Guvernør i alliance med volds-imam

Tydeligere kan selvpålagt blindhed vist ikke illustreres, hvilket desværre også må betyde at det ikke vil gøre nogen forskel at gøre Massachussetts’ guvernør Deval Patrick opmærksom på det. Ligesom Frau Fritzl må han et eller andet sted godt være klar over hvad der foregår, men er altså alligevel i stand til at pakke den chokerende viden væk i et mentalt pulterkammer. Det er ikke kun Europa der er grebet af Den Store Fornægtelse, også i USA ser man det samme vanvid udfolde sig. Hvad er det der foregår? (LFPC)

Americans for Peace and Tolerance (APT), a Boston-based interfaith human rights group, released a video today depicting Massachusetts Governor Deval Patrick receiving a check on May 22nd from the radical Islamic Society of Boston Cultural Center (ISBCC) for $50,000. The proceeds of the ISBCC grant accepted by Governor Patrick would be used to fund “cultural awareness training“ for local law enforcement agencies through the Office of State Attorney General (AG) Martha Coakley. AG Coakley was the failed Democratic candidate in the January, 2010 US Senate special election won by Republican Scott Brown. The ISBCC as we have previously posted has close ties to the Muslim Brotherhood front, the Muslim American Society, exemplified by the extreme views of its Imam Abdullah Faaruuq and board of trustees. […]

Depicted in the APT video are convicted terror suspects with close affiliations to the ISBCC and, its leaders. The APT news release notes:

YouTube video shows Governor Patrick embracing the radical leadership of the Muslim American Society (MAS), including an Imam who told followers they must “pick up the gun and the sword” in the context of the arrests of local Islamic extremist Aafia Siddiqui “lady Al Qaeda” and terror suspect Tarek Mehanna. […] Independent Candidate Tim Cahill Criticizes Massachusetts Governor Deval Patrick for “. . . . playing politics with terrorism.”

Hirsi Ali-testen

Svinsk. Og dette er pænt udtrykt om New York Times’ anmeldelse af Ayaan Hirsi Alis seneste bog Nomad. Hvordan de pæne og anstændige – ‘liberals’ i USA – håndterer deres problem Hirsi Ali, er altid et fingerpeg om i hvor høj grad kognitiv dissonans har trængt dem op i et hjørne. De sædvanlige afværgemekanismer om racisme og islamofobi falder lidt vanskeligt at bruge mod hende, så anklagepunkterne går bl. a. på såkaldt ytringsfrihedsfundamentalisme, men måske mest udbredt er nedvurderingen og overbærenheden i forhold til en stakkel der har oplevet meget slemt i sit liv, og nu helt har mistet overblikket. Nick Kristof på NYT falder i høj grad i denne kategori, og man bemærker endnu en gang brugen af den ‘agensforskydning’ som vi for nogen tid siden citerede lektor Michael Skovmand for at have udpeget præcist: NYTs anmelder glider således helt ubesværet fra muslimers påkaldelse af vrede og krænkelse over Ayaan Hirsi Alis ord, til krænkende adfærd hos hende selv, hvorved Kristof også mener at kunne pålægge hende skylden for den trussel hun lever under. Det er så usædvanligt infamt at man savner ord. Her fra en anmeldelse af anmeldelsen (LFPC):

[…] No, for true stridency one should instead read Kristof’s almost unhinged response to the book, in which along the disgraceful and untrue accusation of “feeding religious bigotry,” he states that Hirsi Ali “is working on antagonizing even more people in yet another memoir” (she’s written two), “she never quite outgrew her rebellious teenager phase” (she was an elected MP in Holland), “she is at her worst when excoriating a variegated faith” (she does not), and accusing her of “overheated and overstated rhetoric.” […]

Although of course Kristof did not write the headline “Gadfly” (his editors likely did), it is a fair summary of his review, and a foul libel on one of the bravest women of her time, who displays a quiet, personal, committed courage that Kristof shrugs off with the words: “She has managed to outrage more people—in some cases that they want to assassinate her—in more languages on more continents than almost any writer in the world today.” […] Andrew Roberts: Nick Kristof’s Unhinged Attack on Ayaan Hirsi Ali

Den økonomiske og den kulturelle bundlinje

Mon ikke godt man ud fra denne måling kan konkludere noget om chancerne for at Danmark og den vestlige verden vil påtage sig et opgør med nye totalitære trusler? Min pointe er, at når så umiddelbare og indiskutable størrelser som statsfinanserne hos de færreste af os er bestemmende for overvejelserne om krav til offentlige ydelser, så må fremskrivninger af konsekvenserne af multikulturen være endnu mindre bestemmende for hvilke opgør man er villig til at tage her og nu (LFPC).

[…] En ny undersøgelse fra Mandag Morgen viser, at selvom krisen kradser løs, mener mere end hver anden dansker fortsat, at der bruges for få penge på sundhedsvæsen og hjemmehjælp. Lidt under halvdelen af danskerne mener også, at der bliver brugt for få penge på områder som uddannelse, børnepasning og folkepension. […] Måling: Danskerne vil ikke spare

Chok i UK: Børn klædt i det engelske flag

Hvis der kommer et opgør med multikulturen bliver det ikke nødvendigvis de stuerene der lægger ud. Faktisk er dette højst usandsynligt. Man kan forholde sig på i hvert fald to måder til EDL i Storbritannien: Fordømme dem for tvivlsomme associationer og brodne kar, og så ellers lade udviklingen gå mod ragnarok og stille sig tilfreds med at der ikke er andre der går på gaden og markerer deres modstand. Eller man kan se EDL som forløbere som, hvis man ikke bryder sig om dem, i stedet skulle søge inspiration hos og besvare, ikke ved at pege fingre, men ved at forholde sig til de problemer som de forholder sig til.

The Daily Mail er måske Storbritanniens bedste avis når det drejer sig om åbenhed i forhold til multikulturens problemer, men når EDL eller andre går på gaden, går man desværre i panik og falder tilbage på journalistisk medløbervinkling. Islam er således beskyttet som en ‘race’, og nu er der tale om “fascists” kontra “anti-fascists”, og anførselstegnene, ja, dem må man selv indføje (LFPC).

Children were thrust into racial hostilities today as the English Defence League clashed with police and anti-fascist groups in Newcastle. Shops and pubs in the city closed as up to 3,000 EDL and Unite Against Fascism members took to the streets, chanting and waving banners.

The two camps came face-to-face near the city train station before their planned marches, with UAF protesters chanting ‘Off our streets, Nazi scum’ in response to the EDL’s chorus of ‘You’re not English anymore’. They were kept apart by hundreds of officers from five forces. […] Children draped in English flags take part in fascist protest march through Newcastle Se i øvrigt kontrasten her: En anti-EDL demonstration i Storbritannien hvor der viftes med det ‘palæstinensiske’ flag og (heilende) Hizbollahs fane afføder ikke påstand om “fascisme”. Kun det nationale engelske flag kan få dette prædikat hæftet på sig i the Daily Mail.

Den @#$% islam

Take any story at Yahoo! news, dear reader, say this one. Try to comment, using the word “Islam”. Your comment will immediately appear with ‘@#$%’ replacing the word ‘Islam’. The name of any other religion will appear as normal: Christianity, Judaism, Hinduism, Jainism, Bahai’ism, Buddhism, and Hare Krishna all are displayed as typed. Only one religion in the world cannot be mentioned by name.

