? 

Shari’a making inroads in the West,Video: Shame on you,Truth Tube TV – kun  for meget robuste  nerver

article-1160958-03d82262000005dc-580_468x329_popup

Tegning: Daily Mail, lokalt også kaldet Daily Hate, men man må have lov at spørge, hvem der i dette tilfælde er begyndt med at hade, for ikke at tale om hvem der har gjort det muligt. Dette er trods alt  bare en spydig bladtegner. Fortjener de  at blive tegnet sådan eller ej ? Video:  Royal Anglian Regt. Homecoming Parade Luton.Soldiers back from Iraq were forced to endure a tirade of abuse yesterday — from hate-filled british Muslims.  (Steen/LFPC)

snn1109bb-682_751558asnn1108b-682_751559a


Kunstnere

“Fantasi forladt af fornuften skaber utålelige uhyrer; forenet er de kunstens kilde og ophav til alle dens underværker”

reason

Goya, Caprichos, gravering 43, kunstneren sovende. Man kan holde af kunst, uden at holde af kunstnere, heldigvis. Det siges, at det værste ved Politiken er dens læsere, ligesom det værste ved folkekirken er dens aktive medlemmer. Også politik er interessantere end de fleste af  “fagets” udøvere. Måske er kunstnerne bare det værste ved kunsten ? :

»Pia Kjærsgaard har stängt våra gränser«

–Samtidigt har vi i Danmark haft Pia Kjærsgaard, stängt våra gränser och haft ett väldigt obehagligt tonläge i förhållande till andra människor. Jag funderade på varför överflödet inte i stället ledde till en generositet mot andra människor.

Naja Marie Aidt hade svårt att förstå vad som hände, men insåg också att hon själv var en del av utvecklingen.  –Hade jag inte vetat att även jag var ett offer hade jag skrivit en mycket mer moralisk bok. Det var viktigt för mig att inte fördöma folk, det blir det aldrig bra litteratur av.

Naja Marie Aidt i Dagens Nyheter,  Opholdstilladelser i Danmark : 2002: 33.363 , 2007 : 59.560.  Nu “den uppenbart obehaglige Anders Fogh Rasmussen” er på vej til NATO, kan det være vi kan formilde svensk journalistik, for som skrevet står “långt i från alla danskar är så övertygade om att politikens innehåll varit det rätta“, og så behøver  Aidt heller ikke bruge tid på at  skrive  en meget moralsk bog, men kan måske hellige sig alle litteraturkritikeres hedeste gentagelsesdrøm: den store, samtids- murstensroman på 2000 sider, vor tids madeleinekage. Hvis ikke Lene Andersen allerede har skrevet den.

Hakam Jayyousi: Mit tilståelsesskrift

Kommentarer til dette bizarre indlæg er egentlig overflødige. Manden vil ikke vinde nogen danskere over på apologetsiden. De terminalt apologetiske vil bifalde hvad han skriver, og intet denne ydmyge blogger skriver vil kunne bevæge dem. Sætter han nogle holdningsovervejelser i gang vil det være til vores fordel, for ganske fraværende er bekræftelsen af den største ureflekterede antagelse, at islam grundlæggende er moderat. Det eneste spørgsmål han efterlader er:  Hvor længe endnu skal han opholde sig i vores land? (LFPC)

[…] Du har valgt at tage et emne op til diskussion – stening. Og du har valgt at stemple konstruktive kræfter som ekstremister, fordi de ikke vil eller kan tage afstand fra den strafform, der findes som en fast bestanddel i den islamiske lovgivning.

DU HAR fuldstændig ret, Karen, stening er en straffeform, der findes i den islamiske lovgivning. Og det er også sandt, at enhver praktiserende muslim ikke bare kan tage afstand fra den. Men er alle praktiserende muslimer hermed ekstremister? Og er de alle sammen uden for rækkevidde? Og kan du virkelig tillade dig som demokrat at behandle dem som afvigere, der ikke har en konstruktiv og respektfuld plads i et demokratisk samfund? Disse konstruktive kræfter, som gentagne gange har forsøgt at forklare sig, har endda forsikret dig om, at ingen af dem arbejder for eller ønsker, at denne strafform skal indføres i Danmark. Men ufleksibel og firkantet forbliver du i din aggressive retorik og dom over dem som værende ekstremister.

DET ENESTE, som vil tilfredsstille dig, er, at de tager offentligt afstand fra sharia, hvilket en praktiserende muslim, som du ved, ikke kan gøre. Du taler for og om konstruktiv dialog, tolerance og åbenhed, men du stiller et ultimatum om noget, velvidende, at ingen praktiserende muslim kan gå på kompromis med det. […]

Det er yderst destruktivt og respektløst, Karen, at kræve af et menneske, at han/hun skal tage afstand fra noget, som udgør en del af en helhed, som de tror på. Hvor er religionsfriheden så, som grundloven foreskriver? [..] Debat: Karen J. s demokratiske underskud [Politiken 8.3.2009, ikke online]

Gnisten

“Midt i alle kvindebevægelsens landvindinger for den samfundsmæssige ligestilling samtidig sket en farlig udligning af de psykologiske kønsforskelle, der nu truede med at ophæve den seksuelle spænding kønnene imellem………
På trods af seksualpolitikkens fromme eller frække ønsker har den drillesyge seksualitet nemlig en næsten humoristisk tendens til at være på tværs af fællesmødets beslutninger: Når kvinderne klæder sig som ludere, er de pludselig ikke så spændende, når mændene beslutter sig for at være rigtig maskuline, virker de nærmest bøssede, når man fortrænger, udskammer og dæmoniserer det seksuelle, pibler liderligheden ud af alle knaphuller og stortrives paradoksalt med puritanismen, men når man omvendt idealiserer, skamrider og tilbeder drifterne ved sexmesser såvel som i seriøse tidsskrifter, er lysten dén, der er lusket af, for seksualiteten er et bundløst spejlkabinet, enhver er nødt til at fare vild i på sin helt egen måde.” Søren Ulrik Thomsen:  Den drillesyge seksualitet

Den stærkeste gnist springer mellem de fjerneste poler. Det mest dragende, er det forbudte. Den største fortryllelse, er det man ikke helt forstår. På den vis er det et privillegium at have været barn og ung, inden TV, inden seksualoplysning og inden fri porno havde affortryllet, hvad det kunne. At have fået lov selv. Kønsdebat og genusprofessorer. Årh, hold op!  Thomsen udtrykker det. (et greb i den afmystificerede lomme, pænt  udtrykt:  Könskonstruktioner, föreställningar om kön och riskupplevelse. En reflektion kring betydelsen av kön gällande attityder till ett slutförvar för använt kärnbränsle.)

