en lang diskussion om religion. (I sandheden interesse, jeg har ikke set det hele igennem, hvad jeg plejer at gøre med videos der postes her.) Ateisme er kommet i vælten og det burde måske tiltale en gammel hedning som mig, men det gør det ikke uden forbehold. Den er også den nemme, forenklede vej ud, nu religion er så kompromitteret af islams kaoscentrifuge og dens mislykkede stater. Indvandring er ikke partout af det onde, fordi muslimsk er. Privatskoler er ikke over en kam en dårlig idé, fordi muslimske friskoler har måttet lukkes. Parallelsamfund – f.eks. det lille kinesiske – er ikke nødvendigvis en belastning og en sikkerhedsrisiko, fordi det muslimske er det. Læs Weekendavisens interview denne uge med Kai Sørlander : Den apolitiske frelser, som vi desværre ikke kan gengive her i uddrag på nogen retfærdig måde. Christopher Arzrouni har læst det: »Desværre har vi med vores begejstring for de idealistiske menneskerettigheder slået os selv for munden, fordi vi antager, at en rationel demokratisk orden lige let lader sig forene med enhver religion og kultur,« sagde filosoffen Kai Sørlander forleden.
»Noir«
Jeg er vant til at se på billeder af alle slags. Prøve at afkode dem. Som fotograf for kunstnere gennem mange år, er det naturligt for mine øjne. Dermed ikke sagt, at jeg også er god til det. Man kan bringes til at tvivle. Da jeg i anledning af Gregorius Neckshot sagen (Sappho) gik ind på hans blog, så jeg de ellers saftige, sprællevende tegninger var afløst af fotos som disse, alle med et gitter henover. Jeg udvilkede hvad jeg mente om det i Hvorfor vinder tyrannerne næsten altid?, men jeg kunne ikke få nogen til at bekræfte min læsning af billederne. De havde alle titlen “Identiteit anonym”. Nu har de skiftet navn til “Noir”. Jeg kaldte dem hans “ungezeichnete Bilder”, idet jeg tænkte på den forvisning fra Berlin og det maleforbud Emil Nolde fik af nazisterne i 1941. (Siegfred Lenz´debut, “Tysktime” handler om det.) Stadig kunne ingen se det. Nu kommer jeg i tvivl. Vi lever i en billedkultur, de er måske vigtigere end skrevne ord, siger nogle. Men hvor megen information får vi, hvis vi ikke engang kan nærlæse bare en lille brøkdel af dem ? Hvis vi kigger for meget og ser for lidt. Eller er det min fantasi , der løber af med mig : det er altså en ikke tegner i indre eksil og måske en halvalvorlig depression ? Hvad nu hvis Kurt Westergaard havde lagt pennen, og udelukkende lavede dette, ville nogen så bemærke det ?

“Den antifascistiske alliance undergraves”
Hvs man vil læse noget rigtigt dumt, går man aldrig forgæves til Helsingborgs Dagblad. Nu er alle andre partier end de forhenværende kommunister VP, kvasifascister. Fordi Moderaterna mener, at man måske skulle bede de arabiske famlieimportører sørge for at have en egen bolig og indkomst, inden de inviterer mere familie. 30.000 uforsørgede nye ind om året, er ganske mange, men ingen er for mange for eventyrfortællerne på HD.SE. Herregud, tolv mennesker i en toværelses lejlighed. Hvad gør man ikke, navnlig når det ikke ligefrem er ens nabo ? I Helsingborg er de stuvet af vejen i Dalhem, Fredriksdal og Drottninghög.
Det är svårt att inte tolka den samlade utvecklingen som ett tecken på att den breda antifascistiska allians av allt ifrån kommunister till konservativa, som erfarenheterna av nazismen skapade i Europa, nu är på väg att undergrävas.- Vänstern kan förstås inte ensam upprätthålla den antifascistiska överenskommelsen. Den måste räddas av uppriktiga liberaler och humanistiska flyktingvänner inom borgerligheten. Om de låter sig köras över av en makthungrig höger, vars spärrar släpper en efter en, finns risken att 2008 i efterhand kommer att betraktas som det år Sverige anslöt sig till den nya tidsandan. Dags för lite hederlig främlingsfientlighet!