Then watch and be amazed, within an hour or two, as your entire comment with the offensive ‘@#$%’ word is completely deleted.[…] That which must not be spoken

Etniske hensyn er ikke lig med racisme

Af Kai Sørlander, filosof og forfatter

Når folk foretrækker at leve i samfund, hvor de fleste ligner dem selv, betyder det ikke, at de er racister. Det er ikke det samme som at mene, at folk, der ligner én selv, er mere værd end andre. Ny viden viser, at større etnisk forskellighed skaber lavere livskvalitet og større social usikkerhed – og det kan true demokratiet, hvis der ikke tages etniske hensyn. Racisme er et politisk skældsord. Kan man klassificere sin politiske modstander som racist, har man sat ham uden for det gode selskab. Men hvad er egentlig kriteriet for racisme? Og hvad er egentlig det etisk-politiske grundlag for at fordømme racisme? Følger det af selve demokratiets principper, at racismen bør fordømmes? [..]

Den diskussion har vi imidlertid aldrig rigtigt fået, fordi den fra begyndelsen er blevet kørt af sporet. Det skyldes, at det meste af vort establishment – politisk, juridisk og akademisk – har svigtet. Man har ikke evnet at skelne mellem en politik, der føres ud fra en forestilling om, at der er en bestemt race, som står højere end andre, og en politik, der føres ud fra en forestilling om, at alle mennesker – og alle racer – i grunden bør betragtes som ligeværdige, men at selve denne ligeværdighed begrunder, at man bør begrænse indvandringen for at imødegå en etnisk forskellighed, som sænker livskvaliteten og øger usikkerheden, og som derfor også truer demokratiet. Der er nu engang dyb forskel mellem de to begrundelser. Mens det er helt klart, at den ene begrundelse er moralsk forkert, så gælder det ikke den anden begrundelse. Tværtimod er det moralsk forkert ikke at se den politiske alvor i den anden begrundelse.De europæiske lande lider under, at magthaverne ikke har kunnet forstå disse forskelle. Berlingske Tidende, kronik. (Se evt. video: Kai Sørlander »Et forsvar for rationaliteten.«)

Være-digtet

O at være en tøjhund, kysse en blankøjet dreng, bo i hans kærlige arme, sove sig mæt i hans seng. (Jæger/Vejslev)

Johnny Cash & The Carter Family – Were You There

Jeg har tidligere her nævnt den overvældende oplevelse det har været at ‘opdage’ den guldgrube af indspilninger som The Carter Family har skænket os. Når man taler om dette navn er det først og fremmest den oprindelige trioversion bestående af A. P. Carter, Sara Carter og ‘Mother’ Maybelle Carter der indspillede en lang række lakplader i årene 1927-41. Efter en afstikker med sine døtre i The Carter Sisters fortsatte Maybelle, nu svigermor til Johnny Cash, grupperingen som backing ved dennes koncerter, og her faldt der også adskillige guldkorn af, som i denne gospelindspilning fra 1960 (LFPC).

Dennis Hopper: the hippest American bikes off

And he stayed hip — right up to his, these days, premature death at age 74 of prostate cancer. By staying hip, I mean he moved with the times, because some years ago Dennis Hopper came out as a Republican. Say what, you might ask? Yes, you read me correctly. Unlike other Hollywood hot shots like Sean Penn, Oliver Stone, etc, who never once changed a single thought they ever had, whether on LSD or a glass of milk, Dennis Hopper was able to see that the very thing that allowed him to live the wild and crazy life he did was deeply obvious. Forget all the self-serving narcissistic left-wing baloney. It was good old fashioned American Freedom! Nowhere else could Dennis have been Dennis — and he knew it. He wanted that for everybody. Pajamas Media.

Hadet mod europæerne
Fortsæt med at læse “Være-digtet”

England, en tidsindstillet bombe

Lige inden valget sagde Ukip kandidaten, forfatteren Paul Weston i et interview:

I am actually predicting a war in the UK in the next twenty years. In my views white working class kids will go fight against immigrants. You don’t understand this. You are a woman. Women don’t understand war. High-testosterone men always find the reason for the war.”

Det forhindrer ikke den lokale tosseudgave af Politiken, The Guardian, i at kalde unge, arbejdsløse englændere, der protesterer og engangerer sig i foreninger som English Defence League, for “extremists plotting summer of unrest and targeting Muslim communities, rightwingers on the the streets in an increasingly violent form.” Hvis England får den borgerkrig, Weston nærer en kvalificeret frygt for, så befinder de egentlig skyldige i den forbrydelse sig et helt andet sted, end i den stadig mere desperate, arbejdsløse og voldsplagede engelske underklasse. Det er ikke en vinkel danske medier dyrker. Den dukker op ved “festlige lejligheder” som de næste “Bradford-optøjer”, som om det hele kom lige ud af den blå luft. (Livefeed fra dagens EDL demo i Newcastle.)

A record 417,000 immigrants were given the right to live in Britain permanently last year, figures showed yesterday.Of those, 203,000 were handed a British passport and full citizenship in 2009 – around one person every three minutes. The number rocketed from 129,375 – a 58 per cent rise – in just a year. Another 214,000 were given the right to settle in the UK – the first step to full citizenship.This figure soared by 40 per cent over the 12 months. – The Home Office figures showed 29 per cent of those given a passport last year were from India, Pakistan or Bangladesh. Another 27 per cent came from Africa and 17 per cent from Asia, including China and the Philippines.Gordon Brown´s timebomb. Migrants to swell Southern towns by 20% in 8 years as a UK passport is handed out every three minutes.

Sverige skriver multikulturen ind i grundloven

Förändringarna i regeringsformen innebär bland annat att ”ensamkommande flyktingbarn” till viss del nu får fler grundlagsskydd än tidigare. På samma gång omöjliggörs en politik som kräver assimilering av invandrare då dessa får grundlagsskyddade rättigheter att slippa försvenskas och lära sig det svenska språket. Ett helt nytt tillägg till regeringsformen lyder:

”Etniska, språkliga och religiösa minoriteters möjligheter att behålla och utveckla ett eget kultur och samfundsliv ska främjas.”En liknande reglering infördes 2002, men då gällde att det etniska samfundslivet ”bör” främjas. Nu är paragrafen istället tvingande.

Svenskar får samma rättigheter som illegala invandrare: Regeringsformen ändras också så att den i flera fall inte längre endast omfattar svenska medborgare. Konsekvent byts ordet ”varje medborgare” ut mot ”var och en” i den svenska författningen. På så vis omfattas invandrade utlänningar, legala såväl som illegala. Sverige skriver flerkulturens beskyttelse inn i grunnloven. Proposition 2009/10:80 En reformerad grundlag.

