støt initiativet. http://www.durban2.dk/ . Bemærkelsesværdigt nok ser man ingen diskussion af dette i de andre nordiske lande, andet end på enkelte ledende blogs, især Norges Document.no. En svensk nyhedssøgning viser én (!) artikel, et interview med Frederik Stjernfeldt. Danmark skylder ikke mindst Naser Khader, Michael Jalving, Bent Blüdnikow, Kasper Støvring, Asger Aamund, Lars Hedegaard og Kai Sørlander, at emnet er blevet højprofileret i debatten. Sæt pres på politikerne med din underskrift, mens de forhandler oplægget til konferencen.
Mediehåndtering eller – manipulation: Ingen røg uden brand
Endnu en børnehave i Gellerup har været udsat for brand. I går hed det:
[…] »Det ser da umiddelbart mærkeligt ud, at der er brand i Mudderkliren en uge efter, at der blev sat ild i børnehaven Viben, men med det arnested for branden, som vi har fundet, tyder intet på, at branden er påsat,« siger vagtchefen på Århus Politigård. […] Ny institutionsbrand i Gellerup [JP, ikke længere online]
“Tyder intet på” er selvfølgelig ikke det samme som en afvisning af pyromani, men forbeholdet viser sig da også at have været forhastet, og har utvivlsomt været et eksempel på strategien med at prøve at tale konflikter ned:
Østjyllands Politi har anholdt fire drenge for den brand, der i går aftes hærgede en børneinstitution i Gellerupparken i Århus. […] Det er ikke meget mere end en uge siden, at børnehaven Viben i Gellerup gik op i røg ved en påsat brand. Fire drenge anholdt for brand (dette er samme artikel der i omarbejdet form citeres fra nedenfor)
Men stadig forsøges en vægtning efter den velkendte strategi vi har set utallige eksempler på her på det seneste – der er ingen sammenhæng:
Alligevel mener Østjyllands Politi ikke, at de to brænde har nogen sammenhæng.
“Ikke … nogen sammenhæng” er tilpas uklart til at det kunne være sandt: Måske har der ikke været aftalt spil mellem brandstifterne i de to tilfælde. Men siger eller implicerer man derved fra politiets side at det nøjagtig lige så godt kunne være begået af tilfældigt forbipasserende, danskere, vietnamesere, grønlændere …? Hvis man nu lavede en opgørelse over disse tilfælde af brand og hærværk, og der viste sig en tydelig korrelation mellem etnicitet/religion og gerningsmændene, ville man så stadig sige “ingen sammenhæng” hvis brandstifterne ikke kendte hinanden eller havde aftalt ugerningen? Strategien er tydeligvis at trække afvisninger så langt som de lader sig strække. Og bemærk så lige, at denne problematisering foregår i et netmedium, og ikke af de involverede journalister.
Update: Så er den første apologi indløbet:
[…] Thomas Rodin Jensen, der er leder af flere institutioner i Gellerup er ærgerlig over branden. “Det er trist hver gang, der sker sådan noget. Det er forfærdeligt, hvis de her drenge har startet branden. Så håber jeg, de får den hjælp, de har brug for senere,” siger han. […] Drenge erkender medskyld
Er det da ikke fantastisk? I den vestlige verden er spontan vrede nu bandlyst når det drejer sig om de ædle vildes handlinger. I dens sted er opstået denne automatreaktion, så upassende følelser kanaliseres over i offertænkning. Se også Svenske blondiner kaldes ludere – stakkels indvandrere på Uriasposten. Det burde være så oplagt: En kultur der ingen skrupler har i forhold til at føle vrede og udøve aggression fortrænger i længden den kultur der i stedet undskylder og undskylder. Men neej … neej … sådan noget siger pæne mennesker ikke (LFPC).
Nye toner i det amerikanske forsvar: OK at sætte de rigtige ord på problemet
Fortæl det til H. J. Bonnichsen … nåh nej, han er jo afgået. Fortæl det til Anja Dalgaard-Nielsen hos PET. Men måske går kommandovejen via britiske MI5, før man tør kaste sig ud i at kigge på hvordan jihadister legitimerer sig selv, og hvordan de mener at finde belæg i f. eks. Koranvers som 9:111, 9:29 og 9:5, og i talløse vers og hadith der beskriver rollemodellen Muhammeds ord og gerninger:
A U.S. military “Red Team” charged with challenging conventional thinking says that words like “jihad” and “Islamist” are needed in discussing 21st-century terrorism and that federal agencies that avoid the words soft-pedaled the link between religious extremism and violent acts.
“We must reject the notion that Islam and Arabic stand apart as bodies of knowledge that cannot be critiqued or discussed as elements of understanding our enemies in this conflict,” said the internal report, a copy of which was obtained by The Washington Times. […]
“The fact is our enemies cite the source of Islam as the foundation for their global jihad,” the report said. “We are left with the responsibility of portraying our enemies in an honest and accurate fashion.” […]
A January 2008 memorandum from the Department of Homeland Security’s Office for Civil Rights and Civil Liberties stated that unidentified American Muslims recommended that the U.S. government avoid using the terms “jihadist,” “Islamic terrorist,” “Islamist” or “holy warrior,” asserting that would create a “negative climate” and spawn acts of harassment and discrimination. Military report says terms ‘jihad,’ ‘Islamist’ needed
»Islam højagter kvinder«
kan man ikke så underligt høre muslimske mænd sige, der sjovt nok også synes at det er en fordel for kvinderne, at manden tillades at have fire koner. (Se den ubetalelige “Why can a man have 4 wives in Islam?”.Fyren optrådte med Seidenfaden, Bæk Simonsen, Anders Gadegaard og Kamal Qureshi på Islamofobikonferencen i København i 2006.) Men også nogle af islams nyttige, kvindelige idioter og ambulerende Stockholms-syndromer, f.eks. Enhedslistens Asmaa, reproducerer propagandaen. Hvordan ser det ud i praksis, når mænd opfører sig som psykotiske 13- årige, med det islamiske samfunds fulde bifald ?
