Jeg havde ikke siddet i S-toget 5 minutter, før jeg blev intimideret. “Skal vi snuppe din pung , din danske skid?” De kunne ikke vide, jeg kan forsvare mig, hvis det er det, der er nødvendigt. Naturligvis, vi har da opdaget klima, vi nu lever under. Det valgte jeg så ikke at gøre, jeg vendte den anden kind til som en god kvart-kristen. Hvem vil have ballade, hvis det kan undgås ? Min tidligere kones søster var hunderæd for at tage den toglinje hjem til sig selv i Herfølge om aftenen: København-Køge. Aldrig efter kl. 18. Hun havdesine grunde. Det vidste jeg ikke dengang. Hun var pædagog, så hun satte ikke sine oplevelser ind i nogen større sammenhæng. Hun er en god socialdemokrat, det er hun formentlig stadigvæk. Måske sværmer hun endda lidt for for Villy også. Tant pis. Facit er det samme.
Sydsvenskan påstår att invandringen är lönsam
Vi kender skribenten. Da han ikke ligesom andre højtudannede, kyndige skribenter i Danmark har fri adgang til svenske aviser, i en normal, demokratisk debat, giver vi ham hellere end gerne mæle her. Svenske aviser er ikke “normale” efter almindelig, dansk målestok. Det er Sveriges store ulykke, at højttbegavede svenskere, som er i dissens, ikke får lov at deltage i den offentlige diskussion. Sverige er ikke et demokrati, som vi forstår det i Danmark: En fri og åben diskussion. Tilliden til “folket” mangler. Måske har det aldrig været et “folkhem”, kun i Erlanders indbildning og de der “folksjuka” børn af forlængst afdøde bønder, man mødte langt ude på landet. Vi var i familie med dem, et eller andet fjernt sted. Vi forstod vistnok deres facon, vi bar over med den. Skideskøre som de var. Skør betyder” skrøbelig, gebrækkelig, sart, sårbar, udleveret”. Men nu videre til vores ven:
En häftig debatt har blåst upp mellan Skånska Dagbladet (SkD) och Sydsvenska Dagbladet (SdS). Lars O Eriksson på Skånskan var nämligen oförskämd nog att under rubriken ”EU:s gränser kan inte bli öppnare” (090714), skriva rent ut att ”… någon ökad öppenhet för massinvandring till EU är inte realistisk vare sig ekonomisk eller fysiskt, när en rad länder och storstäder i dag präglas av överbefolkning och havererad integrationspolitik.” Bakgrunden var att 22 miljoner människor redan är arbetslösa inom EU i dag och att detta ”innebär enorma påfrestningar på trygghetssystemen.” Fortsätter vi med en ogenomtänkt invandringspolitik, skriver Eriksson, så kan det leda till massfattigdom med social- och politisk oro som följd. ”Öppnare gränser leder direkt till socialbyråerna”, menar han. Eriksson ger flera exempel på stora länder i EU som redan nu är mycket hårt drabbade. Därför uppmanar han alla ansvarskännande politiker att inse farorna ”och inte förlora sig i flummiga visioner”.
Dette er interessant. Jeg fastholder mit illusionsløse standpunkt at kun frafald fra islam er godt nok hvis vi skal kunne sameksistere på længere sigt på lige fod, men jo flere kiler der bliver skudt ind i vores foragtelige socialistpartier, og jo flere moderate muslimer (dvs. individer, for der findes ingen moderat islam) der åbenlyst distancerer sig fra deres eget etniske baglands traditioner, jo bedre. Del og, om ikke hersk, så lev lidt længere i frihed. Via Gates of Vienna (LFPC):
Labour (PvdA) only listens to orthodox Muslims and ignores Moroccans who are moderates or non-believers, said three Moroccan local council members yesterday in De Pers newspaper. They predict that their followers will leave the PvdA and switch to centre-left D66.
“Atheistic Moroccans and secular Muslims say: why does the PvdA get so involved with religion?” says Mohammed Mohandis. He is a Gouda local council member for the PvdA and was recently elected chairman of the Young Socialists, the youth movement of the PvdA. “They are joining D66, because they find it a more liberal party.” […]
As a result, it can happen that a Moroccan Dutch person who puts a glass of beer to his lips is warned by a white Dutch person that this is not Halal. In this way, you as a Moroccan are Islamised by non-Muslims, declares Mohandis. And that, he says, also happens in his own PvdA.
Mohandis gives an example: “If someone wants to leave their faith, this causes much resistance. Then you as PvdA should always stand behind the individual. And not behind the group. (…) There are still too many PvdA members that think in groups. Even our minister for integration, Eberhard van der Laan.” […]
El Haji also believes that many Moroccans are leaving the PvdA. “I heard from youngsters that they went to other parties because the party did not pay them any attention. They go to D66, even though they naturally belong with the PvdA. To a lesser extent, they also go to GroenLinks and SP.” […] ‘PvdA Only Listens to Orthodox Islam’
Biler brænder i Frankrig, men officielt hersker der fred og ingen fare (LFPC).
The French Interior Ministry has issued orders to the prefects not to communicate to the media the crime statistics for the nights of July 13-15. […] Le Monde has a long article about the news blackout:
[…] Only the figures for the night of July 13-14 were published: “Some 500 vehicles” were burned, the worst ever recorded for the eve of the national holiday. Despite repeated requests to the Interior Ministry, and the DGPN [similar to the FBI], no figures were forthcoming for the night of July 14-15. These orders have been strictly applied. The different prefectures contacted by Le Monde refused to respond, citing “ministerial instructions.” Regional news media reported the same problem. The daily La Provence issued an unofficial report that was much less favorable than 2008: 41 cars and a day-care center in Marseilles burned. […]
Other local papers describe the same problems. In Reims, the daily L’Union denounces the attitude of the authorities: “Yesterday morning, every journalist who came, even for the smallest piece of news, to the firemen, or gendarmes or police, heard the same answer: ‘No fires’. In fact, the truth is quite different. Some of those we questioned admitted under their breath: ‘We cannot say anything about the fires. We have received orders.” In Lyons, the daily Le Progrès reports the same blackout: “Orders not to speak on the radio were given to firemen, gendarmes and police.”
In previous years the radio network Europe 1 had systematically called the prefectures to verify the official counts. On January 1, 2008, the DGPN reported 372 burnt cars for New Year’s Eve vs 746 reported by Europe 1. Finally the ministry of the interior admitted that there had been 878 fires. “Instructions” given to the prefectures henceforth forbid this type of verification. […] Blackout: Violence in France
Politikens røgslør
Der er nogle overordnede kendsgerninger der får alle alarmlamper til at blinke ved denne historie. For det første er det vist kun på Rådhuspladsen i København at forestillingen om danske gader og stræder fyldt med folk fra “den yderste højrefløj” trives. Mere nøgterne opgørelser taler (efter hukommelsen) om tal på landsplan i størrelsesordenen nogle få hundrede. Antallet af muslimske unge i Danmark? Ja, det er jo en velbevaret statshemmelighed, men under alle omstændigheder af langt større omfang end den danske gruppe. Hvis højreekstremisterne skulle præge bøssevolden i højere grad end for de muslimskes vedkommende, skulle deres homofobi og dermed motivation være væsentligt større end de førmoderne muslimers; de skulle være specielt motiverede over for bøsser for at få tid til at stå for overfaldene, antallet og (formodet) erhvervsfrekvens mellem de to respektive grupper taget i betragtning, og de skulle være fordelt jævnt over hele landet, incl. København, hvor det ellers siges at deres venstreorienterede kolleger i AFA holder dem væk. Jeg ved ikke med vores læsere, men de grupper af unge jeg ser gøre sig bemærket i gadebilledet er især karakteriseret ved kikset etageklip og fjollede kasketter – for nu at sige det på den måde. Det hænger ikke sammen.