Ship of fools

Ombord på armadaen Ship to Gaza, et svensk venstrefløjsforetagende,  finder SVT bla. luksussocialisten Henning Mankell og riksdagesmedlem for Miljøpartiet m.m. Mehmet Kaplan, der vil bringe nødhjælp ind til et af Mellemøstens mest velstillede folk. Et faktum der aldrig rigtig er formidlet af den europæiske venstrefløj og dens journalister, da det ville rasere deres verdensbillede. Derfor tror vi alle at Gazaboerne lever i den dybeste nød, samtidigt med at vi financierer dem med milliarder af euros, hvordan det så går op.  Men sultne og fattige mennesker fører ikke krig med Gazaboernes hyppighed, de tænker på mad og penge. Israels havpatruljering handler naturligvis om våben. Det er kun 6 måneder siden en stor iransk våbenforsendelse blev opbragt ved Cypern, så Henning Mankell kommer til at vende hjem til sine svenske besiddelser uden at have følt sig helt vellykket god. Melanie Phillips skriver med nogen giftighed om “nødhjælpen”:

The world’s first gourmet starvation experience

As the latest absurd flotilla of fools – eight boats carrying no fewer than 700-800 activists — stages another confrontation with Israel to draw the world’s attention to the ‘humanitarian crisis’ in Gaza, Tom Gross writes a timely piece pointing out that Gaza’s shops and markets are full. In a piece of particularly happy serendipity, Gaza’s first Olympic standard swimming pool was inaugurated yesterday. But as Gross writes, the western media dutifully pump out the party line that Gaza is starving:

Fortsæt med at læse “England, en tidsindstillet bombe”

Krænkethedskonkurrencen

Socialdemokraternas ungdomsförbund framställer påven som pedofil.Teckningen som publiceras i det senaste numret av SSU-tidningen Tvärdrag är anmäld till JK.”Det är osmakligt, säger Maria Hasselgren”, pressansvarig för Katolska kyrkan i Sverige.Johan Ingerö, redaktör på det liberala samhällsmagasinet Neo, har anmält publiceringen till JK. Här hånar SSU påven

Den liberale  redaktør er med sin anmeldelse årsag til, at krænkethedsspiralen snurrer videre, selvom han med dette kan have en pointe, at han altså ikke vil torpedere SSU men en uholdbar lovgivning, så systemet bryder sammen under mængden af krænkelser: “Om JK inte åtalar honom får vi svart på vitt att lagen tillämpas selektivt i de fall det är politiskt korrekt att göra det, vilket också visar hur absurd hetslagen är.” Sveriges lokale Frank Aaen tror – eller lader som om han tror – at Vilks er et spørgsmål om politik og “islamofobi”, når det nu har været evident siden 1989, at det handler om konforme kunstneres grænser og i et videre perspektiv, hvilke begrænsninger frie demokratier vil tolerere. Vilks er kunstteoretisk, ikke kunstpolitisk. Men han kan helt ufrivlligt blive en politisk faktor, nu hvor den kristelige partileder “Vil gøre Vilks til et valgtema.” Det er en idé med mange uberegnelige faktorer, og næppe helt gennemtænkt. At Alliancen skulle være klædt på til en åben debat om islam og indvandring, er der intet der tyder på ? En slem rekyl den naive Hägglund har fundet på der.

Busliv og kaospiloter

Voldsom chikane af en buschauffør i Kolding førte fredag aften til et færdselsulykke.Beskyldninger om homoseksualitet og pædofili fik fredag aften en buschauffør i Kolding til at blive så befippet, at han ved et uheld kørte ind i en personbil i et højresving. Hverken buschaufføren eller vidner til episoden, der var passagerer i bussen, tør stå frem af frygt for repressalier.Bussen skulle samle en flok unge drenge af anden etnisk herkomst end dansk op ved et stoppested nær Kolding Storcenter, da de 8-10 drenge nægtede at fremvise deres buskort. Chikane mod chauffør

For en uge siden blev denne video så populær, at TV – Avisen viste den. Ren idyl filmet af fire kaospiloter og deres Nørrebro-bureau lige ved kontoret i den fhv. sorte frikant. Man ville da ønske den tegnede virkeligheden, men ifølge TV 2 er nedenstående mere almindeligt. Ude i virkeligheden er der mere kaos og færre piloter.

En skør, skør verden: ‘Kristne bag endnu flere terrorhandlinger end muslimer’

Man forstår på Mr. Smiley, at angivelig ækvivalens mellem handlinger begået i islams navn og handlinger begået af kristne på en eller anden måde neutraliserer effekten af førstnævnte. Kognitiv dissonans kan give sig mange forskellige udslag: Nogle bevarer en illusion om sammenhæng i verdensbilledet ved voldelige angreb på dem der udfordrer det; andre gør det samme med hetz eller rødgardistisk nidkærhed i debatterne. Andre, som fætteren her, taber bare al værdighed og lader dumme og uigennemtænkte analogier passere over læberne. Det måtte han sådan set selv ligge og rode med, hvis det ikke lige var fordi han var ansat af en offentlig amerikansk tv-kanal, og det ikke lige var selveste Ayaan Hirsi Ali der måtte belemres med hans uforgribelige analyse (LFPC).

[…] “Oh, Christians, every day, people walk into post offices, they walk into schools, that’s what Columbine is – I could do this all day long. There are so many more examples of Christians – and I happen to be a Christian. That’s back to this notion of your idealizing Christianity in my mind, to my read. There are so many more examples, Ayaan, of Christians who do that than you could ever give me examples of Muslims who have done that inside this country, where you live and work.” […] Kathy Shaidle: Tavis Smiley is a moron

Hirsi Ali: »That earthly love is my faith«

We witness a wrenching deathbed reunion with her once proud Somali warlord father, in exile and on welfare in the largely Muslim ghetto of East London. They had not spoken in years since, as Hirsi Ali puts it, “Living as a Western woman meant I had shed my honor.” Yet, even as he beseeched Allah with his last breaths to return his wayward daughter to the fold of family and faith, his lingering anger and deep disappointment yielded to love. “He ultimately allowed his feelings of fatherly love to transcend his adherence to the demands of an unforgiving God,” she writes.

“Two shop fronts further down was a huge mosque, the biggest mosque in London my escorts told me. A small crowd of men stood outside, all wearing loose clothing, long beards and white skull caps. All these people had left their countries of origin only to band together here…….
“It was just a glimpse, and yet I felt an instant sense of panic and suffocation. I was right back in the heart of it all: inside the world of veils and blinkers, the world where women must hide their hair and their bodies, must cower to eat in public, and must follow a few steps behind their men on the street. A web of values – of honor and shame and religion –still entangled me together with all these women at the bus stop and almost every other woman along Whitechapel Road that morning. We were all very far from where we had been born, but only I had left behind that culture. They had brought their web of values with them, halfway across the world.” [..]  (klik. f. helstr.)

At the end of the book, we read Hirsi Ali’s letter to her “unborn daughter,” a moving prayer for a future bond of love to replace the broken tether to her past that is at the same time a profoundly humanist manifesto. Remembering her father as she imagines her child, Hirsi Ali writes “I could never re-adopt his belief in Allah, in prophets, in holy books, angels and the hereafter. But our unconditional love for one another, the love between a parent and a child, was so much more powerful than that belief. And the proof was the way we clutched each other’s hands at the end. That earthly love is my faith. It is the love I shall always give you.”

Through these insights into the formative crucible of family, clan, and faith – and their relentless drilling down on duty, honor, and shame – we learn more about why young men, especially those living or raised in the West, become susceptible to the jihadist siren than from all the weighty tomes of intelligence analysis. “With a collective feeling of being persecuted, many Muslim families living in the West insulate themselves into ghettos of their own making, “ she writes. “Unhappy, disoriented youths in dysfunctional immigrant families make perfect recruits to [the jihadist] cause.”

The answer for Hirsi Ali is precisely not the well-meaning “multiculturalism” that leaves each to their own, as has been the case in Holland where she was a member of parliament and defender of immigrant women’s rights. The answer is the opposite: integration of Muslim immigrants as individual citizens into Western society. Frustrating that process, Hirsi Ali warns, will lead to peril for the West given the scale of Muslim immigration and the high birth rate of Muslims in the WestWant to understand what makes a jihadist tick? Read Ayaan Hirsi Ali’s “Nomad.” Through the “Infidel” author’s insights, we learn more about why young men become susceptible to the jihadist siren than from all the weighty tomes of intelligence analysis.