“Violence “that is taking place in our name and in the name of our (Islamic) tenets” “
Når man nu plejer at påpege at muslimsk selvkritik er en ‘oxymoron’, et selvmodsigende udtryk, så skulle man være et skarn hvis man ikke anerkender når man faktisk støder på det, oven i købet i den arabiske verden. Al hæder og ære til de to herrer her, taget på deres ord er det jo velkomne tegn på at den slags faktisk kan forekomme. Men træerne vokser altså ikke ind i himlen. Før dette kan betegnes som nybrud og grund til forsigtig optimisme må man altså (ud over den uoverskuelige opgave det ville være at vende den islamiske supertanker med 1300 års aggression i lasten) skulle det gøres umisforståeligt, tydeligt og troværdigt klart at det ikke blot er metoder – ‘terrorisme’ – man tager afstand fra, men også islams dogmatisk fastslåede supremacisme, altså herrefolksmentalitet. At fastslå at denne ideologi/religion ikke kan og vil gøre krav på en særlig status i forhold til alle andre religioner kræver mere end blot nogle sympatiske udsagn fra givetvis sympatiske personer. Der må fatwaer og nytolkninger til der endegyldigt distancerer sig fra herrefolkssynet i Koranen, sira og hadith, og denne reformationsproces må få gennemslagskraft på gadeniveau. Så realistisk betragtet er der nok et stykke vej endnu (LFPC).
[…] Throughout the Muslim world, the attacks set off soul-searching.
“I think that Muslims should raise their voice against such actions. They should forge a coalition to fight such phenomena, because it harms them and damages their image,” said Ali Abdel Muhsen, 22, a Muslim engineering student in the West Bank city of Nablus.
Muslims and Arabs must confront the violence “that is taking place in our name and in the name of our (Islamic) tenets,” wrote Khaled al-Jenfawi, a columnist for Kuwait’s Al-Seyassah daily.
“Unfortunately, we have yet to see a distinguished popular condemnation in the traditional Arab or Muslim communities that strongly rejects what is happening in the name of Islam or Arab nationalism,” wrote al-Jenfawi. Muslims condemn Mumbai attacks, worry about image
Peter Mogensen: Pomadesossen fra Jægersborg
Da Mogensen blev DSU ér, var S en sikker karrierevej. Men nu……..? Måske derfor han er så mopset på DF:
Bortset fra det er teksten tidstypisk som en stikprøve på tankegangen hos den kommenterende klasse, det er så at sige dens utilsigtede kvalitet sammen med de små kig ind i det indre liv i Politikens redaktion, der tydeligvis ser sig selv som landets egentlige opposition (når nu de rigtige politikere er sådan nogle amatører) og agerer derefter. […]
Forudsigeligt nok slipper Dansk Folkeparti ikke nådigt. Peter Mogensen spiller nazikortet med samme løsagtighed som en dårlig falskspiller bruger sine esser i ærmet. I sagen om Morten Messerschmidt konstaterer han, at Messerschmidt har en rigtig dårlig sag, hans »tidlige generalieblad« taget i betragtning. Hvilket generalieblad? Hans hang til opera? Mogensen beskriver DF’eren som »en af den slags personer, man er lidt i tvivl om, hvor ville have befundet sig, hvis han havde levet under krigen,« tja, hvor ville Mogensen selv passe ind i den historiske sammenhæng monstro? Magtsyge embedsmænd var jo også en del af det billede.
Engang imellem refereres til noget, der hedder Accenture , der tilsyneladende har pådraget Mogensen mange rejsedage. Heraf lærte den vidtberejste mand, at Danmark »lugter ilde« på grund af Muhammed og Dansk Folkeparti, og hans frihedssyn synes i det hele taget bøjeligt.
»Det er ikke den slags ytringsfrihed, vi har brug for,« slår han fast, da en person har sagt noget, han ikke bryder sig om. Og trods de ganske mange klægt moraliserende passager er det egentlig den fuldstændige mangel på etik, der er mest slående i teksten. Det gælder magten, først og sidst.
