To britiske analyser kaster lys over typer som Kassem Ahmad, skriver Ralf Pittelkow.Eksemplet Kassem Ahmad er en advarsel mod naiv omgang med begrebet moderate muslimer. Kræfter, der er meget lidt moderate, ved godt, at de skal lade som om for at have en chance i vores samfund. Politisk korrekthed og simpel uvidenhed får alt for ofte journalister, meningsdannere og politikere til at hoppe på det.Over hele Europa står man med samme problemstilling: Samfundet må gennemskue falske moderate muslimer som Kassem Ahmad fra Det Islamiske Trossamfund. Ellers svigter man de sande moderate.
(personer uden respekt i livet, døbte billedet “Honda Akhbar” – foto Snaphanen, HUT-demo fredag)
Medievänstern styr opinionsbildning,verklighetsbeskrivningar och innehållet på tidningarnas kultursidor. I praktiken råder censur. Ingenting släpps fram som inte är politiskt korrekt och som inte hyllar det mångkulturella samhället. I sin nya bok “I landet Censurien” tecknar Kalmarförfattaren Anders Johansson den bilden av samhällsutvecklingen i dagens Sverige.
Nyss sade hans gamla förläggare upp bekantskapen eftersom Anders Johansson deltagit i en debatt om invandrarpolitiken med kritiska synpunkter på hur denna bedrivs. Han har också gång på gång förgäves försökt få debattmaterial publicerat om det hot som han anser föreligger mot vårt öppna samhälle från expanderande muslimska värderingar. Dessa riskerar att snart bli överordnade den sekulära lagen, menar han och noterar att kristendomen får behandlas i de mest kritiska ordalag medan islam är tabubelagt. Medievänstern stoppar effektivt all debatt därvidlag är hans slutsats.
– Om jag skulle skriva för att behaga stipendienämnder, kulturråd, DN:s eller Expressens kulturredaktörer vore det i grunden som att skriva med en pistol mot tinningen. Kulturklimatet är sådant att man förväntas vara moralisk och god. Det vill jag också men sanningssökandet är mig än kärare, så gott jag nu förmår, tillägger han.
Den momentane opportunist, som i dag kan kalde sig integrationsminister, må indse, at hun ikke længere kan optræde som et vildtfarende missil i Venstres folketingsgruppe, men i dag skal varetage andre end blot sine egne interesser. Og danskerne må vågne op og indse, at vi ikke kan kæmpe mod terrorister med bambiblik og ønsker om dialog.
Socialist chairman Villy Søvndal to Hizb-ut-Tahrir: Bugger off!
Here are two articles from the Danish-language media on the latest pronouncement by the socialist leader Villy Søvndal. First a Jyllands-Posten article, as translated by our Danish correspondent TB.
Hvis nogen for bare få år siden havde sagt, at afbrændinger af skoler, børnehaver, biler og containere snart ville blive dansk virkelighed, havde folk rystet på hovedet og affejet vedkommende som sindssvækket. Hvis nogen havde talt om, at en demonstration imod ytringsfrihed snart ville kunne samle over 1.000 dedikerede herboende muslimer, klædt i sort og i march for fuld hals ned ad Nørrebrogade, ville vedkommende være blevet tilbudt psykologhjælp og terapi på det offentliges regning.
Hvad kun meget få forstod dengang og knap nok turde sige, er nu blevet virkeligt – og dermed nødvendigt at diskutere indgående og uden at snakke pænt udenom som politikere og mediefolk, der er bange for, hvad omgivelserne mon mener i denne delikate sag, hvor ens værste anelser ser ud til at gå i opfyldelse.
Jeg var selv en af de, der rystede på hovedet ad folk som Lars Hedegaard og Helle Merete Brix. De så spøgelser, tænkte jeg mildt og overbærende. Kunne de da ikke bare se at komme videre med deres liv, ligesom os andre dødelige.
Bare så sent som forrige år, da Groft sagt-holdet var samlet til en bid mad, trak jeg på smilebåndet, da Hedegaard fremførte, at sharia begynder med tørklædet og den systematiske seksualisering af kvinden i islam. Han ser syner, tænkte jeg, selv om jeg ikke kunne sige mig helt fri for den ufrivillige fortsættelse: Sæt nu, han bare har en lille smule ret…
Ret kan flere udmærket have på samme tid eller på hver deres måde, men Hedegaard stod dengang så godt som alene med sine synspunkter, der mildt sagt ikke er blevet mindre aktuelle med tiden.
Sagens kerne er, at han og få andre var forud for deres tid på dansk grund, ikke mindst med bogen I krigens hus. Islams kolonisering af Vesten fra 2003, der ved udgivelsen blev skældt hæder og ære fra og anklaget for at være hate-speech, hvilket var anledningen til, at Dansk PEN ikke ville optage Lars Hedegaard som medlem. Det førte som bekendt til, at han og andre grundlagde Trykkefrihedsselskabet, der interessant nok i dag har flere medlemmer end Dansk PEN. […]’
Det nedslående budskab i Helle Merete Brix, Torben Hansen og Lars Hedegaards banebrydende bog fra 2003 er, at vi, der lever i Vesten, ifølge islam lever i krigens hus – i modsætning til der, hvor islam er ved magten, og hvor den islamiske fred gælder. Forstår vi ikke denne grundlæggende islamiske optik, forstår vi heller ikke døgnets begivenheder i Europa, og så er vi dømt til at rode rundt på bunden af et dybt hul, hvor vi konstant opfatter muslimer som genstande for andres beslutninger. De er ikke stakler. Nogle af dem er endog overordentligt determinerede i deres had til Vesten.
Ole Gerstrøm skriver i Jyllands Posten idag, at Sverige i 2007 havde 190 brændende skoler. Han kalder det “terror” og det er jeg helt enig i, men hans tal passer ikke med Svenska Brandskyddsföreningens statistik:
Skolbränder i Sverige:
2004: 342 bränder, varav 164 klassade som anlagda.
2005: 445 bränder, varav 209 klassade som anlagda.
2006: 505 bränder, varav 250 klassade som anlagda.
2007: ej sammanställt, men troligtvis fler än 505. Källa: Svenska Brandskyddsföreningen
Pyromanbrande må i sagens natur vurderes konservativt. Det kan være svært at fastslå brandårsag med sikkerhed. Derfor er totaltallet også interessant, for det normale er ikke at skoler selvantænder. Denne statistik bør interessere danske politikere. Tallene er renset for Muhamedkriser. De er bare udtryk for en almindelig, permanent, eskalerende hverdagskrise, trods overvågning og vagtværn. Mona Sahlin sagde i 2002, at “Sverige er 40 år forud for Danmark”. Mon hun selv vidste hvor sandt det var ?
( 5 års statistik – 2007 tal først analyseret færdig i marts.)