Norges tilvandrende forbrydere

I Norge og Sverige hærger voldsmænd og røvere som en epedemi nogenlunde efter behag. I Danmark har domstolene  netop skiftet gear ved at smide en 18 årig irakisk røver og voldsmand ud af landet efter ét røveri og én voldssag. Han kan ikke  have været statsborger, men fortsætter de nuværende tendenser, kommer turen også til statsborgere en dag, det er der næppe tvivl om. Det er endnu på debatplanet kan man se af de konservatives retsordfører i Berlingske i dag: “Vi vil have det ordentlige menneske igen! Det menneske, der ikke kaster sten efter brandmænd. Det er en langsom baglæns spadseretur, men bevægelsen er der. Vi vil vælge en regering, der gør det muligt,  en lov gælder til der kommer en ny. Norge og Sverige kommer til at følge samme vej, hvis de vil forhindre deres befolkninger i at begå selvtægt.

I Sverige har drabsmanden fra Landskrona netop fået 22 måneders fængsel, men “stemningen er spændt i Landskrona.” Den vil ikke blive bedre af at den dømte, der har løjet sig gennem hele retssagen, nu vil anke dommenDagens juridik gør rede for dommens præmisser, andre steder er der bekymring: En dom som ingen är nöjd med.Dette er ikke langtidsholdbart. En stat skal ikke kun beskytte sine borgere, i sidste ende skal den beskytte sig selv. Det en delikat balance, når man har påført sig selv “udfordringer”,  men på begge sider af den ligger en afgrund.

Vi kan ikke la et lite mindretall definere hvor det skal være trygt å gå i byen, sier stasjonssjef på Grønland politistasjon, Kåre Stølen.Det typiske ransofferet er en ung etniske norsk mann mellom 20 og 35 år. Den typiske raneren er en unge norsk mann med flerkulturell bakgrunn mellom 18 og 30 år. Ranene blir hovedsakelig begått mellom klokka 23.00 og 07.00 – og spesielt natt til lørdag og søndag – opplyser politiet. Ranerne deler seg i tre hovedgrupper — unge personer fra romfolket, unge somaliere og en mer mikset gruppe fra blant annet Nord-Afrika.

En meningsmåling Synovate har utført for Dagbladet viser at 77 prosent av innbyggerne i Oslo og Akershus unngår å ferdes i byområder etter mørkets frambrudd. Kvinnene er mest redde, og hele 86 prosent unngår områder i hovedstaden når det blir mørkt. 68 prosent av mennene unngår det samme. Det er de yngste som er reddest — 83 prosent mellom 18 — 24 år skyr deler av byen. Det er Grønland som skremmer mest. På spørsmål om hvilke områder de opplever som mest utrygge, svarer flest «Grønland».  – NB! Kommentarfeltet i denne saken er stengt, på grunn av mange upassende kommentarerNorges ranssentral. (se også Invandrare “krigar” mot svenskar med rån og Ungdomar som rånar ungdomar i Malmö och Stockholm.)

‘Diskussion…starter ofte med ordene “sig ikke noget om profeten Muhammed”‘

I USA, landet vi kunne lære meget af, fordi deres muslimer er håndplukkede fra cremen af indvandreremner, og som føler sig velkomne fordi deres religion respekteres. Dearborn, Michigan, er byen med den største koncentration af muslimer i USA. Via Jihad Watch (LFPC).

[…] But a public educator in Dearborn, speaking on the condition of anonymity owing to fear of retribution, said there is a climate of fear in the Detroit area’s Muslim community.

“The fear is palpable. I know there are things I am ‘not allowed’ to say. A discussion of religion with a Muslim person is often prefaced by the statement, ‘Dont say anything about the Prophet [Muhammad].’ In free society, open and honest conversation is not usually begun by a prohibition. Threats and intimidation are just part of life here.” […] Detroit transit sued for nixing ‘Leaving Islam?’ ad

Veloplagt Kurt Westergaard på ZDF

Westergaards engelske er overdubbed af en tysk stemme, men vi skifter videoes ud, når der kommer en version med engelske undertekster. Der er selvfølgelig meget kendt stof, men det er godt at gense en Westergaard, der næsten virker yngre og mere veloplagt end da jeg filmede dette for nøjagtig to år siden. I tilgift ser man Gitte Hænning i slutningen af video II.  Kurt Westergaard på tysk tv: Jeg har et godt liv.

Fortsæt med at læse “Hirsi Ali: »That earthly love is my faith«”

»Freedom go to Hell«

London: “We will never give up … until you are subdued to the law of Sharia”. Sharia4Belgium/Muslim Rise were not allowed to protest in Brussels as planned, but their friends in the UK and Ireland showed us what we missed by protesting in front of the Belgian embassies in those countries. London: “We will never give up … until you are subdued to the law of Sharia” inkl video II.

I Holland ville De Telegraaf ikke lade Wilders anvende en tegning af Gregorius Neckshot. I Sydafrika undskylder bladet Mail and Guardian at have bragt en karikatur af tegneren Zapiro. Ordvalget lader til at være blevet en standarformular. Og genlæs evt. : Why the Peaceful Majority is Irrelevant. – I Tyskland er ZDF kommet på andre tanker og sender et interview med Kurt Westergaard i aften på Markus Lanz Show kl 23.15. Kurt Westergaard gæster ZDF.

Man ved at multikulturen er i vanskeligheder, når ….

… vi endnu en gang fra politisk hold ‘indtrængende’ bedes om at få øjnene op for islams vidunderlige verden. Denne gang fra ingen mindre end ‘den tyske Margaret Thatcher’. “Urged” er et usvigeligt stikord der afslører desperation. Og hvad er det så vi skal ‘lære’ om iflg. Frau Merkel? Undertvingelsen af kristne lande i de første århundreder? Omars Pagt om regler for dhimmier? Devshirme (dhimmi-)-systemet i østeuropæiske områder? Arabisk slavehandel med afrikanere? Millioner af dræbte hinduer? De fire store sunni-retsskolers fastholden af verdensherredømmet som mål? At den meget opblæste islamiske guldalder byggede på tyveri af opfindelser fra erobrede folk? At kristne og jøder levede som dhimmier i Cordoba?

Memo til Frau Merkel: Nogle af os bruger faktisk tid hver eneste dag på at lære om islam – og vi ved særdeles godt at det ikke er denne viden der tales om her. Det vi lærer på egen hånd er uønsket og tabubelagt viden. Det handler derimod om et ynkeligt, rådvildt fruentimmers fortvivlede appel om at rette ind af egen vilje, når nu alskens folkeopdragelse har vist sig at være spild af ufattelige ressourcer.

German Chancellor Angela Merkel urged Europeans Thursday to discover Islamic civilization as she gave a major speech on her view of the troubled ties between Islam and Christendom. She said Europeans had to get it into their heads that European intellectual leadership was not something set in stone.

‘We in Europe sometimes forget the fact that over many centuries, the Arab world was far ahead of us in science and the arts,’ she told told an audience in the Museum of Islamic Art in the Qatar capital, Doha, where many treasures of Islamic art are on display.