Dernæst forbigår artiklen, ikke overraskende, at de mytiske højreekstremister ikke handler i overensstemmelse med dansk kultur og danske normer, og at de ikke har et geografisk afgrænset bagland med meningsfæller til at legitimere dem. Muslimer, derimod, har et bagland og et hjemland hvor bøssehadet ikke bare er institutionaliseret i kulturen og religionen, men også giver sig til udtryk i lovgivningen.
Det hænger ganske enkelt ikke sammen, i bedste fald er fremstillingen mangelfuld. Konklusion, Politiken manipulerer eller misrepræsenterer virkeligheden for endnu en gang at få opfattelsen af offerkæledæggerne bekræftet (LFPC).
[…] Kenneth Engberg er talsmand for Landsforeningen for Bøsser og Lesbiske i spørgsmål om såkaldte hate crimes. […] »Vi har meget lidt dokumentation, fordi mange bøsser ikke anmelder overfald. Men ud fra de beskrivelser, jeg får, er overfaldsmændene ofte danske mænd med højreekstremistiske holdninger. Dels kan man se, at de er danske, dels siger de tit ting som »Du er en afart af vores race«, eller »Du er ikke værdig««, siger Kenneth Engberg og fortsætter: […]
Mange bøsser har de seneste år fortalt medier og myndigheder om, at særligt unge mænd med indvandrerbaggrund har råbt skældsord efter dem på gaden. Derfor har det været en udbredt opfattelse, at de også i høj grad stod bag overfald på homoseksuelle. Men den opfattelse ser Kenneth Engberg gerne ændret: »Der er ingen tvivl om, at unge med indvandrerbaggrund i adskillige tilfælde har overfaldet bøsser. Men billedet er mere kompliceret og inkluderer også danske mænd med ekstremistiske holdninger«, siger han. […]
»Unge med indvandrerbaggrund kommer ofte med verbale udfald mod homoseksuelle. Men jeg tror ikke, at det er dem, som primært står bag de fysiske overfald. Folk, som har været vidner til overfald, har fortalt mig, at overfaldsmændene som regel er mænd af dansk herkomst«, siger [Uffe Elbæk]. […]
»Jeg har intet grundlag for at sige, at folk af udenlandsk herkomst er overrepræsenteret blandt gerningsmændene, og mit personlige indtryk er, at det ikke er her, man primært skal lede efter gerningsmændene«, siger [Jesper Høg, politiassistent i Københavns Politi]. Højreradikale bag overfald på bøsser
The event in Uppsala’s biggest square, the first of its kind in Sweden, will highlight the prophet’s life, message and teachings.Muslims in Sweden’s fourth largest city are organizing on Saturday, July 18, a special day devoted to introducing the noble traits and characteristics of Prophet Muhammad (peace and blessing be upon him) and addressing media-propagated misconceptions. “We are presenting one of the world’s most famous persons,” Ibrahim Blicksjo, a spokesman for the organizers, told IslamOnline.net over the phone from Uppsala.
“Why? Because we want to spread his message to the people and to give them a fair chance to get to know him.”
The day, themed “Muhammad, Messenger of God”, is organized by the International Association of Science and Culture, and held in Stora Torget, the biggest square at the heart of the city. Organizers believe the Uppsala event, the first of its kind in Sweden, is much needed because people lack the basic knowledge about Islam’s prophet and message. “The Swedish society of today does not know much about Prophet Muhammad. They actually know nothing about him,” regrets Blicksjo, a Muslim convert. Sweden’s Know Prophet Day, Islamist ströks från kommuns talarlista.
Sverige: Endnu mere “human og retfærdig” indvandring, tak
Svenske politikere og journalister har slet ikke fået ødelæggelse nok endnu. Det er ikke til at vide, om de virkelig mener hvad de siger, eller de bare siger det fordi det lyder så kønt. Æstetik betyder en del i de kredse. De siger det: hent flere fattigdomsflygtninge. Tag vores land, snup det hele, det er “rättvist”, vi har ikke fortjent det alligevel, og så sukker vi efter højtuddannet arbejdskraft. En skønne dag får vi ubegrænset brug for somaliske hjernekirurger og kvantefysikere. Danskerne også, de har bare ikke opdaget det endnu. Finnerne slet ikke. Svenske journalister vil hjælpe os på vej:
Det ligger något djupt stötande i hur illegala invandrare beskrivs nu när EU-länderna arbetar på en gemensam asyl- och invandringspolitik. Att det handlar om människor som försöker skaffa sig en bättre tillvaro genom att fly undan fattigdom, tycks vara helt bortglömt. I stället betraktas de individer som söker sig till EU som yttre hot som måste bekämpas på samma sätt som terrorism och organiserad brottslighet.
Därmed inte sagt att tanken på en gemensam asyl- och invandringspolitik för EU är dålig. Ett system som ser till så att asylansökningar bedöms på likvärdigt sätt i alla medlemsländer är förstås bra. Men risken är uppenbar att de goda ambitionerna leder fel och att man fortsätter att göra murarna mot omvärlden högre.Den gemensamma asyl- och invandringspolitiken är en av de frågor som behandlats på EU:s justitie- och migrationsministermöte som avslutas i Stockholm i dag.
Sverige är ett av de länder som tydligast driver öppenhet för både asylsökande och arbetskraftsinvandrare. Detta trots att Sverige är ett av de länder som tagit emot flest flyktingar.Det vittnar om en förståelse för behovet av invandring, något som tyvärr är ovanligt i EU, inte minst bland de länder som kommit att bli tongivande i debatten. Spanien, Italien och Malta, som också tar emot många flyktingar, kräver exempelvis högre murar.Riv murarna, På väg mot en human invandringspolitik, Skapa ett rättvist asylsystem i EU, Gemensamt asylsystem på agendan
“Att Sverige är ett av de länder som tagit emot flest flyktingar” er upræcist. Ingen europæiske lande overhovedet kan måle sig med Sverige i “generøsitet”. Ingen har procentuelt indtaget mere af den 3 verden. Er der nogle stuerene ,der overhovedet gider (tør) vurdere effekten ?
Jeg er næsten lige så uvidende som Morten Messerschmidt om rap og hiphop, men så meget ved jeg dog, at ganske mange rappere er afgået ved døden af ‘blyforgiftning’, ligesom betænkeligt mange er ‘doin’ time’ ‘on the chain gang’ for diverse alvorlig kriminalitet. Vi taler om et miljø der ikke blot skryder om machismo, våben og bling, men som faktisk mener det. Man kan blot prøve at søge på ‘rappers killed’ eller ‘rappers jailed’ på Google eller YouTube.
