Weekendfilm: Silent Conquest

Jeg henviste til traileren i marts i år, og ser ved et tilfælde, at man nu kan se hele filmen. Tilfældet var, at jeg så at festivalen Passion for Freedom havde nomineret den til en pris blandt andre film, men kunstfestivalen i London er så i aflyst med begrundelsen at “The main issue at hand is the Gallery’s fear of exhibiting controversial artwork”, hvilket understregede filmens ærinde. Udstillingen har dog nu fundet et nyt galleri at udstille i.

I Silent Conquest medvirker blandt andre Mark Steyn, Allen West, Geert Wilders, Daniel Pipes, Zuhdi Jasser, Ezra Levant, Nonie Darwish, Clare Lopez, Frank Gaffney, Lord Malcolm Pearson, Gerard Batten, Caroline Cox, Brigitte Gabriel, Naser Khader, Rachel Ehrenfeld, Lars Hedegaard, Flemming Rose, Morten Messerschmidt, Kurt Westergaard og Lars Vilks. Filmen blev fremvist i Center for Security Policy første gang i december 2012, den er yderst seværdig selvom mange vil kende enkelttilfældene. Det er sammenstillingen og sigtet på ytringsfriheden og truslerne imod den, som er det vigtige. – 3 november: Silent conquest wins Silver Award at the Passion for Freedom Festival in London.

Mona Thwany igen mistænkt i Stockholmterrorsag

Nya anklagelser om terrordådet i Stockholm 2010 riktas mot självmordsbombaren Taimour Abdulwahabs änka. Det framgick när målet mot hans påstådde finansiär Nasserdine Menni på nytt togs upp av en skotsk domstol.

Bland annat rör det de ljudfiler med Abdulwahabs avskedshälsning som han mejlade till bland andra Säpo, TT och Abdulwahabs fru. Det är anmärkningsvärt att NN (änkan) sedan lade upp en ljudfil på nätet och att den döde hade laddat ner det program som krävdes på hennes dator för att göra det, sade Taylor. Hon slog också sönder tre-fyra telefoner med en hammare, så innehållet i dem kunde inte återskapas. Nya misstankar mot bombares änka, Självmordsbombarens änka misstänks för inblandning i terrordådet

Taimour Abdulwahabs enken har hele tiden været mere røget end speget. Hun har under afhøringer løjet og lidt af massivt hukommelsestab. Nasserdine Menni blev dømt syv år for medhjælp til terroristvirksomhed, men nu får han sagen taget op igen og implicerer Mona Thwany. Der er nok af løse ender med den ikke specielt sørgende enke, der har skyet pressen meget, men tilstod den militante muslim-journalist Yvonne Ridley dette interview på et tidspunkt hvor hendes image trængte alvorligt til at blive poleret. Det bliver interessant at få hende ind under luppen, utroligt kun at hun kunne trække det ud i næsten tre år.

Støvring og Winkel-Holm: Er ytringsfriheden universel?

Debat mellem Katrine Winkel-Holm og Kasper Støvring om ytringsfriheden, og specielt om den er universel eller kulturrelativ. Første del: Oplæg og replik af paneldeltagerne. Ordstyrer: Dan Ritto. Arrangører: Trykkefrihedsselskabet, Liberal Alliances Ungdom og Konservative Studenter. Optaget i Studenternes Hus, Århus Universitet, onsdag d. 23. oktober 2013.

Fortsæt med at læse “Weekendfilm: Silent Conquest”

Robert Spencer: The leftist jihad-enablers

Apropos ‘racisme’ nedenfor. Spencer har haft tid til at tænke lidt over Tomme Robinson – Tommy Robinson reconsidered – måske han har haft lidt ferie fra det åndelige højtryksbor P.Geller, der forværrer min tinnitus.

“Hold nu kæft, Yahya Hassan!”

Først blev jeg betænkelig, alene fordi Politiken omfavnede ham. Så fordi jeg er allergisk over for rap-genren, dernæst fordi jeg ikke ser skyggen af litterært talent, og til sidst fordi Hassan skrev til min ven Uwe: “Uwe du virker som en klam nazist, fuck din mor din vantro.” “Jeg pis­ser på Allah og hans sende­bud, og på hans alle mulige udue­lige disciple” skal altså ikke tages helt for pålydende. Så gad jeg ikke mere og overlod til “Smagsdommerne” på DR 2, Politiken og det litterære ferniseringspublikum at smage på ham. Jeg vil, hvis skal sige det lige ud ‘pisse på ham,’ men kan han være digter i stedet for kriminel, er allerede en del millioner sparet ved den karriere. Nu får han og den anstændige del af hans publikum et fur, der sidder lige i skabet af Bitterblog:

Du har nok forstået pointen. Det, Yahya Hassan siger med sine digte, har været almen viden i de seneste tyve år. Der er intet nyt i det. Intet! Men fordi, det bliver bogstavrimet ud af en indvandrer, fordi nogle infantile ordsammensætninger bliver trykt på et politisk korrekt, pænt forlag, så kan parnasset omsider opfatte det som sandhed. Det er kombinationen af, at det ellers så uvelkomne budskab kommer fra et af de stakkels, knap-så-blege ofre og at det bliver leveret på en fisefornem, såkaldt kunstnerisk facon, at de anstændige endelig kan æde det uden at få latte’n helt galt i halsen.