Adlyd sharia – “To submit ourselves to the order of the Just One”. By TARIQ RAMADAN
For Muslims the Koran stands as the Text of reference, the source and the essence of the message transmitted to humanity by the creator. It is the last of a lengthy series of revelations addressed to humans down through history. It is the Word of God — but it is not God. The Koran makes known, reveals and guides: it is a light that responds to the quest for meaning. Reading the Koran. N.Y.Times
Læs videre i artiklen til citatet i kursiv. Tariq Ramadan meddeler her, at Vestens sekulære orden og dermed demokratiet er ugudelige og ugyldige påfund. Allah er visdommens kilde og har stillet mennesket overfor et valg: At adlyde – ved at følge sharia – eller at være ulydig mod skaberen. TR’s “euro-islam” går ikke ud på at modernisere islam, men på at islamisere moderniteten.
Torben S. Hansen.
»99.485 personer valgte at emigrere til Sverige i 2007«
og 45.418 “valgte at immigrere”. Norge er populært:
During 2007 Sweden’s population increased by 69 670 persons, and on New Year’s Eve Sweden had 9 182 927 inhabitants. Population growth was thus larger than in 2006. Immigration and emigration also surpassed the 2006 record.All of 99 485 persons chose to immigrate to Sweden last year, a figure which is nearly 4 000 more than in 2006.
Man kunne afvise ABID Q. RAJA som ren Gøgerede, men han sidder sikkert i Stortinget fra næste år. Man aner hensigt. En advokat for fuld offerskrue i et skænderi der ikke vil rykke sig en meter. Et fint eksempel på at uddannelse ikke er det samme som integration. Man kan flytte Raja ud af Pakistan, men ikke Pakistan ud af Raja, det er den sørgelige sandhed. Det endda selvom Raja er født i Norge. Mentalt er han i Islamabad. – Det nytter ikke at blive træt. Muhammedkriser forsvinder ikke, de holder pause:
MINORITETSUNGDOM SETTER Danmark i brann. Barn i alle aldre, ned til 13 år. Om de dyttes frem av de eldre fordi de er under den kriminelle lavalder, er ikke mulig å vite. Men at dette er utslag av den sofistikerte terroren, hersker det lite tvil om.
Da 11 aviser i Danmark valgte å trykke om igjen enkelte av de omstridte karikaturtegningene av profeten Muhammed én og samme dag, som følge av det mulige, planlagte drapet av tegneren Kurt Westergaard, var det ment som et tilsvar på den mulige, planlagte udåden. Spørsmålet er om tilsvaret er tilsiktet å være proporsjonalt med drapstrusselen? Hvem vil de ramme?
Islam har en årtusind lang tradition for positivt kulturmøde
Dokumentation om indvandrere nr.3 1989 s.23
Islam har ikke noget formuleret syn på integration,men intet taler for,at det skulle være umuligt ad åre at udvikle en særlig muslimsk identitet i Danmark,hvor det på den ene side lykkes at fastholde centrale og grundlæggende værdier i den islamiske kultur og på den anden side udvikle de konkrete leveregler,så de passer til den virkelighed,der præger det industrialiserede og sekulariserede Danmark.
Politikens Islamleksikon 1994 p.94
“Islamisk ret og et moderne samfund – er det muligt ?
Islamisk ret kan som alt andet nyfortolkes og omfortolkes. Og da islamisk
ret tidligere har dækket alle sider af tilværelsen, kan det også blive
tilfældet i dag, skriver dr. phil. Jørgen Bæk Simonsen. Han gennemgår den
islamiske rets historie og skriver, at alle forsøgt på nyfortolkning vil
møde forhindringer og fremkalde reaktion. Men det vil være forkert at påstå, at islamisk ret ikke kan aktiveres i løsningen af de mange problemer, et
moderne samfund står over for.”
“Lov og Ret nr. 2 – april 2002 (Advokatsamfundet)
citater fra Jørgen Bæk Simonsens bog
“Visioner for religionsfrihed, demokrati og etniske ligestilling:
s. 170 “Ikke mindst i disse sammenhænge er det værd at stoppe op over for et af forslagene i Zahid Abdullah’s artikel. I yderst forsigtige vendinger og
udelukkende ved henvisning til et engelsk eksempel bringer han muligheden af etableringen af et “Islamic Judiciary Board” på bane. Et sådant råd skulle efter forslaget kunne fremme muligheden for familieretlig ligebehandling af mænd og kvinder og skulle samtidig kunne fungere som rådgivende organ i forhold til offentlige myndigheder mv. I en analyse af forslaget kan der for det første være grund til helt principielt at fastslå, at en påstand fra islamisk ret om forrang frem for fælles, sækulær ret med gyldighed afledt fra national grundlov ikke er gældende retstilstand i Danmark!”
s. 171 “At også muslimer tilsvarende kan have et behov for at få afklaret en
religiøs “retsopfattelse” skal naturligvis ikke afvises – blot den manglende
retlige betydning heraf i forhold til danske offentretlige og privatretlige
forhold fastholdes.”
s. 172 “I det omfang et “Islamic Board” imidlertid alene skulle fungere med
henblik på rådgivning i og forhandling om rent religiøse anliggender, må der derimod vurderes som værende en ualmindelig god ide.”
Endnu en tur i rondellen
ikke meget nyt i det. Den kommer kun med her, fordi Lars Vilks udtrykker sig så tydeligt. Det er ikke småting den lille hund skal bære, til syvende og sidst hele svenska folkets modvilje mod massebortgivelsen af deres land. Protester finder altid en vej. Samt den muslimske universalkrænkelse. Intet mindre. Gå ikke glip SVT ´s overskrift på linket :
Skadar publiceringen av Muhammedbilderna yttrandefriheten? OMAR mod MUSTAFA, Sveriges unga muslimer diskuterar med konstnären LARS VILKS.
Ligesom “islamofob” er blevet et udtryk som flere hæfter på sig selv, ser det nu ud til at “ytringskombattant” kunne blive det næste “buzzword” som kan “brand’e” det man står for. Jeg vil med glæde opfattes som “ytringskombattant” eller endog “ytringsfrihedsfundamentalist”, selv om glæden overskygges af at Danmark rummer personer som opfatter disse ord negativt. Og så oven i købet i medieverdenen. Teksten her burde dø i glemsel, og adskiller sig ikke fra den linde strøm af luftig, virkelighedsfjern pludren med oprindelse i Politikens Hus, men nævnes kun her fordi den i sin ubehjælpsomhed alligevel leverer noget ufrivillig komik. Derfor lidt “samples” som kan give en “flavour” (eller amerikansk “flavor”?) af hvordan gode, anstændige mennesker ser den aktuelle situation. Snaphanen spår Ida Jeng en karriere som cand. mag. i det private erhvervsliv, De ved, de trendy virksomheder med fingeren på den globale puls.
“What’s up with Denmark?” spørger min ven tidligere på dagen i telefonen […] fra Muhammed-krise til Muhammed afterparty, hvor nationbranding regningen skal betales. […]
Mere “rakt på sak” end set på SVT og dog alligevel så nysselig. Karl- Olof Arnstberg er værd at høre på, og hen imod slutningen snerper det alvorligt til mellem ham og den romantiske “dagisfröken” fra Svenska Kyrkan. Alligevel har man en fornemmelse af at ingen rigtig forstår hvor alvorligt det kan blive i Sverige, et land med allerede 24 % af tilvandret herkomst, alt inklusive. Apropos Danmark lige pt. som sammenligningsvis vil være peanuts. Men et rigtig godt portræt af Sverige lige nu.