Sexuella trakasserier ökar i Egypten, enligt en ny undersökning. Enligt kvinnorättsorganisationen som gjort undersökningen har 98 procent av utländska kvinnliga besökare och 83 procent av egyptiska kvinnor blivit utsatta för någon form av sexuella trakasserier.
Det utbredda problemet med sexuella trakasserier i Egypten står återigen i fokus efter en ny undersökning av den Kairo-baserade kvinnorättsorganisationen Egyptian center for womens rights (ECWR). Enligt enkäten är sexuella trakasserier på uppgång och gruppen liknar problemet vid en ”social cancer”.
Att man bär slöja eller är konservativt klädd har ingen motverkande effekt. Alla kvinnor ingår i målgruppen, menar organisationen som nu kräver en lagstiftning för att skydda . Men kanske det mest upprörande av allt är att mer än 50 procent av männen som deltog i enkäten tyckte att kvinnan bar skuld för trakasserierna och menade att det var hon som ’började det hela’. Största delen av de rapporterade trakasserierna ägde rum på gatan och på allmänna transportmedel. Ledaren för ECWR Nihad Abu El-Qoumsan beskrev i en artikel publicerad på BBC hur tom beslöjade kvinnor som blivit offer för trakasserier skyllde på sig själva.
Ægyptens sociale cancer, Egypt’s sexual harassment ‘cancer’ . Herfra går der en lige linje til de importerede, farverige skikke: Svenske blondiner kaldes ludere – stakkels indvandrere, der selvfølgelig gør sig særligt pinagtigt bemærket i det åndelige matriarkat, Sverige. I Oxford har nogle af religionens højagtede kvindelige gidsler netop afholdt en demonstration:”We are practising Muslim women and we believe women should not lead the prayer.”
Muslimske piger får abort uden forældres viden
De fleste unge piger under 18 år, som søger om grønt lys til abort uden forældrenes viden, er muslimer.Langt de fleste af abortsamrådenes ansøgninger er fra piger med muslimsk baggrund. De er bange for at blive udstødt af familien og sendt til deres hjemland på opdragelsesophold. De frygter for deres helbred og liv, siger Abort-ankenævnets formand, Torben Hviid. En mindre gruppe, der søger om tilladelsen, er katolske piger med udenlandsk baggrund, og så er der en gruppe danske piger, der frygter forældrenes reaktion – de får typisk afslag, påpeger Torben Hviid. KrD
Give me your tired, your poor, your huddled … ballet dancers
Hvad sund fornuft, social friktion, massive udgifter, kriminalitet og en kronisk og øgende terrortrussel ikke har kunnet afstedkomme, kan en recession måske fremme i England. Vil vi se det samme i Sverige eller er længslen efter national forsvinding i Riksdagen for stærk ? Normalt er det på psykiatriske hospitaler, man møder den higen efter at være borte og få det hele overstået. Det fascinerende ved Sverige er, at det får én til at genoverveje, hvad der overhovedet er normalitet blandt vores nærmest beslægtede. Jeg kimser ikke af at blive stemt til eftertanke. Denne blog skal nødigt være en propagandapamflet, som Politiken så gerne vil have det til. Britain Rethinks Its Immigration Policy
Bloggen – det virtuelle svar på en lokumsvæg
Satanisten som hr. Suresen – han kan ikke li´dagens vægaviser.
At stemme eller ikke stemme
En udenlandssvensker illustrerer i en nøddeskal svensk indvandringskritiks problem og hvorfor stemmeprocenten er stadigt dalende ( 96.4 % i 1976, 81 % i 2006). Det er fortiden og historien, der styrer det. Hun ser helt klart, at landet driver mod opløsning, men tøver alligevel med at stemme for at forhindre det. Et folkestyre i fuld narkose på katastrofekurs. Selv intelligentsiaen, der indser det, og ikke har nogen karriere at miste ved at skrive det, er apatisk:
The established parties, on the other hand, I consider to be even more acutely dangerous, paving the way for fascism…..Once right wingers feel confident enough to retaliate, we will have Weimar-like conditions.”
To vote or not to vote
As a Swedish citizen living abroad, I´m still in possession of my constitutional right to vote in the parliamentary election. In 2006, when I last had the chance to exercise this democratic right, I chose not to do so. The reasons? There were two. First, I did not feel that there was a single candidate worthy of my confidence. Second, it is no longer possible to cast a protest vote in the form of a blank vote, such ballots now ending up in one big pile with ballots that are invalid for formal reasons. That´s discontent disguised as incompetence, as far as I´m concerned, and with some regret, I decided that absention was the answer.