Så klapper de anstændige i deres små, liljehvide hænder eller nikker indforstået med pegefingeren på læben. Eller måske trækker de på skuldrene. Men hvis Lars Heedegaard eller Firoozeh Basrafkan laver en lignende generalisering, så bliver de øjeblikkeligt forfulgt og afstraffet ved hjælp af de anstændiges værktøj til at lukke munden på dem, de enten er uenige med eller ikke kan lide: Paragraf 266b, racismeparagraffen. Åh Allah, hvor har jeg lyst til at kravle op i nærmeste minaret og bare kaste mig ud og gøre en ende på min eksistens i jeres fuldstændigt selvmodsigende meningsdommerdømme.

‘Højreradikal, racistisk, kontroversiel’ valgvideo?

Nu har racisme heldigvis ikke været noget argument i dansk politisk debat i over et årti, undtagen i 266b ved domstolene, hvilket kun viser at retsvæsnet er om muligt endnu trægere end demokratiet. Selv i Sverige har misbruget af ordet set sin bedste tid. Hvis Deadline værten Martin Breum havde været opdateret på det faktum, så kunne hele Deadline igår, der var afsat til Pia Kjærsgaard, måske have været interessant, men det blev en ren fuser, der knapt er værd at linke til. Deadline er ikke inde i en af sine glansperioder.

Når Enhedslisten lykkes med at fjerne denne biografreklame, må man spørge: På hvilket grundlag? Fordi Daniel Carlsen har været nynazist inden han blev tør bag ørerne? Så er Enhedslisten vel endnu ‘racistisk’ fordi den består af kommunister, der har skiftet navn fordi vinden vendte, ikke fordi de blev klogere. For så vidt andre end 266 b overhovedet længere ved, hvad racisme er for noget. Jeg kan selv være i tivl om, hvad der er ‘højreradikalt’, men det kan det stadig mere holdningsmasserende DR ikke. Godt man afskaffede sit TV for mange år siden, så man kan danne sine gene meninger fra andre kilder. Biografer dropper højreradikal valgvideo

Andre folks penge

Et af Dansk Folkepartis to medlemmer af byrådet i Odense, Pernille Bendixen, har lækket fortrolige oplysninger om udgifterne til den kriminelle FEZ FEZ arabiske familie på 4.5 millioner kroner, fordi byen står og skal finde 42 mio kroner på besparelser andre steder. 4.5 mio svarer til hele indkomstskatten fra cirka 45 heltidsarbejdende Odenseanere på et år, hvis vi sætter at de betaler hele 100.000 hver. (!) DR Online mener, at det er “mindre fine metoder for at gøre opmærksom på sig selv under et kommunevalg.” Mon ikke de betalende ser stort på Bendixens lille indiskretion?

Jeg mener, at Bendixen tager sit ansvar for penge andre har tjent mere alvorligt end Odense Kommune og DR Online gør. Her er hvad kommunen blandt andet spenderer af andre folks penge på dødssejleren Vollsmose, fordi der ikke er andet de kan finde på, og fordi de gerne vil ses som aktive løsere af uløselige problemer. Det er et dyrt image, de køber sig – 58 mio kroner. Smid dem ud, der er nok at tage af V og DF har kun seks af tredive medlemmer, og de vælger at melde Bendixen til politiet. Hvis de ikke er stolte over regnestykker som dette, kan de jo melde Niels Lillelund til politiet også:

“I Vollsmose har man tocifrede millionbeløb at lege med. Andre Folks Penge. Jeg har skrevet om det før, men det skal gentages, pædagogisk, insisterende: Gratis bus og koncerter (2.844.402 kr.), morgenvækning (1.593.969 kr. til Projekt Vækkeur, hvor skolelærerne hver morgen ringer hjem til de elever, der ikke er mødt), rollemodeller (1.860.853 kr.), byfest (1.630.963 kr., lidt af et kalas), coaching (280.250 kr.), bedre image (11.421.411 kr., vist så).

Der er udgifter nok at afholde for Andre Folks Penge, det kræver konsulenter (6.040.692 kr., tre beboerkonsulenter, heriblandt tidligere folketingskandidat Asmaa Abdol-Hamid), projektstyring (1.213.758 kr.), markedsføring (4.385.000 kr.), drift (9.596.542 kr.) administration (3.821.641 kr.) og koordinering (2.435.111 kr.) Samlet regning: 58.482.279 kr.” – Niels Lillelund: Andre Folks Penge, Jyllands Posten, 27.10.2013 (ikke online)

Se også om arabisk familie: “Far i fængsel. Mor i Libanon. Børn i døgnsinstitution. Du betaler”

Douglas Murray: Har vi tabt kampen om islams sjæl?

douglas murray III 050-1

Mennesker med den mest rudimentære indsigt i islam og europæisk demografi, f.eks. engelsk, fransk eller svensk – lad os eksemplificere dem ved svenske meningsdannere en bloc – har i årevis påstået, at f.eks. danskerne, Fjordman, Hedegaard, Bruce Bawer, Dansk Folkeparti, Geert Wilders, blogs som denne eller utallige andre, “er besatte af islam.” Denne overfladiske vurdering hviler blandt meget andet forkert på, at islam er en religion ligesom andre religioner, men først og fremmest ignorerer den det faktum, som Douglas Murray slår fast i begyndelsen af sin meget lange artikel, nemlig at:

The future of Islam and the future of the West are now inextricably linked. If disentangling them was ever possible it is almost certainly not now. What happens to Islam will affect what happens to Europe

Ordet ‘besat’ er malplaceret om at være optaget af sit lands og sine børns fremtid. Vi ville gerne have undgået situationen, men det tog er altså kørt. Enhver illusion om at vikle os ud af det skæbnefælleskab med islam som lige så ubekymrede, fatalistiske, afmægtige politikere har viklet os ind i i en generation, er derfor drømmeri og ønsketænkning, nu handler det om damage control. Det bla. i det lys man sikkert skal se “den nye Tommy Robinson.” Jeg har plukket med hård hånd i Murrays Are we losing the war for the soul of Islam?

As the proportion of Muslims rises in Britain and across the West, extremists are increasingly dominant. What is to be done? [..]

I have also travelled across Europe, and must admit that it can be terrifying to see the way in which the unsolved problems which Islam brings with it are dangerously simmering. Every European country is now experiencing this in the same ways. From the streets of Scandinavia to the outskirts of Paris, the northern cities of England to the East End of London, we have a set of societies in our midst about which even the use of the word “integration” must be regarded as some cosmic joke.

It is possible, in the years ahead, that Islam will become something it has not been in 1,400 years. But it is unlikely. If Islam continues its backward direction or even if the current grip of the Islamic conservatives remains, Muslims in the West are going to continue to feel an increasing and deeply painful pull on their identities.

Fortsæt med at læse “Douglas Murray: Har vi tabt kampen om islams sjæl?”

Trængsel i Gøgereden

Migrationsverkets prognoser har altid været for lave. 69.000 asylsøgere til Sverige næste år, er utænkeligt lavt. Der har været nævnt tal på op til 130.000. Migrationsmedarbejderen Migga_X skriver: “Inom de närmsta tre åren kan en halv miljon människor komma att bosätta sig här. Politikerna verkar inte fatta allvaret.”

Inför våren diskuteras “extraordinära åtgärder”. Migrationsverket har haft kontakt med Försvarsmakten för att se om det finns nedlagda logement som kan användas. Man har också fört diskussioner med statliga Specialfastigheter som bland annat har hand om landets fängelser, men det har inte gett så mycket.

Det bli aktuellt med andra tillfälliga lösningar. – Kommer det folk och vi inte har något ställe att lägga dem på kan det bli tal om sovsalar, gymnastiksalar, båtar och sådana där oljeplattformar till exempel, säger Martin Helander. Stor brist på flyktingbostäder

At Sverige har olieplatforme er en nyhed for mig, men der skal måske opføres nogle. En skribent spørger sig, hvad der egentlig foregår i svenske politikeres hoveder: Man kan säga att svenska politikers agerande har passerat gränsen för ren dumhet och det liknar mer en medveten strategi för att förgöra landet och överlämna det till främmande makt.

Det svenske Liberale Ungdomsforbund vil masseevakuere syriske flygtninge fra Syriens nabolande. Det er over to millioner mennesker, LUF vil have til Europa. De kan da sagtens være i tyndtbefolkede Sverige allesammen, LUF sørger bare nogle flere olieplatforme. Jeg bør gense Gøgereden i aften, jeg mener at huske, der var et vist rationale i dårekisten. I morgen har jeg måske et bud på, hvad der foregår.

Svensk imam storsmugler af våben til Syrien

Haytham Rahmeh var imam ved Stockholms moské på Medborgarplatsen, som er Islamiska förbundet i Sveriges, det vil sige Det Muslimske Broderskabs religiøse fascister, som den svenske nomenklatura har en særlig forkærlighed for. Den er naturligvis kendt for hadprædikanter og antimemitisme. Haytham Rahmeh har holdt fredagsbøn i SVT og er stadig folkeregistreret på en adresse i Solna ved Stockholm.

Mannen heter Haytham Rahmeh och kommer från Syrien. Ekot kan i dag avslöja att han är en av de viktigaste personerna för att förse rebellerna med vapen.

Under flera år var Haytham Rahmeh huvudimam i Stockholms moské på Medborgarplatsen. Han har också varit ordförande i en europeisk organisation för imamer. Men sedan ungefär ett och ett halvt år tillbaka ägnar han sig i stället åt den syriska oppositionen och åt vapensmuggling, enligt Ekots källor som finns både i Sverige och utomlands. Svensk före detta imam smugglar vapen till Syrien, Svensk imam pekas ut som vapensmugglare

Se også DKA: Nye tal fra PET: Danmark er storleverandør af krigere til blodbadet i Syrien.

