Low-tech terror

Svenskerne bruger ikke ordet “terror”, men jeg kan ikke finde andet. De aner i virkeligheden ikke, hvad der har ramt dem. Jeg vil ikke påstå jeg selv gør, men jeg vil kalde det, som det ligner: terror. Eller en mini-guerillakrig krig, for mig gerne, selvom vi risikerer smæk fra Bonnichsen og DIIS. Det er ikke ordene, der skræmmer os, men det de beskriver. Brandene er et symptom på et tillidsnedbrud, der går langt dybere end til de enkelte bygninger og de mange penge. Hvis der er en mulighed for forsvare sig imod den, kræves der i al fald mere end psykologer. “Rätt sorgligt.. men men inte så oväntat riktigt..” skriver fotografen til denne video resigneret, om den skole der forsvandt igår.

Varje dag brinner en skola i Sverige. Varje år kostar det kommunerna 500 miljoner kronor. Det motsvarar 1 000 lärartjänster. För tre veckor sedan brann Killebäcksskolan i Södra Sandby utanför Lund ned. I går var det Lombolaskolan i Kirunas tur. – Bara den kommer att kosta försäkringsbolaget omkring 100 miljoner kronor. 2007 ryckte räddningstjänsten ut på 439 skolbränder – minst 198 av dem var anlagda.* Men mörkertalet är stort. I verkligheten är antalet skolbränder ännu större. Enligt Svenska Brandskyddsföreningen, SBF, var antalet skolbränder förra året omkring 500, det vill säga minst en om dagen. – Mellan 1 november och mitten av januari i år har räddningstjänsten i Stockholm ryckt ut på 50 bränder. Bränderna kostar lika mycket som 1 000 lärartjänster varje år, ELDEN TOG SKOLAN, Elden lyser upp hela Kiruna (*Flertallet   været påsatte, skoler i det antal brænder ikke bare af sig selv. Sverige ønsketænker.)

Rune Engelbreth på speed

Han fylder godt nok meget her i Deadline og på Politiken. Dog ikke på denne blog. ER perletiet racister? Afsted farer Engelbreth fra studiet i Århus med  160 i timen:

Debat mellem Peter ibsen og Rune Engelbreth, 28.01.09 kl. 22:30 på DR2 Deadline

Dansk Abu Ghraib: Uden tørklæde i 12 timer

Nu ved vi da hvad de 30 g stof gør ved en muslima: Forvandler hende til et klynkende, umodent pattebarn. Eller bare en kynisk manipulator.

15 klager, 18 vidneudsagn og en del videomateriale. Det er, hvad foreningen Forældre mod Politibrutalitet har indsamlet til statsadvokaten. Det hele skal bruges som dokumentation for politiets opsigtsvækkende håndtering af Gaza-demonstrationen den 13. januar. Og klagerne stopper ikke her, understreger gadekoordinator i Forældre mod politibrutalitet Lisbeth Bryhl:

“Vi forventer op til 20 klager mere,” siger hun. Én af klagerne kommer fra den 17-årige palæstinenser Fatma Ghadban fra Brøndby Strand. Sammen med et par veninder og sin lillesøster deltog hun i demonstrationen, som sluttede på Christiansborg Slotsplads. Ved et uheld blev hun af demonstranter, der kom bagfra, skubbet ind i en betjent og kom til at gribe fat i hans hjelm, forklarer hun. “Han lagde mig ned på jorden og satte sin fod på mit hoved for at holde mig der. Jeg har aldrig prøvet det før. Jeg var i chok – det var rædsomt,” husker Fatma Ghadban. Den 17-årige pige blev anholdt og taget med på politistationen. […]

Efter lidt ventetid blev Fatma Ghadban bedt om at tage sit hovedtørklæde af, fordi hun skulle fotograferes. Da hun af religiøse årsager nægtede, blev en kvindelig betjent tilkaldt. Beskeden lød, at hvis hun ikke selv fjernede det, ville de gøre det for hende. “Jeg græd og følte mig nøgen, for jeg har været vant til at have mit tørklæde på, siden jeg var syv år. Jeg kunne ikke klare mere til sidst,” siger Fatma Ghadban, der sad i detentionen 12 timer uden mad og drikke. Og uden sit tørklæde. Efter episoden har Fatma Ghadban haft det dårligt: “Jeg har svært ved at sove om natten og bliver hurtigt stresset,” siger hun. […]

Derfor er jurist og leder af Dokumentations- og Rådgivningscentret om Racediskrimination, Niels-Erik Hansen, ikke i tvivl: “Så gælder det også på politistationen, når de skal fotografere i forbindelse med anholdelse.” […] Politiet tvang 17-årig til at tage sit hovedtørklæde af

Her vil en professionel, årvågen journalist selvfølgelig stille kritiske spørgsmål: Kan du ikke bare i denne situation vælge at tage tørklædet af? Kan du ikke se at det kan være nødvendigt i sådan en situation at bede dig tage det af? Er det ikke bare lidt hysterisk at reagere på denne måde? Og til Niels-Erik Hansen: Har I ikke vigtigere sager at tage jer af, som f. eks. opfordringerne til folkemord på Rådhuspladsen? Kom journalisten så med kritiske spørgsmål? Ikke overraskende valgte Signe Rugholt Carlsen at være mikrofonholder.

Offerrollespillet er selvfølgelig second nature alene i kraft af at hun er muslim, og er rutine for venstreekstremister som Forældre mod Politibrutalitet, men det er i yderligere én forstand lige efter bogen. En såkaldt Al Qaeda-manual som det britiske politi fandt på en beslaglagt computer, giver helt eksplicitte instrukser om at påstå sig krænket eller mishandlet i politiets varetægt (LFPC):

1. At the beginning of the trial, once more the brothers must insist on proving that torture was inflicted on them by State Security [investigators ]before the judge.

2. Complain [to the court] of mistreatment while in prison.

Canada: Lawyers Allege Jihad Suspects Being Tortured In Jail

“Hopefully it will turn into an arab city shortly”

“Greetings from our brothers in Malmoe.
Malmoe is located in the south of sweden near denmark in which many arabs and moslems
hopefully it will turn into an arab city shortly”
og
“then they had links to the demonstration in duisburg and the flag of israel in the window that was removed and they are proud that the flag was removed and they send the link of the video to show their victory in Germany”

Om demonstrationen i Malmø forleden på debatforum via Ekeroth

Forbud mod islamiske tørklæder på alle offentligt ansatte – NU!

af Britta Mogensen, antropolog

Flere og flere hospitalsansatte protesterer mod den omsiggribende eksponering af religionspolitiske symboler på hospitalerne. Nogle står offentligt frem f. eks. på Odense Universitetshospital (FOKUS nr. 3 2008 ) – i øvrigt med stort mod, da de uvægerligt beskyldes for racisme og islamofobi. Andre modstandere tilhører endnu det tavse flertal og nøjes med under personlige samtaler eller i personlige mails at tilkendegive, at de er enige. De bør ikke klandres, for det kan besynderligt nok i disse år have store omkostninger at melde ud, at patientens tarv er det eneste, der har betydning på et hospital.

Vi skal dog heller ikke være blinde for, at de hijabbærende har en del støtter. Disse medløbere tager fat to steder: 1) Med støtteerklæringer til de indhyllede, der munder ud i, at ”de er så søde og dygtige”. Sandelig et argument, der vil noget. 2) Modstanderne er islamofober, vil ikke have muslimske kolleger, stemmer sikkert på DF, er racister, mistænkeliggør dygtige kolleger m.v., og de karakteriseres ved negationer af alle de gode egenskaber, medløberne selv mener at besidde, nemlig rummelighed, respekt, professionalisme, tolerance. Enkelte (FOKUS nr. 4 2008) kommer for skade at offentliggøre deres uvidenhed og erklærer selvsikkert, at hijab slet ikke er islam, men kultur (det er måske ingen skade til at læse koranens sura 24:31, 24:60, 33:32f, 33:59). Vil man vide mere, kan man læse Fatima Mernissi: ”The veil and the male elite”. Mernissi er troende muslim og tillige nok en af de mest nutidige islamkyndige, så man får samtidig henvisning til alle de vigtigste kilder i islam.