Europeans were generally not well informed about Islamic art and civilization, she added. […]

Når sølle 5% giver anledning til forkrampede forsøg på at få den tyske befolkning til at rette ind, hvad siger det så om en fremtid hvor procenten er højere?

Merkel heads a party, the Christian Democratic Union (CDU), which has been moving cautiously to engage with Islam and has been conducting government talks with the 5 per cent of German residents who are Muslim. […]

Memo II til Frau Merkel: Løgn og ønsketænkning skaber ikke den ønskede fremtid (LFPC).

Merkel said religious tolerance and freedom of opinion were important on both sides. […] Merkel urges Europeans to discover Islamic civilization

Berlin: Muslimske skoleelever må ikke bede offentligt i frikvartererne

Den højeste forvaltningsdomstol for Berlin-Brandenburg har forbudt en 16-årig muslimsk studerende at bede offentligt i frikvartererne.

Berlinerskoler kan nu forbyde en muslimske studerende at bede i skolen uden for religionsundervisningen. Dette blev besluttet af overforvaltningsdomstolen for Berlin-Brandenburg torsdag, der tilsidesatte dermed en lavere retsinstans´ kendelse. Til støtte for kendelsen gav man, at en begrænsning af religionsfriheden var begrundet i hensynet til beskyttelsen af andre forfatningsmæssige rettigheder. Disse kan dreje sig om andre elevers religionsfrihed i andre elever, forældres rettigheder og statens pædagogiske krav til skolen. En appel til Forbundsdomstolen er mulig.

Den konkrete sag drejer sig om en 16-årig muslim, som af en lokaldomstol havde fået lov til at bede en gang om dagen på Diesterweg-Gymnasiets grund. Denne beslutning ophævede dommerne af særligt hensyn til faren for “skolefreden.””Konflikten vil blive forværret hvis den muslimske bøn ikke er tilladt,” sagde Fitzner-Hildegard Steinmann, med henvisning til de mange religioner, der er repræsenteret på skolen.””Dette er en god dag for Berlins skoler ” sagde gymnasiets rektor skolelederen Brigitte Burchardt sagde om dommen. Muslimischer Schüler darf in der Pause nicht öffentlich beten. (Snaphanens oversættelse.)

Om enhjørninge og ulve i fåreklæder

Her er en helt konkret samfundsmæssig problemstilling som mange finder relevant: Vi har et politisk/religiøst trossystem, islam, hvis dogmatik kan fastslås er i erklæret modsætning til os og vores samfundsform. Dets udøvere er i større eller mindre grad i overensstemmelse med denne dogmatik. Da trossystemet tillader løgn og manipulation, taqiyya og kitman, i dets tjeneste, kan vi ikke umiddelbart sige at erklæringer om loyalitet over for demokratiet kan tages for gode varer. Og af dem der er oprigtige, kan vi ikke vide hvilken loyalitet de vil have i fremtiden eller under pres. Og de helt passive medlemmer vil glide i ét med de fjendtligtsindede, og derved komplicere problemet for os gennem enabling.

De troende er vitterligt en sammensat gruppe, men som antydet her er det ikke noget der i sig selv hjælper os en disse. Når det er en stående punchline i den akademiske verden at fastslå den endeløse mangfoldighed blandt muslimer som en pointe, har man altså ikke så meget som forholdt sig til det der er væsentligt for os. Se således det seneste beskæmmende eksempel på ph. d-candy floss jeg citerer fra i posten herunder. Dét der skulle forskes i skulle have truslen mod os som udgangspunkt. Reelt glider man imidlertid af og pludrer om mangfoldigheden. Spørgsmålet er kun om dette er bevidst, eller skyldes berøringsangst og kognitiv dissonans.

Som positivt modeksempel anbefales symposiet på Frontpage Magazine om jagten på enhjørningen ‘moderat islam’. Navnene til trods er Timothy Furnish, Tawfik Hamid, M. Zuhdi Jasser, M.D. og Robert Spencer ikke synderligt uenige. Det er svært at citere fra denne længere debat, her blot et perspektiv der går lidt i rette med Spencers fokus på retsskolernes dogmatik:

[…] To pigeon-hole many Muslims into one theological construct is misleading given the lack of any Islamic mandate for a “Church” which communicates or excommunicates Sunni members. Many of the sects Tim describes have this type of regimented circumscribed Islam with fealty to their leaders that gives the sect’s thought leaders better control on the central message. However, most Sunnis I know (non-Islamists) do not have such a fealty to any specific imam or school and are profoundly decentralized.

Now certainly the Wahhabis and Salafists of the world practice takfir (defining who is and who is not Muslim) in an effort to control “membership” and ideology in the faith community. However, we, as anti-Islamists reject takfir and will not give up the domain of Islam to Islamists. […] Symposium: The World’s Most Wanted: A “Moderate Islam”

Jeg anbefaler at man læser debatten med disse spørgsmål i baghovedet: Er dette nogen hjælp i kampen for vores frihed? Hvordan skelner man de moderate individer fra de rettroende? Ligegyldigt hvordan man vender og drejer dette, vil situationen nogensinde kunne siges at være fuldt så god som dengang islam ingen rolle spillede? (LFPC)

Times Square-bombemanden i telefonisk kontakt med jihadi-officer

Og næppe for at få gode råd om den tvangsauktion som gode mennesker håbede kunne forklare udåden. Der vil ikke tegne sig en learning curve for det utal af lignende sager der vil komme. Dynamikken vil ikke hedde forsøg på at forstå handlingerne med henblik på egen og samfundets sikkerhed, men derimod kreative forsøg på at udskyde ubehagelig erkendelse (LFPC).

Pakistani and US sources say there is evidence that mobile phone calls were exchanged between Major Adnan Ejaz and the suspected would-be bomber, Faisal Shahzad, who was arrested on May 3 as he attempted to fly out of New York.

A Pakistani law enforcement sources said that the major had mobile phone contact with Shahzad on the day of the attempted bombing, including one conversation at the same time the bomber was allegedly parking his car loaded with propane tanks and explosives. […] Times Square bomb plot: Pakistani Army major arrested

5. 937 anmeldte voldtægter – 617 ord i Riksdagens spørgetid

Det er ni en halv voldtægt  pr. ord, og hvilke ord fra næringsminister Maud Olofsson. Spørgeren er fra Ørebro, hvor der har været et dusin upklarede voldtægter og forsøg de seneste måneder:

Anf. 73 EVA-LENA JANSSON (s):

Fru talman! Jag vill ställa en fråga till regeringens företrädare, som i det här fallet är Maud Olofsson.
Förra året anmäldes 6 000 våldtäkter i Sverige, 250 ledde till åtal. Detta är naturligtvis ganska bekymmersamt. Vi talar här i riksdagen ganska mycket om den personliga integriteten. Men den kroppsliga integriteten för många kvinnor och flickor kränks varje år utan att det leder till någon som helst rättslig åtgärd.
Min fråga till regeringen är: Vad tänker regeringen göra åt detta? Hade 6 000 personer utsatts för någonting annat, till exempel en trafikolycka, hade vi haft en haverikommission.

Anf. 74 Näringsminister MAUD OLOFSSON (c):

Fortsæt med at læse “»Freedom go to Hell«”

Hver fjerde nyfødt i Frankrig afrikansk-asiatisk?

Dette synes at være konklusionen der kan drages af en sprække der utilsigtet har vist sig i det officielle Frankrigs facade: Der er forbud mod statistik over etnicitet i forbindelse med demografien, men hosstående grafik der viser risikogrupperne for seglcelleanæmi (der kun rammer afrikanere, mellemøstlige og visse sydasiater) med grønne procenttal kunne være en rygende pistol (LFPC).