27 minutter kan ses på forskellige links her, her eller her – prøv jer frem. Den er ikke officielt online endnu.
Krav om våbenhvile
Hvad kan der dog være sket? spørger rådvilde politikere oven på de seneste dages koordinerede by- opstande rundt om i Danmark. Bander af »indvandrere« hærger, plyndrer og brænder, men selv om de nu begrunder deres optræden med, at danskerne har »pisset på Muhammed«, bliver de ikke troet. Balladen må skyldes, at »indvandrerne« har fået for få penge, og derfor forlanger den radikale retsordfører Simon Emil Ammitzbøl, at de får tilført yderligere nogle hundrede millioner kr. Dem vil de sikkert modtage med glæde, hvorefter de med større styrke vil fortsætte intifadaen. Når Danmark direkte belønner borgerkrig med kontante overførsler, er der i hvert fald ingen grund til at holde op.
Regeringen vakler allerede anført af integrationsminister Birthe Rønn Hornbech, der gør sit bedste for at sabotere terrorlovgivningen, så det bliver noget nemmere for kommende helligkrigere at blive i landet, hvis de skulle blive taget i mordplaner. Et kompromis tegner sig: Danmark afstår sin suverænitet over visse bydele rundt om i landet og lover ikke at sende politi og andre officielle repræsentanter derind. Til gengæld lover opstandens bagmænd at undlade at angribe andre bydele indtil videre. Den danske befolkning evakueres til sikre områder ligesom i Kosovo eller Libanon og oprørerne modtager som tak 500 millioner kr. til en øget integrationsindsats.
Lars Hedegaard , Groft Sagt, Berlingske
»Danska kravaller och svenska media«
Under snart en vecka har flera danska städer skakats av upplopp, där ett flertal bilar och byggnader satts i brand. För en opartisk betraktare ligger det därför nära till hands att dra slutsatsen att även vårt södra grannland nu nåtts av de problem som med jämna mellanrum drabbar Frankrike. När man läser svenska media blir man dock osäker på denna sin teori. Där står det nämligen att ingen vet vad upploppen beror på.Vänder man sig istället till danska media upptäcker man dock att det hela är tämligen uppenbart. [..]
Det står alltså snabbt klart vid en studie av danska källor att detta för det första är en konflikt med tydligt etniska förtecken. Men om detta nämner svenska media inte ett ord, annat än att polisernas “rasism” kan ha förvärrat det hela. Fascinerande är också att i de svenska artiklarna om det hela får dessa anklagelser om rasism större utrymme än själva grundnyheten, vilket ger en antydan om vad som anses vara värst. Oskorei
Søren Pind: Borgerlighedens sidste bastion?
Underligt, som historiens hjul kan tage uventede drejninger. Jeg har vist mange gange luftet min frustration over at have bevæget mig fra at være vel en typisk gennemsnits-SF-vælger, til den borgerlige side – kun for at opleve, at de borgerlige havde lukket og slukket, og overladt butikken til kulturrelativister og dhimmier, mens det nærmeste bud på traditionelle borgerlige positioner måtte findes i Dansk Folkeparti, som i mangt og meget er old school Socialdemokratiet. Vi lever i forvirrede tider. Men denne frustration har også haft som konsekvens, at jeg har været så meget desto mere på udkig efter ligeledes old school borgerlige – de måtte da findes rundt omkring. Måske er Søren Pind hvad jeg har efterlyst. Klare, umisforståelige borgerlige holdninger, ikke noget pjat her. Jeg troede egentlig at han var sådan en af de jubel-liberalister som jeg ikke har så meget til overs for, men han var jo medforfatter til en debatbog med Søren Krarup, som jeg nok burde læse nu. Jeg kan kun håbe at han griber øjeblikket, og kan virke som et samlingspunkt for frustrerede borgerlige.
Min egen lakmusprøve på en politikers karakter er om han tør formulere problemerne med islam uden berøringsangst. Tør han sætte de aktuelle problemer ind i en kontekst der hedder ting som islamisk mainstream-supremacisme, dhimmitude, lovskoler, og jihad? Uden at bruge eufemismer som ‘islamister’ og ‘fundamentalister’? Pind er ung og virker ukuelig. Jeg kunne godt ønske mig, at han ville blive murbrækkeren i forhold til den politiske korrektheds og berøringsangstens Berlinmur (LFPC).
Sagen er meget enkel: Vores retsorden, vores civilisation, vores demokrati er under angreb. Ikke blot stenkast hist og pist. Men pøbeloptøjer, anarki, selvtægt. Det har været længe undervejs. Hver eneste gang, nogen har grebet til vold, har dette samfund belønnet dem. Hver eneste gang har snakken igen og igen lydt på dialog. Rovdyrene har fået frit løb, og tror, samfundet er svagt og ikke vil slå igen. De har frit lejde.
Signalet til almindelige lovlydige borgere er fra hyænerne, som Hella Joof kalder dem, at de behersker gaden og de behersker situationen. De driver gæk med ordensmagten, og skræmmer dem til at holde sig væk i bestemte områder på bestemte tidspunkter. Per Larsens svar – ja, det var ham, der før Ritt sagde, at de unge igen skulle have et ungdomshus, det der har udløst hele denne forfærdelige situation – er fortsat, at man skal gå i dialog. Dialog… Med hvem? Dem der brænder, hærger og truer? Der åbenlyst ler ved at udsætte almindelige mennesker for brand og hærværk? Gud ved, hvad små børn, der ser dette samfundets totale magtesløshed tænker? Og politiet, der fanger folk, og lader dem ud dagen efter – fordi, nå ja fordi det er så besværligt at rejse sag mod dem der. Civilisationens sammenbrud
Henryk Broder assimilerer sig
i Erdogans ny-Tyskland
“Vi muslimer blir inte arga utan anledning”
En interessant tekst, der roder rundt i begreberne. Omar Mustafa er formentlig født i Sverige, men intet i hans tankegang er vestligt og intet kan formentlig bibringe ham en forståelse af ytringsfrihedens betydning, også for muslimer. Han i samklang med den svenske universitets-ortodoksi på området. Der er bare det problem, at den ikke har båret nogen vægt siden Nietsche revolterede mod kristendommen. Omar vil gå i graven uden at have forstået Vestens grundværdier. Integrationen af ham er partiel, og begrænser sig antageligt til sproget. Resten er et fata morgana:
– I veckan publicerade flera danska dagstidningar den mordhotade danske tecknaren Kurt Westergaards teckning av profeten Muhammed med en bomb i turbanen. Protesterna i den muslimska världen växer.