I det øjeblik den brovtende retorik forlader rapmiljøet og omhandler levende, ofte truede og dæmoniserede personer, gælder de interne koder ikke længere. Så skal ordene vejes efter de normer der gælder blandt os helt ucheckede borgerdyr, og hermed mener jeg ikke blot juridisk. Juridisk er der formentlig ganske rigtigt ikke noget at komme efter i den aktuelle sag, og det er en vildvej at fokusere på om den 11-årige – eller hans voksne tekstforfatter – kunne udgøre en trussel for Messerschmidt, men på disse vinkler er debatten ikke overraskende gået i selvsving: Det konkrete trusselsaspekt, og antagelsen om at omverdenen blot skal acceptere voldelig retorik fra et miljø der rent faktisk ofte er voldeligt. Spørgsmålet om at ‘gøde jorden’ er underligt fraværende i medierne (LFPC).
Oct. 30, 2002 — Jam Master Jay, 37, of Run-DMC, shot at recording studio in New York’s Queens borough.
March 28, 1999 — Freaky Tah, 27, of Lost Boyz, shot as he leaves a party in Queens.
April 5, 1997 — Albert Thomas, 22, of U.N.L.V., found shot in a car in New Orleans.
March 9, 1997 — The Notorious B.I.G., 24, shot while sitting in his car outside party celebrating the Soul Train Music Awards in Los Angeles.
Sept. 13, 1996 — Tupac Shakur, 25, dies nearly a week after a drive-by shooting in Las Vegas. He had been riding with a record company executive down the casino Strip.
Nov. 30, 1995 — Randy Walker, 27, who used the stage name Stretch, shot several times while driving through Queens. His van hits a tree and flips, killing him.
Nov. 3, 1991 — Christopher Bender, 19, shot as he sits in a car with a relative in Brockton, Mass. He had released two albums and had just signed to Atlantic Records.
May 1, 1991 — Ronnie Newt, 16, lead singer for the Newtrons, shot while allegedly holding up a convenience store in San Bernardino, Calif. Rappers Who Have Been Killed (pr. 31.10.2002)
Blogs vs. de døde træers journalistik
Redaktør Barber skulle nok lige klappe hesten og lave lidt research og fact checking på sin egen påstand om at blogs “do not operate according to the same standards as those who aspire to and practise crafted journalism”. Kritikken af blogs er fair nok, og vi er selvfølgelig oftest afhængige af journalistisk metervare som springbræt, men at skryde at han repræsenterer “standards” og “crafted journalism” er efterhånden en gammel avisand.
Blogs har bevist deres værd som korrektiv til mainstreammediernes manglende analyse og kritisk perspektivering. Man opdager hurtigt som alment velorienteret blogger om et bestemt problemområde hvor pinagtigt inkompetent “crafted journalism” er, stort set uden undtagelse. Som jeg plejer at fremføre er det uhyre let at bruge Infomedia til at søge faglige termer knyttet til islam. Det tager kun få øjeblikke at konstatere, at disse så godt som uden undtagelse kun benyttes af læserbrevsskribenter, kronikører og boganmeldere, ikke af redaktionelle medarbejdere. Dette kan umuligt tolkes som andet end manglende faglighed og dybde hos de højt betalte reportere. Og hvis dette gælder på lige det område jeg selv følger, er det snublende nært at antage, at det afspejler en generel uformåenhed og berøringsangst (LFPC).
[…] [Financial Times editor Lionel] Barber made a distinction between “crafted” journalism and blogs “largely based on opinion rather than established fact [and] becoming increasingly influential in setting the news agenda”. “Bloggers have broken important stories and will continue to do so,” he said.
But he said they “do not operate according to the same standards as those who aspire to and practise crafted journalism. They are often happy to report rumour as fact, arguing that readers or fellow networkers can step in to correct those “facts” if they turn out to be wrong. They are rarely engaged in the pursuit of original news: their bread and butter is opinion and comment.”
“I do not wish to sound precious. British journalism has always put a premium on the scoop and it has long blurred the distinction between news and comment,” said Barber.
“The rise of bloggers may simply signal the last gasp of the age of deference, not just in politics but also in general social mores in Britain, America and elsewhere. Nor does it follow that the worldwide web has dumbed down journalism. […] Financial Times editor says most news websites will charge within a year
“Nationalisme, populisme, dæmonisering og fremmedfjendlighed”.En hård debatt mellan Sydsvenskan och Skånska Dagbladet har seglat upp på ledarsidorna. Efter att Skånska Dagbladet igår skrev om att begränsa invandringen till Sverige och EU, anklagade idag Sydsvenskans Per Tedin Skånska Dagbladet för att driva resonemang som är främlingsfientliga.I dagens Skåne Direkt fick Sydsvenskans och Skånska Dagbladets politiska chefredaktörer möjlighet att debattera frågan ytterligare. Sydsvenskans politiska chefredaktör Heidi Avellan backade inte från anklagelserna om att resonemangen i Skånskans ledare hämtar retorik från nationalism och främlingfientliga organisationer.- Släktskapet med Sverigedemokraterna är ju rätt tydligt. Ni talar om massinvandring. Massinvandring är just ett sådant ord som man plockat från populistkretsar, högerextrema kretsar i hela Europa.
Jeg er ikke sikker på at dette rigtig er kommet rundt, og det er en afgørende nyhed: Den famøse raptekst var ikke et autentisk udtryk for en ’11-årig der vil spille sej’. Den var derimod skrevet af en offentligt ansat lærer med et ansvar som rollemodel for en særdeles problematisk gruppe af børn og unge (LFPC).
Rapperen Carthage Beck McGosh siger, at hans kontroversielle raptekst handler om mere end kun den meget omtalte patron til Morten Messerschmidt.
Debatten om en rap-tekst, der truede Morten Messerschmidt, er kørt helt af sporet, mener ophavsmanden Carthage Beck McGosh.