Løgn og hykleri

Svenskerne stemmer med fødderne. I et demokrati er det selvfølgelig ønskeligt at folk stemmer med stemmesedlen inden noget uønsket sker. Når demokratiet svigter eller sættes ud af kraft, som tilfældet er med masseindvandringen), går der råd i samfundet og helt ind i den enkeltes bevidsthed. Nu er det uønskede desværre sket, og Sverige atomiserer på alle områder og det begynder allerede i barndommen. Svensk middel- og overklasse sørger for, at deres børn går i etnisk svenske friskoler, mens rosset kan gå i kommuneskolerne – dvs. underklassen og indvandrerne. På papiret skal friskoler tage imod enhver elev, men i praksis er det langt fra, hvad der foregår.

Reportagen Friskolor väljer bort besvärliga elever minder visse ster om den berømte Valstugareportage fra valget 2002. Hvis ”Sandheden skal gøre jer frie”, som Jesus siger, så der der nogle her der lever i et fængsel. En af SVT’s ansatte skriver på sin blog: ”Skiten måste fram” – om mediebevakning i förorten. I Sverige har den offentlige løgn nået en størrelse, så den lever sit eget liv og apropos løgn, så læs et stykke, som en af kommentatorerne var så venlig at minde mig om forleden: Minnen från landet där den offentliga lögnen fått en svindlande omfattning av professor emeritus Jacob W.F. Sundberg.

Jeg kan være i Sverige i måneder uden problemer og nyde det, hvis jeg holder mig fra andet end P 2 klassisk (som DR’ P2 kunne lære alt af), men jeg har en streng kvote på, hvor længe jeg kan opholde mig i svensk offentlighed af journalistik og opinion uden at pådrage mig depersonalisering, en meget ubehagelig tilstand af angst, stress og uvirkelighed. – Se Uppdrag Granskning.

“Uppdrag Granskning” vill i morgondagens program visa hur en skola selekterar elever utifrån etnicitet. Men, redan innan programmet sänts slår skolan fast: “Vi ska stämma dem för förtal”. Skola hotar att stämma Uppdrag Granskning, “Anna” fick plats, men inte “Alejandro”.

Indspilning i fuld skærm 31-10-2013 024500

Fortsæt med at læse “Trængsel i Gøgereden”

Kulturrelativismens fornægtelse af normativ skelnen

Af Tim Pallis

Vi befinder os i en tid, hvor uddannelsessystemet er blevet stærkt politiseret. Eksperters rapporter og udtalelser i medierne oser af venstreorienterede og kulturradikale holdninger. Hvor går grænsen mellem videnskabelig forskning og politiske holdninger? Hvorfor er der ikke længere balance i mediernes brug af eksperters politiske holdninger? Man kunne forvente en højere grad af saglighed i den akademiske verden.

Det tydeligste eksempel på dette er vore religionssociologers islamapologi. De undskylder, forsvarer og bortforklarer hele tiden de voldelige træk ved sharia-islam. Folkekirkens netværk af islamkritiske præster, som for det meste er tidehvervspræster, bliver betegnet som fundamentalistiske højrefløjskristne, skønt det er helt forkert. Kirkens højrefløj er nemlig Indre Mission, hvor det ikke er nogen skam at bekende sig til kristen fundamentalisme.

Er der en forklaring på, hvad der er galt med den religionsvidenskabelige forskning? Ja det er der! Det drejer sig om det antropologiske kulturbegrebs dominans i venstreorienterede forskermiljøer. Kim Møller skriver i sit speciale Vejen til Damaskus Dansk islamforskning 1885-2005. Fra København til Damaskus om Jørgen Bæk Simonsens humanistiske skift fra den filologiske metode til det antropologiske kultursyn. Bæk Simonsen gik væk fra de skriftlige kilder om troen og indledte en dialog med de troende. Det mener jeg ikke er en anvendelig videnskabelig analyse af islam eller af nogen anden religion for den sags skyld.

Der gik socialkonstruktivisme i universiteterne, så det ikke længere er muligt at skelne mellem det fagligt korrekte og det politisk korrekte. Der er heller ikke nok kendskab til de magthistoriske og idehistoriske sammenhænge, fordi vi har svært ved at komme forbi den marxistiske historievirus.

Universiteterne overalt i verden har nu i 4 årtier været domineret af kritisk teori, kritisk pædagogik, kritisk psykologi og kritisk sociologi, som er det samme som kulturmarxisme. Og universiteterne har smidt historien på lossepladsen. Historikeren Bernhard Lewis har i et i et interview med Flemming Rose i Jyllandsposten sagt, at vietnamkrigen er middelalderen og koreakrigen antikken. Uvidenheden er enorm.

Det, der præger tiden, er en relativisme på alle planer. Her tænker jeg ikke på Einsteins relativitetsteorier eller på den relativitet, som findes i de økologiske systemer, hvor alle ting gensidigt påvirker hverandre. Jeg tænker heller ikke på den buddhistiske relativitet, hvor ethvert fænomen opfattes som betinget af ethvert andet fænomen. Det, jeg tænker på, er kulturrelativismen, hvor man ikke må opfatte den ene kultur som bedre end den anden.

Man må altså ikke kritisere en anden kultur. Der tales også om religionsrelativismen, hvor den ene religion ikke er rigtigere eller bedre end den anden. Om det er buddhisme, kristendom, Jehovas vidner, scientologi, islam eller asatroen kan vel være lige fedt. De ateistiske religionshistorikere mener forøvrigt, at de er lige skøre alle sammen – i fænomenologien og hermeneutikken er alle katte grå.