[…] The figures in red are, instead, the total births for a given period (it isn’t clear to me what the period is), and the percentages must refer to black babies since they are at risk. So, if, in Alsace, there were 30 births, then 26.74% of them must be black, since they are the only ones at risk. Likewise, out of 1491 births in Ile-de-France, more than HALF are black.

In other words, the scientific journal, unwittingly, revealed how many black births occurred in France in a given period. The journal also indicates, in the text accompanying the map, that in all of metropolitan France 25.6% of babies are at risk.  Not surprisingly, the readers at François Desouche had a lot to say. Here is a small sample:

– “I was in Paris this weekend and I thought I was in Bamako… unreal. I have never seen fear on so many European faces as I did in the metro. The people have lost their pride; democracy and “divertissage” have killed the joie de vivre of thousands of people and the worst thing is that they are the cause of their own fear, of their ruin, for having voted for stateless politicians. Do not think that only Paris is in this situation. Marseilles, Toulouse, etc… are under occupation. The situation is quite troubling.” –   Note: There is a new French word – “divertissage” – a combination of “diversité” and “métissage”, diversity and miscegenation. A forced marriage between two opposing concepts. French readers may be interested in this article by Pierre-André Taguieff. […] Ethnic Births Exposed. –   Udbredelsen af seglcelleanæmi:

Intet nyt fra ph. d-fronten

Alle ph. d’ere er sjove. Ingen grund til at citere sammenhængende passager her, det er udhængningen af floskeluniverset der giver deres eksistens en knivspids mening:

… udtryk for, at jihadismen konstant udvikler sig. De anholdtes baggrunde og bevæggrunde er så mangeartede og uforudselige, at det ikke længere giver mening at forstå Jihadismen som ét fænomen …

Jihadismen er også blevet en kultur, et oprør, og meget mere. Disse aspekter tiltrækker forskellige personer, som bruger jihadismen til forskellige ting – nogle af dem er voldelige, men andre er ikke. I dag er jihadismen også en modkultur … Jihadismen er også blevet cool opposition, hvor Tshirts med Osamah Bin Ladin, musikvideoer og tatoveringer spiller en ikke uvæsentlig rolle. Og jihadismen er blevet en ramme, som kan løfte individuelle ambitioner om spænding eller berømmelse til et højere niveau. […] Ann-Sophie Hemmingsen Ph. d.-stipendiat ved DIIS: Jihadisme – meget mere end terrorisme [Dagbladet Information 27.5.2010, ikke online]

Den dag en ph. d’er får øje på et fænomen der er 1) entydigt og 2) ondt, står verden ikke længere (LFPC).

Rumænsk politi jager landsmænd – i Oslo
Nu be’r jeg dem, fr Zenia Stampe!

Villainnbruddene halvert i Oslo.De er ikke i tvil om at norsk politi må benytte utradisjonelle metoder for å få bukt med internasjonale bander.”Dette bryter med de vanlige byråkratiske spillereglene og bidrar til å gi begge parter nyttig informasjon. Rumensk politi får innsikt i hvordan deres landsmenn opererer i Norge, mens vi får kunnskaper om hvordan de tenker og handler,” sier Storberget.De rumenske politifolkene var med på spaning og politirazziaer, men har ikke vært direkte involvert i avhørene. De personlige samtalene trekkes frem som kanskje det aller nyttigste med besøket. Rumensk politi på norsk tyvjakt.

Alle præster er sjove

Det er aldrig rart at blive holdt udenfor. Man husker følelsen, når de andre i skolen grinede af noget, man ikke var en del af, og voksne gør det også. For eksempel må landets muslimer efter -hånden føler sig temmelig meget holdt udenfor, fordi deres religion så sjældent inddrages, når danskerne morer sig. I denne sommer vil folk strømme ud på Bakken for at opleve Cirkusrevyen og Ulf Pilgaard i rollen som hyklerisk katolsk præst, hvilket bliver et hit. Men hvor -for optræder han aldrig som en hyklerisk imam, der forbander alt vestligt, mens han boltrer sig i materiel velstand? Hvorfor skal muslimerne holdes udenfor, når folkehumoren udfolder sig mellem de rødternede duge? Et godt gæt er, at Ulf Pilgaard og de andre revykræfter ikke tør.

For enhver pris vil de undgå dødstrusler, skrum -pende besøgstal og generel dårlig stemning i sommernatten. Kristendommen kan man altid med sindsro latterliggøre, og det påskønner vi.Men Muhammedkrisen har lært os ikke at udsæt -te islam for åbenlys satire, og dette er en dybt sørgelig national tilstand. Alle slags præster rum -mer komisk potentiale, men nogen holdes udenfor, når danskerne har det sjovt. En hel samfunds gruppe negligeres, fordi vi ikke tør inddrage den. – Af Sørine Gotfredsen Sognepræst ved Jesuskirken ( Lokalavisen Vanløse Posten | 27.05.2010-ikke online)

Iran: Atomer, homos, olie og terror

satire via Times Online

Alliancens tomme kalorier uden smag

Rapport om migrationspolitiken.pdf (351 kB) er et dokument, der skal signalere handlekraft fra den svenske regerings side, og antagelig et forsøg på at være nødtørftigt klædt på, hvis emnet asyl uheldigvis skulle dukke op i valgkampen. Men hvad er det nærmere ? Et fælles EU asylsystem er ikke nærmere end det har været i mange år. En hjemsending af afviste ser pænt ud på pairet, men i praksis lidet effektiv. “Forsørgelseskravet ved familiesammenføring” er den største luftfrikadelle, der er set endnu. Lutter undtagelser der gør det vanskeligt at se, hvem der overhovedet er omfattet af det. Sverige har hovedsagligt brug for to ting: en regel om “umiddlbart grundløse asylsøgere”, det ville med det samme nedbringe de 35.000 der nu er indskrevne i asylsystemet til en brøkdel, da de fleste i forvejen ingen asylgrund har. Men først og fremmest er der brug for at begrænse kædekoloniseringen, også kaldet familiesammenføringerne fra de nuværende 34.082 om året til et makimum på nogle få tusinde. På 23 år er antallet næsten firedoblet. Før det er på lystavlen, vinder Alliancen ikke noget valg på dette emne. Så er det sikrere at holde mund som hidtil.

Festina lente

Tidligere ville jeg lidt flot have sagt, at en intellektuel er en der siger “kontekst” i stedet for “sammenhæng,” for det var min hidtidige erfaring med universitetshumanister. Nu er jeg blevet klogere. En intellektuel er også én der ikke handler overilet. Lars Vilks blev overfaldet den 11 maj. Den 18 maj reagerede ledende politikere med nogle få og velovervejede ord. Derefter og således med grønt lys fra højeste sted, skriver skriver DN endelig et forsvar for Lars Vilks samme dag, og igår den 25 maj resolverer Uppsala Universitet, at de hellere må indbyde ham til at gøre sit foredrag færdigt. Skynd dig langsomt, det er åndselitens motto og den formentlige grund til, at de har mere ret end menigmand, der tror han ved hvad der er op og ned samme dag, det sølle pjok. Og så har vi herhjemme en helt særlig slags, den meget forhenværende for meget Ellemann og for lidt Jensen, der er tolv dage om at mene, at Vilks bare kunne  holde sin kæft, hvis han ikke vil myrdes. Hvad vi dog ikke er sluppet for. End råder der en Gud foroven: Et svineheld at Uffe Ellemann ikke blev statsminister i 1998.