Han underviste på en rapskole, der var en del af et stort sommerprogram i boligkvarteret Rosenhøj i Århus. Den blev lukket, da det kom frem, at han i en tekst til en 11-årig dreng havde skrevet:
Den egyptiske slamkiste af had hvor Obama holdt sin tale
Slamkisten hedder Al-Azhar Universitetet, og er den førende institution i sunni-islam. Her oplever man også de Tantalus-kvaler jeg nævnte nedenunder, idet der på universitetets hjemmeside findes tekster der siger lige netop det vi i blogverdenen prøver at formidle, og for hvilket vi bliver udskammet som islamofober og racister. Når Al-Azhar bekræfter disse ting, så er det kun os der læser dem. Det store flertal af vantro kender formentlig kun Al-Azhar fra Obamas tale der i juni, hvor den amerikanske præsident hyldede ‘universitetet’ med denne lyrik: “For over a thousand years, Al-Azhar has stood as a beacon of Islamic learning“. Kigger man på Al-Azhars hjemmeside, finder man denne ‘lærdom’ om os vantro (LFPC):
[…] Peaceful relations and mutual respect among us can only be achieved through strength. We must cease indulging in apologetics and present the Islamic message to the world honestly and forthrightly. Before we can hope to succeed with Tabligh on a large scale, we must first convert the nominal Muslims into true believers. We must establish a full-blooded Islamic state where the world will witness our precepts translated into action. Finally, we must crush the conspiracies of Zionism, free-masonry, Orientalism and foreign missions both with the pen and with the sword. We cannot afford peace and reconciliation with the Ahl al Kitab until we can humble them and gain the upper hand . DR. Maryam Jameelah: ISLAM VERSUS AHL AL KITAB PAST AND PRESENT
Medlem af den konservative hovedbestyrelse Peter Norsk, der også er medicinprofessor og forhåbentlig mere nøgtern i sine vurderinger som videnskabsmand, end han er som politiker, trækker i Berlingskes »Breve fra læserne« en direkte parallel mellem udvisningen af de afviste irakiske asylsøgere og afvisningen af de tyske jøder i 1930erne. Han er, som han skriver, deprimeret over, at historien gentager sig: vi sender »folk tilbage over grænsen, hvis eneste forbrydelse består i at ville leve som du og jeg«. Som videnskabsmand burde Norsk forstå, at når man undersøger et problem, så interesserer man sig ikke kun for ligheder, men også for forskelle. Den store forskel er, at de tyske jøder, der flygtede for nazisterne i 1930erne og blev afvist ved alle europæiske grænser, ikke ville leve »som du og jeg«; de flygtede fra et land, der med Nürnberglovene og den efterhånden iværksatte følgelovgivning fratog dem alle borgerrettigheder og systematisk trin for trin, kulminerende med drab og deportationer, gjorde det umuligt for dem at opretholde livet i Tyskland. Men Norsk har ganske ret i, at de afviste irakere bare vil »leve som du og jeg«. Det er der en hel del millioner, der gerne vil, og hvis Peter Norsk mener, at det ønske skal vi da åbne grænserne for, så var det måske ikke Det Konservative Folkeparti, men snarere Enhedslisten eller en eller anden sekt af drømmere, han skulle tilslutte sig. Claes Kastholm Hansen
Vold i Firminy
The website of François Desouche posts crime news on a daily basis. Crime appears to be getting worse, not only in France, but in America as well, where there has been a frightening number of murders, beatings and rapes, mostly black against white. It is not possible to post all the crimes, or even the major ones, but here is a report on a recent riot in Firminy, near the city of Saint-Etienne in the department of the Loire. It is an echo of dozens of other reports I have read over the past many months. Le Parisien reports: Violence in Firminy
Vet du vad oikofobi är ?
”Jag och min broder mot vår kusin. Jag och min kusin mot världen”
Den brittiske filosofen Roger Scruton anser att nationalstaterna i Europa är under attack både inifrån och utifrån. Han är mycket kritisk till utvecklingen av de mångkulturella samhällen med globala ambitioner, som framför allt folket på vänsterkanten undan för undan genomför med tvång i Europa. Alla senare försök att omdana nationalstaten till något slags transnationell politisk ordning har, enligt Scruton, alltid slutat med totalitära diktaturer, såsom forna Sovietunionen, eller i jättelika byråkratier, såsom EU. Han menar i sin lilla bok, The Need for Nations, att nation och nationalitet är en direkt förutsättning för demokrati och fredlig utveckling. “Bara om människor har en stark känsla för vilka de är och inser varför de handlar på ett visst sätt och varför de handlat på rätt eller på fel sätt, då kan individen bli så engagerad i kollektiva beslut att den kan acceptera dem som sina egna”, skriver han. Det handlar således om grundläggande mänskliga rättigheter såsom åsikts- , yttrande- och mötesfrihet i första hand.
Panelists: Robert Spencer (Jihad Watch), Melanie Philips (journalist and author) and Douglas Murray (author and writer). Documentary. Murray til USA: “If you want sharia law, you can go and have it, but it cannot be here. Not in our land.” .”And Ruth said, Entreat me not to leave thee, and to return from following after thee, for whither thou goest, I will go; and where thou lodgest, I will lodge; thy people shall be my people, and thy God my God; where thou diest, will I die, and there will I be buried. Ruths bog. USA´s ambassadørs svar til Churchill i 1940.
Den nedrige Emmanuel Goldstein, nu også på Roskildefestivalen
Racismen “lurer” på Roskildefestivalen. Jamen, det gør den, den gamle buk i lang børnelokkerfrakke. Det er så infamt: Tolerance og mangfoldighed er livets grundvilkår, men den naturlige harmoni er altid lige ude af rækkevidde, altid er der en episode her, en intolerant bemærkning der, så man som Tantalus i dødsriget aldrig opnår den svalende forløsning. Nederdrægtige kræfter arbejder beklageligvis utrætteligt på at så splid og disharmoni, så der er brug for gode kræfter på Dagbladet Politiken, samt “antiracistiske” grupper, hvilket formentlig er forfatterens eufemisme for det sortklædte tæskehold AFA, til at bringe os hen imod målet, den endeløse dialog, respekt og udveksling af globale madopskrifter.
Jeg tilstår at jeg ikke har læst den velmenende mand (m/u knojern) in extenso, men ved en hurtig skimning lærte jeg dog at han er udstyret med et “menneskesyn”, hvilket er mere end vi kan sige om os selv her på Snaphanen (LFPC).
Mit navn er Asger Hougaard, jeg er 20 år og har været på Roskilde Festival de sidste fire år.
Normalt forbinder jeg festivalen med mangfoldighed, men dette år blev min festivaloplevelse skæmmet af en del episoder, der er af en sådan racistisk og fremmedfjendsk karakter, at det får mig til at sætte spørgsmålstegn ved festivalens eksistens- og værdigrundlag, hvis ikke problemerne løses. […]
Disse racistiske og fremmedfjendske episoder drejer sig i høj grad om, hvordan den gruppe af pantsamlere, der hvert år er på festivalen, bliver behandlet. En stor gruppe af pantsamlerne har romabaggrund, og det er i høj grad dem, racismen bliver rettet imod.
[…] Jeg efterlyser dog kraftigt en aktiv afstandtagen til racisme og fremmedhad. Jeg efterlyser en kampagne for eksempel under titlen Roskilde Against Racism. […]
Hvis ikke Roskilde Festival aktivt tager afstand til racismen og laver deciderede antiracistiske kampagner, tror jeg, at man risikerer en stiltiende accept af racismen måske i stil med dén, man har set inden for fodboldmiljøerne. Der har man dog erfaret, at den eneste måde man kan komme racismen til livs, er via aktive kampagner mod uvæsnet.