Kulturrelativisme og religionsrelativisme er at lade normative vurderinger af menneskelig adfærd relativere kultur og religion. Derfor må man ikke kritisere andre kulturer eller religioner end sin egen. Vi må gerne dyrke selvhadet, oikofobien, for vi har rigtig meget at undskylde, ellers vil den store verden ikke købe vore produkter.

Men ifølge værdirelativismen, må vi ikke gøre os til dommere over andres værdier og normer. Man må gerne kritisere undertrykkende handlinger, men ikke den kulturelle eller religiøse ideologi, som forårsager dem. Denne relativisme udspringer af de kulturradikale og socialistiske principper om, at alle skal sættes lige i samfundet. Det er det svenske princip om alle menneskers ligeværd. Men en gnosis siger, at lighed uden skelnen er dårlig lighed og skelnen uden lighed er dårlig skelnen.

Multikulturalismen og kulturrelativismen udspringer direkte af Frankfurterskolens svar på hvilke værdier, der fortjener at blive sat i højsædet for at bestemme den retning, udviklingen skal tage. Multikulturalisterne gør oprør mod det, de opfatter som kultur imperialisme, etnocentrisme og nationalisme, skønt der blot er tale om kulturkonservativisme og nationale særpræg.

De mener, at alle kulturer bygger på relative værdier, og at alle kulturer og alle værdier er relative. Ingen kultur og slet ikke den vestlige må bedømme andre kulturer. Enhver kultur skal kun forstås og vurderes indefra på grundlag af sine egne værdier og målestokke.

Derfor har alle kulturer sammen værdighed og lige rettigheder og bør behandles med samme respekt. Vestens rejsende skal ikke komme med deres bedreviden og bedømme andre ude i verden. Denne tankegang er som snydt ud af næsen på Franfurterskolens elevklasser.

Umiddelbart kan det jo synes pænt, at man ikke kommer med sine fordomme og bedreviden til en anden kultur, men medbringer en fin tolerance og et åbent sind overfor alt, hvad der møder en på vejen ude i verden. Det var tidligere antropologernes dilemma, at de mødte kulturfolkenes liv med deres vestlige værdisystem i bagagen og derfor ikke rigtig kunne tune ind til, hvad der egentlig foregik.

I Niels Bohr udvidede komplimentaritetsteori så han et problem i, at den antropologiske iagttager interfererer med det miljø, som han ønsker at beskrive og derfor beskriver det forkert. Men Bohr havnede ikke i den kulturrelativistiske suppedas.

For her må vi ikke længere vurdere menneskelivet i etisk henseende. Skal vi være tolerante over for intolerancen? Skal vi være tolerante overfor de fejlslagne virkelighedsbeskrivelser, som dyrkes i kommunismen, nazismen og islam? Skal vi være tolerante overfor chauvinisme, totaritalisme og fascisme?

I sin bog Mig og Muhammed spørger Michael Jalving, hvordan en trosretning, der hævder at være fredelig og civiliseret, samtidig kan rumme et så omfangsrigt katalog af undertrykkelse og dødbringende intolerance. Er det et forkert spørgsmål at stille?

Selv om tolerance er et etisk udtryk for kærlighed til næsten, foretrækker jeg en mere sekulær forståelse af tolerance begrebet. Det bør ikke gælde for de overtrædelser af menneskerettighederne, som foregår i denne verden, det bør ikke gælder for intolerance, kvinde- og børne-mishandling og terror og vold mod homoseksuelle og anderledes troende. Den store tyske forfatter Thomas Mann sagde engang: “Tolerance er en forbrydelse, når den gælder for ondskab.”

Multikulturalisme og kulturrelativisme er filtre, som forhindrer en klar virkeligheds beskrivelse. Det er en forvrængning af virkeligheden. Tilhængerne af disse politisk korrekte synspunkter har givet afkald på deres egne kulturelle normer i en kvasi religiøs tro på Frankfurterskolens kulturmarxisme. Derfor vil de være ganske forsvarsløse overfor de krav, som de vil møde fra islam.

Kulturrelativister er lige så svage som kristne, som jo i evangeliet opfordres til at vende den anden kind til. Deres værdirelativisme er en kritikløs omfavnelse af islam og det værste er, at de ikke er klar over det. De kulturradikale, multikulturalisterne og kulturrelativisterne er alle islams nyttige idioter. Den menneskelige psykes evne til fortrængning, virkelighedsfornægtelse og selvbedrag er enorm.

Tidlligere domprovst Poul E. Andersen omtaler de tolerante multikulturalister hippe kulturfordærvere. Han henviser til Ibn Warraq, som har sagt:

“Hvis relativismen er sand, får det som konsekvens, at man ikke kan sammenligne Jesus Kristus, Sokrates eller Solon med Hitler. Vi kan ikke sige, at Jesus var moralsk højerestående end Hitler, hvilket er absurd”.

Lige siden de græske sofister i 400-tallet fvt. hævdede, at der ikke findes nogen absolut sandhed om noget som helst, har et hjørne af de ateistiske filosoffer bedyret, at der kun findes meninger. Dette har været vand på antropologernes mølle. Man har ikke lov til at karakterisere polygami, omskæring og drab på homoseksuelle som barbari, bare fordi vi ser tingene udfra vore egne etnocentriske fordomme. Vi bør se tingene ud fra en kulturel helhed, hvor shariaen har en funktion i helheden.