Fortsæt med at læse “Low-tech terror”

»Det er en magtkamp«

“Hele denne diskussion handler ikke om humor eller tegninger, men om magt og hvem, der skal have magten i Europa det næste århundrede” Adjiedj Bakas, forsker i TV 2 :

I anledning af den hollandske tegner Gregorius Neckshots snarlige besøg i Danmark, varmede jeg op med at se det lille TV 2 indslag fra 29 februar 2008. Det er værd at genopfriske. Når Abdul Wahid Pedersen igår sagde i KrD “Religionskritik er mobning. Blasfemi burde forbydes. Ytringsfriheden bør vige til fordel for det gensidige hensyn,så er der grund til igen at minde sig selv om, hvad det hele drejer sig om. At Pedersen ligger i magtkamp med den mest centrale værdi i folkestyret, og dermed med langt størstedelen af befolkningen, og at han ikke har tænkt sig at give op. Det handler ikke om følelser, som Pedersen er så snedig at antyde. Pedersen bruger demokratiets våben, ord. Andre våben er i anvendelse for at gennemtvinge synspunktet, som vi ved. Da det imidlertid næppe bliver i hans egen levetid, han får sin vilje, kunne han jo overveje at flytte til Holland, alternativt måske desværre Norge. Vi andre skal bare huske næste gang, og næste gang igen: det drejer sig om magt, ikke om ligegyldig æstetik, sarte følelser eller høflighed, som nogle desværre endnu bilder sig ind. Hovedsageligt repræsentanter for dem, der har deres på det tørre, eller alligevel aldrig har en tanke, de skal have udtrykt. Vil du sælge en let brugt magt til imam Petersen? Gregorius Neckshot blog(Steen)

Det er klart, at når Abdul Wahid Pedersen på den ene side erklærer at der vil blive indført shariastyre i Danmark ved muslimsk flertal, og på den anden side vil have kritik af hans herrefolksideologi kriminaliseret, så er motivfortolkning både enkel og oplagt. Det kunne han tænke sig, kunne han. Man ser sjældent eller aldrig nogen diskussion af de rent praktiske perspektiver hvis han – Jahve forbyde det – skulle få magt som han har agt. Retssystemet ville blive overbebyrdet af sager om grænseafprøvning. Det antidemokratiske tiltag ville i sig selv afføde mere modvilje mod hans religion/ideologi, og dertil kommer jo også at der er utallige både høj- og lavteknologiske måder hvorpå man kan trodse et forbud. Det sidste jeg kan forestille mig ville være at sådan et forbud ville få gravens fred til at sænke sig. Men alt dette handler om at vinde tid. Vores interesse er at få virkeligheden på dagsordenen hurtigst muligt, hans om det modsatte. Parallelt hermed bliver virkeligheden i danskernes hverdag mere og mere påtrængende, og ved et vist punkt vil ingen lovgivning kunne udrette noget som helst (LFPC).

Så bliver jødehadet ikke grovere

Man troede man havde set og hørt det meste. Den egyptiske imam Amin Al-Ansari kommenterer optagelser fra en af 2. verdenskrigs jødeudryddelseslejre på Al-Rahma TV d. 26.1.2009 (LFPC):

[…] Look what starvation [the Germans] inflicted upon them. Look what humiliation. These are people being buried alive. Does this look like a human being? He is placed in a ditch to be buried alive. This is a pile of bodies. Ibn Mas’oud was right… Look, this is a barbed wire, used to crush their bodies. He and five others will be hanged with a single chain. Concentrate on this, my brothers. Watch this. Look, they are tying five heads together. These are bodies. Here they are drilling a hole in his back with a nail. This child awaits his turn. Watch their humiliation. These are corpses, Allah be praised. The [Jews] are oppressors. They are being deported. Ibn Mas’oud was right when he said: “All the oppressors are killed by those they oppress.” These are bodies, these are dead people, these are skulls. These are the bodies of the Jews being loaded like animals. Watch this tractor clearing away the corpses of the Jews, and these are the refugees awaiting their turn to be killed. A German soldier will come now, and you will see a Jewish woman kissing his hand. Notice what humiliation, fear, and terror have struck her. See how much she is kissing his hand. Watch her humiliation. This is what we hope will happen, but, Allah willing, at the hand of the Muslims…. Egyptian Muslim cleric airs Holocaust footage, says: “This is what we hope will happen, but, Allah willing, at the hand of the Muslims”

Sygdom uden diagnose

FÖRFÄRLIG STATISTIK De flesta grova brott har blivit 7–10 gånger fler sedan 1950-talet. Grovt rån är 30 gånger vanligare än då. Denna förfärliga utveckling bagatelliseras av de ansvariga. Varför har det här fått pågå så länge? undrar civilingenjör Curt Norstedt, ledamot av Kungliga vetenskapsakademien.

För grovt rån är utvecklingen hårresande – det är nu 30 gånger vanligare!

Utvecklingen har bagatelliserats av myndigheterna och andra ansvariga instanser, vanligen genom påståendet att det inte är någon fara alls – medborgarna har bara blivit mer benägna att göra anmälningar. – Olle Wästberg, Sveriges generalkonsul, rapporterade 2004 att han kände sig säkrare i New York än i Sverige. Frekvensen av grova brott hade minskat med två tredjedelar och var långt lägre än i Sverige. Våld mörkas och bagatelliseras

Rosengård – en stat i staten

Segregation kan skapa en spiral av utanförskap och misstro mot samhället. Det framgår av en studie som idag överlämnas till regeringen. Kommunerna har en nyckelroll för att motverka kulturer som kan utgöra grogrund för våld och terrorism, anser forskarna Magnus Ranstorp och Josefine Dos Santos. Är det okej att plädera för att människor ska isolera sig från demokratiska värden, jämställdhet och samhällsliv – till exempel att inte gå och rösta – samt att trakassera dem som inte efterlever sådana påbud?

Dessa frågor måste ställas mot bakgrund av rapporten ”Hot mot demokrati och värdegrund – en lägesbild från Malmö”, Centrum för Asymmetriska Hot och Terrorism Studier pdf . 37 sider) , med inriktning på situationen i Rosengård, som idag överlämnas till demokratiminister Nyamko Sabuni.

Fortsæt med at læse “»Det er en magtkamp«”

“Jan III Sobieski Confronts a Rondellhund at the Gates of Vienna”

The following cartoon can be considered a part of that ongoing project. The esteemed cartoonist Lars Vilks said last year in November, that he was willing to consider drawing a special Mo-toon for Baron Bodissey of the Gates of Vienna. The Baron had requested a special picture of Jan Sobieski, the hero of the “Battle of Vienna” riding his horse in victory accompanied by the famous Roundabout dog. Well Mr. Vilks just sent the TT via email his most recent work… GoV

sobbe-col-1-m80

OECD: Indvandrere er hjælpeløse klienter der ikke kan klare sig selv

offer2-297x3001Overskriften er selvfølgelig en lettere opstramning begået af Snaphanens redaktion, men det er jo det som denne overfladiske artikel, en klon af utallige andre om det samme emne, implicerer. Jeg har efterhånden et temmeligt skizofrent forhold til Jyllands-Posten. Der er de fremragende lange baggrundsartikler af kvalificerede skribenter i den trykte avis, og så er der den lalledumme livsstilsblog jp.dk, hvor (formoder jeg) yngre bladsnedkerkloner som ikke ville kunne genkende et kritisk spørgsmål eller en kritisk perspektivering om de så kunne vinde en Pulitzer derved, udspyr ligegyldigheder og spamhistorier der formentlig er skrevet sideløbende med SMS-skrivning eller chat på Facebook. Som denne, der i sin implicerede patronisering af “indvandrere” kalder på perspektivering som imidlertid ikke kommer. Historier af denne slags, ikke blot i hjemlige medier, antager nemlig altid at “integration” er noget værtslandet udfører på klienterne/indvandrerne. Intet om krav om tilpasning til gældende normer, f. eks. at lade døtre leve et normalt dansk liv, eller omvendt at sætte grænser for drengebørnene, eller ikke at insistere på særhensyn til mærkelige religiøse skikke. Og som sædvanen er slås sagesløse vietnamesere og kinesere i hartkorn med etageklippede labaner og deres fædre der drikker kaffe i indkøbscentret – men man kan så trøste sig med, at mange af asiaterne nok ikke læser notitsen, da de utvivlsomt har travlt med at passe arbejde og studier (LFPC).