– I dag skriver Omar Mustafa att muslimska organisationer nu förväntas fördöma muslimsk terrorism och visa sina sympatier för dem som kallas yttrandefrihetens hjältar. Men ser man helheten och den utsatthet muslimer lever under kan man lättare förstå varför förnedringen av profeten Mohammed är outhärdlig för muslimer, skriver han. Fortsæt med at læse “»Modern Times«”
The first act of DOGS, the musical by Lars Vilks and music by Neurobash, documenting the happenings around the so called “Modog”-affair – the conflict following Vilks’ drawing of the prophet Muhammad as a “round-about-dog” (svensk- engelsk – tekstet på arabisk)
Dagens bedste nyhed? – »Arabere vil boykotte Danmark«
Desværre er det nok den sædvanlige storskrydende arabiske overbudsretorik uden så meget substans, men ville det ikke bare være noget af det bedste der kunne ske? Ikke mere kræmmermentalitet forklædt som bekymring for “mindretal”, ikke nogen presserende grunde for statsministeren til at stå skoleret. Så mangler vi bare at boykotte islam i vores land (LFPC).
Formanden for en arabisk forbrugergruppe opfordrer til en “uigenkaldelig boykot” af danske varer som gengæld for genoptryk af en tegning af profeten Muhammed i danske aviser. “Boykotten af danske produkter er blevet en pligt, der skal efterleves af alle forbrugere i arabiske og islamiske lande i lyset af danske avisers manglende respekt for muslimernes følelser under påskud af friheden til at tænke og ytre sig,” lød det fra Mohammad Obeidat i Jordans hovedstad, Amman. Arabere vil boykotte Danmark
Ung bilist så rødt
Er disse eksplosive temperamenter en berigelse for Danmark? Er det udtryk for “krigstraumer som er vævet ind i familiens historie”, som et bud fra en ansat i behandlerindustrien lød forleden? Kan temperamenterne holdes permanent i ave med et “ungdomshus”? Eller med lommepenge, som foreslået af Kalundborg Kommune? Skyldes de udelukkelse fra det danske samfund? “Racisme”? Ydmygende visitationer fra politiets side? Skal vi forsørge dem på ubestemt tid, bare fordi de nu er her? Hvor er Charles Bronson, nu man har brug for ham? (LFPC)
En ung bilist, som kørte over for rødt, blev søndag ved middagstid så tosset over, at en buschauffør rystede på hovedet af ham, at han truede med at brænde buschaufføren af. Det skriver netavisen sjaellandske.dk. Buschaufføren på linje 500 i Korsør havde rystet på hovedet af bilisten i en grøn Opel Astra, som kørte over for rødt i et lyskryds. Det så bilisten, som siden satte efter bussen og indhentede den.[…] Bilisten fór ud af bilen og steg ombord i bussen, hvor buschaufføren fik besked på ikke at vise sig igen i Korsør. – Hvis du viser dig i byen igen, brænder vi dig af med fire liter benzin, lød truslen. Vidner har over for politiet beskrevet bilisten og passageren i den grønne bil som unge andengenerationsindvandrere. Ung bilist så rødt
Engelsk blogger søger asyl i USA
A controversial ‘web logger’ from Dunstable is seeking asylum in America because he faces arrest in the UK for stirring up racial hatred.Paul Ray, who regularly writes an online diary as ‘Lionheart’, was due to attend Bedford’s Greyfriars Police Station on February 18 as part of Bedfordshire Police’s investigation into his blog.
However, he has decided to apply for political asylum in America because he risks charges which carry a maximum prison sentence of seven years. His blog includes his opinions on the heroin trade, Islamic fundamentalism and police corruption.Mr Ray, 31, speaking to told Luton on Sunday on the phone from South Carolina, said : “I was going to meet Bedfordshire Police on Monday. But I don’t want to come back to England and get arrested.
“I had death threats in Dunstable and I wrote everything down.I did it because if anything happened to me then I wouldn’t just be another statistic.I have just written my thoughts down while I have been on the run.I am applying for political asylum on the grounds of political persecution and human rights issues.”
Vi kommer i fortsättningen att tvingas att vaccinera våra barn mot Islam.Politiker från alla Folketingets politiska partier kunde den 080212 mötas i ett gemensamtavståndstagande mot det avvärjda attentatet mot JP´s tecknare Kurt Westergaard. PET s (Säpo´s) resoluta ingripande aktualiserade på nytt åter debatten om islamisternas framväxande i Danmark. Det är nu fjärde gång på några få år som PET (Säpo) ingriper och förhindrar ett terrorangrepp i Danmark, vilket de skall ha ett stort beröm för.
“Jeg er efterhånden træt af at høre forskellige integrationseksperter spille den samme melodi igen og igen: At de unges optøjer skyldes, at de er ofre for diskrimination. Disse såkaldte eksperter puster til gløderne, idet de giver de unge en fornemmelse af, at de har en sag. Det har de bare ikke. De unge har ikke benyttet sig af de mange muligheder, de har haft og stadig har,” siger Farooq og afviser, at genoptrykningen af tegningerne er årsagen, da optøjerne begyndte flere dage før tegningerne. En næsten enslydende melding kommer fra kultursociolog ved Syddansk Universitet, Mehmet Necef.
“Jeg er så træt af at høre forskere og eksperter forklare, at unge indvandrere diskrimineres. Det er den samme plade, som de har spillet de seneste 30 år, og det er noget vås,” siger han til Jyllands-Posten. Han mener heller ikke, at danskerne er racister.
Jersild og Spin mente at vælgerne ville tørre optøjerne af på regeringen. Ikke mærkbart. Vægerne straffer de hovedansvarlige for elendigheden (bortset fra SF) DF frem til 15.4 % idag og S tilbage til 23.4. Den katastrofale Nyrup – Jelved regering, lader til at skulle forfølge socialdemokraterne uendeligt. Det er ganske fortjent.
I afdelingen for kuriosa skal det med , at det igår lykkedes Helsingborgs Dagblad at skrive en hel leder, uden at identificere pyromanerne i Danmark bare antydningsvist. Det er nok en refleks fra de daglige skolebrande i Sverige, der efter årevis endnu ikke har resulteret i politisk ballade eller en egentlig virkelighedsbeskivelse.
“Karen Jespersen har for så vidt ret”
(Ulrik Haagerup, DR) Politikerne gjorde ikke deres hjemmearbejde. Journalisterne gjorde det ikke. Og en dag sad man i suppedasen uden at vide hvordan man havnede der. KJ Naive DR:
Danmarks Radio udviser tolerance overfor de intolerante, mener velfærds-minister Karen Jespersen (V) ifølge NORDJYSKE Stiftstidende og Fyens Stiftstidende. Hun undrede sig, da hun i tirsdags så nyheder på Danmarks Radio, hvor to tunesere blev anholdt for mordplaner på JP-tegner Kurt Westergaard. I indslaget vælger journalisten nemlig at omtale Islamisk Trossamfund som en moderat forening:
“Det er formentlig ud fra et ønske om at være tolerant. Men DR ender i ste-det med at være tolerant over for nogle intolerante holdninger,” siger hun.
“Islamisk Trossamfund går ikke og smide med bomber, nej, men de repræsenterer nogle holdninger, der for mig er meget reaktionære. Der er DR simpelthen for naiv,” siger Karen Jespersen.
Nyhedschef beklager I yderste konsekvens mener ministeren, at den manglende konsekvens på tv-stationen sår tvivl om Danmarks holdning til de radikale islamistiske miljøer.