F.eks. findes der i dag antiracistiske sammenslutninger inden for fodboldmiljøerne, ligesom der arrangeres antiracistiske arrangementer og happenings. Fifa er erklæret antiracistisk, og slår hårdt ned på racisme i fodboldsporten, og Uefa har en 10-punktsplan mod racisme. Der findes antiracistiske holdninger inden for musikmiljøet, og jeg tror bestemt, at der blandt festivalens gæster er en stor del, der opfatter sig selv som antiracister.Racismen lurer på Roskilde FestivalEmmanuel Goldstein
»Nødsaget til« at være rødgardister
Mekanismen er efterhånden velkendt: Aktivister af den ene eller anden slags definerer en helt bestemt problemstilling eller gruppe som en moralsk lakmusprøve som dels sætter aktivisterne selv på godhedens side, dels berettiger dem til ondskabsfuld opførsel over for deres modstandere. Besætterne i Brorsons Kirke er et godt eksempel. En gruppe afviste asylansøgere bliver dette moralske ondrejningspunkt, ikke de hundredetusinder værdigt trængende der kunne have gavn af de samme begrænsede statslige ressourcer. Hvis medierne spiller med, ja, så stadfæstes det moralske skæbnevalg som noget givet. Nu har en anden, men muligvis åndsbeslægtet, gruppe udset firhjulstrækkere som et moralsk omdrejningspunkt. Hvorvidt aktivisterne er berettigede i kravet på godheden står og falder naturligvis med deres egen livsførelse. Lever de som Gandhi, eller rejser de også fra tid til anden til eksotiske egne i forurenende fly, har de bil selv? Det er ikke en enten-eller situation der står og falder lige ved firhjulstrækkeren, og ethvert luksusforbrug som flyrejser vil gøre dem til skamløse hyklere. Skal man gætte på at de ikke lever op til nogen absolut moralsk overhøjhed? (LFPC)
En aktionsgruppe valgte i nat at lukke luften ud af adskillige af Københavns firehjulstrækkere i protest mod “klimaødelæggerne”. […]
“Vi ser os simpelthen nødsaget til at gøre noget ved overforbruget og bilismen i den vestlige verden, vi kan ikke længere sidde med hænderne i skødet, imens vores klima bliver ødelagt, og vores børns fremtid trues. Der er ingen grund til at køre rundt i firehjulstrækkere midt inde i en storby,” lyder det i pressemeddelelsen. Aktionsgruppe piftede
I tvivlstilfælde: Klag!
særligt når fornærmelsen er “imod humaniteten” :
A Norwegian Muslim woman has filed a complaint with her embassy in the Egyptian capital of Cairo after a beach resort banned her from swimming in the pool because she was wearing an Islamic bathing suit.
“It is very ironic that in Norway and Sweden I have no problem swimming with the Islamic bathing suit. How could they stop me in Egypt which is one of the most important Muslim countries in the world, the center of moderate Islam, and the place of al-Azhar?” she said referring to the world’s leading university of Sunni Islam.
“The pool was surrounded with brown glass and looked like an animals’ cage,” Caroline said. “This is against humanity and that is why I refused to swim in it.” Caroline has vowed to never go back to Egypt after what happened. “I was shocked and I feel insulted. How come Muslim women are free in European countries and are restricted in a Muslim country?” No Islamic attire by pool, Egypt tells Norwegian
Kritik fra prædikestolen i Skt. Maximillian Kirche i Düsseldorf af de manglende krav til muslimer. Sharia er “notorisk grundlovsstridig – vores problemfortrængning har politiske årsager.” Maximiliankirche i Düsseldorfs gamle by – en af de ældste og mest berømte katolske kirker i Düsseldorf (1737) – har talt klarsprog igen, således også forgange lørdag d. 27.juni. Pastor Joseph Schuh prædikede over emnet Islam. Her talte en præst sjældent klart og tydeligt om “integrationen”, om Islams offerdyrkelse og kravkultur :
“Også i min sidste prædiken om” Islam i Tyskland blev jeg spurgt, hvorfor kirken ikke vil tale om problemerne. Mit svar kan kun være: fordi problemerne fortrænges og mørklægges af politiske grunde (mindst to millioner muslimske vælgere) og fordi vi kun i ringe grad er klar over, hvor meget vores egen fremtid afhænger af integrationen af vores indvandrere.
Muslimernes offerrolle
Vi vil ikke åbent tale om, at der er en grundlæggende uforenelighed, der er skyld i den hidtidige integrationspolitiks mislykkethed. Det har netop politiske årsager (vælgerne!) Migranterne påkalder sig religøs diskriminering, når vi stiller krav til dem, men krav er nødvendige, hvis de vil leve her i vores land. Vi har brugt enorme beløb til integration af muslimer, men resultatet er forsigtigt udtrykt, nedslående.
Forklaringen finder vi midt i den kulturelle debat: i Koranen. For her ser vi faktisk forskellen på vores vurdering af begreber som frihed, anstændighed, værdighed, skam, respekt og dialog, og mange andre begreber. Obama har peget på religiøs dialog, men han har ikke været opmærksom på sharia, som muslimer ønsker ekporteret til hele verden.
Sahria er en skandaløs anakronisme
Islams lov, sharia, er notorisk grundlovsstridig, en skandaløs anakronisme, et fossil fra en forgangen æra og en alvorlig hindring for reform og modernisering af islam.
Islam er en herrefolkskultur
Dens øverste lov er lydighed mod Gud. Tyrkeren Necla Kelek fortæller at sønner, knapt nok 12 år gamle, holder tegenbogen når de er på indkøb med deres mødre. Det er dem, der betaler. De er “manden i husets stedfortræder”.
Hierarkiet er altså køns-defineret, og som en gud-given legitimitet. Som lovreligion hersker Islam over alle livets områder, herunder også politik. Den kulturelle forskel er enorm. Vi har at gøre med en værdikonflikt der berører grundlaget for vort menneskelige samliv. Selv her havde Obama ikke ét ord at sige, nemlig at det drejer sig om vores europæiske identitet, med fundament i oplysningstiden.
Hvad er oplysning? Sekulær stammer fra det latinske “saeculum” der betyder “århundrede”. Det betyder imidlertidig en periode med en begyndelse og en ende. Historisk set betyder sækularisering fravalg af det evige, det Gud-givne til tidsbundne værdier. Det åbner det historiske blik, det vi kalder oplysningstiden. Frihed til at tænke i verden. I stedet for skæbnen, forlader vi os på fornuften. Vi tvivler. Vi stiller spørgsmål.
Den bindende, sociale kontrakt
Islam har endnu en oplysningstid foran sig. Muslimer må gøres klart, at sameksistens i vores land hviler på en bindende social kontrakt. Vi tolererer ikke parallelsamfund eller paralleljustits. Vi lever her i Tyskland i et kulturelt pluralistisk (men ikke multikulturelt) samfund, hvis samarbejde er fællesskaber og ikke en række multikulturelle parallelle verdener. Heraf afhænger både integrationen og den intterreligiøse dialog.
Det er banalt. Det sker flere gange om dagen: race (flygtning) trumfer køn:
Domen från gruppvåldtäkten i Bygdsiljum, en liten by mellan Umeå och Skellefteå, har kommit från Skellefteå tingsrätt. Fria Nyheter har berört fallet i samband med oroligheterna i Vännäs då två av de dömda vid häktningstillfället var skrivna i Vännäs.Hamlet Iskandarian, född 1978 och medborgare i Armenien döms för våldtäkt till två års fängelse, sju års utvisning och 80000 kr i skadstånd. Artem Oganyan, född 1980 och medborgare i okänt land döms för våldtäkt till fängelse i 2,5 år, 165000 kr i skadestånd och sju års utvisning. Stepan Petrosian, född 1978 och medborgare i Azerbajdzjan döms för våldtäkt till två års fängelse och 85000 kr i skadestånd. Gruppvåldtäktsman från Azerbajdzjan slipper utvisning
»Vi dödar poliserna«
“I Malmös problemförort råder primitiva regler”. “Det försummade Herrgården blev bitterhetens hemvist. Polisen lägger ut miljoner på att bevaka området.” Helsingin Sanomat, oversat fra finsk af Ördög.