Integrationen af indvandrere skal blive bedre, hvis København vil øge sin konkurrenceevne. Det slår en rapport fra OECD fast, som tirsdag blev offentliggjort ved et pressemøde i Den Sorte Diamant. Ved at få flere indvandrere i arbejde og give dem bedre uddannelse kan hovedstaden gøre sig selv en stor tjeneste. Og der er nok at tage fat på.

Indvandrere har en markant højere arbejdsløshed end etniske danskere. Hele 25 pct. af ikke-vestlige indvandrere i job er “overkvalificerede”, men mod kun 15 pct. af de etniske danskere. For indvandrere med udenlandsk uddannelse er tallet 30 pct. Men også i uddannelsessystemet går det galt for indvandrerne – og danskerne. Eksempelvis slår rapporten fast, at hver fjerde af de 15-årige folkeskolelever i København er dårlige til at læse, mens det samme tal for tosprogede ligger helt oppe på 51 pct. […]

På Københavns Rådhus erkender overborgmester Ritt Bjerregaard (S), at integrationen ikke er god nok. »Vi bliver nødt til at se på vores integrationspolitik. Hvis man hedder Mustafa, er man dårligere stillet og dårligere til at læse end danske børn, når man forlader skolen. Det må vi gøre noget ved,« siger hun. Dårlig integration belaster København

90.000 svenske opholdstilladelser i 2008

Under 2008 beviljades 90.021 uppehållstillstånd, en ökning med fem procent jämfört med åren före. En genomgång av statistiken som Migrationsverket gjort visar att det främst är anhöriginvandring, framför allt till de många asylsökanden som fick uppehållstillstånd under åren 2006 och 2007, studenter och arbetskraftsinvandrare som står för ökningen. Totalt beviljades 33. 687 anhöriga * till invandrare från länder utanför EU uppehållstillstånd i fjol, en ökning med 14 procent. Fler får stanna i Sverige, Antalet uppehållstillstånd fortsätter att öka (* øget fra 29. 515 året før)

Sagt på en anden måde: Alene af familiesammenførte til 3. verdensborgere, ankommer der til Sverige på fire år, hvad der svarer til Ålborgs befolkning. Omkring halvdelen er analfabeter.

Kan Koranen sammenlignes med Mein Kampf ?

Jeg har ikke læst Koranen, og tænker heller ikke på at gøre det. Der siver alligevel lidt ind hver dag, om man vil eller ej. Til gengæld har jeg læst Mein Kampf, desværre 35 år for sent til, at det kunne få nogen indflydelse på historiens gang. Et svulstigt, litterært makværk af en forurettet, perverteret nullitet, der bilder sig ind at være en visionær profet. Kort sagt, en intellektuel sygejournal affattet i en stil, der indeholder al tysk litteraturs værste unoder på ét sted. Nå ja, i to bind, såvidt jeg husker. Kommer der ikke andet godt ud af en retssag mod Wilders, kunne det være en retslig klargørelse af Koranens egentlige indhold. (PS Mein Kampf er forbudt i Holland, en stor tåbelighed.) Gerstenfeld ved mere om begge bøger end jeg:

MANFRED GERSTENFELD: Can the Koran be compared to ‘Mein Kampf’?

Last week the Amsterdam Court of Appeal ruled that the attorney-general should bring a case against Dutch parliamentarian Geert Wilders. This leader of the right-wing Freedom Party has made a number of extreme remarks about Islam and Muslims, such as calling the Koran the “Islamic Mein Kampf” and referring to “fascist Islam.” The Amsterdam court contends that these and other such statements “affect the dignity of Muslims.” The attorney-general’s office had previously concluded that these and similar remarks were not punishable.

Wilders was initially shocked by the court’s decision, but he may well turn the case into a show trial outlining the threat to Western society from violent and hate-inciting forces in the Muslim world. His lawyers only have to go through websites such as FrontpageMagazine, Jihad Watch and MEMRI to bring overwhelming proof for two central claims.

Fortsæt med at læse ““Jan III Sobieski Confronts a Rondellhund at the Gates of Vienna””

København H

år 1911. Én af Europas smukkeste når man sådan sidder og venter. 

lund-jan-2008-012

lund-jan-2008-006

»Helvede er de andre«

Vi har tidligere omtalt debatten over Morten Uhrskov Jensens kronik om Trollhättan som “helvede på jord”. Vendingen blev en slags omdrejningspunkt for hele fremstillingens troværdighed, og sandt er det at den vækker associationer til borgerkrigslignende tilstande som de kendes fra bl. a. Sarajevo og Beirut. Alene af denne grund bør maleriske vendinger benyttes med varsomhed, ikke mindst her i blogverdenen hvor debat om det generelle – konsekvenser for samfundet som helhed påført af indvandring fra førmoderne kulturer i almindelighed, og én bestemt religion/ideologi i særdeleshed – rutinemæssigt af vores modstandere gøres til et spørgsmål om falsifikation af enkeltstående detaljer, med den uudsagte implikation at hele problematikken derved bortfalder – i hvert fald så længe debatten kan fokuseres på detaljen. Var det berettiget at betegne Trollhättan som “et helvede på jord”? Så stærke metaforer må vurderes individuelt. Jeg for mit vedkommende ser hver dag veldokumenterede tildragelser fra Sverige som man ikke havde troet vi her i Europa skulle opleve igen. Jeg ser kriminalstatistikker som ikke hører hjemme i et civiliseret samfund. Jeg ser et samfund knuget af manglende ytringsfrihed og åbenhed. Og nu ser jeg så at det endegyldigt synes opgivet at stadfæste pro-jødiske gruppers borgerret til at demonstrere, og jeg ser opfordringer til folkedrab på jøder passere ustraffet. Bortset fra dette sidste er vi ikke helt der i Danmark, endnu. Men er man så gammel og reaktionær at man betragter frihed som det højeste gode, og beskæmmes af rutinemæssig pissen på ytringsfriheden i medierne, så, ja, så er Sverige for mig helvede på jord (LFPC).

Af et helvede på jord at være er der ikke alene forbløffende koldt, men også forbløffende roligt i Trollhättan denne lørdag aften. Karakteristikken af den mellemstore provinsby i Vestsverige stammer fra cand. mag., forfatter Morten Uhrskov Jensen, Frederiksberg, som i en kronik i Morgenavisen Jyllands-Posten i november advarede om risikoen for svenske tilstande i Danmark på indvandrerfronten – med Trollhättan som udgangspunkt og bl.a. følgende afsnit:

»Lad det blive klart, hvad Trollhättan er i dag: Et helvede på jord, et mareridt i vågen tilstand, et vidnesbyrd om et svensk folk på hastig vej ud i intetheden og et vidnesbyrd om en elite, der har sveget sit ansvar i en grad, så det må tjene til advarsel for alt og alle i Europa.« […]

Kronikken vakte ikke blot interesse blandt JP’s læsere, med en række efterfølgende debatindlæg for og imod, men også i Trollhättan , hvor lokalavisen TTELA (Trollhättans Tidning/Elfsborgs Läns Allehanda) skeptisk refererede kronikken.I løbet af to dage i byen lykkes det ikke JP’s udsendte at finde én Trollhättan -bo, som vil kendes ved beskrivelsen. Nogle ler, andre er fornærmede. »Vildt overdrevet,« hævder Lennart Gillberg, en 58-årig indkøbsansvarlig. »Det har været uroligt, tilmed ekstremt uroligt, men et helvede? Når man ser på krig og sult og fattigdom rundt om i verden, er det svært at tage en sådan beskrivelse af Trollhättan alvorligt,« mener politiinspektør Stig Rysén. »Jyllands-Posten? Var det ikke jer, der skrev så grimt om Trollhättan ? Synes du selv, at det ligner et helvede?« spørger Marika Andersson, en 16-årig gymnasieelev. […] Tilfældet Trollhättan [JP 25.1.2009, ikke online]

»Den socialt udfordrede bydel«

Ufordrende, mente Sten Eiler Rasmussen vist oprindelig. Fra avantgarde, frisind og fremtidstro til monument over kuldsejlede ønskedrømme. Tingbjerg er en dyb ironi:

Tre påsatte brande inden for en radius af 250 meter i Tingbjerg har i aften holdt politi og brandvæsen beskæftiget i den socialt udfordrede bydel. Først blev der sat ild til et stillads ved Tingbjerg skole, og derefter antændte ukendte gerningsmænd en container ved Tårnhusstræde 9 og et kælderrum under opgangen Tårnhusstræde 19.