Voldsomme Villy

Først kunne Hizb-ut-Tahrir rejse ad helvede til. Nu skal rockerne og indvandrerbanderne få SFs »jernnæve« at føle, meddeler Villy Søvndal, der ikke uden grund går under navnet »Voldsomme Villy« i partiets veteran-fraktioner, som stadig går med fjällräv og fløjlsbukser med knæ i. De borgerlige tror ikke på SFs pludselige forvandling, men Socialdemokraternes retsordfører, én af de hundreder af Hækkerupper, som befolker partiet, nemlig Karen Hækkerup, glæder sig over Søvndals forvandling til barsk ulv. SF har rykket sig tættere på os, henånder hun og tilføjer jublende i Jyllands-Posten: »Jeg er sikker på, at det samarbejde, som vi har med SF, kun vil blive stærkere«. Og det har hun sikkert ret i. Ligesom samarbejdet mellem ulven og rødhætte i eventyret. Claes Kastholm, Groft Sagt  (SF er nu større end Venstre)

Khader: Svenskere er konfliktsky over for islamisme

Jeg tror det  er for mildt sagt: det er ikke skyhed, det er angst. Vi har haft Khaders blogpost, men jeg tror han gør sig urealistiske forestillinger om, hvad det svenske etablissement kan bevæges til.

Svenskerne er konfliktsky over for integration, indvandrere og islamisme.Sådan lyder det fra Naser Khader på den nye blog, ‘Islambloggen’ på den svenske avis Gringo, skriver Politiken.dk.

– Vi skal debattere lige ud af posen, og man skal sige det, man mener. Gør svenskerne ikke det, kan man spørge? Nogle gør, men jeg oplever en vis konfliktskyhed, især når det berører emner som integration, indvandrere og islamisme, skriver Naser Khader på bloggen, der deles af fire debattører.Han kritiserer blandt andet chefen for en svensk tv-station for engang at have sagt, at der var taget en beslutning om ikke at vise negative historier om indvandrere. – Hvis en indvandrer har slået en ned, hvad er så problemet i at sige, at det var en med indvandrerbaggrund, skriver Naser Khader.- Så smid den politiske korrekthed, Sverige, og kom op af musehullet! KrD

Qom og bliv befamlet

De pædagogiske perspektiver står bøjet i neon, men medierne har ingen interesse vist: Dansk bryderhold skulle på venskabsvisit til den såkaldt ‘hellige’ by Qom i Iran for at “glatte Muhammed-krisen ud” (Lolland-Falsters Folketidende 24.2.2009). Solidariteten var tydeligvis på de frådende massers side hos Brydeforbundets presse- og marketing­ansvarlige Mads Bang Aaen: »Vi kan vise et andet ­billede af Danmark i en del af verden, hvor vi for ­øjeblikket har svært ved at komme igennem med et ­positivt budskab« (Politiken 14.11.2008).

Den udstrakte hånd blev, som vi omtalte her forleden, kvitteret med en lidt for udstrakt hånd fra en derboende tjener – han forulempede en kvindelig deltager, som i øvrigt var blevet forvist fra den hellige idrætshal fordi hun var kvinde. At det ikke endte i fuldbyrdet voldtægt må tilskrives Allahs snarrådige indgriben, muligvis med hjælp fra salig Khomeinis genfærd. Her en uges tid efter hjemkomsten må man så konstatere at der ingen interesse har været for at konkludere og perspektivere, heller ikke  på baggrund af egen ukritiske promovering af den kompromitterede tur. Infomedia lister således blot tre artikler efter hjemkomsten (LFPC).

Forårslys

nc3b8rd-001

Varmt fordi solen står lavt, men kølet af den klare atmosfære. (klik foto)

Scruton: The New Humanism

Der er mange der gerne vil smide al religion ud med  badevandet i disse år, blot fordi pseudoreligionen islam kompromitterer begrebet. Islam, der minder Papazu om kommunismens utopi og mig om en nyreligiøs, men militant sekt, bruges af EU, humanisterna.se, S.E.Ammitzbøll, ærkeliberalister som Peter Norsk og Lars Sejer Christensen, socialister i alle afskygninger til at lempe  hele skidtet overbords. Man kan selv som ikke troende, tvivle på visdommen i det, 1000 års kristendom sidder uflytteligt i os, selv i dem der frabeder sig. På den anden side, hvis det er kristelige som Anders Gadegaard, som København nu risikerer at få som biskop, kan det sådan set være det samme med den “spiritualitet”. Kristendommen kan bygge samfund, men dårligt forsvare dem. Et blik på præstestanden overbeviser. Omvendt med  islam. “We´re in a new phase of a very old war”, som der står i GoV´s brevhovede , og vi er lige så åndeligt afrustede, som vi er overlegne på alle andre områder.

“That noble form of [old] humanism has its roots in the Enlightenment, in Kant’s defense of the moral law, and in the progressivism of well-meaning Victorian sages. And the memory of it leads me to take an interest in something that calls itself “humanism,” and is now beginning to announce itself in Britain. This humanism is self-consciously “new,” like New Labour; it has its own journal, the New Humanist, and its own sages, the most prominent of whom is Richard Dawkins, author of The Selfish Gene and vice-president of the British Humanist Association. It runs advertising campaigns and letter-writing campaigns and is militant in asserting the truth of its vision and its right to make converts. But the vision is not that of my parents. The new humanism spends little time exalting man as an ideal. It says nothing, or next to nothing, about faith, hope, and charity; is scathing about patriotism; and is dismissive of those rearguard actions in defense of the family, public spirit, and sexual restraint that animated my parents. Instead of idealizing man, the new humanism denigrates God and attacks the belief in God as a human weakness. My parents too thought belief in God to be a weakness. But they were reluctant to deprive other human beings of a moral prop that they seemed to need.

The British Humanist Association is currently running a campaign against religious faith. It has bought advertising space on our city buses, which now patrol the streets declaring that “There probably is no God; so stop worrying and enjoy life.” My parents would have been appalled at such a declaration. From a true premise, they would have said, it derives a false and pernicious conclusion. Had they wished to announce their beliefs—and it was part of their humanism to think that you don’t announce your beliefs but live them—they would have expressed them thus: “There probably is no God; so start worrying, and remember that self-discipline is up to you.” The British Humanist Association sees nothing wrong with the reference to enjoyment; it seems to have no consciousness of what is clearly announced between the lines of the text, namely that there are no ideals higher than pleasure. Its publications imply that there is only one thing that stands between man and his happiness, and that is the belief in God. Take that belief away, and we can run out into the garden of permissions, picking the fruit that we wrongly thought to have been forbidden. The humanists I knew as a young man would have reacted with disgust at this hedonistic message, and at a philosophy that aims to dispense with God without also aiming to replace Him.”

The New Humanism, Roger Scruton, the writer and philosopher, is most recently the author of Gentle Regrets: Thoughts From a Life (Continuum).

For 10 mio. brandgenus

Fyra genusforskare från Uppsala universitet ska granska brandmännens arbetsvardag. Man vill bland annat undersöka om machoattityd inom räddningstjänsten leder till ökat risktagande.Myndigheten avsätter tio miljoner kronor till projektet som ska sättas igång 2010 och bland annat utforska vilka hinder det finns för jämställdhet inom kommunal räddningstjänst. Brandmän och genus ska utforskas

Kors!

Organisations which hang crucifixes on walls could be sued if they upset atheists under equality laws proposed by the European Union.

Any group offering a service to the public, including hospitals, charities, businesses and prisons, would be at risk. Legislation may also allow Christians to bring an action against a hotel if it displayed something they deemed offensive – such as a poster for the 1979 Monty Python film The Life Of Brian.