Hvad angår koloniseringen af Sverige, er finske medier om sagen langt interessantere end svenske, der er betalt for at skrive så artigt som overhovedet muligt. Selv Sveriges pseudo- borgerlige, Axess, Per Gudmundsson, Dick Erixon tør ikke konfrontere det gigantiske landsforrædderi head on. Tiden vil vise , at der i det store hele var konsensus om den skæbne Sverige går i møde. Næsten alle var nogle ynkelige bangebukse, ingen ville vove pelsen for at skåne landet den blodige skæbne, der synes givet. I Den henseende, kunne Dick Erixon og Per Gudmundsson ligeså godt være Drude Dahlerup, Gudrun Schyman, Per Gahrton, Jan Hjärpe, Håkon Arvidsson, Lasse Dencik. En krig er krig, når det kommer til stykket. Forskellen vil være helt umærkelig for meningmand, men naturligvis også for de akademikere, der har medvirket til at indforskaffe den. Den vil ramme enhver, der ikke har råd til at flygte. Det har den til dels allerede gjort. Det er ganske trist, at skulle udtrykke sig så utvetydigt, men Sverige imødegår sin første krig i 250 år, det skal man ikke tvivle på. Her på bloggen er vi naturligvis idioter, indtil spådommen går i opfyldelse. Det lever vi fint med. Vi er ganske ligeglade med, hvad Lars Trier Mogensen og Politiken måtte skrive i mellemtiden. Politikens chefredaktion og læsere er religiøse, de har bare ikke opdaget det selv. Men finske medier er ikke ramt af den Politiken-svenske behagesyge. De har en sund, intakt interesse i virkeligheden, og det de ser er krig. Svenskerne har glemt hvad det betyder, finnerne kan godt huske det:
MALMÖ. Förbryllande länge står ynglingen blickstilla och stirrar en i ögonen, och det är inte helt klart vad han vill. Vännen vid hans sida fräser ilsket till: ”Du, när man glor på dej så ska du titta ner i asfalten! Fattar du!” Det var alltså det som saken gällde. Här gäller primaternas primitiva regler, att underkasta sig eller härska. ”Du har kommit till fel plats, kompis” säger den muskulöse ynglingen, skakar på huvudet och trampar iväg på sin cykel.
Det är natt i Malmö. Vid en brunnen sopcontainer uppstår liv och rörelse. Ett dussin poliser marscherar raskt till platsen och börjar snacka med ynglingarna bredvid en kullvält skoter. ”Ett ögonvittne sa att killarna höll på att tända eld på skotern”, säger en av poliserna. Killarna kroppsvisiteras.
Underviser på rapskolen lovede anmelder tæv efter dårlig omtale i musiktidsskriftet Gaffa: “Du er et svin!”Det, du skriver, er noget lort!”
15. juli 2009 Uwe Max Jensen
Når en 11-årig elev på rapskolen i Rosenhøj rapper en trussel mod EU-politikeren Morten Messerschmidt og i øvrigt opfordrer politikeren til at sutte sin pik, er der ifølge rapskolernes leder Henning Winther blot tale om en “voldsom metaforik”, der ikke skal tages for pålydende.
Når underviseren på rapskolen i Toveshøj/Gellerup, den professionelle rapper Ham Den Lange med det borgerlige navn Thorbjørn Bech-Rossen, på sin debutplade fantaserer om at brænde Pia Kjærsgaard som en heks på bålet, er det ifølge rapperen “en symbolik på, at jeg (Ham Den Lange, red.) synes, det er pinligt, vi har hende (Pia Kjærsgaard, red.) som repræsentant for Danmark.” Men måske er der ikke så langt fra de hadefulde ord til handling blandt rapskolernes undervisere.
Denne aktuelle sag er det seneste eksempel på en til ulidelighed stadfæstet tendens: Velmenende myndigheder der gerne vil indynde sig hos et særdeles vanskeligt segment af ghettounge, og derfor ukritisk accepterer de værdier der ellers er problemet. Ikke blot accepterer man dem, man lefler for dem og udpeger rollemodeller der er alt andet end det. Det er så pinligt, det er så forudsigeligt, og først og fremmest er det udtryk for desperation over en situation om hvilken man ikke aner sine levende råd. Man hyrer det omvandrende Stockholmsyndrom Henning Winther, som Jyllands-Posten gavmildt har tildelt en fin blog. Se her hvilket himmelråbende paradoks og hykleri som han ikke selv har fanget før han klikkede på Publish – one rule for you, one rule for Messerschmidt:
[…] den efterfølgende debat i forbindelse med denne artikel kørte meget hurtigt ud på et rent ud sagt racistisk sidespor, hvor den 11-årige rapper dels blev kaldt alskens skældsord, dels blev truet korporligt og opfordret til at rejse “hjem” sammen med sin familie.[…]
Winther har ikke den mindste forståelse for at den pågældende raptekst med offentliggørelsen flyttede problematikken ud i den offentlige sfære i det omgivende samfund, hvor dødstrusler normalt ikke er et accepteret virkemiddel til at opnå større “gennemslagskraft”.
[…] Efterfølgende blev jeg kontaktet af en medarbejder fra Klubben i Rosenhøj, som forklarede mig sagens sammenhæng. Jeg skrev derpå en mail til alle undervisere i rapskolerne over hele Århus, hvor jeg bl. a. indskærpede, at de som de voksne og ansvarlige undervisere har pligt til at følge klubbernes og ungdomsskolernes regler for sprog og ytringer i undervisningen.
Det er et emne, vi har gennemgået ved flere lejligheder, da raptekster ofte benytter sig af stærke vendinger, voldsom metaforik og trussellignende udsagn. Det er den måde, teksterne får deres gennemslagskraft på, og det er selvfølgelig også det, der er tilfældet med den konkrete tekst – overdrivelse fremmer forståelsen.[…]
Hans abstraktionsevne rækker kun til at vurdere trusselslyrikken konkret, ikke som noget der i værste fald kan medvirke til at gøde jorden for reel vold mod en politiker fra et dæmoniseret parti, en politiker der ofte er afhængig af beskyttelse fra ordensmagten. Tænk Pim Fortuyn. Sammenligningen af Messerschmidt med Bubber er hvor Henning Winther endegyldigt kaster håndklædet i ringen:
[…] I 1997 indspillede jeg nummeret “Psykopat På Fri Fod” med rapperen Clemens. I teksten indgår passagen “Jeg tog på besøg i Bubbers Badekar/Jeg hader den nar, ha-ha-hader den nar/Bubber han skal dø, sagen den er klar”… Så vidt jeg er orienteret, har kredsen omkring Bubber ikke kontaktet pressen, og Bubber lever i bedste velgående med en dejlig kone og tre børn, der højst sandsynligt har et Clemens-album eller to på deres computer.