Det er nok de sædvanlige rødder, der er ude på ballade – det er muligt, at vi må blive et stykke tid ude i kvarteret for at dæmme op for yderligere brande, siger vagthavende ved Station Bellahøj. Beboere jaget ud af brand i Tingbjerg

‘Radikaliseringens’ blindgyde

En ureflekteret antagelse går gennem debatten: At udfordringen for samfundet er at undgå ‘radikalisering’ af unge muslimer, med hvilket der vistnok især menes noget med bomber. At eliminering af radikalisme ville efterlade os med almindelige hverdagsmuslimer som ikke ville udgøre nogen fare for freden og demokratiet er øjensynligt taget for så givet, at spørgsmålet om dets sandhed end ikke behøver blive stillet. Og lur mig, jeg tror faktisk ikke at journalisterne og debattørerne der kolporterer klicheen overhovedet har overvejet det. Men testes på virkeligheden, det kan spørgsmålet selvfølgelig blive, og der forudsættes egentlig ikke nogen ekspertviden for at belyse det: Udpeg bare ét land med ikke-radikalt muslimsk flertal, hvor ikke-muslimerne udgør en stabil gruppe med fulde rettigheder på lige fod med muslimerne, de jure og de facto. Et land der kan tjene som positivt eksempel. Eksistensen af sådant et land vil i det mindste sandsynliggøre muligheden af lykkeligt samkvem med ikke-radikal islam herhjemme. Hvor?

Hvis nogle af vores læsere deltager i mødet i dag tirsdag vil jeg gerne høre tilbage om denne problemstilling overhovedet kommer op. Jeg vil også virkelig gerne vide om spørgsmålet om kriminalitet søges bestemt udelukkende ud fra islamisk dogmatik (om f. eks. der kun kan være en sammenhæng hvis kriminelle er direkte styret af rettroende bagmænd), eller om det også anerkendes at kriminalitet kan udspringe af islams opdeling af verden i halal/haram og troende/vantro, og derfor også kan ligge hardwired på rygmarven på religiøse analfabeter. Jeg har mine anelser, men jeg vil allerhelst have uret. Via kommentar på Uriasposten (LFPC):

Problemer med kriminalitet og utilpassede unge er påtrængende i København. Problemerne kædes ofte sammen med debatten om radikalisering.

Derfor mener Integrationsrådet, der er behov for at undersøge, om der er en sammenhæng mellem kriminalitet og radikalisering blandt etniske minoriteter i København. Det er nødvendigt for at vælge de rette løsninger på problemerne, mener Integrationsrådet.
“Der er netop behov for dybere indsigt i, hvad radikalisering betyder, og hvad årsagen til radikalisering er. Det er ligeledes vigtigt at få kortlagt, hvilke metoder der er effektive i forebyggelsen af kriminalitet og radikalisering”, siger Integrationsrådsformanden Gorm Sauer Jensen.

Integrationsrådet inviterer derfor Københavnerne til dialogmøde på Københavns Rådhus den 27. januar 2009. Med hjælp fra danske og hollandske eksperter vil Integrationsrådet søge at udfolde radikaliseringsbegrebet, og derved bidrage til den politiske debat herom. Mohammed Baba fra den hollandske konsulent virksomhed Mexit og sikkerhedsrådgiver Touda El Ouargui fra PET vil give spændende praktiske inputs til radikaliseringsdebatten.
Disse oplæg vil føre til videre diskussion af, hvorvidt radikalisering udspringer af fattigdom, forfejlet integration eller eksklusion? Samtidigt vil der blive rejst spørgsmål om, hvorvidt radikalisering overhoved er et problem i København?

Kontakt gerne Integrationsrådets sekretariat for yderligere information om dialogmødet.

Information

Tid: tirsdag den 27. januar fra kl. 17.00 – 20.00

“Er kriminalitet og radikalisering blandt etniske minoriteter to sider af samme sag?

Omveje

 

26-jan-006

Jorcks Passage, Vilhelm Dahlerup 1893-97

Fortsæt med at læse “København H”

Survey Shows Alarming Lack of Integration in Germany

    A third of all children born in Germany belong to immigrant families, but many immigrants are poorly integrated into German society. A new study has shown that Turks in particular are faring poorly in Germany. –  A new study has delivered a damning verdict on the integration of Germany’s immigrants, concluding that an alarmingly high percentage of them live in a parallel world with poor prospects of a decent education and career advancement.  Spiegel Online

Malmø update: “Hitler är stor”


( Skræmmende nye optagelser, der sætter svenske avisers dækning i relief og placerer dem i den kategori, vi normalt kalder “Valium journalistik” her. – Se hovedhistorien fra Malmø søndag nedenfor)

Dogmatikkens magtmonopol

Det er en almindelig og uerkendt antagelse i medierne, at spørgsmål om tørklæde eller anden islamisk uniformering kan anskues på det individuelle plan: Kan kvinden med rimelighed siges at have ‘valgt’ de 30 g stof selv? På tilsvarende vis anskues hele problematikken om systemet islams tilstedeværelse i vore lande til et spørgsmål om individers personlige kvaliteter: Kan man ‘forebygge radikalisering’ hos den enkelte må problemet jo være løst. Jeg plejer gerne i blogdebatterne at postulere at dette er en ufrugtbar anskuelsesvinkel, fordi det pres som får den enkelte muslim til at vælge orientering kun går i én retning – trusler og intimidering for at få muslimer til at bekende kulør går kun henimod det dogmatiske. Der er ikke nogen der truer indpakkede kvinder til at aflægge sig uniformen, der er ikke nogen der kaster syre på dem i dén anledning i muslimske lande, der er ikke noget voldspotentiale der får
rettroende muslimer til at tage mere afslappet på tingene og lade være med at gå til bøn i moskeen. Et konkret eksempel på denne envejsdynamik kan man iagttage i Tyrkiet (LFPC):

[…] For to år siden opfandt den velanskrevne tyrkiske sociolog, Serif Mardin, udtrykket ‘nabopres’ (‘mahalle baskasi’) for at forklare det sociale pres til at indordne sig efter konservative religiøse normer. I sidste måned bekræftede en kontroversiel rapport, ‘At være anderledes i Tyrkiet’, udarbejdet af Det Åbne Samfunds Institut og Bosporus Universitet, at ikke-religiøse og sekularister i Tyrkiet føler sig under pres for at indordne sig under de sociale normer fremmet af AKP.
Blandt eksemplerne er presset til at deltage i fredagsbønnen og at faste i Ramadanen og at sørge for, at hustruerne går med tørklæde for at beskytte deres virksomheder og jobs. Dengang Tayyip Erdogan var borgmester i Istanbul, var alkohol forbudt i kommunens udskænkningssteder, men nu kan den ikke serveres i 56 ud af Tyrkiets 81 provinser, hverken kommunalt eller i privatejede restauranter.
I november 2005 fastholdt Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol tørklædeforbuddet på tyrkiske universiteter og understregede, at det er pluralisme og tolerance, der kendetegner et demokratisk samfund. Tayyip Erdogan var ikke enig og erklærede, at det kun var de religiøse lærde, der var berettiget til at udtale sig i denne sag.
I et forsøg på at genoplive Tyrkiets chancer for EU-medlemskab har Erdogan udnævnt sin nære ven Egemen Bagis til chefforhandler. Det var denne herre, som sidste år i Los Angeles Times udtalte: “Vi opgraderer landets demokratiske niveau.”
Desværre er der fortsat en del europæiske og amerikanske politikere og meningsdannere, der tror på denne fantasi, og derfor ville det være klogt at lytte til Bassam Tibis advarsel: “Ved at støtte det institutionaliserede islam mister Vesten sine ægte venner: liberale muslimer.” Robert Ellis: En brandklokke om natten [Information 26.1.2009, ikke online]