Den kulturrelativistiske tese er, at vi slet ikke kan tale om, hvordan virkeligheden er i sig selv, fordi vi kun kender den i forhold til vor egen bevidsthedsopfattelse. Intet virkelighedsbegreb er mere korrekt end noget andet. Vi kan derfor slet ikke tale om, hvad der er sandt eller virkeligt.

David Favrholdt skriver følgende i artiklen En streg i sandet fra 2006:

“Herhjemme blev kulturrelativismen forfægtet af mange, nok klarest af teologen Johannes Sløk. »Virkeligheden er ikke et eller andet uafhængigt og i sig selv værende og ’objektivt’ uden for mig,« skrev han. »Selve virkeligheden kan aldrig blive andet end min virkelighed.« (i Herre, giv mig mere vantro, 1988). Min virkelighedsopfattelse deler jeg med andre, der har samme sprog og begreber, som jeg selv, men folk i andre kulturer strukturerer med deres sprog virkeligheden helt anderledes end jeg, er hans budskab. Derfor er det ikke engang sikkert, at Jorden er rund. Og derfor er alle andre kulturer i enhver henseende ligestillede med vores. Også i moralsk henseende? Ja, er Sløks svar: »Det giver ingen mening at tale om en absolut moral, lige så lidt som det giver mening at tale om en absolut sand virkelighed.«

Sløk var universitetsprofessor ikke mystiker, og derfor var han en del af det intellektuelle miljø, som skabte Frankfurterskolen. Han var i hvert fald kulturrelativist. Jeg har lov til at undrer mig over, at hans kulturrelativisme gik så langt ud i ekstremerne, at han var åben overfor den mulighed, at jorden er flad, og at der ingen absolut moral findes og ingen absolut sand virkelighed.

Kasper Støvring er herhjemme en af den moderne konservativismes helt store politiske filosoffer. Han har tilmed en forunderlig evne til at tænke og skrive klart og præcist. I artiklen Vi må ud af kulturrelativismens blindgyde skriver han:

Fortsæt med at læse “Kulturrelativismens fornægtelse af normativ skelnen”

Oslo politi: “Vi har tabt byen”

Det er jo en fantastisk bedrift af norske politikere på kun én generation. Er de i skabs-svenskere eller danske folkesocialister? Her er lidt af den lidelse, de har påført deres godtroende landsmænd:

Sturla Nøstvik (36) ante ingen fare før et pistolskjefte ble slått i pannen hans. Det ble starten på et 50 minutter langt helvete som gissel i ranernes vold. Ranerne tror ikke helt på sin egen trussel og instruerer Sturla til å si at ranerne ikke er mørke, men hvite i huden. Selv tipper han de er somaliere.

Der kvinner voldtas ute i oslonatten, der ranes menn i langt større omfang. Bare de siste ti årene er mer enn 4000 personer blitt ranet i Sentrum og Grønland politistasjons område, de fleste unge menn.

Sturla Nøstvik er ransoffer nr. 351 bare på Grønland i år, mens det i samme periode er anmeldt drøyt 50 overfallsvoldtekter i hele Oslo. Politiet oppsøkte Sturla Nøstvik da han var på legevakten til behandling etter ranet. ….Han er blind på venstre øye. Han er derfor glad det ikke gikk verre. Kuttet i pannen er rett over det friske øyet.

De sa at alle har krav på å føle seg trygge, men at de ikke har mulighet til å forhindre ranene. “Vi har tapt byen”, sa de. Så spurte de om jeg kunne gjette hvor mange patruljebiler de hadde ute i sentrumsgatene denne kvelden, sier Nøstvik. Ransoffer nr. 351, Grønland

Dragsdahl: Opgøret fra den kolde krig er ikke slut

I et stort interview med Bent Jensen får man et indblik i, at den netop afsluttede retssag handlede om langt mere end Jørgen Dragsdahls ære, og som prof. Bent Jensen siger, var det dumt af ham at anlægge den, for fokus rettes igen og forstærket på et kapitel, mange helst vil glemme. Selvom den kolde krig er overstået, er det det polititiske bo, der skal deles og trådene fra Dragsdahl fører så langt op i det politiske system, “at PET og Justitsministeriets viste udtalt mangel på samarbejdsvilje” med den kommende bogs forfattere. Danmark havde så vidt vides ingen flagrante landssvigere som socialdemokraten Arne Treholt eller oberst Stig Wenneström, men eftermælet er af stor betydning for alle, ikke mindst for de toneangivende på venstrefløjen under firsernes fodnotepolitik. De vil ligesom besættelsesgenerationen slås for det, til de dør, og når det er sket, får vi måske det hele at vide. Forudsat vi selv lever. Et par pluk:

Efter frifindelsen af professor Bent Jensen i Østre Landsret i fredags kan storværket “Ulve, får og vogtere” om den kolde krig i Danmark omsider udkomme. ” Vi tillader os i værket at anlægge et nationalt perspektiv og taler om ting som landets overlevelse, det danske folkestyre og truslen imod det. Det er usædvanligt,” siger Bent Jensen forud for udgivelsen interview

