Vi börjar med att konstatera att medborgarnas förtroende för de traditionella medierna har fallit till en bottennivå. Jan Tullberg refererar en undersökning som visar att flertalet anser att man måste följa alternativa medier för att förstå vad som händer. Den samlade uppfattningen är att det är de traditionella medierna som står för så gott som all “fake news”.
SVT er selvfølgelig helt enestående propagandistisk og løgnagtige i Europa, hvorfor svenske alternative medier er vokset helt enormt, men forskellen på SVT, SR, og DR, NRK og BBC er kun kvantitativ. Den venstrepolitiserende tendens er nøjagtig den samme.
Jeg ser svenske tv nyheder hver dag – de danske ser jeg aldrig – alene af sociologiske grunde. Jeg må vide, om hvad og hvor meget oraklet i Stockholm lyver den dag. Jeg skulle måske sige “sociopatologiske.”
SVT dækning af særlige historier, viser også indirekte, hvad den svenske statsmagt mener om noget, for SVT og SR er dens vejrhane. Den stat i staten betaler Svensson 8 milliarder kroner om året for, det dobbelte af danskerne inden vi kuperede DR.
Så længe de stirrer vilddyret lige i øjnene, sker der dem ikke noget
I går hørte jeg ved et uheld P1 Orientering om migranterne på Middelhavet. UNHCR’s talsperson Elisabeth Haslund mente, at for mange stadig drukner, og en “en holdbar løsning er en bedre fordeling mellem Europas nationer.” Fordele en milliard eller mere i et allerede overbefolket Europa (bortset fra den skandinaviske halvø) ?
Hvis jeg havde været en hæderlig journalist, havde jeg spurgt hende: “Afrikas befolkning øger ifølge FN med tre, måske hele fire milliarder til år 2100. Hvor længe er det “holdbart,” at 700 mio. Europæere – minus østeuropæerne, i praksis 400 mio. vesteuropæere – overhovedet begynder at importere den største mennesketsunami i historien?”
Men P1 er ikke først og fremmest hæderlig journalistik, deres holdningsmassage mener det samme som FN og EU, så det ventede jeg komplet forgæves på fra P1 værten Marianne Skovlund. De mener, vi bør udslette os selv, eller også er P1 og UNHCR mere uvidende, end politiet tillader. Man skulle dog tro, at Elisabeth Haslund kendte sin egen organisations befolkningsprognoser for Afrika.
Elin Ersson har et meget rudimentær forståelse af den rigtignok vigende retsstat i Sverige. Hun mener, hun kun bør følge de love, hun kan lide, og at hvis man bare føler noget nok, overvinder det alt. Det er matriarkatets credo, der er i færd med at ødelægge Sverige fuldstændigt. Hun har timet sin appel præcist til sin retssags begyndelse..
Asylaktivisten Elin Erssons vida omtalade och hyllade flygplansaktion har blivit film. I ”Grounded” spelas hon av den norska ”Skam”-stjärnan Josefine Frida Pettersen. Att den afghan vars utvisning Ersson saboterade dömdes för att ha misshandlat sin egen familj nämns dock inte i filmen. På måndag startar rättegången mot Elin Ersson – den 21-åriga asylaktivisten som i somras lyckades stoppa utvisningen av en 59-årig afghan. Åtalade asylaktivisten Ersson porträtteras på film. – Rättegång mot kvinnan som stoppade flygning.
Om unga fått bestämma valutgången
Filmmageren Pelle Neroth, der har lavet se senere års bedste Sverigesfilm – Sweden: Dying to Be Multicultural – portrætterer unge svenske kvinder sålades:
Are women, above all young women, destroying Sweden? Unbelievable contrast in the way young people voted in the general election. Young women voted for open borders, islamist infiltrated, leftist parties. Young men voted for the parties that want to preserve and save the good Sweden. What conclusions can we draw from this?
Information er magt og magten bestemmer, hvad der er sandt – mød nogle globalistnetværk
Globalisme er ikke, at Mærsk sejler varer fra Kina til Europa, det er sket i århundreder. Det er, når de superrige, vil overtage politikken fra demokratierne, og når de vil styre og politisere informationsstrømmen med “factchecking” og deres kamp imod “fake-news.”
Fake-news bliver censorernes næste gummibegreb efter “hate-speech.” Eufemismerne falder tæt i globalismens ordforråd. I denne video kommer der ansigter og navne, på dem, der vil manipulere nyhedsstrømmen, og det er ikke russiske robotter.
EU, FN og George Soros er helt med på at “bekæmpe fake-news,” for EU er globalisternes skabelse. I bytte for den nationale selvbestemmelse har europæerne fået en narresut, der hedder EU “parlamentet.” Jeg agter ikke at være statist i deres demokrati-substitut.
De fleste europæere tror stadig, at de lever i et ægte demokrati med en fri presse. Det er meningen, de skal tro det, ligesom en der er shadowbanned på Facebook skal tro, han har sin fulde ytringsfrihed.
“The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist.”
Der ikke nåede ud af landet i tide. Joakim Lamotte er journalist. Han har været reporter i SVT, blandt andet for programmerne Uppdrag granskning og Debatt. 2014–18 var han fast bidragsyder til Göteborgs-Posten.
83-årig rullstolsburen man torterad i Ronneby/Kallinge
Detta är helt sanslöst.
Igår kväll blev 83-åriga Ivar torterad av rånare i sitt hem. Jag har precis pratat med hans familj som berättar att Ivar under flera timmar blev slagen, sparkad, bränd och fick öronen sönderslitna medan rånarna försökte få honom att berätta var han har sina pengar. Eftersom Ivar inte har några pengar hemma kunde han inte berätta det och därför fortsatte tortyren i flera timmar.