Så står verden da ikke længere: Klaus Wivel i nøgtern beskrivelse af islamisk intimidering

Jeg må indrømme at jeg nærlæste denne artikel for at se hvornår apologetrefleksen blev udløst i Klaus, men der er sådan set ikke noget at udsætte her. Allerhelst ville jeg jo kunne se dette som en begyndende opvågnen hos en af anstændighedens ypperstepræster, måske starten på en trend. Man skal nok ikke i denne forbindelse overse at artiklen ikke nævner Lars Hedegaard eller Søren Krarup med ét ord, men det må måske komme i næste udviklingstrin: At de ting der her bliver fremsagt af ædle, autentiske vilde ikke bliver mindre sande af at blive sagt af de værste vederstyggeligheder for det kulturradikale parnas. Små skridt, små skridt (LFPC).

[…] Europas nye flygtninge har den uafhængige britiske tænketank The Centre for Social Cohesion netop udsendt en længere rapport om under titlen: Intimideringens ofre – ytringsfrihed i Europas muslimske miljøer. Rapportens forfattere, centrets direktør Douglas Murray, og arabisten Johan Pieter Verwehey, præsenterer os for 27 muslimske dissidenter i Vesteuropa – fra de mest berømte, Salman Rushdie og Ayaan Hirsi Ali, til troende og ikke-troende muslimer, der i en dansk offentlighed er mindre kendte, men ikke mindre interessante.
Rapportens formål er at opfordre Europa til at tage vare på disse fredløse mennesker ved at sætte et hegn om ytringsfriheden, selv når den kommer på tværs af religiøse følelser. Europa bør påtage sig at sørge for deres sikkerhed og slå ned på de miljøer, som står for intimideringen.[…]

I 2000 blev Kadra Noor berømt i Norge, da hun med skjult kamera fik norske imamer til at sige, at de gik ind for kvindelig omskæring – skønt de udadtil havde fremført det modsatte synspunkt. Udsendelsen betød, at kvindelig omskæring blev forbudt, og Kadra Noor vandt en norsk pris for sin journalistik. Men mange somaliere var rasende på en kvinde, som de anså for at være forræder, og norske antropologer anklagede hende for »kulturimperialisme«.

I 2007 skrev hun en kronik i Verdens Gang og opfordrede til, at man omfortolkede Koranen, så den kunne passe til moderne kvinders forhold. Få dage efter blev hun gennemtævet på en bar af syv somaliere, der råbte »Allah Akbar«, og at hun havde besudlet Koranen. Hun blev sparket bevidstløs, brækkede flere ribben og blev efterladt skamferet på kroppen og i ansigtet.[…]

De to forfattere til rapporten om Intimideringens ofre har ikke meget til overs for Europas evne til at hjælpe de forfulgte. Så snart truslerne tager fart, begynder en del europæiske regeringer at betragte disse dissidenter »som mennesker, for hvem der ikke gælder de samme frihedsrettigheder som de oprindelige europæere; som ikke kan gøre krav på samme muligheder for at udtrykke sig selv; som ikke bør forvente at have friheden til at kritisere og lave grin med deres egne religioner og traditioner. Uden denne afgørende støtte fra regeringer og fra den europæiske intelligentsia har mange af dem besluttet sig for at holde op med at hæve stemmen; nogle er flyttet for at kunne udtrykke sig mere frit i et andet land, mens andre er blevet ved med at råbe op, uanset at de derved satte livet på spil.« Klaus Wivel: Politiske flygtninge: Flugten fra Europa [Weekendavisen 23.1.2009, ikke online]

Fjern religion fra offentlige arbejdspladser

fra den løbende  diskussion i Ugeskrift for Læger

♠ Mag.scient. Britta Mogensen, Frederiksberg,

Lægeforeningens Etiske Udvalg (LEU) v/Poul Jaszczak (PJ) tager i sit svar på læge Kurt Charlemans (KC) indlæg i Ugeskr Læger 2009;171:68-9 ikke det problem op, som KC nævner, nemlig det sociale, psykologiske og etiske, men kaster i stedet et tågeslør, når han anfører, at hvis mennesker på grund af deres tro »tager afstand fra etikken i bestemte behandlinger, kan de naturligvis ikke blive medicinske kandidater«. Og videre, at »der ikke kendes til tilfælde af denne art i Danmark«. Det kan PJ ikke vide noget om, medmindre han er tankelæser.

Fortsæt med at læse “Survey Shows Alarming Lack of Integration in Germany”

Malmø er muslimsk interessesfære

også når der ikke er krig i Mellemøsten. Byen har større muslimtæthed end Marseilles, så det er egentlig kun at forvente at retsstaten og politiet må abdicere så meget desto hurtigere og ynkeligere end i København. Borgerlig lov ? Take a hike!  Her kommer Folkhemmets nye SA ér hånd i hånd med de anstændige.   “Vi har ikke for få poliser, det ser bare sådan ud. Vi har for mange kriminelle”, bemærkede en svensker forleden. Også i Malmø var moddemonstrationen ulovlig, og den kunne ikke være  mere  ligeglad. Malmø gled endnu et skridt mod sin uafvendelige fremtid. Flere penge til demokratifremmede oplysning ? Be my guest, fast arbejde !   Ted Ekeroths video fra Stortorget søndag 

Gadens parlament igen: 30-talets stämningar mot judar är tillbaka

“Several police officers approached me and asked me to stop filming. They said that I was “provoking” the others. Apparently they werent provoking us when the were filming (which they were), – when they threw glass bottles, stones and fireworks at us.The Swedish police is crap, to put it bluntly. They have caved in to aggressive muslims, they have caved in to violence. It is now shown that violence will work better than peaceful manifestations.”

“Motdemonstranter kastade ägg mot dem som talade och mot publiken. Sedan kom flaskor och en fyrverkeripjäs. Massan av motdemonstranter skanderade “mördare” och “krossa sionismen”. Det skriver Allan Widman, folkpartiets försvarspolitiske talesman, som var en av talarna vid den urartade manifestationen i Malmö. När manifestationens deltagare, de flesta svenska israelvänner, leddes bort från Stortorget och in i Kompanihusgränd var besvikelsen stor både på polisen och motdemonstranterna. De fick inte hålla sitt möte. De hånades och hotades. En mycket gammal kvinna vid min sida yttrade: “Det var precis så här den gången också. Vi leddes undan och de andra blev kvar på torget”.  Newsmill

Kvällspostens syn på trusselsbilledet er interessant. Alt for “husfreden” :

– Jag tycker det är alltför provocerande att göra en sådan här israelisk demonstration just precis efter vad befolkningen i Gaza har fått uppleva, menade Ahmed som bor i Västra Hamnen men har rötter i Betlehem.Han och hans fru ville inte stanna kvar vid demonstrationen med sina två minderåriga barn.
– Det känns alldeles för aggressivt, menade Ahmed.

Sydsvenskan har også en vis forståelse for moddemonstranternes terrorisering af  demokratiet:

– Alla har rätt att säga sin åsikt och jag tycker det är fel när man säger saker om judar eller kastar saker, men man måste förstå att många av ungdomarna är upprörda. Vissa här har släktingar som dog i det här kriget för bara en vecka sedan, säger han. Flera av dem som medverkade under manifestationen för Israel hörde av sig till Sydsvenskan igår kväll och berättade att de uppfattade situationen som mycket skrämmande och hotfull.