“Hvis vi tror, at vi ved at stryge dem med hårene kan nedtone, hvor totalitære de er, så giver man dem mere magt og indflydelse, mener Karen Jespersen. I DR beklager nyhedschef Ulrik Haagerup, at tv-stationen har betegnet Islamisk Trossamfund som “moderate”.”Karen Jespersen har for så vidt ret.”
Det er nok en oplevelse mange har her i blogverdenen, at der er en himmelråbende uoverensstemmelse mellem hvilke forhold vi anser for afgørende for vores alle sammens sikkerhed, og så de ting MSM vælger at fokusere på. Vi kender til mange sådanne potentielle nyheder, det kan være de uundgåelige konsekvenser af demografiske ændringer i dette århundrede, eller eksistensen af parallelsamfund, enklaver og no-go-zones i Europa. Nogle gange får MSM øje på dem, men der er en fornemmelse hos undertegnede af at der ligger adskillige potentielt eksplosive historier som bare venter på at blive afdækkede. Det handler såmænd bare om forhold som ‘vores fremtid’, ‘vores sikkerhed’ og ‘vores frihed’. Men antag ikke at dette automatisk har MSMs bevågenhed, eller flertallet af befolkningens.
En sådan historie der skriger på mediernes og politikernes søgelys, er i hvor høj grad arabiske petrodollars bliver brugt til at købe indflydelse og goodwill i Vesten, bl. a. i den akademiske verden. Således har det længe været kendt, at et såkaldt “Center for Muslim-Christian Understanding” ved Georgetown University, ledet af John Esposito, USAs svar på Jørgen Bæk Simonsen, er finansieret af en donation på $20 millioner fra den saudiske prins Alwaleed bin Talal. Alarmklokkerne burde allerede have ringet da centret modtog beløbet i 2005, og endnu vigtigere burde dette have været anledning til en større kulegravning af spørgsmålet om hvorvidt den akademiske frihed i Vesten er kompromitteret eller ligefrem undergravet af disse tilskud. En amerikansk kongresmand ved navn Frank Wolf har nu stillet disse nødvendige spørgsmål til Georgetown University (via Jihad Watch ):
U.S. Rep. Frank Wolf (R-VA) wrote to Georgetown President John DeGioia Thursday, saying he was concerned about how the money was being spent at the university’s Center for Muslim-Christian Understanding. Of particular concern, Wolf said, was the university’s role in training current and prospective U.S. foreign service personnel. “The Saudi government continues to permit textbooks to contain inflammatory language about other religions,” Wolf wrote. “Restrictions on civil society and political activists continue to be pervasive. No changes have been made to the underlying legal authority relating to non-Muslim worship that the Saudis have relied on to enforce these rules. The Saudis have cleansed their own country of religious liberties by severely restricting public religious expression to their interpretation and enforcement of wahhabism.” Wolf’s letter seeks assurances the Georgetown center “maintains the impartiality and integrity of scholarship that befits so distinguished a university as Georgetown.” He then asks whether:
· “the center has produced any analysis critical of the Kingdom of Saudi Arabia, for example, in the fields of human rights, religious freedom, freedom of expression, women’s rights, minority rights, protection for foreign workers, due process and the rule of law.”
· “the center has examined Saudi links to extremism and terrorism, including the relationship between Saudi public education and the Kingdom-supported clerical establishment, on the one hand, and the rise of anti-American attitudes, extremism and violence in the Muslim world, on the other.”
· “the center has examined or produced any critical study of the controversial religious textbooks produced by the government of Saudi Arabia that have been cited by the State Department, the U.S. Commission on International Religious Freedom and non-governmental groups for propagating extreme intolerance.”
· “any of the Saudi-sourced finds have been used in the training, briefing or education of those going into or currently employed by the U.S. government.
Dette må jo siges at være relevante spørgsmål. Martin Kramer, en anden mellemøstforsker med en kritisk tilgang til den linje Esposito repræsenterer, konstaterer tørt:
Prince Alwaleed’s money wasn’t designed to stop academic scrutiny of Saudi Arabian society and policies, Kramer said. The Georgetown center wasn’t doing that anyway. Rather, “It’s a move to change the subject [and say the roots of terrorism lie elsewhere]. For the Saudis after 9/11, changing the subject is important.”
The Center for Muslim-Christian Understanding is run by John Esposito. His research has not delved into aspects of Saudi society or human rights to determine why 15 of the 19 9/11 hijackers were Saudis, or why so many of the foreign fighters in Iraq have been from the Kingdom. Rather, Kramer said, Esposito’s research places U.S. policy under the microscope and finds it responsible for fostering anger and resentment.
“He’s not doing anything he wasn’t doing before he got the Saudi money, he was doing it anyway,” Kramer said. “The Saudis just rewarded him for it.”Wolf to Georgetown: Detail Use of Saudi Millions
Der er ikke nogen der skal fortælle mig at forskning i dette sensitive område kan foregå frit, hvis den sponsoreres af penge fra det område der studeres, og de politiske og religiøse implikationer er så betændte som de er. Som Bob Dylan sang i It’s Alright, Ma (I’m Only Bleeding), “money doesn’t talk, it swears”. Der er mange, mange betændte bylder der venter at blive prikket hul på. Der har været små tilløb i den seneste tid, med shariagate og no-go-zoner i Storbritannien, vores egen opblussende intifada, og Geert Wilders i Holland som fremtvinger fokus på et gigantisk problem. Spørgsmålet om kompromitteret akademisk forskning har potentialet til at sætte et lavineskred i gang. Måske også herhjemme, hvem ved? (LFPC)
Imamutbildning – et svensk catch 22
Man bedrar sig om man tror att detta i ett slag löser problemet med politisk radikalisering bland muslimer. Islam begränsas inte av nationella gränser i vår tid och har, sett i historiens ljus, aldrig hindrats av sådana.
Påståendet att islam idag är en svensk religion behöver nyanseras. Islams språk är arabiska. Religionens universella anspråk gör att den konkurrerar med nationella kulturer och juridiska system.
Sverige präglas av modernism där kritiskt tänkande, individualism och jämlikhet är centrala värden. Flertalet muslimer står ännu så länge för andra värderingar.
I krig og kærlighed er som bekendt alle regler ophævet……….Vores
største problem er, at vi ikke vil anerkende, at vi er midt i den. Og at vi derfor må kæmpe med midler, der hører krigen og ikke freden til.
og så er fremtiden måske først lige begyndt. Med tiden vil konflikterne med islam skabe sig selv, uden grund, bare fordi. Konflikt som livsform, uden løsninger. Fordi kernen i islam er død og konflikt. I familien, i klanen, i landet, men først og fremmest med andre. “Et rådnende kadaver af en religion, der forgifter vores liv”, som Atatürk sagde.* “Det ender som i London” – siger Mostafa Chendid. Ja det gør det ganske givet. Det sagde PET for seks måneder siden efter tre terrorretssager på to år. En ” progressiv, human elite” har sået, og nu skal der høstes, men ikke af dem.
Fredagsbønnen i Islamisk Trossamfunds moske i København var ét langt raserianfald – både mod danskere og mod unge muslimer – afsendt af imam Mostafa Chendid.