The proposals, which go before EU governments for approval later this year, are part of a new directive outlawing discrimination by businesses on the grounds of sexual orientation, age, disability or belief. If approved, it will become the latest in a swathe of European-inspired equality laws which critics say stifle freedom of speech and marginalise religion.

The EU equality law that will let ‘upset’ atheists sue companies that hang up crucifixes. EU-Gesetz: Christliche Symbole verbannen? Dråby krucifikset –  Danmarks ældste forgyldte krucifiks, ca. år 1100.

Italiens højesteret kender muslimers vold mod kvinder straffri

Århundreders fremskridt i Europa eroderes i disse år. Multikulturalisterne og islamapologeterne skylder at forklare os hvornår og hvordan disse tilbageskridt vil få en ende. Vi vil dog aldrig få noget svar. Undvigemanøvrerne, udenomssnakken og værdirelativismen ligger på rygmarven. Via Gates of Vienna (LFPC).

[…] [I]n Italy, three members of a Brescia-based Maghrebi family (father, mother and eldest son) were accused of beating up and sequestering their daughter/sister Fatima because she wanted to live a “Western” life.

In the first trial, the three were sentenced for sequestration and bad treatment. The court acknowledged that the teenager was “brutally beaten up” for having “dated” a non-Muslim and in general for “living a life not conforming with the culture” of her family. But on appeal, the family was acquitted because the court deemed that the young woman was beaten up for “her own good.” The Bologna public prosecutor’s office then disputed the acquittal of the three accused parties, but the Italian Supreme Court of Cassation dismissed it and ruled in favor of the charged parties. […] Sharia’s Inroads in Europe – Italian Court: ‘Beaten Up for “Her Own Good”‘

»Är du schockad, överåklagaren?«

Hets Mot Folkgrupp – Sveriges hate speech lov, synes at skulle bruges mod politifolk i Malmö, der sagde blattajävlar och apajävel i en svært presset kampsituation. Men hvem hetzer hvem i virkelighedens Malmø, og hvor meget bør en lov respekteres, der næsten udelukkende anvendes mod én “folkegruppe” – oprindelige svenskere ? Blev nogen tiltalt efter dette ?  :

Malmö 10-3-09:    Till överåklagare Peter Hertting

Läser med bestörtning att du tänker ta upp förundersökningen mot dom polismän som under Rosengårdskravallerna  mellan sig i en polisbil använde ord såsom blattajävlar och apajävel som benämning på ligisterna som kastade gatsten, sköt raketer och anlade bränder mm mm. Hur detta skall kunna klassas som hets mot folkgrupp är ju rent löjeväckande! Mot vilken folkgrupp riktar sig denna hets? ……..Är du medveten min käre  överåklagare hur det är på t.ex Malmös mångkulturella gator idag?

Kan tala om för dig att min egen grabb har blivit rånad av arabgäng och min egen mor har blivit utsatt för väskryckning av en invandrarkille. Min dotter utsattes nästan dagligen för rent rasistiska tillmälen och trakasserier under den tiden då hon jobbade på McDonalds i Rosengård. Så gott som alla av min grabbs kompisar har någon gång blivit trakasserad i någon form av invandragäng. Idag finns det områden i Malmö dit räddningstjänst, brandkår och parkeringsvakter inte vågar åka utan poliseskort, det är Malmö av idag. Vad tror du då att människor använder sig av för ord och uttryck när man talar om dessa ocivilicerade individer sins emellan.

Jag kan övertyga dig om att dom orden poliserna sade i polisbilen är vardagsmat människor emellan. Vad tror du att vi inom mitt jobb, jag är lokförare, kallar t.ex en invandrare som ertappas att åka utan biljett och som slängs av tåget efter att ha kallat den kvinnliga biljettgranskaren för hora och att han skall knulla både henne och hennes mor samtidigt som han står och gör samlagsrörelser med underlivet? Det är mycket värre saker än det som poliserna använde! Är du schockad, överåklagaren?

Insändare: Angående förundersökningen mot malmöpolisen, se også i dag Den svenska blåögdheten i kombination med mesighet och dumhet förstör landet af Merit Wager(tidl. Medborgarnas flyktingombudsman, nu bla. kronikør på Svenska Dagbladet), der blandt andet omhandler en irakers dødstrusler mod integrationsminister Billström. Her går det godt. Havkatte i hyttefadet gør det hele mere  farverigt og eksotisk.

Pax Manchesteriana

Kriminalpræventivt Råds formand Eva Smith foreslår statsstøttet opdragelse som løsning på bandeproblemerne, og henviser i den anledning til gode erfaringer fra Manchester:

[…] Mentorordningen bør kombineres med en forældrestøtte-indsats for teenageforældre som i Manchester, skriver Det Kriminalpræventive Råd i sin opfordring til regeringen. […]

Manchester stod i februar 2008 med samme problemer som København i dag med bandekrig i gaderne, adskillige døde og mange sårede. Og i den engelske by har initiativerne været succesfulde. Antallet af banderelaterede skudepisoder er faldet med hele 90% i løbet af et år, oplyser politiet i Manchester på deres hjemmeside. Råd til København: Lær af Manchester

Skam få den der tænker ilde om så markante resultater, men spørgsmålet der må stilles er så hvad denne fred indebærer. Fred kunne også opnås ved drakoniske midler, vi ikke ville godtage, og det kunne måske opnås ved en indsats fra religiøse autoriteter der er det britiske samfund fjendtligt stemt – fordi autoritetsoverdragelsen og opsplitningen i parallelsamfund så glider stille og ubemærket. Søger man på Manchester, finder man under alle omstændigheder adskillige tildragelser der ikke afspejler fred i en bredere betydning af ordet:

Police on Wednesday arrested nine people suspected of giving support to terrorism outside Britain, Greater Manchester Police said.

The leading imam in Manchester, confirms that he thinks the execution of sexually active gay men is justified, the rights group Outrage reported.

Hassan Butt, who penned a book on his terrorist past – was detained at Manchester Airport yesterday afternoon.

A Shia Muslim was convicted of child cruelty yesterday after he forced two boys to flog themselves during a religious ritual.[…] Manchester crown court heard how Zaidi, 44, flagellated himself at an event held in January in Manchester until his back was bloody and cut.

Personligt er jeg ikke i tvivl. Jeg ‘foretrækker’ den blotlægning af virkeligheden på Nørrebro som lige nu gør det stadigt mere håbløst for de gode og anstændige herhjemme at sælge deres apologi. Mere end noget frygter jeg accepten af den erosion af vores samfund som disse citater fra Manchester afspejler. Jeg frygter ligeledes den udvikling der lige her og nu har gjort det muligt for Eva Smith at præsentere dette projekt i millionklassen, der kun vil kunne lægge låg på en underliggende forværring af samfundet, som en succeshistorie (LFPC).