“Väldigt olustigt”

se kommentar nedenfor

En man och kvinna har beskjutits i Malmö. De har blivit träffade i varsitt ben i samband med skottlossning på Eriksfältsgatan, uppger polisen.Den skjutne mannen skulle vittna mot en man som tillhör det kriminella gänget Black Cobra. Rättegången fick ställas in….”Det förekommer mer och mer att människor uttrycker en allmän olust inför att vittna. Det som nu hänt känns väldigt olustigt även för mig,” säger Albrektsson. Rättegångsvittne skjutet i Malmö. Den 33-årige mannen misshandlades med knogjärn – sköts på vägen till rättegång. (Shootout at the Malmö Corral.)

Viljesløse vilde

Muslimers udbredte status som en særligt beskyttet gruppe uden personligt ansvar og fri vilje, er et resultat af en højst uheldig dynamik mellem deres eget selvbillede og apologeters tilbøjelighed til ikke bare at æde gruppens retorik råt, men hænger også sammen med ansvarsfritagelsens fine samklang med apologeternes verdensbillede: Skyld over virkelige og indbildte overgreb begået af ‘os’, og deraf følgende kulturelt selvhad. ‘Ædle vilde’ er måske en skamreden floskel, men den dækker fint modsætningen som den åbenbart opleves – den syndige vestlige kultur der har spist af æblet fra kundskabens træ, og så den ufordærvede autencitet i form af en gruppe der ingen vanskeligheder har med at påkalde sig offerstatus.

[…] Bliver du jagtet af ekstremister, der ønsker at dræbe dig, fordi du har ytret dig kritisk, så er det din egen skyld. Uffe kunne ikke drømme om at holde gerningsmændene ansvarlige, for de er slet ikke en del af det politiske fællesskab. Nej, de tilhører naturriget. De er en art flora. Se blot hvordan han hævder, at ‘tosser og fanatikere’ altid har eksisteret. De er lige så forventelige som foråret og vinteren, lige så naturlige som lyn i et stormvejr.

Sætningen ovenfor er ikke blot ekstremt hånende over for den stakkels forfulgte tegner, den er helt uhyggeligt nedladende over for islamister, der totalt frarøves den ansvarlighed og myndighed, som vi ellers tildeler og forventer af vores medborgere. I Uffes verden er vi opdelt i tre lag: Der er de gode, ansvarlige borgere, der kan finde ud af at moderere deres tale og kritik, så den ikke generer andre. Der er de mindre gode borgere, der er opmærksomhedssøgende og bevidst forsøger at fremprovokere en situation, hvor de kan blive ofre, og dermed tage lidt af vores dyrebare opmærksomhed. Og så er der den resterende verden bestående af dyr, planter og islamister. […] Kongen af provinsen

Baron Bodissey er inde på det samme. “Devoid of agency” er i øvrigt nøjagtigt hvad vi tidligere har omtalt, med udgangspunkt i lektor Michael Skovmands påpegning af mediernes sproglige ansvarsfratagelse, den såkaldte agensforskydning. Ikke bare fuldt bevidste apologeter med fuldt overlæg, men også bevidstløse journalister udbreder ansvarsfratagelsen med vendinger som ‘sammenstød mellem unge og politi’ (LFPC).

[…] One more point worth mentioning concerns the tendency by Muslims and Westerners alike to regard Muslims as devoid of agency.

This attitude consigns the faithful followers of Mohammed to the status of robots. We must not offend them, because they are unable to control themselves, and will react to certain stimuli in as predictable and unalterable a fashion as would a machine. They are not human beings who can exhibit self-awareness and act autonomously. They are drones, and they cannot help themselves. That’s why it is up to us to act in certain ways so as to prevent them from responding violently. […]

Remember: by launching Everybody Draw Mohammed Day, we gave the world’s 1.5 billion Muslims the opportunity not to be offended. […] Drawing Lessons From EDMD

[…] In due time Muslims will learn well enough to sorely regret ever having so thoroughly cultivated the image of being without agency. A few more atrocities and it will be far too easy for many people to view Muslims as being equal parts inhuman and inhumane. Woe is the day for Islam when we kufr are finally convinced that Muslims are not human. […] [kommentar hertil af Zenster]

En politisk kamp

Støvring og andre borgerlige debatttører har hyldet, at rent politiske spørgsmål er hevet tilbage i den politisk arena og ud af den moralske sump som amatører, moralister, utopister og menneskerettighedsryttere havde anbragt dem i. Og jeg skal lige lovet for, at det er det man ser i den første TV debat i  den hollandske valgkamp. Den fylder 7 You Tube afsnit, men endnu er kun Wilders afklapsning af Job Cohens tekstet, og det endda bare på tysk. Cohen er formand for socialdemokraterne og Amsterdams tidligere borgmester. Det hollandske valg den 9 juni er bare én af de bekymringer den svenske riksdag har at tænke på to måneder senere. I svenske medier i modsætning til danske, eksisterer Wilders stort set ikke. Det kan blive nødvendigt at ændre på. Engelsk tekstede udgaver er lovet inden alt for længe. Vi kunne dog ikke vente med en forsmag til glæde for “tyskerne”:

Mange børn præmieres ikke længere

Fordi mange børn koster mange penge. Dette er en banal kendsgerning der ikke er nødvendig at fortælle vores læsere. At den banale virkelighed kan spinnes væk, uden videre, og helt rutinemæssigt, i en indpakning der flytter fokus væk fra begrænsede samfundsressourcer og over på Dansk Folkeparti som primus motor bag denne nedrighed, er derimod mere end bare banalt, og derfor noget der bør fremhæves af mainstreammediernes kritikere. Her i en udgave fra  den angiveligt ultrakonservative Jyllands-Posten:

Helt efter DF’s ønske bliver det især indvandrere fra ikke-vestlige lande, der bliver ramt af den lavere børnecheck. De har flere børn end etnisk danskere.Færre penge til at betale for nyt tøj og medlemskabet i den lokale fodboldklub. Det bliver realiteten for 50.640 børn af ikke-vestlige indvandrere, efter regeringen og Dansk Folkeparti har besluttet af skære børnechecken ned.Det er familier med tre eller flere børn, der især må holde for. Her er familier med to ikke-vestlige forældre klart overrepræsenteret.

Næsten fire ud af 10 familier med ikke-vestlig baggrund har tre eller flere børn. Den tilsvarende andel er kun 17 procent for par med to personer med dansk oprindelse og 18 procent for par, hvor begge er vestlige indvandrere. Børnecheck-loft rammer udlændinge.

Jalving i Sverige

”Ni var en stormakt i hundra år. Men det verkar inte finnas någon stolthet över den perioden, den storheten.”
Dansk debattör och politisk kommentator. Skriver just nu på en bok om Sverige. Jalving debatterer i morgen på Malmø Høgskola med Pernilla Ouis , Karen Söderberg Lasse Dencik.