Ondskabsfulde tegninger – I har hånet os før, og vi vendte den anden kind til. Men hvornår er det nok? Hvorfor er I så aggressive over for muslimer? Hvorfor skal I straffe alle muslimer for tre mænds handlinger med disse ondskabsfulde tegninger? Hvorfor bliver I ved, sagde, hviskede og råbte han fra talerstolen i en usædvanlig følelsesladet ordstrøm. Han opfordrede igen og igen sine trosfæller til at bide smerten og vreden i sig, i stedet for at lade raseriet eskalere til voldshandlinger og hærværk. Men samtidig sendte han en utvetydig advarsel til det danske samfund om, at krænkelsen af muslimer er det samme som at bede om terrorangreb.
Det ender som i London
– I beskylder 1,5 milliarder mennesker for at tilbede en terrorist, sagde han, med henvisning til Kurt Westergaards tegning af profeten Muhammed med en bombe i turbanen.
– Hver gang vi begynder at føle os hjemme, starter I en krig. Hvad har vi gjort? Vil I gerne have, at det ender som i London . – Vi er alle i samme båd. Lad os redde Danmark hånd i hånd. Men vi vil aldrig sælge Muhammed ud. Vi vil aldrig finde os i tilsviningen af hans navn, sagde imam Mostafa Chendid . (Ekstra Bladet)
(*”Islam, diese absurde Theologie eines unmoralischen Beduinen, ist eine verwesende Leiche, die unser Leben vergiftet…”)
»Vilks: Stå upp för yttrandefriheten«
I Holland tog diskussionen fart först efter mordet på Theo van Gogh.
Skulle något liknande mord ske i Sverige får man anta att svenska medier tydligt tar ställning för yttrandefrihet.Men det vore bättre att ta den diskussionen redan i dag.
men bilerne brænder, diskuterer rigtige intellektuelle juridiske spidsfindigheder om udvisning af udenlandske terrorister. ( Biskop Holm i Århus, der har meldt sig ud af virkeligheden for 40 år siden, vil nu melde sig ud af S i protest.) Rigtige politikere “er chokerede” eller holder nærmest mund. Ikke Søren Pind :
Efter min opfattelse må udenlandske statsborgere, der opholder sig i et fremmed land, som Cæsars hustru være hævet over enhver mistanke. Der tilkommer ikke sådanne den samme retssikkerhed i relation til retten til at opholde sig på et fremmed lands territorium som landets egne (stats)borgere. I sagens natur ikke. Det er allerede sådan i dag, at politiet f.eks. ved grænsen kan afvise udenlandske autonome, hvis de vil ind i Danmark og lave ballade. Skulle de nu også kunne gøre det til et krav om domstolsprøvelse, før denne afvisning fandt sted? Jeg tror enhver kan se det absurde heri.
Begår udenlandske statsborgere forhold, der bringer dem i efterretningstjenestens søgelys, må de leve med, at de nemmere end landets egne borgere kan blive bedt om at rejse. Det er gæstens lod. At man så – tror jeg – efter grundlovens § 63 evt. vil kunne føre en sag fra Tunesien – ja det er en anden sag. Og for de, der måtte tro, at der er tale om guds bedste børn (med fare for at fornærme profetens tilhængere…) ja så må det vel være en trøst…
»Jeg har endnu ikke set noget i Europa, som får mig til at sige, at vi er gået for vidt. Vi er i en meget afgørende kamp, som giver konflikter i lande som Holland og Danmark, der har én lang historisk tradition for fred og konsensus. Men vi er nødt til at tage nogle opgør, hvor vi må bryde med den eksisterende konsensuslinje. Det er for eksempel i spørgsmålet om ytringsfrihed. Hvis vi viger tilbage, fordi vi vil bevare freden, vil de der tager kampen – for eksempel Ayaan Hirsi Ali og Salman Rushdie – komme til at stå som fredsforstyrrere.«
Violence is oozing through the cracks of European society like pus out of a broken scab. Just when liberal opinion congratulated itself that Europe had forsaken its violent past, the specter of civil violence has the continent terrified. That is the source of the uproar over a February 7 speech by Archbishop Rowan Williams, predicting the inevitable acceptance of Muslim sharia law in Great Britain. Not since World War II has British opinion been provoked to the present level of outrage.
»Vi er samlet her i dag, fordi ytringsfriheden er et forbandet instrument i politikernes hænder”, lød det blandt andet fra talerstolen på Sankt Hans Torv.Abdullatifs svar på, hvad han kalder bevidste krænkelser af profeten, er etableringen af et kalifat, hvor profeten Muhammeds ord hersker.
»Det er alene kalifatet, der er i stand til at stoppe krænkelserne. En stat, der reagerer med sværd og ikke med ord. En stat, der viser prisen for at fornærme profeten«, sagde Abdullatif fra talerstolen.»Det er slut med tavshed og underkastelse. Rejs jer, og etabler et kalifat, der lever for islams skyld og forsvarer Koranen, Muhammed og hans sharia«, fortsatte han.
En af mine illustrative hvad-nu-hvis analogier lyder sådan her: Hvis nu islam havde været en amerikansk nyreligiøs sekt ved navn Submission, startet af en excentrisk enspænder fra Las Vegas ved navn Moe Hammond, som hævdede at han havde fået et særligt hverv af Vorherre, overleveret til ham af UFOer; hvis nu denne sekt havde et eksplosivt vækstpotentiale i kraft af at den forlenede medlemmerne med en opfattelse af at være rene og retfærdige, med krav på at beherske hele verden; hvis nu Submissions medlemmer ligesom mormonerne havde været hvide mennesker, og mændene traditionelt tillagde sig et ydre som den klassiske, reaktionære amerikanske mand i stil med Michael Douglas i Falling Down, og kvinderne gik helt indpakkede ligesom puritanske nybyggerkvinder, og der praktiseredes streng puritansk levevis i Submission –
– hvis dette nu havde været den virkelighed vi levede med, og Submissions vækst var så dramatisk, at den også vandt indpas i Danmark, hvor flere og flere glatbarberede mænd med crew cut, hvide skjorter og gammeldags hornbriller, samt kvinder i kyse og store kjoleskrud, begyndte at gøre sig bemærket i gadebilledet, og medlemmerne begyndte at påvirke dagligdagen for danskerne med aggressiv krævementalitet og kedelige eksempler på massakrer på danskere, begået af I-don’t-like-Mondays-snigskytter – hvad ville reaktionen på dette fænomen så blive?
Hvis en særligt militant fraktion af Submission arrangerede Nürnberg-lignende optog i Københavns gader, ville dette så blive tolereret, også af de såkaldte ‘anti-fascister’? Ville Danmarks Radio og TV2 levere endeløse strømme af sniksnakkende apologi og mikrofonholderjournalistik? Ville de kulturradikale, venstrefløjen og kunstnerne lukke øjnene, desuagtet at Submissions mål ville berøve dem deres egen frihed, måske endda deres liv? Eller ville de netop gå i front mod denne Nürnberg-parade, bevæbnet med poser med blod og slagteriaffald fra svin? (LFPC)
Nørrebrogade – allahu akhbar
S: Vi overgiver os og overlader tøjlerne til imamerne
“Jeg håber meget, at imamerne vil benytte fredagsbønnen til at opfordre til ro og besindighed. Det vil være et godt signal, og jeg har tiltro til at imaner i området har gode intentioner […] Jeg tager på det kraftigste afstand på ildspåsættelserne og balladen”. Dette er dansk assertivitet anno 2008 i et Europa under afvikling. Håndklædet smides i ringen, det mest håndgribelige denne socialdemokratiske nullitet kan få sig selv til at fremstamme er at han tager kraftigt afstand. Hermed accepteres opsplitningen af Danmark i parallelsamfund, og de religiøse mørkemænd tildeles en autoritet som fredsskabere, der til enhver tid kan bruges som pressionsmiddel når en ny anledning til klynkende offerdyrkelse viser sig.