En lov for alle

Johann Hari, Ibn Warraq, Roy Brown and Maryam Namazie comment on the problem with Sharia law at the October 10, 2008 conference on Political Islam, Sharia Law and Civil Society: (flere videos her)

In order to mark the International Women’s Day, British opponents of Sharia law organized a demonstration in London on 7 March followed by a seminar on Sharia law and women’s rights. The campaign was initiated by Maryam Namazie and widely supported by individuals and organisations, among others Ayaan Hirsi Ali, Naser Khader, Anthony Clifford Grayling, the Council of Ex-Muslims of Britain, the European Humanist Federation, the Lawyers’ Secular Society and the Iranian Secular Society. Sappho.dk. Daniella Csizmadia is a freelance journalist based in Copenhagen

Manu Sareen, Nicolai Sennels og  Rune Engelbreth Larsen

i Deadline 2 sektion, min 29:00. Det er  interessant at iagttage Politikens Engelbreth, alt imens  virkeligheden agterudsejler hans argumentation mere for hvert år der går. Han mere end antyder at kriminaliteten skyldes “tonen” under den nuværende regering. Der var én, der malende  beskrev Seidenfadens position under Muhammedkrisen, som et rådyr i natten, der er  fanget ind i en bils lyskegler. Sådan er Engebreth blevet en fange af sin egen logik, og derfor er der en vis underholdning i at se ham, mens virkeligheden maler hans konstruktion til grus og presser ham til stadig vildere (bort) forklaringer. Men vi bliver også mindet om, hvorfor vi plejer at undgå ham. Livet er for kort.

“Hvad nu hvis der ingen løsning er?”, siger Jes Stein. Ja, hvad nu hvis……..og vi, der er børn af en kultur , hvor der  var en løsning næsten på hvad somhelst. Ser vi løsninger, hvor der ingen er? Bliver “løsningen” i virkeligheden som i USA: masser af fængselspladser til masser af langtidsdømte, discount vel at mærke, ikke de behagelige bosteder vi har idag ? Sennels virker  allerede fuldt udlært i fjernsynsoptrædener, hvad der imponerer. Jeg synes selv, da jeg  overværede en Deadline for  et års tid siden, at hele situationen i et TV studie er skrækkelig kunstig og konstrueret. Glimrende TV, se det ! Og her et fremragende  mini blog essay, der desværre ikke kunne  være mere apropos: How Islamic Immigration Reverses Civil Rights in the West.Og mht løsninger, så skriver  Mogen Carmre d. 10 marts bla. følgende i Nordjyske.dk i en replik til Vagn Greve: (ikke online)

En forfejlet integrationspolitik? Det kan man måske godt kalde det, men bare ikke i den betydning, som Vagn Greve mener. Fejlen er, at man har troet, at man kunne integrere mennesker, som ikke er kommet for at blive integreret, men for at erobre nyt territorium. Alle de EU-lande, der ligesom Danmark kritikløst har ladet store grupper af mennesker fra den muslimske verden indvandre, har præcis de samme problemer. Det er ikke fordi de har undladt at spørge Vagn Greve om, hvad de skulle gøre. Det er fordi opgaven er umulig.

Bandekrigens årsag er, at befolkningseksplosionen i de muslimske lande har skabt en udvandringsbølge af mennesker, som ikke kan finde arbejde, funktioner, muligheder i deres egne lande. De strømmer til et udviklet Europa, som ikke har brug for dem, og de kommer med forskruede holdninger til livet og verden – og de er i gang med at ødelægge Europa på samme måde, som de og deres kultur har ødelagt de lande, de kommer fra. Vagn Greve har ingen løsninger – hvis han havde, burde han ofre sig og rejse til Mellemøsten og begynde fra bunden. Vi der lever i realiteternes verden ved, at vi kun kan overleve ved at lukke grænserne og sende dem tilbage, som ikke vil leve som vi.

Amzeh Rasmussen dødstruet

At tænke sig……………………

Etter at hun brente en hijab på Youngstorget i går, våget ikke Sara Azmeh Rasmussen å gå hjem alene. Da hun kom hjem fikk hun en rekke alvorlige trusler.

– Jeg har fått ubehagelige meldinger, særlig i går kveld og i natt, fra sinte muslimer. Det var grove skjellsord. Jeg fikk beskjed om at jeg burde bli brent sammen med sløret, sier Sara Azmeh Rasmussen. Azmeh Rasussen forteller til VG Nett at hun fikk flere drapstrusler da hun stilte på nettprat på aftenposten.no i dag.

– En som kalte seg “en skolejente med slør” skrev masse skjellsord og avsluttet med å si at de skulle drepe meg. Hvem “de” er, vet jeg ikke. Det har vært veldig ubehagelig å få så mange grove skjellsord rettet mot seg, beskyldninger om at jeg er betalt for å gjøre dette. Trusler og mange andre ubehagelige ting, sier Rasmussen til TV 2 Nyhetene. Jeg må være ærlig å si at jeg blir redd, sier Rasmussen og legger til at hun er ekstra forsiktig når hun beveger seg på gaten. Men dette er et valg jeg selv har tatt, og jeg tar konsekvensene av det, sier hun.  TV 2 no.og VG net

Monica Papazu: Islam

Det store essay fra Tidehverv september 2006 er kommet online, og vi har fået lov at gengive det. Vi takker:

I. Den historiske erindring

Hvornår begyndte jeg at blive opmærksom på islam? Det er svært at sige. Det, som har fundet sted inden for de sidste 10-15 år (krigene i Eksjugoslavien, især i Bosnien-Herzegovina og i Kosovo; Bosniens gradvise islamisering: Alija Izetbegovic’s Islamiske Erklæring (1970, 1990), de internationale helligkrigeres tilstedeværelse, udbredelsen af den wahhabistiske lære; Kosovo-albanernes ødelæggelse af omkring 150 kirker og klostre, hvilket fortsætter i skrivende stund; de gængse terroristiske handlinger mod Vesten fra “nine eleven” (11. september 2001) til terrorangrebet 7. juli 2005 i London (se note 1); manifestationerne med slagordet “Kill those who insult islam” rettet mod Danmark i år (se note 2), angrebet på de danske ambassader rundt om i verden og afbrændingen af det danske flag som følge af Muhammed-tegningerne i Jyllands-Posten; de forskellige islamiske krigserklæringer fra imamer i Vesten og fra Osama bin Laden), alt dette står ikke for mig som noget fuldstændig nyt, men blot som en ny etape i den islamiske religion, for hvilken krigen og ekspansionen ved sværdet ikke er en tilfældig manifestation, som afhænger af skiftende historiske omstændigheder, men et konstant træk hævet over selve historiens tilskikkelser.

Islam er vendt tilbage. For mig har dette ikke været nogen overraskelse. Jeg stammer nemlig fra et land, der har været og stadig er præget af det osmanniske riges historie. Navne som Stefan den Store eller Konstantin Brâncoveanu er en del af rumænernes nationale erindring.

Fortsæt med at læse “En lov for alle”

Choudary om islams magtovertagelse

Love eller hate speech ? Choudary forklarer hvordan den overtagelse af England, skal gå for sig. Enkelte englændere er begyndt at have fået  nok af hans provokationer: Photographs From 7 March Anti Sharia Demonstration. “Nej til sharia, nej til kulturrelativisme, nej til seksuel apartheid, nej til trosbaserede love.” Desværre ikke mange nok, at dømme efter fotografierne.