Carnegie-tænketank haler ind på Mark Steyn

Vi har altså lige nu her i Europa en situation af uhørt velfærd der kun lige er begyndt at knage i furerne. Dette er udgangspunktet – og situationen er at omkostningerne ved multikulturen stort set  er fraværende i debatten og  i de politiske overvejelser. For de fleste danskere ville det formentlig komme som et chok at få at vide hvad det er for beløb vi taler om, set i forhold til kontroversielle poster som efterlønnen. Vi ved at den nuværende situation, dvs. den nuværende velstand og velfærd, ikke kan opretholdes på ubestemt tid. Al snakken om økonomisk genopretning og sikring af velfærden ved alskens tiltag er blot lyden af politikere der løber rundt som hovedløse høns. Vi ved ikke hvordan afviklingen vil forløbe, og hvad for et samfund det munder ud i. Vi kan bare fastslå her og nu, at tårnhøje, men tabubelagte omkostninger ikke på ubestemt tid kan fejes ind under gulvtæppet. De økonomiske realiteter vil tvinge dem frem i lyset, før eller senere. Og vi kan nok fastslå, at fravær af dækning på dén konto ikke vil kunne løses i god ro og orden (LFPC).

The welfare states of Europe that rose out of the ashes of the Second World War are now facing destruction because of the sovereign debt crisis, analysts say. The troubles that began with the collapse of Greece and which now threaten the euro spell the end for excessive and occasionally corrupt welfare systems, they say.

The pronouncement from a highly regarded U.S. think tank reflected popular opinion across northern European countries. Uri Dadush, of the Carnegie Endowment’s International Economic Programme, said: ‘The current welfare state is unaffordable. […]

Professor Iain Begg of the European Institute at the London School of Economics said: ‘There has been a lack of willingness to shift away from welfare as social protection towards an approach seen in northern Europe … which is welfare as social investment.’ Euro crisis ‘spells the end of welfare states’: Post-war system in ashes, warns U.S. thinktank

Aggressioner i diminutiv

Sproget glider: I dag hedder en trafikulykke med tre omkomne som bekendt konsekvent “et trafikuheld.” Ligeledes hedder det her “ballade” over hele linjen, når 40 unge først går til angreb på trafikken og dernæst på politiet. Hvis danske journalister yderlige vil studere diminutiv-journalistik, bør de  læse svensk. Et af de næsten daglige mord kan f.eks. ikke sjældent beskrives som “väldig tråkigt” eller “vi har mycket bråk här.”  Til gengæld er alle mord “brutale”, og det er jo ikke løgn med mindre det er et stilfærdigt giftmord. Der er for få af dem.

Gruppen – en blanding af danskere og andengenerationsindvandrere – blev anholdt på Urbanplanen på Amager i aftes.Vi fik en melding om, at en gruppe unge lavede noget ballade, de forstyrrede trafikken og stoppede bilerne. Vi sendte et par patruljer, og da de så blev angrebet med sten og flasker rykkede vi ud og anholdte de unge, siger vagtchefen ved Københavns Politi. EB og Kastede sten mod hundepatrulje. – Ifølge papirudgaven af EB var flere af de anholdte maskeret og iført skudsikre veste. Der var 70 “unge”, en del helt fra Ishøj. De 40 blev anholdt.

Jonas Vasur – »Killen i vit skjorta«

Tisdagen den 11 maj, 2010, hade Lars Vilks blivit inbjuden att föreläsa om konst och yttrandefrihet på Uppsala Universitet. Titeln var: “Konst kan i själva verket inte vara annat än våld, grymhet och orättvisa”. Som bekant slutade föreläsningen i förtid, då en kravall utbröt när filmen Allah ho gaybar visades (filmen handlar om homosexualitet och Islam och finns för övrigt att hitta på nätet). För mig var det vämjeligt inte bara att se hur en föreläsare kunde bli attackerad utan också hur människor kunde stå och heja på. Efterspelet är väldokumenterat på youtube tack vare alla kameror som privatpersoner hade med sig (varför jag inte tänker gå in på dessa händelser nu).Jag har svårt att tro att någon lämnade salen utan att må dåligt. Det här var en förlust för oss allihopa. [..]

Och det är just ökad tolerans jag eftersträvar. Därför uppmanar jag alla till ett slut på all förföljelse, såväl förföljelsen av Lars Vilks som all eventuell förföljelse av de som avbröt föreläsningen, samt av de damer som misshandlade mig med örfilar, knuff och spottloskor efteråt. Jonas Vasur,för tillfället känd på internet som “killen i vit skjorta” via Sanna Rayman , SvD. (Lars Vilks föreläsning vid Uppsala universitet, forulempningen af Vasur.)  Update: Uppsala Universitet indbyder Vilks til at gennemføre sin forelæsning.

Det rumler hos de anstændige

Det er fascinerende at følge den amerikanske kulturkonflikt, som på trods af en ganske anderledes politisk og historisk baggrund end Europa udviser slående ligheder. Herhjemme er vi jo efterhånden til ulidelighed blevet bekendt med at dele af kultureliten ingen betænkeligheder har ved at kaste vrag på hæderkronede frihedsrettigheder, så som ytringsfriheden / ‘håneretten’ (LFPC).

I have been thinking for a while that the Culture Wars are turning and that the pervasive “libo-progressivism” of our Kultur is moving slowly rightward, but several reports of the last few days have convinced me this is happening more quickly than I had imagined.

The first comes from a post by the Anchoress showing parallels between recent comments by Woody Allen and NYT columnist Tom Friedman. Both men seem to be suffering from a kind of nostalgie du fascisme as opposed to the better known and more bohemian nostalgie de la boue — yearning for the mud — popularized by Orwell and others. (I wish it were the latter).

Woody Allen told Spain’s La Vanguardia that it would be a good idea if Barack Obama could be dictator for a “few years” to overcome obstructionist Republicans. Just a few days later, Friedman fantasized, on Meet the Press yet, that the solution to America’s problems might be to be more like China. […]

What will happen next? Well, nobody knows. We are living in an extreme version of the Chinese curse about living in interesting times. In the near term, look for more desperate remarks like Friedman’s and Allen’s and be grateful for them. They are signs of weakness and insecurity from their side. […] Roger L. Simon: The Culture Wars are turning

Den svenska Hjärnridån

Hvert år på denne tid hedder det ”Svenskarna blir alltmer positiva till invandrare” i samtlige svenske medier. En sytten år gammel “nyhed”, men den får lige fede typer hvert år, den når endda udenlandsk presse via flittige oversættere. Jeg plejer at lade den gå ind ad det ene øje og ud af det andet. I år forsøger docent Lars Berglund igen at gøre indsigelser imod den rituelle “nyhed”, men nægtes optagelse af debatredaktøren på DN. Det gør han ikke  her:

”Det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik”, skrev den store amerikanske författaren Mark Twain (1835 – 1910)

Alla tre lögnerna passar in på SOM-institutets undersökningsmetodik när det gäller svenskarnas inställning till flyktingar och de resultat som presenteras varje år. Läs den avslöjande artikel på  Mediacensuren.

Denna kommentar på Marie Demkers debattartikel på DN-debatt idag blev refuserad av debattredaktören, precis som jag befarade att den skulle bli. Däremot censurerar Bo G. Andersson inga allmänna klagomål och kommentarer, som saknar relevanta, akademiska fakta. Särskilt inte de läsare som säger att de skall rösta på Sd i nästa val. Bo G  Andersson, som tidigare refuserat mig i egenskap av akademiker och docent, vill väl härmed bevisa att det bara är lågklassigt folk med dålig utbildning som klagar och röstar på Sd. Det är en politiskt korrekt vanföreställning som länge florerat i hans snäva kretsar.

Fortsæt med at læse “Aggressioner i diminutiv”