Raptekster har som tidligere nævnt en voldsom metaforik – men at tro at en 11-årig knægt i et udsat område i Århus Syd udgør en reel trussel mod en folkevalgt politiker, der oven i købet arbejder i Bruxelles er måske lidt at fordreje virkeligheden.[…] Rap vs. ytringsfrihed
Noget kunne tyde på at ikke blot valget af Henning Winther som leder, men også valget af rap som offentligt støttet fritidstilbud var en rigtig skidt idé. Fjols (LFPC).
Kinesisk avis kræver, at den tyrkiske leder, Recep Tayyip Erdogan, trækker udtalelser om “folkemord” på uighurerne i Xinjiang tilbage .Den tyrkiske ministerpræsident, Recep Tayyip Erdogan, er faldet i unåde i Beijing, efter at han i sidste uge kaldte uroen i Xinjiang-provinsen for et “folkemord”. Den officielle kinesiske avis China Daily krævede i en harmdirrende leder i går, at Erdogan trækker udtalelsen tilbage. Erdogans beskrivelse af optøjerne i Xinjiang som “en slags folkemord” er en uansvarlig og aldeles grundløs anklage, skriver avisen under overskriften “Lad være med at fordreje fakta”. ‘Sandheden om uroen’, Al Qaida hotar Kina efter protester i Xinjiang
“Danske” kriminelle fører krig i Halmstad
Exempel finns på uppstickare som utmanat de etablerade gängen: Black Cobra i Danmark som ligger i strid mot Hells Angels och Gårdstensalliansen i Göteborg som stred mot Bandidos.Som namn på de nya kriminella grupperingarna i Halmstad har just Black Cobra, La Familia eller Klubben nämnts. Den 21-åring som bor i lägenheten som besköts i tisdags har tidigare varit bosatt i Danmark.Kriminella för krig i Halmstad.
Projektleder i tænketanken Cepos, mag.art. Henrik Gade Jensen, fylder 50 år i dag.Han er leder af Cepos Universitet, som hvert år har 50 universitetsstuderende på kursus i frimarkedstænkning. Hensigten med Cepos Universitet er at give de studerende kendskab til filosofien og ideerne bag det frie marked. Det er nemlig et område, som ikke har høj prioritet på landets universiteter. Underviserne på Cepos Universitet er ledere fra erhvervslivet, embedsmænd fra ministerier, analytikere fra medierne og enkelte universitetslærere. Hos Cepos anses Cepos Universitetet som yderst vigtigt, al den stund at universiteterne fortsat hviler på et fundament af »politisk korrekthed«, der betyder, at den borgerlige liberale tankegang har svære kår.
Henrik Gade Jensen er mag.art. i filosofi fra Københavns Universitet, hvor han også har arbejdet som ekstern lektor. I perioden 2002-2003 var han pressesekretær i kirkeministeriet, og i 2005 blev han projektleder i Cepos. Fra sin opvækst i Svendborg har Henrik Gade Jensen været optaget af den borgerlige ideologi og tankegang. Han var fra starten på universitet klar over, at det kunne skaffe ham problemer i dagligdagen, eftersom den verden især dengang var befolket af venstrefløjen – blandt elever såvel som lærere. Henrik Gade Jensen var imidlertid heldig. Han fik knyttet sig til professor Mogens Blegvad, som var blandt en af de få borgerlige i universitetsmiljø et, der »overlevede«. Det gjorde de ved ganske enkelt at skjule sig og så i øvrigt holde kæft. På den måde undgik Henrik Gade Jensen al det »marxsistiske ævl«, som han selv senere har formuleret det. Uddrag fra Børsen.dk , se det hele på CEPOS.
Iblandt spørger man sig – hvad blev der i grunden af Benito Scocozza ? Sidder han bare hjemme i haven og bæller hvidvin på statspension ? Fysisk død er han jo endnu ikke som Finn Ejnar Madsen eller Knud Jespersen, God rest their commi-souls. Selv min gamle kollega Ernst Nielsen fra Information er død, PBUH. Leica M 3 , mobilt mørkekammer, sene nattetimer, Ryvang Bilen og uartige damer. Har Scocozza ikke længere noget at tilføre debatten ? Preben Wilhjelm spjætter da lidt endnu. Men det offentlige liv er kort, åh så kort. For en hel del år siden, dedikerede Dea Trier Mørch nogle grafikker til mig. Måske er tiden kommet, hvor jeg skulle scanne dem her. Der er ideologi i de træsnit. Hun kunne ikke vide, jeg ikke var rettroende, jeg holdt bare min kæft. Jeg var upolitiseret, en ret typisk ignorant. 70 ´erne var upolitiserede undenfor medier og læreanstalter.Vietnam-krigen fyldte ikke noget videre, ganske få bekymrede sig om den. Det er en mediemyte, man plejer med omsorg, at Danmark var politiseret i 70érne. Det er fup og løgn, en medie og universitetsillusion. DR polerer den op med jævne mellemrum – åh ja, vores ungdom, ikke sandt ? Hvis ungdom er vigtigere end andres ungdom? I to generationer har intet politiseret Danmark mere en Muhammed-krisen. Politisering af et velfungerende land er et sygdomstegn, men det er trods alt sundere at imødegå islamisering via politik, end via moral som i Sverige, England, Holland og Belgien. Det tager nogle år, at danne sig en kvalificeret mening om det liv, man er smidt ind i. Mange er hurtige på aftrækkeren, meget hurtige. Her på bloggen kan vi sige, vi vurderer tingene efter moden overvejelse. Nichts weiter. Enhver er velkommen til at være uenig i konklusionerne, enhver er velkommen til at skrive til snappost (snabel a) yahoo (punktum ) dk. Naturligvis, det er sådan det foregår i Danmark, når vi altså lige ser bort fra den importerede trusselskultur, der sætter dialog lig med krig. Og naturligvis, visse Radikale og Socialdemokratiske fodtusser på de bagerste rækker, der ikke anerkender, at en demokratisk samtale drejer sig om at have de bedste argumenter.
Empati for djævelen
Vi lærer i dette stykke Ritzau-spam at behandlerindustrien ønsker flere kunder i butikken; at bandemedlemmerne selv er ofre, nemlig for sygdom, hvilket gør det snublende nært at mene at Frederiksen erklærer dem fritaget for personligt ansvar; og at aben – igen – lander hos de onde danskere. Nå, men budskabet er vel et glædeligt udtryk for en slags kosmisk retfærdighed: Bandemedlemmerne lider selv mens de kropsvisiterer sagesløse borgere, skyder vildt i beboelseskvarterer og overfalder folk på diskoteker. Frederiksen, hvis løn det foragtelige danske samfund betaler, burde dog i stedet overveje om ikke det er terapi på det kulturelle plan der er påkrævet (LFPC).
Hårdtpumpede rockeraspiranter og andre unge på vej ind i bandekriminalitet trænger lige så meget til psykiatrisk hjælp som til de sociale tiltag, der skal få dem på ret spor i livet. Det mener leder af Ungeafsnittet i Odense Kommune Christian Frederiksen, der siden 1970´erne har arbejdet med de hårdeste ungdomskriminelle.