Melodien er vores tro og vores fortvivlelse, den er vores resonans i det tomme rum. Uden melodien manglede vi et sprog. Melodier åbner og trøster. Men hvad er en melodi? Er den ånd i lydbølger? Kærlighed? Lindringen af lidelse? Eller er melodien historien om os selv?
Jeg har spurgt en ven, som er dirigent og komponist, hvad en melodi er. Hvordan forklares den, og hvorfor synes den universel, og bevæger mennesker fra Tokyo til Cairo. Hvad kan ellers drive mennesker til tårer?
Hvordan kunne 1000 år europæisk musik gribe hele verden? Vi blev ikke færdige med det, han havde nogle gode bud, men i grunden var vi det lige lidt nærmere. Det var også i pausen til en konference på Christiansborg, et i grunden upassende sted for en dybere samtale..
Måske er melodien dybest set et mysterium, der unddrager sig vores forklaring. Som kærligheden. Men hvad er det, hvorfor bliver vi rørt af noget så abstrakt? Hvad er det, der er så meget større end os selv, og hvorfor slår det en universel akkord i os?
Er den alvoren i en ualvorlig tid, er den erindringen om guden i en gudløs tid? Europæerne famler sig frem, nogle begår selvmord, som de snart forhenværende svenskere, fordi de ikke ved, hvem de selv er, og det de er, har de lært at afsky. Jeg prøvede at hjælpe dem for tyve år siden, det var fuldstændigt omsonst. Man kan ikke skåne nogen for noget. At ville tilrettevise de svenske genier i år 2000, var ganske halsløs gerning. De vil, i borgerkrig, så lad dem komme det. Ingen kan forhindre det.
Vi nærmede os kun svaret lidt. Leonard Bernstein talte på Harvard i 1973 om Mahlers 10 symfoni fra 1911, der forudsagde melodiens død, og i virkeligheden den europæiske civillisations død med første verdenskrig.
Al livstro blev forvandlet til tvivl i det 20 århundrede. Måske var Schubert den største melodiker, og han var koncentratet af det, vi mistede i 1914. Måske kunne vi have undværet Bruckner og Mahlers svanesange, selvom de var imponerende., men Schubert, Chopin og Mozart? Nielsen?
Når jeg hører “I Østen Stiger Solen Op” fra Niels W. Gades Elverskud, flyder mine tårer, hvad har ellers den virkning? Jeg har ikke noget valg, jeg kan ikke lade være. Jeg er ikke specielt sentimental, jeg er endda temmelig kynisk, når det kommer til praktiske ting.
(Norsk) Den britiske historikeren Niall Ferguson, som deler sin tid mellom Stanford og Harvard, var sist mandag gjest ved en årlig konferanse som det italienske investeringsselskapet Kairos arrangerer i Milano. I den forbindelse gav han et intervju til Federico Fubini i Corriere della Sera, som – trolig i likhet med investorene – var mest interessert i hans analyse av det etterhvert altoverskyggende migrasjonsfenomenet.
Ferguson er ikke optimist, og han ser ingen enkle løsninger på de formidable problemene som melder seg. De eneste som tar disse alvorlig, omtales som populister:
Corriere della Sera: Professor Ferguson, hvordan ser De for dem situasjonens videre utvikling?
Izabella Nilsson Jarvandi, Twitter. Hun har en svensk mor og en iransk far. Selve interviewet begynder minut 12. Hun taler en del om FN’s Migrationspagt, kritikken af hvilken DR Deadline propaganderede uhæmmet imod i går aftes. Det havde ingen lighed med journalistik, men DR’s aktivister er helt åbenbart ophøjet ligeglade, så længe milliarderne flyder ind.
Ved hjælp af en venstreorienteret tænketank, der ikke mente, den skulle dokumentere nogle af sine friske påstande, og som også mener, der foregår mener der foregår en ‘omfattende smudskampagne mod Sverige orkestreret af højreekstremister,’ – tag lige den, SCB og BRÅ, der leverer statistikken, -blev samtlige, der ville diskutere den fortiede migrationspagt mistænkeliggjort. Mikael Jalving diskuterede Pagten i P1 med fire danske politikere. Højereekstremister? Gentag det lige, Krause Kjær og Deadline. Det er temmelig frækt.
DR satte en ny bundrekord, som Morten Uhrskov skriver om i dag, tåkrummende, smertefuldt at overvære for en tilhænger af fri debat, jeg måtte slukke de sidste par minutter. Programmet burde blive en pind i ligkisten for såkaldt ‘publice service’ i et sundt demokrati, men det er ikke, hvad vi er, ikke mindst takket være DR’s konstante venstrepolitisering.
(Foto: Instagram.) Onsdag aften blev en udenlandsk mand skuddræbt i Jakobsberg i Nordstockholm, en forstad med 24.000 indbyggere, en tredjedel af Gentoftes i København, altså en ganske lille forstad. (Et foto af manden og endnu et, formentlig iraker med navnet Mustafa Raad Yahya Al-Janabi.)
Tidligere på ugen var der to skyderier på tre dage. Blandt andet i en ICA butik, den lokale brugs.
“Jag är inte förvånad över att det har hänt. Jag är förvånad över att det inte har hänt mer saker här i området,” siger en beboer. Om få år er samfundsopløsningen selvkørende og langt værre. “Sverige er selmordstruet,” sagde en finsk professor forrige år.
Politikerne vender ryggen til og flygter ind i illusioner