 Pro-Israel rally crashed in Sweden, Protestors gathered to support Israel were pelted with eggs and bottles, then dispersed by police.  Af de svenske aviser, kommer Skånska Dagbladet nærmest den virkelighed, som deltagere  fortæller om. Resten har fået godt med den sædvanlige, åndelige  photoshop. For eksempel: Sydsvenskan ljuger – arabisterna attackerade fredlig demonstration.

bilde

Adskillige har klaget til og over politiet:

Till polismyndigheten Skåne. Till Ewa-Gun Westford:  Fredlig demonstration i Malmö avbröts av glasflaskor, äggkastning och hets mot folkgrup

Hej,

Vänder mig till Dig, för att Ditt namn figurerar i Sydsvenskans rapportering på nätet, men egentligen är det ett öppet brev till Polismyndigheten i Malmö.Organisationen för Fred i Mellanöstern, Shalom-Fred,  fick både polistillstånd och polisbeskydd inför dagens manifestation på Stortorget kl. 13. 

Talarna var bl a Mats Skogskär, journalist från Sydsvenska Dagbladet, Allan Widman, riksdagsman Folkpartiet m.m. och många andra.Manifestationen var helt fredlig, utan några skrik eller skällsord, inte MOT palestinier, men FÖR fred i Mellanöstern, mot 8-åriga raketbeskjutningar i södra Israel, samtidigt med sympatiyttryckningar med civilbefolkingen i Gaza.

Motdemonstranter började med att med en kniv (varifrån? varför?) kapa av kabeln, så att talarna kunde inte fortsätta, kasta flaskor, ägg och även smällare på oss. Man skanderade dessutom “död åt sionister, död åt israeler”. Det har jag och många bredvid mig hört. Detta är olagligt och rubriceras enligt paragraf 8 i brottsbalken som HETS MOT FOLKGRUPP. Hets mot folkgrupp är straffbart i Sverige.

Jag och många med mig kände sig besvikna att polisen inte reagerade på detta kraftigare och i stället för att förskingra motdemonstranterna, tvingade man oss att avsluta demonstrationen. Vi blev förda och lotsade mot smågator och det hela påminde mer om pogromer i 1930-talets Europa, än om Malmö i Sverige år 2009.

Jag borde känna mig trygg med så många polisbilar, poliser till häst osv. Men eftersom polisen reagerade inte från början på motdemonstranternas hotelser och hets mot folkgrupp (motdemonstranterna som INTE hade polistillstånd till sin demonstration), så var hotet påtagligt.Men det är INTE sant, som det står på Sydsvenskans hemsida nu, att “arrangörerna valde att avbryta talen”.  Det fanns ytterligare en talare som inte kunde komma till tals.

Att känna sig tvingat att avstå från ett fredligt möte, därför att andra grupper med hjälp av hatiska utrop (märk väl – ingen störde palestiniernas demonstration igår på Gustav Adolfs torg,, ingen från vår grupp skulle ens tänka tanken!)- att känna sig tvungen till detta – är ett slag mot svenskt demokrati.Jag är mycket ledsen och besviken .

Med vänlig hälsning,  Bozena Werbart, svenskt medborgare och judinna. Professor, Enhetschef.

Al ære værd, men man kan ikke argumentere imod demografi, andet end ved at flytte fra byen i tide. Samtidigt strammer Sveriges dysfunktionelle demokrati til et andet sted: Misstänkt brevskrivare åtalas för dödshot mot Billström Enligt hotbrevet var 200 personer ute efter representanter för Sveriges flyktingpolitik. ”Vi ska döda Dan Eliasson och Tobias Billström” uppgavs i brevet.  SE også Invandrarfientliga brev till S-politiker. (Se også min uddybende kommentar)

Condell: Shame on The Netherlands

“Lewis Carroll couldn’t have written this one any better”

At the time I did not know whether the dutch or the swedish government would the first to offer them (islam)everything they want on a silver plate, but in the event the dutch establishment just happened to have a convenient fall guy, who they did not want embarrasing them anymore.“You’re not allowed to insult anyone’s beliefs in the Netherlands, even if those beliefs insult you and everything you stand for.”

“Whenever we heard the words ‘human rights’ in connection with Islam, we’re about to be confronted with another piece of ugly opportunism that spits in the face of genuine human rights and insults everyone’s intelligence. What kind of justice system is it where the truth is inadmissible as evidence?”

“You’re being chewed up and spat out, is what’s happening to you people. Look at what you’re doing: you’re prosecuting a man who is under twenty-four hour protection from attack by violent Muslim, yet he’s the criminal for expressing an opinion. Lewis Carroll couldn’t have written this one any better.”

De europæiske rushdier

Af Helle Merete Brix

Ved et nyligt møde om Forfatterne og Ytringsfriheden, holdt Kahttan Jasim, født og opvokset i Irak, men siden 1980erne politisk flygtning i Danmark, et bevægende oplæg. Jasim opremsede en liste af navne på mennesker, der enten er blevet dræbt, forfulgt eller tortureret i forskellige muslimske lande.

Jeg havde hans indlæg i tankerne, da jeg for læste Victims of Intimidation: Freedom of speech within Europe´s muslim communities. Rapporten er den seneste fra den britiske tænketank Centre for Social Cohesion, som med den kun 30-årige direktør Douglas Murray i spidsen har udgivet en række vigtige publikationer i den korte tid tænketanken har eksisteret. Sappho.dk    (se også Weekly Standards: Faith, Fanaticism, and Freedom of Speech

»Molla Mammad jan«

Ny sangbog lukker munden på kritikere: Nu er oppositionen – og Charlotte Dyrmose tilfredsEtniske toner i dansk sangbog. Henrik Marstal har også stået for denne:

Protestsangen på vingerne igen: Irak-krigen, muhammedkrisen og ønsket om at synge magten imod har genoplivet protestsangene. I foråret tog musikeren og forfatteren Henrik Marstal initiativ til cd’en “Protestsange.dk”, hvor en række yngre navne som bl.a. “Die Dumme Dänen” ( med Clemens ), Christian Juncker, og Stine Larsen opdaterede de gamle sange – og nye kommer til. Den debuterende gruppe “Carlas” leverer på deres første cd, “Pære!Dansk”, flere nyskrevne, kritiske tekster, hvad en titel som “Kaptajn Amerika” kraftigt antyder.

Ringe i vandet – 123 sange.  Alle skoler får et sæt  udleveret den 29 januar. Nu skal man jo ikke være smålig, men hvordan i alverden synger man “Gi´ mig Danmark tilbage” som fællessang? Ellers er der Anne Linnet, Lars Lilholt, TV 2 og andre temmelig lavtflyvende swingere. Apropos swing:  Caroline Henderson havde forleden besøg af Per Arnoldi i et fint og inspirerende DR 2 program, hvor Arnoldi gjorde en vigtig distinktion, nemlig  mellem takt og rytme. Rockmusik (og marchmusik, f.eks.) har takt, som en metronom, men jazz har rytme, og det er  ikke det samme, kan jeg godt høre, selvom  jeg ikke er den store  jazz specialist. (Undskyld Mitch Mitchell og Ken Gudman, som begge swingede sejt). Folkeskolen kommer ikke til at swinge en meter med den nye  sangbog, kan jeg forestille mig. Politisk, vil nogle sikkert synes.

Uro i Europa: “The situation is really, really serious”

EUOBSERVER / BRUSSELS – EU member states are “intensively” monitoring the risk of spreading civil unrest in Europe, as riots over the economic crisis erupt in Iceland following street clashes in Latvia, Lithuania, Bulgaria and Greece.

The worst street disturbances for 50 years struck Reykjavik on Thursday (22 January), as police streamed a hardcore of a few hundred anti-government protesters in the early morning with pepper spray and then tear gas after an earlier crowd of around 2,000 gathered outside the Althingi, the country’s parliament, to demand the government resign.

The crowds surrounded the building while banging pots and pans and shooting off fireworks. The demonstrators also lobbed paving stones, rolls of toilet paper and shoes.