Hypocrit Brits: Hezbullah spokesman to be allowed into Britain

Reportere med grænser

Den københavnske bandekrig får nu medier til at skærpe sikkerheden for deres medarbejdere. Ekstra Bladet sender således ikke længere indvandrer- eller rockerlignende medarbejdere ind visse steder på Nørrebro. […]

»Trusselsbilledet skifter, men vi har to-tre journalister, der ikke tager på Nørrebro. Derudover har vi valgt ikke offentligt at vise os med kameraer, med mindre politiet er der i forvejen. Så snart der er et kamera, er der optrækning til ballade,« siger Poul Madsen. »Når det handler om området omkring Blågårds Plads, har vi valgt at udelukkende rykke ud til historier, der er ‘need to know’, og helt droppe historier, der er ‘nice to know’. Vi rykker altså kun ud til området, hvis der sket noget væsentligt,« siger Mikkel Hertz, souschef hos TV 2 News, der ikke ønsker at komme med konkrete eksempler på chikane. Han understeger, at TV 2 News ikke har været udsat for trusler med pistol, som det skete for en journalist på Berlingske Tidende. Endnu har der blot været tale om verbale trusler……Den spændte stemning har ligeledes betydet, at TV 2 News er tvunget til at placere hyrede sikkerhedsvagter ved stationens sendevogne ved livesendinger fra Nørrebro, fortæller Mikkel Hertz. Journalisten.dk: Medier optrapper sikkerheden i bandekrigen, Reporters sans frontières.

“Khaybar, Khaybar, o judar, Muhammeds armé skall  återvända”

Endnu en video fra skammens dag  i Malmø . Utroligt hvad svensk politi er instrueret til at finde sig i. Som man så i Expressen, var demonstranternes våben ikke ufarlige.

Lille Abdul, hvad nu: Steningskvoten opbrugt to gange

Ca. 70 dage inde i året. Jeg kan få øje på tre muligheder: Abdul Wahid Pedersen er et hjertensgodt menneske, så godt at han slet ikke er blevet konfronteret med væmmelige ting der udøves i hans religions navn. Eller han regner ikke de iranske shi’iter for rigtige muslimer. Eller han er en klam og kynisk løgnhals der ved han kan slippe afsted med det meste han disker op med over for journalistiske letvægtere som Morten Vestergaard (LFPC).

[…] »Jeg synes som alle andre, at stening er afskyeligt. Men det er fuldstændig galimatias at bruge spalteplads på et hypotetisk spørgsmål. Det er langt ude af proportioner. Der er måske tre-fire tilfælde af stening i verden om året, og samtidig har Danmark været med til at slå tusindvis af mennesker ihjel i Irak, og vi udleverer mennesker til tortur i Afghanistan.[…] »Jeg kan ikke ændre på, at stening er en del af islam« [JP 17.2.2009]

I Iran venter otte kvinder på dødsstraf ved stening. Amnesty International vil have totalt forbud mod dødsstraf for utroskab.[…] Otte kvinder skal stenes til døde

Når jeg hører Obama tale om at ‘reboote’ USAs image …

eeis_02_img0569Så tænker jeg på bl. a. det socialistiske fællesinitiativ Genstart Danmark , med deltagelse af bl. a. Enhedslistens voldelige ungdomskorps SUF. Og dette er jo hvor det skurrer: At påkalde sig et absolut brud med fortiden og på den måde viske tavlen ren, så kadrerne kan strømme ud på rismarkerne opfyldt af revolutionær ildhu, så amerikanske GIs kan forbrødres med deres tyrkiske kolleger og sammen arbejde for en bedre verden – sådant tankegods er jo i bedste fald sværmerisk og populistisk, i værste fald bringer det mindelser om Khmer Rouge der jo også ‘genstartede’ Cambodia ved år 0 for 35 år siden. Under alle omstændigheder popper ordet ‘reboot’ betænkeligt ofte op i disse dage, og det må være verdensrekord i eufemistisk omtale af noget der i jordhøjde er ubeskriveligt rædselsfuldt (LFPC).

[…] Preparing the ground for Mr Obama’s Turkey visit, Hillary Clinton, US Secretary of State, announced the plan after a meeting with Turkish leaders in Ankara. “We share a commitment to democracy, a secular constitution, respect for religious freedom and belief and in free market and a sense of global responsibility,” she said.

In an interview in December, Mr Obama said: “We’ve got a unique opportunity to reboot America’s image around the world and also in the Muslim world in particular. So we need to take advantage of that.” [… ] President Barack Obama to use Turkey visit to court Muslims

Børneopdragelse, nu også med syre

Glem et øjeblik spørgsmålet om religiøs sanktionering eller ej. Også i hinduistiske Indien er barbarisk afstraffelse af kvinder grasserende. Faktum er, at på det indiske subkontinent optræder ild og syre ofte når kvinder skal afstraffes, eller når de svigter deres ægteskabelige pligt og føder pigebørn. Førmoderne uskik eller religiøst legitimeret – det er først og fremmest i forhold til pakistanere dette har relevans for os. Jeg ved ikke om dette forekommer i Danmark, men jeg ved at en hel pukkelrygget pakistansk familie med hjælp fra taxachauffører slog et ungt kvindeligt familiemedlem ihjel. Har vi på nogen måde en forpligtelse til at importere sådanne traditioner, og ville man overhovedet drømme om at sortere den slags mennesker fra hvis det var muligt at screene for dem ved udstedelse af opholdstilladelse? Nej, selvfølgelig ikke.

[…] As her mother, Parul, recounts the story of how Bably’s father put drops of acid on different parts of her body for five days when she was a baby, the little girl lifts her skirt to reveal a large scar on her legs and feet.
“Her father wanted a son. He’d been violent towards me before Bably was born but it was not until day five, when he actually fed her acid I realised something was seriously wrong,” Parul, 26, said.
She complained to the police but charges were never laid. “We ran away and spent two years at the Acid Survivors’ Foundation (ASF) hospital where Bably had a lot of plastic surgery on her mouth. She still needs more operations.” […]

The last major study into domestic violence in Bangladesh found that about 60% of women had been physically or sexually abused. About 19% of those had experienced severe physical violence, defined as being hit with a fist or object, kicked or dragged, beaten up, choked, burnt, or threatened with a weapon. Poverty, especially hunger, played a significant role in determining the degree and frequency of violence against women at home in Muslim-majority Bangladesh, where 40% of people live below the poverty line. Women and children bear scars of most acid attacks

Ah, ‘fattigdom’, den gamle and. Var Ghazala Khans familie under fattigdomsgrænsen? (LFPC)

»Det här är jungfruligt område«

Förra året brann det mer än någonsin i svenska skolor. Men bakom statistiken gömmer sig ännu fler anlagda bränder. Trots att rykande papperskorgar och brännmärken är viktiga varningstecken inför större eldsvådor struntar många skolor i att rapportera småbränder som de lyckats släcka själva.

Man skal nederst i artiklen for at finde humlen:

Men skolorna har varit dåliga på att rapportera incidenter, berättar Roger Adolfsson, säkerhetsansvarig på utbildningsförvaltningen.Samma sak upplever ansvariga i Göteborg och Malmö som också håller på att utveckla system för händelse- och incidentrapportering.

– Skolor vill generellt sett inte berätta vad som händer, man vill inte ge bilden av att man är en stökig skola, säger Håkan Nilsson,  Stadskontoret i Malmö.

