Hvor gal er Trump?

“Trump er en eksistentiel fare for menneskeheden”

Enhver med almindelig livserfaring og psykologisk sans, kan naturligvis danne sig et billede af Donald Trumps sindstilstand i TV klip hver dag. Mange kan bedømme ham ret nøjagtigt, og en del kan selvfølgelig ikke. Jeg har haft to indlæg om det, hvis eneste mangel var, at man kunne beskylde dem for at være bedømt af ikke-fagfolk.

Jeg synes, de må suppleres af en fagperson fra den absolutte, psykiatriske top, nemlig retspsykiateren dr. Bandy Lee fra Yale og Harvard. Hun har skrevet bogen The Psychology of Trump Contagion: An Existential Danger to American Democracy and All Humankind og i 2024 afholdt hun et symposium for 40 psykiatere der udmundede i rapporten The More Dangerous Case of Donald Trump: 40 Psychiatrists and Mental Health Experts Warn Anew.

Dette korte videoklip beskæftiger sig også med “Trump kulten,” og hendes beskrivelse er interessant nok at høre. Hun påstår ikke, at kultmedlemmerne lider af den samme afvigelse som Trump – skønt nogle gør det – men hun forklarer psykologisk forståeligt, hvorfor de ikke melder sig ud af kulten efterhånden som Trump afslører sig selv stadig mere.

I medvind fungerer han så tilpas godt, at han kan skjule sin tilstand, men med terroroverfaldet på Iran har han anbragt sig i en så umulig situation, at den mere og mere afslører hans patologi og totale mangel på politisk tæft. Mens han træder vande, bliver den krise han påfører sig selv og verden værre og værre. Han har kun valget mellem at trække sig tilbage fra Golfen og indrømme sin fejltagelse, eller gøre det hele endnu værre for sig selv og for verdensøkonomien. I Californien har de benzin til fire uger endnu, og når amerikanere ikke kan køre bil, så er de invalide.

Vi skal måske leve med Donald Trump næsten tre år endnu, og som det hidtil er forløbet, forekommer det uendelig lang tid i tiltagende kaos. Det er umuligt at spå, om han holder den tid ud. Hans Frontotemporal dementia, der allerede blev bemærket for år syv år siden, forløber normalt i cirka ti år, og er accelererende. Det kan tænkes, at han må træde tilbage på grund af sygdom inden 2028. Hvis der er et embede og en verden at træde tilbage fra

Dr. Bandy Lee’s hjemmeside

Subscribe
Notify of
guest

10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Tåbernes Karneval på Hoppeborgen
Tåbernes Karneval på Hoppeborgen
10 hours ago

Bare han ikke er lige så kugleskør som danske politikere, så skal det nok gå.
Dansk politik er 90% personfnidder om Løkkes underbukser, Tralse Lunds bondesnu rævegrin, skrigeskinkens primalskrig og de radikale virrehoveders muslimslikkeri.
Hvad har dansken gjort for at blive belemret med Nato-køtere, EU-lakajer og andet skidtfolk.

Smovserne smovser i andres elendighed
Smovserne smovser i andres elendighed
12 hours ago

Trump er ikke gal tværtimod, Trump er blot styret af sine sponsorer, som primært er Miriam Adelson.

Hodja afslører hvad MSM skjuler
Hodja afslører hvad MSM skjuler
6 hours ago

De udmeldinger som kommer fra Trump, og
som kan ses på Fox news, virker da umiddelbart
ret fornuftige. Og han er da ikke værre end Biden,
måske endda mange gange bedre. Trump, Vance
og Rubio er vist at foretrække frem for Biden, Harris,
Obama og Nancy Pelosy. Hvad vil der ikke kunne
ske hvis Irans mullaer får rådighed over snesevis
af atombomber? Raketterne har de jo allerede. Og
nu bliver Hormuz strædet vist åbnet, så tusindvis
af skibe kan komme ud. Men ellers kan olien jo
købes af andre lande end Iran.

Sitting Bull
Sitting Bull
4 hours ago

Nu ved vi hvorfor Lars Ulykke aldrig blev kaldt “Sitting Bull”, når nu begge to optrådte som høvdinge for små stammer.
Det er fordi “Sitting Bull” pga. navnet ikke kunne have hovedet oppe mellem sine balder.

Sønderjysk Kaffebord (halal)
Sønderjysk Kaffebord (halal)
11 hours ago

Vi vil have Biden tilbage. Dark Brandon.

Smovserne smovser i andres elendighed
Smovserne smovser i andres elendighed
4 minutes ago

Bare så I er ajour med hvad vores skattekroner fortsat skal gå til i fremtiden, når Mædde igen bliver statsminister:

“Vi skal øge vores støtte til Ukraine og presset på Rusland, lyder udtalelsen fra Mette Frederiksen i et opslag på Statsministeriets X-profil.”.

Anders
Anders
7 hours ago
Jan P
Jan P
17 hours ago

De siger at TDS ikke kan kureres, men kun bliver værre jo flere sejre trump opnår.

Det virker troværdigt.