It was the second day of protests after on Wednesday protesters jostled Minister Geir Haarde’s limousine, pummelling it with cans of soft drinks and eggs.

The regular demonstrations have strained the government coalition, with the ruling Independence Party on Thursday saying it “realises that there will be elections this year.”

Iceland is not an EU member, but the protests could result in it being the first European country to see its government brought down by the economic crisis.

Fortsæt med at læse “»Molla Mammad jan«”

»Gud er opmærksom på mænds behov«

“selv når hun står ved komfuret, skal hun være klar” . Gu´ved hvor mange kvinder der tænder på denne Don Muhammed i hårnet, når han går i brunst over kødgryderne? Gud er sandelig en grum herre……….

Meningsmålingers besynderligheder

I forgårs hed det på DR at “der er nu stort flertal til oppositionen og at den blå blok til 83 mandater, mens den røde blok får hele 92 mandater. ”  DR var så glad for at, den i de vedhæftede den i pdf fil. Idag siger Gallup:

Midten i dansk politik skrumper, og VKO vokser, skriver Berlingske Tidende i dag på baggrund af en meningsmåling fra Gallup.Målingen er trist nyt for især den politiske midte. De Radikale får det hidtil dårligste resultat siden folketingsvalget med 4,1 procent af stemmerne. Liberal Alliance får opsigtvækkende 0,0 pct., efter at Naser Khader har forladt partiet, mens det nye parti Borgerligt Centrum lander på 0,2 procent.

Til gengæld er Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti samlet igen vokset.Venstre er ifølge Gallup igen er landets største parti. Socialdemokraternes offensiv med loft over bankdirektørlønninger ser ikke ud til at have kostet Venstre stemmer. Regeringspartneren de Konservative er også kravlet frem og får 11,8 procent af stemmerne.Gallup: VKO vokser

More asylum seekers to Norway

More than 14,400 persons applied for asylum in Norway in 2008. This is an increase of 120 per cent from the previous year but lower than in the early 2000s, when nearly 18,000 applied for asylum in this country. Asylum seekers constitute only 13.7 per cent of newcomers to Norway. Most immigrants come to work or become reunited with their family. Around 60 per cent of the applications for asylum were turned down in 2008, against only 42 per cent the previous year.The reason for this, according to the Immigration Directorate (UDI), is mainly that that asylum seekers from Czechenia as a rule no longer receive asylum. Norway Post

Sverige fører dog stadig suverænt. 24.353 kom i 2008. 38.794 er indskrevet i asylindustriens modtagelsessystem.

Farliga tendenser till att Sverige blir som Roberto Savianos Italien

Den organiserade brottsligheten i Sverige är inte lika utbredd som i maffians Italien skriver åklagare BARBRO JÖNSSON.Men om vi inte ser upp kan den bli det. 

Ja, tænk at det skal tage mere end én generation, at lave Sverige om til Sicilien. Det var anklager Jönssons hus i Trollhättan, der blev ramt af et bombeattentat i november 2007. Først igår blev to anholdt for sprængningen. Og byen iøvrigt – ak, ak.

»Skam over Wilders«

Khalid Yasin om Geert Wilders,  Islamic University of Rotterdam Jan. 23, 2009 “Purpose of Life“. Han skulle selv tage og skamme sig, når man ser hans track record igennem. Bedragerianklaget Bin Laden, hylder med den sædvanlige straffri intimidering af homoseksuelle:

“There’s no such thing as a Muslim having a non-Muslim friend. If you prefer the clothing of the kafirs over the clothing of the Muslims, most of those names that’s on most of those clothings is faggots, homosexuals and lesbians…The Koran gives a very clear position regarding homosexuality, lesbianism and bestiality — that these are aberrations, they are immoralities and if they are tried, convicted, they are punishable by death.” 


 (hele klippet min. 5:19 her)

Wilders og den offentlige mening

“Hvad er årsagen til, at statsministeren hylder Ayaan Hirsi Ali, når han afviser Geert Wilders? Svaret er såmænd enkelt: Den offentlige mening. Ønsket om at følge strømmen. Ayaan Hirsi Ali er kvinde, hun er sort, og hun var muslim. Geert Wilders er mand, han er hvid, og han har en dårlig frisør.”

Det lader til, at regeringen helst vil tie ideen om en international konference mod islamisme og for ytringsfrihed ihjel, og at denne konference – hvis den gennemføres – ender som et forum for politisk korrekthed. Stridens kerne er den hollandske politiker Geert Wilders, skriver Pia Kjærsgaard. Pia Kjærsgaard – Kom ud af busken, Fogh.(tegningen stammer ikke fra Berlingske)

wilders_legend

Danmark “50 år bagud” for USA, eller 40 år forud?

Afgående ambassadør James P. Cain yder en lille vennetjeneste til den politiske nomenklatura her på falderebet. Og ikke på nogen intelligent måde, for det er den mest primitive og underlødige debatmanipulation der findes, nemlig transformationen af berettiget bekymring mod den totalitære ideologi islam til frygt for “folk, der er anderledes end jer”. Det rette perspektiv er selvfølgelig, at Danmark og Europa har flere årtier længere erfaringer med større muslimske tilvandringsgrupper end USA, og derfor har gjort erfaringer som USA kun lige er påbegyndt: Taxichauffører der ikke vil køre med blinde eller personer der medbringer alkohol, krav om rituelle fodbade på offentlige institutioner, slagteriarbejdere der ikke vil håndtere svin og som kræver religiøst begrundede pauser, trusler mod jødiske centre der medfører massiv politibeskyttelse, og meget andet. Måske ikke Cain, men hans børn og børnebørn vil blive meget klogere (LFPC).

Vi danskere er ikke gode til at tage imod udlændinge. Den kontante melding giver den afgående amerikanske ambassadør på spørgsmålet om Danmarks største udfordring i de kommende år. »Det er svært for udlændinge at føle sig hjemme og velkomne i Danmark. For de oplever sjældent den hygge, som der hersker mellem danskerne,« siger James P .Cain til BT TV i det sidste interview i Danmark, inden han i dag drager hjem mod USA. Han understreger, at det ikke drejer sig om bestemte nationaliteter, men udlændinge som helhed, der har svært ved at føle sig hjemme i Danmark. […]

James P . Cain pointerer, at det ikke handler om at give afkald på sine traditioner, men om at acceptere, at verden er blevet mere globaliseret. »I kæmper, som mange andre lande, med en stigende mangfoldighed. Men I skal lade være med at være bange for det. For I kan stadig beholde jeres traditioner og værdier og stadig opmuntre folk, der er anderledes end jer.«

Ifølge James P . Cain har Danmark lige nu de samme problemstillinger, som USA har kæmpet med de sidste 200 år. Her har amerikanerne, ifølge ambassadøren, været bange for folk, der ser, taler og tror på noget anderledes end de selv. […] I er 50 år bagud

Gys i Norra Skåne : »Apartheid i Vanløse«

Flera danska skolor har de senaste åren delat upp elever efter etniskt ursprung. Michael Olesen, rektor på Ålholm skole, säger att ”Muslimer står för en vålds- och hotkultur”.
– VAD KALLAR NI problemet i Sverige? frågar Ålholm skoles rektor Michael Olesen innan vi hunnit sätta oss ner i hans arbetsrum. Problemet?

– Här i Danmark säger vi tvåspråkiga eller danskar med annan etnisk bakgrund, men egentligen vet alla att det handlar om muslimerna. Michael Olesen ger ett tryggt och självsäkert intryck.