Borgmester Nicolai Wammen (S) siger, at imamerne kan være med til skabe ro i Gellerup. Selvom byens borgmester er på ferie i udlandet, blev han i nat løbende orienteres af politiet om udviklingen i Århus. ”Jeg håber meget, at imamerne vil benytte fredagsbønnen til at opfordre til ro og besindighed. Det vil være et godt signal, og jeg har tiltro til at imaner i området har gode intentioner. Jeg har tiltro til at områdets foreninger – repræsenteret ved Rabih Azad-Ahmad – kan hjælpe til at få det stoppet,” siger Nicolai Wammen til Jpaarhus.dk Hvad er din reaktion på nattens uroligheder? ”Jeg tager på det kraftigste afstand på ildspåsættelserne og balladen, og jeg bakker på bag de initiativer, som er sat i værk fra rådmændene politiet og andre gode kræfter, men jeg er bekymret over de meldinger, der kommer både fra Århus og andre steder i landet. Jeg har stor tillid til politi, brandvæsen og kommunens indsats mod problemerne.”
At a lunch last year celebrating his 25th anniversary with Jyllands-Posten, Kurt Westergaard told an anecdote. During World War II Pablo Picasso met a German officer in southern France, and they got into a conversation. When the German officer figured out whom he was talking to he said:
“Oh, you are the one who created Guernica?” referring to the famous painting of the German bombing of a Basque townby that name in 1937.
Picasso paused for a second, and replied, “No, it wasn’tme, it was you.”
Søren Pind efter 100 påsatte brande inat og Manu Sareens opræden som nationsplykolog i DR:
Sig mig engang; er det kun mig, der er træt af hele tiden at se Manu Sareen optræde i medierne med sine banaliteter og sit vrøvl om de uroligheder og det pøbelvælde, der breder sig i København og andre steder?At invitere Sareen, der hver og hver anden dag skifter holdning i tilgangen til disse sager, og som først og sidst er radikal, svarer til at invitere Klaus Riskær til at kommentere på hæderligheden i finansverdenen.
Og hvad værre er; Sareens politik er jo den sejrende i København.
Det er jo nu engang hans partifælle Klaus Bondam, og overborgmester Ritt Bjerregaard, der ved sidste valg banaliserede integration og kriminalitet som valgtema, og i stedet mente, at lækker storby og ingen slinger i valsen mht boligbyggeri var de afgørende ting for byen. ..[…]Sareen er en fornærmelse mod begavede menneskers intelligens. Han og hans parti bærer et direkte medansvar for at volden breder sig i gaderne. Det er flertallet, bestående af S, SF og R, der bærer det direkte ansvar for intet at have foretaget sig, og at have bagataliseret og nedtalt problemerne hver gang, samtidig med man har sendt signaler ud, hvor man belønnede mennesker, der tager sig selv til rette på bekostning af lov og ret. Resultatet ser vi i dag. Så fri mig for at høre mere snak fra Sareens side. Stil ham i stedet til ansvar. Det andet, det er til at få kvalme af.
PS: Må vi ikke også være fri for at se ham kaldt “integrationskonsulent”. Efter af Sareen hævdede dødstrusler (íkke noget, vi andre er blevet delagtigjort nærmere i, hvad Sareen da ellers rigelig har for vane…) sagde manden sin stilling op i Københavs Kommune. Han er politiker, intet mere, intet mindre, og part i denne sag. Hvor han vedvarende har stået for det radikale venstres indstilling til integrationsudfordringen i København. Og den indstilling, den kender vi kun alt for godt.
UPDATE: se denne historie fra indvandrermiljøet selv, der til fulde bekræfter at hele grundlaget for urolighederne skal findes i og på Københavns Rådhus:
Following the arrests of three Muslims for plotting to kill Kurt Westergaard, the cartoonist who drew Mohammed wearing a bomb turban, the Danish media have today republished the offending illustration.
Good for them. The minute it became clear that violence and intimidation were the response the western press should have said: Okay, you want to kill one of us, you’ll have to kill us all. The Danes have now taken an important stand against Islamic encroachments on freedom of expression.
In Canada, by contrast, the state hauled the only publisher of the cartoons, my old boss Ezra Levant, into one of its thought-crime courts at the behest of a raving incoherent imam. And all the jelly-spined squish of a Minister of Justice has done is issue lamely evasive talking points. Nonetheless, the imam has now folded, and is calling (insofar as I can follow him) for the matter to be settled according to Gene Autry’s Cowboy Code or some Islamic understanding thereof. Ezra is going on the offensive.
The lesson is, if you face down these bullies, you can win and stop the lights going out on liberty. But you won’t get much help from your government. National Review
Facebook : “Today we are all Kurt Westergaard”
Group Info Name: Save the lives of the Danish cartoonists
Type: Common Interest – Health & Wellness
Description: This group is for everyone who wants to
support the Danish cartoonists, especially Kurt Westergaard, who religious fundamentalists areplanning tokill.The aim is that all who supports KurtWestergaard’s right to live and draw what he want acts by uploading their own cartoon/drawing of the prophet Muhammad signed by them. Our goal is to collect 10.000 drawings in one week. If we succeed we will advocate for a deal with a Danish newspaper to print a special issue with the 10.000 drawings and the names of the individual cartoonists.By being visible we will be hard to find. Come on and join
us TODAY WE ARE ALL KURT WESTERGAARD
» Landskrona: Forbrydelse eller dumhed ?«
Intet sted i Norden kan det studeres, hvordan man hurtigere ødelægger en by, end i Landskrona. Malmø har haft flere år. HD´s dækning af Landskrona er teatrets: parykmagerens og sminkøsens. Byen er Mann´s Gustav Aschenback, dødsmærket, med farvet hår og blodskudte øjne. Problemet er, at sender man en københavnsk politiker derover, – en tidligere kunstner, f.eks. – kommer han hjem og siger de mangler en stormoské og nogle imamer til at retlede dem. De mangler ingenting, for der er intet at gøre :
Det är hemskt, jag vill inget hellre än att flytta härifrån, men ska vanligt folk behöva ge vika för brottslingar?
Han var upprörd, förbannad och förtvivlad, mest det sistnämnda.
Personen som ringde mig, vi kan kalla honom Sven, förklarade att han har bott i Landskrona i hela sitt liv.
Nu känner han inte igen sin stad. Sven menar att unga kriminella har tagit över Landskrona och att folk inte vågar gå ut efter mörkrets inbrott.