En utbildningssatsning, som avslutades för två veckor sedan, har fått skolledare i Stockholm att börja inse vikten av rapporteringen, berättar Roger Adolfsson. Nu får han in cirka 40 incidentrapporter i veckan, tidigare fick han bara en rapport i veckan.  Anlagda skolbränder ökar igen

40 påsatte brande om ugen – det er  over fem (5) om dagen, i stedet for som man regnede med hidtil, godt en påsat skolebrand. Det er rigtignok “jomfrueligt, svensk område,” med friske opdateringer døgnet rundt: Pojke gripen misstänkt för mordbrand på skola

“Sveriges lange vej mod forarmelse”

“For svenskerne er spørgsmålet nu, om et lavprisland i det lange løb kan opretholde en velfærdsstat”, skriver Uffe Gardel i Berlingske Business.dk.Det ville være  rart, hvis danskerne  begyndte at interessere sig for dette overordnede  tema, opløsningen af Folkhemmet, som er noget af det vigtigste der foregår i Norden i disse  årtier. Folkhemmet  stod på to ben: det nationale og kulturelle fællesskab, og den svenske model – velfærdsstaten. Der er knapt nogen principiel diskussion om emnet at få øje på i Sverige, kun i  niche-bøger og tidsskrifter.

Medierne symptombeskriver: Hvorfor kan denne 97- årige ikke få en plejehjemsplads ? Hvorfor kan hin kræftsyge ikke få penge fra den forsikring, hun har betalt til hele sit liv ? Hvorfor koster det penge at køre med ambulance, få en recept, blive røntgenfotograferet, ligge på offentligt  sygehus ? Hvorfor skal man dø i sin bedste alder af en almindelig, svær depression, fordi der ikke er sengeplads, mens  man er suicidal ? Hvorfor betaler vi verdens højeste skat for dette? Hvor bliver  pengene af ?….og det er præcis det spørgsmål, der ikke  må besvares af pæne mennesker. Man skal lade sig afvikle med anstand og fremfor alt ikke kræve nogen til ansvar.

Og den danske vinkel: Det er da i orden at forsøge mord på den danske model, som navnlig S, SF, R og Enhl. har forsøgt, ikke  uden et vist held, det er politisk legitimt. Men så skal man mindes på det, når man efterfølgende vil sælge sig selv, som dens fremmeste forsvarere. Man forstår så godt, at Villy Søvndal ikke er begejstret for at blive mindet om forhistorien, men han bør ikke kunne slippe. Hvis disse partier eller  deres vælgere vil vide, hvor dårligt velfærdsstaten går i spænd med multikulturen, så skal de studere  Sverige. Folkhemmets nedmontering er så fremskreden, at resten vil komme nogenlunde af sig selv. Det er en del af denne blogs eksistensberettigelse, at beskrive det forløb. Man kan så diskutere, om der foreligger et mord, et selvmord eller en kombination. En kriminologisk raritet, men med samme facit.  (Sveriges økonomiske nøgletal)

Nowhere to run, nowhere to hide

Takuan Seiyo taler lidt mere om hudfarve end jeg bryder mig om, men hans essay her, del af en længere serie, sammenkæder på interessant vis fænomener som mexificeringen af USA og islamiseringen af Europa, og peger på det frygtindgydende perspektiv at verden er ved at løbe tør for steder at flygte hen. Han vinder dog flere points hos undertegnede ved brugen af ‘pod’-metaforen, en reference til den flere gange filmatiserede science-fiction-gyser Invasion of the Body Snatchers. ‘Pods’ er i denne sammenhæng betegnelsen for den konforme elite af globalister og multikulturalister der endnu – endnu – er i stand til at leve nogenlunde afsondret fra konsekvenserne af deres fantasterier.

I Abel Ferraras noget oversete version Body Snatchers fra 1993, er det hovedpersonens forvandlede kone der i en ganske isnende scene fremsiger den obligatoriske ‘du kan lige så godt overgive dig til os’-tale: “Where ya gonna run? Where ya gonna hide? Nowhere. Because there’s no one…like you…left”. Jeg ved ikke helt om det er nogen trøst, men også Sveriges elite kommer også til at mangle steder at undslippe deres egne handlinger. Af denne grund vil et sammenbrud være en dyb uretfærdighed hvis det først indtræffer når de er gået i graven, mæt af dage og af fede pensionsordninger (LFPC).

[…] Europe’s most productive people emigrate to escape confiscatory tax rates, crushing statism, Islam, and sheer Body Snatcher insanity, hoping to find less of those in their new lands. But what will happen as the United States and Canada, and in time even Australia, close the freedom-and-dhimmitude gap to form one undistinguishable Meccania with Western Europe?

Canada is already almost there. One walking in Montreal hears the same languages in the same aggressive diction as one walking in Brussels. The United States will be “majority minority” in 30- 40 years. It’s a prospect that fills its 100 million Pods and 100 million “minorities” with joy. A just-conducted Harris poll of American attitudes announced, Obama, Jesus and Martin Luther King Top List of America’s “Heroes.” Why leave the land where your ancestors are buried, to move as an alien to a land that has come to this? There has to be a way to stay where one was born, to wrest back one’s freedom and identity from the Snatchers who stole it.

Fortsæt med at læse “Choudary om islams magtovertagelse”

Amzeh Rasmussen burns a hijab in Oslo

(english subtitles – in three You Tube parts ) Foran rasende muslimske kvinner tente Sara Azmeh Rasmussen på en hijbab under Kvinnedag-markeringen på Youngstorget VG

Abejderpartiets integrationsordfører støtter Rasmussen. AP er blevet ret så føjelige på det seneste, men afbrændingen kommer også lige i kølvandet på den store norske hijab strid. BT mener at vide, hun fik en snebold i hovedet, hvis man tør citere den avis. Rasmussen var i Danmark i oktober sidste år, og  hun skal være velkommen en anden gang. Norske medier er ikke helt trygge, der er lidt ti-hi og fnis over den vovede  Rasmussen. Document kommenterer:

Det er en fare for at Sara Azmeh Rasmussen blir gjort til en muslimsk kjendis, en kontroversiell kjendis, som får stor oppmerksomhet. Men man går ikke inn i det hun tar opp. Man spør ikke: hvor er støtten fra norske feminister?

Voldtægtsepedemi – tavsheden råder

Ingen 8 marts uden nedenstående faktum. Ved forrige  årsskifte, da antallet anmeldte voldtægter i Sverige “kun” var 4.749, kunne  man godt finde tallet  gemt  i enkelte nyhedsartikler. Ved dette årsskifte, da  tallet  var 5.379, er den totale fortængning indtrådt. Oplysningen er ikke til at opdrive i en eneste svensk avis. En veritabel krig mod svenske kvinder, forties i  et land, der er førende  i feministideologi. For “etnicitet” trumfer køn, feminismen og de genus-intellektuelle hører til skåltalerne på universiteterne og partiernes årsmøder, mens kødhakkeren kværner videre i tavshed på kvinderne derude i virkeligheden. Vreden, sårene og angsten er privatiseret, enhver er sig selv nærmest, man tier og fokuserer på ikke selv at blive det  næste offer:

Nesten fire jenter under 15 år voldtas daglig i Sverige. Omfanget av voldtekter har nærmest eksplodert de siste årene. I 2001 ble det anmeldt 2.084 voldtekter, mens tallet for 2008 har økt til 5.379. Bak denne alarmerende mengden skjuler det seg hele 1.241 jenter under 15 år, og 973 jenter i alderen 15 – 17 år. Utviklingen burde ført til alarmberedskap fra myndighetenes side, og voldtektsepidemien burde selvsagt vært i fokus på Den Internasjonale Kvinnedagen.