– De har et lavt selvværd, mangler skolegang, og en meget stor del af dem har ubehandlede psykiatriske lidelser, siger han om de unge mænd, der står på spring for at blive optaget i kriminelle bander og rockerstøttegrupper som AK81. […]
– Deres kriminalitet er jo ofte bare et symptom på deres psykiatriske lidelse, og derfor er det vigtigt, at de i kombination med det socialpædagogiske arbejde også bliver medicineret, siger Christian Frederiksen og fortsætter: – Og så kan det simpelthen ikke være rigtigt, at vi i det store samfund, vi har, ikke bagefter kan skabe fællesskaber, som kan tiltrække dem som alternativ til banderne. Bandekriminelle lider psykisk
Rapperens syge moster
Skal politikere der i virkelighedens verden udsættes for reelle trusler mod deres fysiske sikkerhed bare acceptere forblommede undskyldninger om at det ikke er alvorligt ment, når der bruges voldsretorik om dem i sangtekster? (LFPC)
[…] »Rapmusik siger tit tingene på en hård måde. Men der findes mennesker, som vokser op i et råt hjem, går i en rå skole med en rå tone.
De skal også have musik, som de kan relatere til. Hvis vi siger, at jeg ikke havde en god barndom -at jeg hver eneste nat faldt i søvn til lyden af min mor og stedfar, der skændtes -så er Morten Korch-film ikke kultur for mig. Så vil det lyserøde billede af verden få mig til at tænke, at mit liv er nederen,« forklarer han. […]
»Hvis man siger, at en politiker skal skydes, er det symbolik for, at man ikke bryder sig om den person. På min plade har jeg et nummer der hedder ‘ Brænd Hende’.
Det er et politisk orienteret nummer, der handler om en politiker på højrefløjen. Men det betyder jo ikke, at jeg synes, folk skal gå ud og brænde hende. Det er en symbolik på, at jeg synes, det er pinligt, vi har hende som repræsentant for Danmark,« siger den 27-årige rapper, der blandt andet har arbejdet som lærer på Nordgårdsskolen i Gellerup men nu lever af sin musik.
»Jeg skal på Grøn Koncert de næste 14 dage, og jeg kommer til at høre fra de andre rappere, at jeg er bøsse, at min pik er lille, at jeg er anorektisk tynd og alt muligt svineri, men det er en del af et show. Inden for rammerne vil jeg finde mig i stort set alt, for jeg har sagt ja til det.
Ligesom folk med et kendt ansigt må finde sig i en del,« siger han. […] Hårde ord fra hårde drenge [Århus Stiftstidende 15.7.2009]
Ifølge konvertitundersøgelsen fra 2007 har mellem 2100 og 2800 konverteret til islam fra midten af 1970 til 2005. De fleste er kvinder, og næsten fire ud af fem er under 30 år.
2100-2800 på 35 år, det er 60-70 om året, hovedparten tvunget via ægteskab. Hvor meget bedre er det end Faderhuset eller Scientology? Lad os oversætte Abdul Pedersen: Islam i Europa vokser udelukkende via tilvandring, – kolonisering. Islams størrelse i Danmark og Europa bestemmes udelukkende af indvandringen, intet andet. Det ses tydeligt, at europæerne afviser Koranen, dens teologiske snylterlære og dens politiske herrefolksideologi. Der er formentlig flere der forlader islam om året end der konverterer til Islam. En mere end pauver succesrate for en såkaldt verdensreligion. Abdul Wahid Pedersen tilhører en sekt, på indtil videre tålt ophold. Hvad fremtidens europæere beslutter, vil den tid vise. Vælger islam at opføre sig som europæiske jøder, sikher, hinduer og buddhister, går alting måske glat. Fortsætter de, som de er begyndt, gør vi alle klogt i at frygte det værste. Mulige scenarier kan man læse her. Teenagere konverterer til islam hjemme i dagligstuen, Allt fler danska tonåringar konverterar till islam – i vardagsrummet (Steen)
Jeg håber selvfølgelig at Snaphaneredaktøren har ret i den fortrøstningsfulde prognose, men som perspektivering skal dog også nævnes forhold der kunne gøre optimismen til noget rent tidsbundet, og ikke nødvendigvis siger noget om hvad der motiverer folk om få årtier. En kommentarskriver nævner således nogle tendenser han er bekendt med på Nørrebro, hvor piger der flittigt har ligget i med 2. g’ere på et tidspunkt finder det mest hensigtsmæssigt at konvertere. Danske drenge i samme bydel, sejlet agterud af 2. g’ernes førmoderne machoattituder, er også observeret som konvertitter. Disse tendenser er lige nu knyttet sammen med en helt specifik bydel, men så vidt jeg kan se er der intet der hindrer den i at få større udbredelse. Et stadig mere assertivt muslimsk mindretal vil formentlig skubbe danskere i andre egne i samme retning: Først måske de marginale eksistenser – piger på et sidespor som nu, straffefanger der kan ændre status overnight ved at konvertere, rodløse og søgende drop-outs – men hvis vi taler om et modsætningsforhold mellem en assertiv, aggressiv kultur og en selvhadende, selvdekonstruerende kultur, så har vi en dynamik der kun peger i én retning.
Jeg nævner vist dagligt at Tyrkiet, der engang var befolket af kristne, i dag er 99% muslimsk. Hvorfor? Der er den blodige side med etniske udrensninger af kristne mindretal, men der er også det daglige pres forårsaget af den fornedrelse det medfører ikke at være muslim i en muslimsk herrefolkskultur – en proces der selvsagt accellererer over tid. Der er giftemålenes one way street: Muslimske kvinder kan kun gifte sig med muslimske mænd. Vi taler altså ikke nødvendigvis om massekonverteringer, men om en proces der kun går én vej, og som over tid reducerer antallet af ikke-muslimer. Som det er sket i Tyrkiet, som det er sket i Egypten.
Her og nu tror jeg også at islam for langt de fleste danskere er en shitty deal, et surt show, i en individualistisk og hedonistisk kultur der sætter den personlige realisering over alt andet. Men vi har allerede et omsiggribende had til frihed (‘frihed til at håne andres tro’), og kulturrelativisme og kulturelt selvhad ligger på rygmarven og indåndes i luften. En kultur der sætter selvrealisation over alt andet, men ikke værdsætter de forhold der muliggør dette, kontra en primitiv, aggressiv kultur der ingen problemer har med absolutte værdier? Alt andet lige tror jeg godt man kan sige at dette kun kan føre i én retning (LFPC).
Spammeren, debatsabotøren fra Ørebro
IP nummer 83.233.210.45, alis Jan Banan, Hegge mv. er nu udelukket. Du kommer ikke engang i spamfilteret, du skriver ud i den blå luft. Hans IP adresse til advarsel for andre blogs, han måtte kaste sig over. Da vi har at gøre med en psykiatrisk patient, er offentliggørelse af hans identitet allersidste udvej.
Bastilledagen 14 juli: 317 biler brændt
omkring 12 politifolk såret.