Demography is destiny. London is no longer an english city. This is the formula for a one-party state.
Vesteuropæerne i dag minder en om jøderne i Tyskland efter januar 1933: Hvordan kunne halvdelen af dem forblive i landet vel vidende, hvad der var i vente for dem? Idag vil EU og de politikere, de stemmer på, afskaffe dem og deres nationer. De stemmer alligevel på dem.
Jeg har jævnaldrende venner, der stadig er socialdemokrater. De afstår fra at have indflydelse ved hjælp af dere kryds, hvilket viser, at demokratiet er inkompetent. Det har ingen aktuelle vurderinger, ikke engang blandt den såkaldte elite, er der nogen informeret vilje. Vi har fået at vide af bøsser, feminister og marxister, at vi skal skamme os, vi har lagt os til at dø åndeligt såvel som politisk. Når vi diskuterer politik, går det galt. De vælgere, der vil noget, er for dumme, og de vælgere, der ikke er for dumme, vil ikke noget.
Et-parti staten har Sverige for den sags skyld allerede opfundet i 1932, hvad vi har set siden, er rent teater, men svenske medier er dygtige til at vedligeholde illusionen. Det er intet under, de aktivt undergraver ethvert forsøg på ægte demokrati.
Det er et virkelig interessant Stockholm-Syndrom der foregår nu som da. Alle bevidste selvmord er en udfordring for tanken, men nationale og civillisatoriske selvmord er naturligvis mere interessante end individuelle, personlige. Hvorfor flygtede de ikke dengang, og hvorfor stemmer demokratiet ikke imod dem nu? Hvorfor er Vesteuropa – ikke øst – suicidalt? Hvorfor er demokratiet ikke rationelt og selvopholdende?
Antagelig først og fremmest fordi, dets vælgere er inkompetente. De stemmer på fantaster og utopister. “We must be mad, literally mad.”Man kan med god ret sige, at mange politikere ikke har opfundet den dybe tallerken, men de der stemmer på dem, har i endnu mindre grad.
Der er ikke i nogen større omfatning nogen folkelig fornuft, der griber ind og redder dem fra sig selv og deres egen manglende dømmekraft. Demokratiet er derfor antagelig dødsdømt. Andre kræfter vil tage over, heriblandt de virkeligt rige, og de hedder lige for tiden EU og alle de politikere og gidsler i Bryssel, de har betalt bestikkelselønninger. Demokrati er i dag en køn illusion.
“Alt hvad jeg elsker, har hvide mænd skabt”
Alt hvad jeg elsker, har døde (og nogle levende) hvide mænd skabt, hvad enten det er oliemaleriet, distikonen, kontrapunktet eller komedien, hvad enten det er Matthæus Passionen eller “Mestersangerne”, Schubert’s B-dur sonate eller Bruckners ottende, Chopins Nocturner eller Rameau’s “Pièces”, uanset om det er Velázquez dværge og hofnarre, Claude Lorrain’s skyer eller Giottos fresker, om det er “På Sporet af den Tabte Tid” eller “Pnin”, uanset om det er “Odysseen”, Goethes “Vest-Øst Divan” eller Rilkes Duino Elegier, Chekhovs historier eller Manns historier om Jaakob, hvad enten det er Château Margaux eller Château Lafite-Rothschild, hvad enten det er Statsoperaen Unter den Linden eller La Scala, katedralen i Amiens, Basilica dei Santi Giovanni i Venedig eller Basilica di San Francesco i Assisi, “A Clockwork orange” eller “Barry Lyndon”, for ikke at nævne racercyklen, chaiselongen, spisevognen, fyldepennen, det tredelte jakkesæt, Crockett & Jones sko eller selvsiddende nylonstrømper. Michael Klonovsky. tysk journalist og forfatter. (Snaphanens oversættelse)
Der er en ekstra søndagsdosis vestlig civillisation her: SR 2 Alma och Gustav Mahler. Sandt at sige er Alma som komponist hurtigt overstået, men det er jo SR, og det er glimrende trods det. Den eminente Eric Schüldt har også Mina Drömmars Stad om Paris, hvor jeg boede et år for fyrre år siden, men hvor jeg i dag har betydeligt mindre lyst til at komme.
Paris er, ligesom London, Stockholm, Gøteborg og Malmø, ødelagte byer i al fremtid. Jeg rejser ikke, for at besøge dem. Hellere til Prag, Budapest, Warszawa eller Zagreb. Eller Trieste, James Joyce’s by, hvor jeg har været en sommer og nydt de varme nætter, og hvor den forrygende Italo Svevo skrev en roman om blandt andre ting, at at ryge den sidste cigaret: Zenos bekendelser. Om at leve eller ikke turde leve. Den tiltalte mig, for jeg har altid syntes, livet er skræmmende. Det burde være reserveret for de særligt modige eller for følelsesløse psykopater..
Kan man være skønånd i en civilisatorisk forfaldsperiode uden at kommentere den?
Fortsæt med at læse “Black Pigeon: Britain Abolishes Itself”