Hva er det som skjer i Sverige? Spørsmålet er ytterst betimelig når man studerer statistikken fra Brottsförebyggande Rådet i Sverige.  I Sverige anmeldes nå mer enn fem ganger flere voldtekter enn i Norge, til tross for at den svenske befolkningen kun er om lag dobbelt så stor som den norske. I Norge ble det anmeldt 950 voldtekter i 2007, mot 4.749 i Sverige samme år, mens tallet økte til 5 379 i 2008 (tall for Norge i 2008 foreligger ikke). Rapport fra Oslo Politidistrikt i fjor, viste at 74 prosent av alle anmeldte voldtektsmenn i Oslo hadde ikke-vestlig bakgrunn. 82 prosent av ofrene var etnisk norske kvinner. Liknende tall har man ikke fremlagt i Sverige, men det er liten grunn til å tro at situasjonen er særlig annerledes enn i Norge…..Hege Storhaug

Vi har efterhånden fulgt situationen i nogle år, og agter at fortsætte: Voldtægt i Sverige 2008.

Obama: Dialog med moderate nazister

barackchamberlainNej, ikke helt, men den polemiske udskiftning her af de angiveligt moderate elementer viser jo absurditeten, der nok bunder i rådvildhed i forhold til et fænomen man ikke kan tøjle eller inddæmme. Første trin mod overgivelsen. Via Jihad Watch (LFPC).

KABUL – President Hamid Karzai on Sunday welcomed President Barack Obama’s call to identify moderate elements of the Taliban and encourage them to reconcile with the Afghan government. […] Karzai Welcomes Obama Call to Reach Out to Taliban

Bomber og dødstrusler på vej mod S?

Nej, selvfølgelig ikke, for det er jo helt risikofrit at gå imod en latterlig pispottesekt, som utvivlsomt ikke er noget at samle på. Pointen er selvfølgelig ikke at Lars Rasmussen – det gode menneske – skulle have undladt denne anmeldelse, men blindheden og hykleriet i forhold til langt værre overgreb, talmæssigt og menneskeligt, som udgår fra et andet religiøst mindretal. For en ordens skyld er her den manglende ækvivalens: Frafaldne fra Evangelist vil ikke blive stigmatiseret af deres eget etnisk/religiøse bagland hvis de forlader sekten. De vil ikke risikere at blive opsporet af evangelistiske taxachauffører og slået ihjel af deres egen familie. Og kritikere udefra risikerer altså heller ikke noget (LFPC).

Det socialdemokratiske medlem af Københavns Borgerrepræsentation og næstformand i socialudvalget, Lars Rasmussen, vil mandag politianmelde både Faderhuset og sekten Evangelist. Det sker efter at DR søndag aften viste et nyhedsindslag i 21 Søndag, hvor børn fra de to religiøse samfund fortalte om torturlignende overgreb. […] S melder Evangelist til politiet

“Ulovlige blogs”  (!)

Sydsvenskans chefredaktör går i dagens tidning ut och erkänner för en invandrare hur de censurerar bloggar som twinglar:

“Mossan: Kommer ni att bli bättre på att plocka bort länkar till olagliga bloggar? Jag har många gånger anmält sådana, med utan tvekan olagligt innehåll, dessvärre tar ni inte bort dessa.

Daniel Sandström: Vi gör allt vad vi kan när det gäller att rensa länkar till bloggar som har eller kan tänkas ha ett olagligt eller kränkande innehåll av något slag, ibland tar det tid, men vår ambition är glasklar.”Det finns inga bloggar som är olagliga i Sverige

Dødstrusler mod homoseksuel filminstruktør

Sharma er født i Indien og har gennem seks år interviewet homoseksuelle muslimer i tolv lande, bla. Tyrkiet, Irak, Pakistan, Sydafrika, Egypten og Frankrig, for kaste lys over deres livsbetingelser. De er ikke nemme. Han er bøsse og muslim og bor i New York, der skal han nok være glad for at bo:

Hele filmen kan ses her med fransk lyd overdubbed, min 1:18.00.

Executives at Channel 4 are bracing themselves for a backlash against a programme showing gay and lesbian Muslims.A Jihad for Love will be aired tonight on More 4 and shows gay Muslims kissing, holding hands and discussing getting married.Its director, Parvez Sharma, said: “I have had death threats on my blog after making this film. Some countries have even banned it.“I’ve been called an apostate because Muslims think I have insulted Islam but I think it will open up a debate.” Islamic leaders in the UK have called the documentary offensive, adding it will anger Muslims.” UK Director receives death threats over documentary about gay Muslims og Pink News :Director receives death threats over Channel 4 documentary about gay Muslims. Interview with filmmaker Parvez Sharma fra Democracy Now, min: 18.00

So I re-visit my blog, after a long time-many travels, sold out screenings in eight cities in Holland and the day after the film showed on More4 in the UK to find some new fan mail.I reproduce below. Comment if you wish.

“Parvez Sharma is going to die such a bad death, one that will startle those that dared to support him. Watch out paddy! every Devout Muslim from here to Azerbaijan will be hot on your trails trying to rid you from the face of this earth, we know what you look like so I guess thats a start. If I ever see you and your homo-herd in public I’m going to beat the shit out of you all, I’m going to tie a noose around your bits collectively, tie the other end to the tow bar of my car and drive off leaving off leaving you without your pistols” Pavez Sharma blog, Filmens hjemmeside.

Kønssegregeret stand-up komik

En rigtig 8 marts historie:

On Friday night, a Muslim stand-up comedian was scheduled to give a show in a Rotterdam theatre with segregated seating for the men and women in his audience.

Moroccan-born writer and TV producer Salaheddine Benchikhi was to make his debut as a stand-up comedian at Theater Zuidplein in Rotterdam. At his request, the theatre said it would offer female audience members the option of sitting apart from the men, as Algemeen Dagblad reported several hours before the show on Friday.  50 of the 590 seats had been reserved for women who object to sitting beside a man due to their Islamic faith. As an extra ‘service’, the orthodox ladies may sit in the first rows of the balconyMuslim Men, Women Segregated in Rotterdam Theatre

Fordobling af kriminalitet på fem år

Crime committed in the UK by foreign nationals has doubled in just five years, police figures have revealed. Records disclosed by 10 police forces reveal a 120 per cent rise in the number of non-Britons arrested, charged or convicted of offences between 2003 and 2008.

In London, the Metropolitan Police recorded a rise in the number of foreigners accused of crimes from 21,000 in 2003 to 47,000 last year, an increase of 123 per cent.In London, foreign nationals were arrested last year over 13,500 drugs offences, 1,210 burglaries, 930 rapes or other sexual offences, and 13,748 violent crimes including 78 murders.Crime by foreigners doubles in five years

Besat af negerboller

Tourettes syndrom, behovet  for at sige obskøne  ord, som vi kender  fra Mozarts breve, synes at være  blevet en smitsom tilstand i Sverige. Kan man nu forstå det ?