Sven säger med resignerad röst: Hur kunde det gå så snett….?Kanske är det för sent. Det som nu händer i Landskrona får vara en varningssignal till övriga Sverige För sent för laglösa Landskrona..?
Moske i Århus er arnested for terror«
Syv mænd med terror-forbindelser har én ting til fælles: De kom alle i den omstridte moske på Grimhøjvej i Gellerup.Ikke overraskende for ekspert i islamisme, professor dr. scient. pol. Mehdi Mozaffari, Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet.
Moskeen – beskeden af størrelse – har nemlig tidligere været sat i forbindelse med international terrorisme.Tag Guantanamofangen Slimane Hadj Abderrahmane, som amerikanske styrker pågreb i Afghanistan i 2002.Tag Abu Rached, som spanske undersøgelsesdommere satte i forbindelse med både planlægningen af terrorangrebet mod World Trade Center i 2001 og terrorbomberne i Madrid i 2004.Tag århusianeren af algierisk afstamning, der i 2001 var involveret i et røveri mod Jyske Bank på Frederiksberg med det formål at skaffe penge til en algiersk terrororganisation.
Nørrebro, Vesterbro, Valby, Nordvest, Husum, Tingbjerg, Tåstrup , Ishøj, Kalundborg, Brabrand, Gelleup……..”Vi aner ikke hvorfor” siger politiet. Det er jo i al fald vinterferie, sagde Snaphanen . DR ved ikke hvem ” de unge er”. Det ved BT og 180 Grader :
Politiet måtte foretage adskillige anholdelser i løbet af aftenen og natten i hele København efter de alvorlige uroligheder – igangsat af unge indvandrere. Mindst 11 var tilbageholdt lidt over midnat. Ved Frederiksborgvej fandt politiet to flaskebomber.
En buschauffør er blevet angrebet af unge ved Basar Vest i Gellerupområdet ved Århus. Efterfølgende smadrede de unge bussen. Århus Sporveje bekræfter, at der har været et angreb mod en af busserne. Sporvejene advarer i øjeblikket chaufførerne mod at køre ind i området. Der har i aften også været en brand i bydelen. Bus smadret i Gellerup
Nålestiksaktioner med ildspåsættelser skabte sent onsdag aften stadig store problemer for politi og brandvæsen i store dele af København. De seneste afteners ballade på Nørrebro fortsatte, men var også spredt til andre bydele som Tingbjerg, Vesterbro, Sjælør og senest nabokommunen Rødovre. På Sjælør Boulevard blev fire unge tidligere anholdt for at stå bag ildspåsættelse på to biler. I Saxogade blev en mand anholdt med en molotovcocktail på sig. Derudover meldte politiet ikke om anholdelser, men om mange ildspåsættelser på væltede affaldscontainere og adskillige biler. Også i Folkets Park er der uro. Et øjenvidne fortæller til jp.dk, at 20-30 personer har samlet sig for at skabe ballade. En sendevogn fra TV 2 er blevet beskudt med kasteskyts, og samme velkomst får de politibiler, der bevæger sig ind i området.Ildspåsættelser over alt i København
Er intifada eller jihad for stærke ord at bruge? Måske. Der ligger ikke nødvendigvis en koordinering bag de seneste dages uroligheder. MSM pludrer om “kedsomhed”, “ydmygelser fra politiets side” og “manglende ungdomshus”, men trækker – selvfølgelig – ikke de store linjer, nemlig, at hvad vi oplever nu kun er et svagt pip sammenlignet med lignende episoder i andre europæiske byer. Ingen kan argumentere for at dette fænomen ikke vil få samme udbredelse i Danmark, og for at det er noget forbigående – vel? Danmark forandres, Europa forandres, og politikerne foregiver at være “chokerede” over mordplaner mod Kurt Westergaard. Ingen tør begynde at stille livsnødvendige spørgsmål om repatrieringer af uintegrerbare individer, og slet ikke om islams supremacisme og mønsteret som går igen og igen, hvor islam slår rod, her eksemplificeret i Irans historie:
Mary Boyce, Emeritus Professor of Iranian Studies at the University of London, has confirmed the external validity of Bat Ye’or’s analytical approach in her description of how jihad and dhimmitude (without the latter being specifically identified as such) transformed Zoroastrian society in an analogous manner. Boyce has written definitive assessments of those Zoroastrian communities which survived the devastating jihad conquests of the mid 7th through early 8th centuries 20. The Zoroastrians experienced an ongoing, inexorable decline over the next millennium due to constant sociopolitical and economic pressures exerted by their Muslim rulers, and neighbors… Boyce describes these complementary phenomena based on an historical analysis, and her personal observations living in the (central Iranian) Yezd area during the 1960s:
Yezd Zoroastrian…Either a few Moslems settled on the outskirts of a Zoroastrian village, or one or two Zoroastrian families adopted Islam. Once the dominant faith had made a breach, it pressed in remorselessly, like a rising tide.More Moslems came, and soon a small mosque was built, which attracted yet others. As long as Zoroastrians remained in the majority, their lives were tolerable; but once the Moslems became the more numerous, a petty but pervasive harassment was apt to develop. Muslim Violence — Crime or Jihad?
Fjordman, fra hvem denne passage er taget, fremhæver i samme essay manglen på et skarpt skel mellem hvornår noget er jihad eller ‘bare’ kriminalitet:
This violence by Muslims is usually labelled simply as “crime,” but I believe it should more accurately be called Jihad. Those who know early Islamic history, as described in books such as The Truth About Muhammad by Robert Spencer, know that looting and stealing the property of non-Muslims has been part and parcel of Jihad from the very beginning. In fact, so much of the behavior of Muhammad himself and the early Muslims could be deemed criminal that it is difficult to know exactly where crime ends and Jihad begins. In the city of Oslo, for instance, it is documented that some of the criminal Muslim gangs also have close ties to radical religious groups at home and abroad. As Dutch Arabist Hans Jansen points out, the Koran is seen by some Muslims as a God-given “hunting licence,” granting them the right to assault and even murder non-Muslims.
Det eneste sikre der kan siges er, at det bliver værre. Meget værre. Dhimmierne og halalhippierne kan vride deres hænder og skyde skylden på “tonen”, “racismen” og på Dansk Folkepartis tilsyneladende uendelige fangarme, men hvad vil de egentlig gøre, hvis udviklingen går imod mere vold, flere voldtægter og mere usikkerhed, også for dem? Hvad vil de gøre, når deres anstændighed og deres multikulturelle idealer ikke kan sikre dem og deres længere? (LFPC & S)
Brix og Hedegaard: Danske muslimer truer med “uovervejede handlinger”
Mens medierne fortsætter deres islampropaganda i kølvandet på mordplanerne mod Kurt Westergaard, fremsætter Islamisk Trossamfund nye trusler mod Danmark.
Allerede samme dag, som det blev afsløret, at tre mænd fra Gellerup ved Århus i månedsvis havde finpudset deres planer om at myrde Jyllands-Postens tegner Kurt Westergaard, startede en pressekampagne for at underminere PETs anklager og fremstille de pågrebne attentatmænd og deres familier som de egentlige ofre.