Dengang [1947-1950 og 1953-55] stod socialdemokraterne last og brast med Nato.” 2o år senere drejer partiets holding sig i en helt anden retning. ” Fra 1970′ erne får den sovjetfinansierede fredsbevægelse indflydelse. Det fremgår tydeligt, da Sovjet opstiller sine SS20-raketter vendt mod Vestens storbyer. Man hører ikke ét pip til protest fra fredsbevægelsen. Men da Nato som modtræk opstiller sine Pershing-raketter, bruser forargelsen op. Man protesterede aldrig over ondets rod, men altid over svarene på Østblokkens initiativer. Det svarer til venstrefløjens holdning i dag til truslen fra islam: Vesten bør uafbrudt være dem, der skal neje og bøje sig.” Bent Jensen og hans medarbejdere betoner i det nye værk, at de ikke har fundet noget, der giver anledning til mistanke om, at de mest sovjetvenlige socialdemokrater handlede som agenter.

Fortsæt med at læse “Oslo politi: “Vi har tabt byen””

Arabiske imperialister i Europa

af Torben Snarup Hansen, historiker, lektor emer.

cepos 19.10.2013 081En kultur virker ved efterligning, assimilering og etablering af sædvaner, idealer og normer. Denne kendsgerning erkendes ikke altid, og det gælder i høj grad embedsmænd, akademikere og politikere, der i dramatisk målestok mangler viden om ikke-vestlige kulturer – i modsætning til f.eks. sømænd.

Disse uvidende lærere, socialrådgivere, redaktører og parlamentarikere tror, at alle kulturer passer sammen. De tror endvidere, at hvis der opstår problemer med immigranter, er årsagen dels dumme danskere, dels for få kvadratmeter boligareal eller for få penge, overført fra kommunen.

Dette er en vigtig årsag (men ikke den eneste) til, at det statsligt/kommunale bureaukrati gennem tre årtier stadig ikke fatter, hvad der sker, når forkerte indvandrere gives adgang til forsikringsselskabet Danmark. Det samme gælder de fleste andre vestlige velfærdsstater.

Læreren tager en skoleklasse med i zoologisk have. Der kommer en meddelelse: Lågen til løveburet står desværre åben! Det korrekte ordvalg giver læreren mulighed for at tage forholdsregler, der redder elevernes liv. Den indvandringspolitik, Vestens magthavere fører, er 1) at åbne rovdyrburet og 2) at meddele, at det er lukket, og at der ikke er nogen fare.

Grov kriminalitet, skyderier og utallige tilfælde af chikane, trusler og tølperadfærd er nu blevet hverdagskost i de vestlige velfærdsstater som en konsekvens af de herskende klassers naive immigrationspolitik. Hvorfor kan et såkaldt “videnssamfund” ikke foretage de nødvendige justeringer og undgå denne elendighed og vold, som forårsages af fejlplacerede immigranter?

Efter Anden Verdenskrigs afslutning i 1945 udviste Vestens herskende klasser i vidt omfang mådehold og rettidig omhu. Velstand, sikkerhed og stabilitet befordrede en gavnlig afpolitisering af samfundet (i modsætning til de totalitære massebevægelsers vanvid), og i flere stater forekom korruption stort set ikke.

Men de mange års fred og velstand har sløvet borgernes – samfundets – forståelse af at udvise rettidig omhu. De bemærkede ikke en orm, der gnavede sig ind i de statslige institutioner og efterhånden underminerede frihed, sikkerhed og velstand. Ormen – ormene – hed Gramsci, Lukacs, Adorno, Horkheimer og Marcuse. De var pionerer i en idéhistorisk kolbøtte: Frem til det 20. århundrede var næsten alt intellektuelt arbejde nært forbundet med et krav om frigørelse. Dette ændrede kommunismen (og i mindre grad nazismen, hvor der ikke blev tænkt ret meget).

Siden da har humaniora og samfundsfag, seminarer, skoler, medier og kirkelige organisationer været domineret af tyranniske ideologier som heterofobi, islamofili og klimareligion. Sproget og dermed undervisning og forskning blev hermed alvorligt kvæstet. Kritik blev afløst af politisk korrekt retorik og ensretning og foragt for faglig kundskab bredte sig.

Dette er baggrunden for, at beslutningstagerne i stat og kommune hverken kan eller vil meddele læreren og skolebørnene i zoologisk have, at lågen til rovdyrburet står åben. De – embedsmænd og politikere – har selv åbnet den, og nu vil de ikke indse, hvilke konsekvenser, dette fører til.

Fortsæt med at læse “Arabiske imperialister i Europa”

The Camp of the Saints and the Golden Dawn

By Fjordman

Ta inn hele skjermen 11.09.2013 200846The Camp of the Saints is a dystopian novel written by the French author Jean Raspail. Although it was first published as long ago as 1973, the author is still alive today. Now 88 years old, his brain remains remarkably sharp for a man his age.