Facebook-gruppen “Det heter negerboll” är äcklig. Svenskars behov av att säga negerboll istället för chokladboll bottnar i sunkig folkhemsnostalgi och brist på respekt för minoritetsgrupper.

The best and the brightest

28 % af Englands kommende, muslimske elite accepterer drab “hvis deres religion er under angreb”, hvad der så menes med det. 40 % er fortalere for sharialov for muslimer i England. 33% ønsker et verdensomspændende kalifat. Segmentet “det store flertal af fredselskende, lovlydige muslimer”, trænger til en opdateret definition. Hvilken lov og hvilken fred ? (OBS: rapporten er fra 2008, men da den ikke  tidligere omtalt her, får den lov at stå.)

screenshot028

Hannah Stuart, co-author of the report, said: “These findings are deeply alarming. Students in higher education are the future leaders of their communities yet significant numbers of them appear to hold beliefs which contravene liberal, democratic values.” Muslim students back killing in the name of Islam,Islam on Campus: A survey of UK student opinions , 144 sider pdf,EXECUTIVE SUMMARY, 3 sider, pdf


»Jag ska knulla din mamma«

“Jag ska knulla hela din familj, Allahu Akhbar.” Tilsidst trækker en betjent sin pistol. Se mere her. Godt med dialog i Malmø idag.

Gatstenar på 8,4 kilo haglade över polisen.De uppbrutna stenarna var aktivisternas huvudbeväpning när demonstrationen urartade. Men de använde även livsfarliga slangbomber, hemmagjorda knallbomber, rökbomber, färgbomber, bengaliska eldar, flaskor och raketer.Här är deras vapen.

Utan ansikten som Vänsterpartiledaren Lars Ohly, förre Miljöpartiledaren Per Gahrton och SSU-ordföranden Jytte Guteland, så förlorar militansen sitt politiska sammanhang, och blir till rent och skärt våld. Det finns inga ursäkter för kravallerna, Ohly,Endnu en video ses her.Man ser at det er mellemøstlige sikkerhedsvagter, der forsøger at forhindre folkemængsden i at nå frem til politibilerne.

»Den der blir tysk, er forrædder«

Den unge tyrkiske alevit  Güner Balci fra Berlin er en overbringer af ubehagelige “nyheder”. Interview i fire  You Tube dele.

1. Mange tyrkere er præget af et arkaisk menneskebillede, som er svært  at bringe i overensstemmelse med de grundlæggende værdier i dette land.

2. Islamisterne fejrer stadig større succeser.

3. Ligegyldigt om det er i pragtmoskéer eller i baggårde, prædikes der  had mod jøder, kristne og tyskere . Envher vestlig værdi betragtes som en krigserklæring. Moskeerne i Tyskland er samlingssteder for radikale islamister.

4. Kvinder er udelukkende mænds ejendom og deres massefødemaskiner, midler til at gennemtvinge Islam i Tyskland og Europa.

5. Forbindelserne i det tysk/ tyrkiske samfund med Tyrkiet, er tættere end nogensinde.

6. Fortidens integrationsindsats fra  er  bragt tilbage til et nulpunkt.

7. Især jøder i Tyskland er på grund af tyrkere og araberes  had mod Israel og jødedommen, ikke længere i sikkerhed.

8. Uddannelses- og integrationsvillige tyrkiske borgere bliver chikaneret og forstødt; modige unge tyrkiske kvinder bliver omtalt som “svinekødsædere” eller “luder-yngel” og ydmyget eller endda truet med vold og mord .

Frankfurter Allgemeine Zeitung: Im Schatten der Al-Nur-Moschee, (Snaphanens sammendrag og oversættelse.) Güner BALCI – Eine moderne Deutsche aus Neukölln,   In her book “Arraboy” Güner Balci Describes Violence Among Refugees from the Middle East in Berlin. Hvis man vil forstå tyrkernes selvbevidste fremfærd i Tyskland, bør man se ARD´s dokumentar fra 18 februar 2009 , “Für Allah und Vaterland“,(43 minutter), der viser hvorledes den tyrkiske stat gennem organisationen DITIB, nøje kontrollerer 3 mio. tyrkere i Tyskland på en facon, der ikke kan kaldes andet end tyrkisk imperialistisk. Aktiv integrationssabotage, kunne man også kalde det, styret fra højeste sted i den tyrkiske stat.

Voice of America: Don’t mention the jihad

Det er vanskeligt at afgøre om den sprogbrug og det valg af ord man møder i medierne når talen drejer sig om en bestemt hyper-nærtagende religion/ideologi er resultatet af redaktionelle overvejelser, evt. af politisk natur, eller om det blot er journalistens ureflekterede berøringsangst og frygt for at blive anset for uanstændig. Her er i hvert fald ét eksempel på en statsfinansieret radiostation (BBC er en anden) med helt udspecificerede retningslinjer. Man må formode at dette udspringer af det paradigme der udsiger, at hvis de vantro ikke kalder en spade for en spade, og en jihadist for en jihadist, ja, så trækker man tæppet væk under ham i andre muslimers øjne, og den multikulturelle harmoni vil så endelig indfinde sig. Denne fatale amerikanske naivitet er som bekendt også dryppet nedad til den britiske regering og vores eget PET. Via Gates of Vienna (LFPC):

[…] I’ve been wondering how this change in vocabulary actually occurs: is it a spontaneous mood shift, a group decision, or a directive from on high? The answer just arrived, in the shape of a leaked memo dated March 2 from Jennifer Janin, head of the Urdu service at the Voice of America. The directive can be found in its entirety at “Urdu Language Style & Guidelines #3.” Addressed to the Urdu radio, television, and web teams, as well as to the director and program manager of VOA’s South Asia Division, her diktat insists on no connection being drawn from Islam to politics. In gist:

Islamic terrorists: DO NOT USE. Instead use simply: terrorist.
Islamic Fundamentalism/ Muslim Fundamentalists: AVOID.
Islamist: NOT NECESSARY.
Muslim Extremists: NOT NECESSARY. Extremist serves well. […]

Daniel Pipes: The Voice of America, Silenced on Radical Islam

Den organiserede antisemitisme i Danmark

Af  FARSHAD KHOLGI, MARTIN HIRSCH, CLAUS BENTOW

I Politiken 28. februar skriver overrabbiner emeritus Bent Melchior, at »der ingen organiseret antisemitisme findes i Danmark«. Derimod, skriver han videre, »har han ingen problemer med at finde organiseret islamofobi med mere«. To spørgsmål melder sig umiddelbart: Hvor organiseret skal noget være for at kunne kvalificere sig til at være organiseret i Melchiors optik? Og hvorfor vælger han i en tid, hvor antisemitiske trusler og had når nye højder, at flytte fokus fra antisemitismen til et helt andet problem, nemlig islam og muslimers ve og vel i Danmark? Angående det første spørgsmål om organiseringsgraden af antisemitismen i Danmark, så kan man remse op i flæng:  [opremsning følger]

Fortsæt med at læse “»Jag ska knulla din mamma«”