Tæt på valgdagen kommer historien om den unge pige, der er blevet holdt som gidsel af sin kæreste, der har anden etnisk baggrund end dansk. Hun er blevet tortureret på det grusomste og ligger nu, efter sin flugt, på hospitalet og kæmper for at vende tilbage. …..»En katastrofe for venstrefløjen,« konstaterer den stedvist grublende Mogensen. Selvportræt af den kommenterende klasse og i den forstand oplysende. Men også en bekræftelse af ens værste anelser. Peter Mogensen: DØDVANDE En politisk dagbog Af NIELSLILLELUND JP (ikke online)
Vanvid i EU-regi: 10.000 potentielle antidemokrater får ophold
Jeg vil godt lægge hovedet på blokken på at der absolut ingen screening og udvælgelse vil finde sted på basis af tilslutning til sekulært demokrati, til ytringsfrihed, eller til lige rettigheder for alle religioner på ubestemt tid, blandt de ikke-kristne af denne gruppe på 10.000. Spørgsmålet er utænkeligt og forkasteligt i dette regi, og bortset fra dette findes der selvfølgelig slet ingen screeningsmetoder der kunne sortere dem fra der vil true vores – dvs. os der betaler gildet, og hvis kår ingen rolle spiller – fremtid. Den eneste trøst er at de kristne flygtninge i det mindste ikke vil medbringe en totalitær herrefolksideologi forklædt som religion (LFPC).
BRUSSELS: European countries have decided to let a total of 10,000 Iraqi refugees from Syria and Jordan resettle on their territories. According to several participants of an EU interior ministers’ meeting on Thursday, the 27-member bloc agreed to respond to a demand by the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) for a permanent resettlement program for some of the most vulnerable individuals and families who were forced to flee Iraq in the aftermath of the American invasion in 2003.
Up to now, only the United States has given home to a greater number of Iraqi refugees. The US took about 11,000 in the period from 2007 to September 2008. Sweden was the biggest host in Europe; it sheltered 540 in the same period. […] The EU’s decision follows months of discussion among member states. Initially, Germany’s government had proposed to only take Christians, but this was refused by the UNHCR and other EU members. […] Preference will be given to people with medical problems, trauma and torture victims, women-headed households and religious minorities. […]
Schaeuble defended his government’s stance on Christians on Thursday. “Nobody ever said ‘only Christians,'” he said according to German news agency DPA. “But religious minorities in Iraq are rather Christians than members of other religious groups,” he added. […] EU decides to accept total of 10,000 Iraqis for resettlement
Bruce Bawer: Bøsser, jøder, vantro og sorte
In any event, apropos of both studies, Bosma writes: “I doubt all these figures.” Citing Amsterdam police commissioner Bernhard Welten to the effect that antigay violence is mostly committed by non-Western immigrants, Bosma says: “The rest is damn lies and statistics.” My own observations and experience, and the anecdotal evidence with which I am familiar, overwhelmingly incline me to agree with Welten and Bosma. – Bosma also sends along an article he’s written for the gay magazine Gay Krant about the website Marokko.nl, which, he writes, “contains the most reprehensible texts not only about gays, but also about people who apparently don’t fit into the Islamic future: Jews, unbelievers, blacks, and Westerners in general.” The favorite subject of humor at the site, he notes, is the death of Dutch soldiers in Afghanistan. Nonetheless, Marokko.nl has received 160,000 euros in grants from the Dutch government. Bawer blog
Mumbai: What’s Islam Got To Do With It?
By Robert Spencer
“Unfortunately, we have yet to see a distinguished popular condemnation in the traditional Arab or Muslim communities that strongly rejects what is happening in the name of Islam”. Who said that? What Islamophobe dared to call into question the sincerity or adequacy of Muslim condemnations of terrorism? Would you believe Khaled al-Jenfawi, a columnist for Kuwait’s Al-Seyassah daily?
Anyway, in this story, “Muslims condemn Mumbai attacks, worry about image,” by Karin Laub for The Associated Press, November 30, Muslim leaders and spokesmen worry a great deal about the possibility that the jihad attacks in Mumbai by a Tiny Minority of Extremists™ will lead people to think ill of Islam.
Fortsæt med at læse “Dawkins, Dennett, Harris, Hitchens 1/12”