Raspail has published many books, but the one for which he will be chiefly remembered is ironically his most atypical one. Over forty years ago, The Camp of the Saints predicted a Third World mass invasion of Europe, causing the downfall of Western civilization. This process was compressed in time so that what might take fifty years in real life took fifty days in the book. Also, the main bulk of illegal immigrants in the novel came from India. Today, while immigration to Europe comes from every corner of the planet, much of it comes from the Islamic world and Africa.

Apart from that, the novel was remarkably prescient in describing the dysfunctional mindset of the modern Western world. We have become so wedded to unsustainable humanitarian ideals that we are mentally incapable of defending our own continued national existence. When faced with millions of people coming from the global South, we simply raise a white flag and say that they are welcome to colonize our countries.

Or at least, that’s what our leaders and mass media do. Some of the natives are finally and belatedly starting to get restless about their state-approved ethnic displacement. Is this European awakening coming too late, or does it happen at the very last moment? Only time will tell. Jean Raspail was pessimistic on behalf of his native France in a new interview with him made in 2013.

In the generations that have passed since its original publication, The Camp of the Saints is no longer just a novel; it has now become actual reality in Europe. Hordes of illegal immigrants are entering the continent, sometimes by boat as in the novel, sometimes by other means.

In May 2011, I went for a trip to northern Italy. When visiting Pisa in magnificent Tuscany, I was greeted by sub-Saharan Africans selling Chinese-made authentic Italian souvenirs in the streets. Globalization is wonderful. I doubt all of these immigrants were in Italy and the EU legally.

For the first time in recorded history, the continent of Africa now has a larger population than the continent of Europe. What’s more, the already unsustainable African population is set to double in the coming two generations.

Africa is on the move, and it’s moving north. The Middle East and regions further east in Asia have already seen a growing influx of Africans. I visited Tel Aviv, Israel, in early 2013, for the first time in ten years. In just one decade, I saw many more Africans there than before. Obviously, Israel has some Ethiopian Jews, but Ethiopians have a distinct look. The ones I saw this time were often not Ethiopians. They were sub-Saharan Africans on the move out of Africa.

Ultimately, the intended destination for many of them is no doubt Europe, the promised land of milk and honey. The only response European political elites and the EU have to this is that it is “shameful” for Europe if foreigners trying to illegally enter and colonize Europe run into accidents along the way.

Meanwhile, the few people of European descent still left in Africa — mainly white South Africans — are being systematically wiped out in the most brutal manner possible. Africans wipe out the few Europeans in Africa, and then promptly follow them to Europe. Africa for Africans, and Europe for Africans, too.

One of the few contemporary scholars from Norway actually worth quoting is Sigurd Skirbekk, professor emeritus at the University of Oslo. Skirbekk questions many of the assumptions underlying Western immigration policies today. One of them is the notion that rich countries have a duty to take in all people from other nations that are suffering, either from natural disasters, political repression or overpopulation.

According to him, it cannot be considered moral of the cultural, political and religious elites of these countries to allow their populations to grow unrestrained and then push their excess population onto other countries.

Fortsæt med at læse “The Camp of the Saints and the Golden Dawn”

95% Of The Public Vote Agree With The EDL

BBC Sunday Morning Live Se også France: Front National now enjoys equal approval ratings with Socialist party Hvad de godt måtte snakke lidt om for min skyld, var hvad Enza Ferreri skrev forleden. Det gælder nemlig hele Europa:

I said it’s odd but in fact it isn’t. There’s a crucial reason why the decisions about mass immigration have been taken by the various successive governments from the post-war period to now without bothering to find out what the people actually wanted. Because politicians know extremely well that the vast majority of the British population do not want this large-scale demographic experiment performed on them, as all opinion polls clearly show. IMMIGRATION: UK PUBLIC WAS NEVER CONSULTED

“Allahu Akhbar” tyske kristne!

Neustadt- Hambach . Søndag den 27/10/13 blev der i den lokale evangeliske Pauluskirke afholdt en “Fredmesse”. Højedepunktet i den første del af arrangementet var en ægte muezzin og Imam Rai it Altindaay . Han er imam for den nyåbnede moske i Neustadt. Som fra en minaret lød den tre minutter lød lange bøn ” Allahu Akbar … ” gennem kirkerummet. De besøgende stirrede anspændt frem for sig under det muslimske bønnekald, mens Allahs navn blev proklameret i kirken. Video: Muezzinruf in der Pauluskirche Hambach med fotos af moddemonstranter (Snaphanens oversættelse)

Neustadt- Hambach ligger ironisk nok kun 30 kilometer fra Worms, hvor Martin Luther forsvarede sine skrifter mod Pavekirken den 16. april 1521 og blev erklæret fredløs af den katolske kirke. Sveriges nye ærkebiskop, Antje Jackelén, har vagt sig ordsproget “Gud är större”. Hvad hun selv lægger i det ved jeg ikke, men Uammah’en vil ikke kunne fortænkes i at tolke det: Allah er større end ærkebiskoppens gud. Sådan ser det også ud, når vi kaster et blik ud over resterne af europæisk kristenhed. Christopher Hitchens havde et skrapt blik for, hvordan flertallet vestlige kristne står forrest i forræderiet mod deres egen tro og civillisation. Paven og ærkebiskopper fordømte ikke Ayatollah Khomeini i 1989 – men Salman Rushdie. “Rushdie var mit 9/11”, sagde Hitchens.