I Danmarks huvudstad låter skolrektorn i en stor låg- och högstadieskola självklar till och med när han påstår att många muslimer i landet är ”socialt och kulturellt stagnerade”.
– Vi får inte vara blinda för att det handlar om en grupp som inte respekterar oss danskar. De kanske inte hatar oss, men de accepterar inte oss.
Hur vet du det?
– Jag vet att muslimer inte älskar mig och mitt land. Och jag ska fanimej hålla mig ifrån deras kvinnor. Muslimska kvinnor är hårt hållna och bröder håller ögonen på sina systrar. Dansk apartheid”Dricker man inte en “bajer” så är man inte dansk

The terrible warning of a Holocaust survivor
Spectator: Douglas Davis is shocked by what she has to say, by the anti-Semitism that is increasing all around us and by the widespread embrace of Hamas in Europe

At my dinner table on Friday night, a holocaust survivor admits that she is trying to persuade her son to take his family out of Europe to America, Canada, Australia, Canada, Australia, Israel…’They say they can’t leave me, but I tell them: “Go, get out. My parents left my grandparents behind in Berlin and brought me to safety in England. Now I want you to leave so that my grandchildren will be safe.”’ There is an unbearable desperation in her plea. But she has a point.

As tens of thousands of demonstrators march through the streets of Europe, the chants are modified but the message remains substantially intact: ‘Hamas, Hamas, Hamas — Jews to the Gas’. Or, more simply: ‘Death to the Jews’. Many European Jews, even well-established, affluent Jews, have been checking the suitcase they keep packed under the bed. They have been here before and many are (albeit reluctantly) reading the writing on the wall.

Fortsæt med at læse “»Skam over Wilders«”

Ærle perle, pif paf puf…..

Væk med den beskidte luf. Mediefarcen fortsætter.

At deltagerne i pro-Israel-demonstrationen blev udsat for svinske tilråb og trusler af heilende (ulovlige) moddemonstranter, forties i flere medier.I stedet gøres en (ulovlig) palæstinensisk moddemonstrant, der ikke vil følge politiets anvisninger og derfor bliver kaldt “perle” – eller hvad han nu bliver kaldt – af politiet, til det store offer. Først i Politiken. Og nu på Berlingske.   Hændelsen indtraf  i Gothersgade, hvor politiet måtte gribe til masseanholdelse af de stærkt agressive demonstranter. Det er muligt at kommentere Berlingskes artikel. Det kan eventuelt bringe lidt perspektiv ind i debatten (journalisten har i øvrigt skrevet en lang række artikler og kommentarer i denne genre de seneste år): Mads Kastrup

Tilegnet København Perleti      (se Hodja, f helstørrelse)

perler_3

Norske jøder truet med massakre

hayber-468

“HAYBER HAYBER YÂ yehud” var påskriften på flere bannere som ble hevet under motdemonstrasjonen mot Israels venners markering i Oslo 8. januar.

Slagordet “HAYBER HAYBER YÂ yehud” er en trussel mot jøder – at deres dager er talte fordi en gjentakelse av massakren er på vei.Under støttemarkeringen for Israel 8. januar, holdt motdemonstranter opp et banner hvor setningen “CEYSU MUHAMMED SAWFA YA’UD” var lagt til. Betydningen av den siste setningen er “Muhammeds hær vil komme tilbake”.Samme kveld ble det i Oslo ropt på arabisk oppfordring til drap på jøder i fakkeltoget hvor tusenvis av nordmenn deltok. To dager senere fikk mindreårige beskjed om å jakte jøder på Blindern. To dager senere kunne man igjen se kampropet “HAYBER HAYBER YÂ yehud” på minst ett banner i demonstrasjonen utenfor Israels ambassade. Massakre trusler mot jøder i Oslo

Muslims want to create their own communities and remain segregated from British society

A shocking 44% think they should be free to develop along separate lines. But critics claim Muslims will create their own ghettos if they are left to their own devices. English Democrats’ chairman Robin Tilbrook said: “As far as I’m concerned, what we want to be about is having an integrated society.“If people don’t want to integrate, they shouldn’t be here. Ghetto Britain

Anstændighedens trusselskultur II

Hvad er det helt præcist der definerer den radikale psyke? Det hensygnende parti er som bekendt magnet for shariatilhængere og platugler som Ibrahim Gøkhan, og at det nok hænger sammen med en no-questions-asked tilgang til de fine, autentiske mennesker fra de varme lande synes oplagt, men på den anden side kan man nok se det samme fænomen i samtlige øvrige partier, minus DF. Safia Aoudes karriere hos de Konservative er et oplagt eksempel at nævne. Men skal jeg komme med mit bud på de Radikale forklaret på to-tre linjer, må det være noget med en særlig rendyrket grad af modvilje mod accept af det ondes eksistens, ud over hos vestlige autoriteter, selvfølgelig, og dertil en helt særlig evne til at sende spørgsmål om personlig skyld videre når virkeligheden ikke harmonerer med idealerne (LFPC).

[…] Derudover meddelte Ibrahim Gøkhan under interviewet i tirsdags, at han og en gruppe tilhængere er gået i gang med at indsamle private oplysninger om JP’s mangeårige journalist. Den del af samtalen forløb således, viser en båndudskrift:

»Jeg har undersøgt alle de indlæg, du har lavet de sidste fem år. Jeg kan sende det til dig. Jeg har styr på det. Jeg kan sende dig, hvad jeg og mit bagland har lavet af research om dig, og hvad det er for nogle indlæg, du har skrevet. Om dat og dit. Det har vi også styr på.«

Hvad er det for noget, dit bagland har lavet om mig?

»Ja, ja, det kan du få at vide, når jeg er færdig med det. Så kommer det i pressen.«

Hvad er det for noget, der kommer i pressen?

»Noget om alle de indlæg, du har lavet. Du skriver om trafik og om dit og dat og sådan noget. Lige så snart du får fat i noget om udlændingeområdet, så angriber du kraftigt. Det er ikke dit område. Vi er helt klar over, hvordan du blev ansat på JyllandsPosten. Det har vi også styr på. Så vent og se. Vi har også nogle gode journalister, der giver os oplysninger om dig.« […] Radikal politiker udøver pression mod journalist

Life of Barack

Man kunne henvise til Max Webers ‘karismatiske leder’ her, men indtil nu er det jo minimalt hvor meget ledelse vi er blevet præsenteret for fra den nyudnævnte. Det er selvfølgelig forventningerne der er sagens genstand. Men når selv franskmændene falder i svime over en amerikansk præsident ved man at der foregår noget i den globale psyke ud over det sædvanlige. Man ved også at det er aldeles udelukket at denne opskruede, infantile begejstring vil kunne holde valgperioden ud, med mindre han rent faktisk skulle begynde at udøve undere der vil få verdens folkeslag til at kaste sig i støvet af ærefrygt. I så fald er det jo nok den allersidste bog i Bibelen hvor den amerikanske kvinde her skal lede efter profetier om Barack Hussein Obama (LFPC).

[…] The Mayor’s ceremonial rooms were packed. Most of the people were American residents of Paris. VIP’s. The Israeli Ambassador to Paris. And many anonymous individuals, as we say when we cannot attach a name to every face. An overheated atmosphere: cries and tears when Obama appeared on the screen. They were living an historic moment. Ecstasy and devotion before this handsome guru. A “holy man”, in the words of Judith, a black French-American woman: “Obama is our new prophet, he is the Messiah, he is Jesus, he is going to save America, our country will guide the entire world, he will perform miracles, I am sure that in the Bible, they must be talking about him…”

In this sugary-sacred atmosphere, it is near hysteria. The osmosis is complete. It’s a question of who will glorify Obama the most. “Under Bush, my life was sad, I was ashamed to say I was American,” confesses a white French-American woman. “Today, I live again, I’m American.” In such a devoted gathering there was obviously no criticism. The youngest among them were on cloud nine over their new idol: “Obama is sexy and handsome, we love him,” exclaimed a group of young American students.

And the French who were present? Same thing. Total adoration for Obama. Jean, a middle-aged man: “For me, the president of the U.S.A. is the future of the world and our savior, you’ll see that thanks to him the financial crisis will be settled, the Arabs and the Jews will make peace, he will give birth to a new era. Normally I don’t believe in miracles, but with him, I do.”

It is no longer a room in city hall, but a temple, filled with the faithful who have been conquered by this new Evangelist. Brothers and sisters, they listen piously. The special soirée for Obama at the Paris Hôtel-de-Ville ends with music: the American national anthem resounds. The guests are silent and meditative. Some weep, others reflect, and still others smile with relief. They are blessed. Champagne and Salvation