To store muslimske paraplyorganisationer i Schweiz tager deres skæbne i egne hænder: De forbereder valg til et “parlament”, som skal repræsentere alle muslimer, der bor i Schweiz. Parlamentet, “Umma Schweiz” kan være dannet i 2013, siger Farhad Afshar, formand for de islamiske organisationer i Schweiz (Kios). Et prøvevalg skal afholdes i efteråret i Basel. Falder det godt ud, kan der afholdes valg i hele Schweiz til vinter, siger Afshar. Enhver muslim bosat i Schweiz skal kunne kandidere hvis han accepterer vedtægterne. I øjeblikket arbejder en kommission bestående af eksperter fra den offentlige lov og islamisk lov, på at udvikle statutterne for den nye forsamling, siger Afshar. Fællesskabet bør være i overensstemmelse med føderale og kantonale lovgivning.
Ingen statsstøtte til “Umma Schweiz”: Parlamentet er beregnet på at give omkring 400 000 muslimer i Schweiz én stemme til at tale om deres bekymring overfor de politiske myndigheder i Schweiz at passere, siger KIOS præsidenten.. Afshar forventer ikke, at staten blander sig i dannelsen af en muslimsk paraplyorganisation. Han respekterer den klare adskillelse mellem kirke og stat i Schweiz. Schweizer Muslime planen Parlament, Muslime gründen in der Schweiz ein «Parlament» (Snaphanens oversættelse)
To bil or not to bil
Normalt ville betalingsringen være et emne, jeg ikke havde nogen mening om, men da jeg har bilet i København de sidste 14 dage, har jeg en mening alligevel. Det er virkelig de helt store pincipielle sager, RAF regeringen har på dagsordenen: Fedtskat, højere bøder for ulovlig rygning, betalingsring og mon ikke også snart det ultimative vanvid, en svensk sexköpslag? Resten bestemmer EU vel alligevel.
Som man kan se på grafikkerne, er biltrafikken over kommunegrænsen steget forbløffende lidt på de 40 år siden 1970. Hen over “søsnittet” mod centrum, altså den inderste del af København Kommune, er den faktisk faldet siden 1970. Hvad har da ændret sig ? Jo, kommunen har nedlagt i hundredevis af parkeringspladser, ALLE tidligere to-sporede gader – Jagtvej, Østerbrogade, Gl Kongevej, Veserbrogade osv. er blevet en-sporede. Dvs. at nogenlunde den samme bilmængde skal køre på den halve plads. Dertil er der kommet over dobbelt så mange trafiklys, som da jeg kørte byen tynd i taxi fra 1975-1980. Kommunen har gjort hvad den kunne, for at skræmme bilerne ud og brandbeskatte resten med parkeringsafgifter og bøder. Hele idéen med at have for få parkeringspladsen berettiger jo deres korps af kleptomaner, der udskriver bøder efter behag. Men det er ikke nok, synes den umættelige, røde kommunekasse. Resultatet af al kommunens møje: Dårligere trafikafvikling, mere trængsel, men lad være med at påstå, det er bilmængdens skyld.
Så nu skal hele byen ligne Vorbasse Boulevard på en søndag i kirketiden, eller det Nørrebrogade som Klaus Bondam fik begået et næsten vellykket, radikalt mord på. København er en metropol, der skal møbleres om efter model Virum, dødens ultimative forstadspølse, og Helle Thorning er parat til at begå harakiri, for at gennemføre SF-ernes provinsielle tvangstanke, men gennemfør det endelig og vis os at S kan komme ned under 20 %. Måske man skal være glad for, at RAF regeringen holder sig til “de nære sager,” hvad kunne de ikke forkludre, hvis de begav sig på de større linjer? Trafikken gennem kommunegrænsen og søsnittet 1970-2010. – Steen, blogger og heldigvis snart cyklist igen.
Author and columnist Mark Steyn talked about topics such as American culture, free speech, terrorism, the economy, and the worldwide demographic shift to Muslims.
Overbefolkning er et ligeså farligt og uløseligt problem som islam. Overbefolkning fører til mangel på rent vand og mad, græsnings- og dyrkningsarealer og fattigdom hos både stater og de enkelte familier. Voldelige konflikter om plads og resurser udspilles dagligt i de hårdest ramte områder. Desuden bliver fattige og dårligt uddannede lettere ofre for religiøs fanatisme. De enorme flygtningestrømme mod vestlige lande følger lige i kølvandet. Den eneste humane løsning på overbefolkning er at betale fattige folk i fattige lande for at få færre børn. Det er netop, hvad man nu gør i Indien “Forget the baby bonus, Indian newlyweds get cash not to have children”
Istedet for at lade ulandshjælpen gå til administration, korrupte magthavere og fejlslagne projekter, bør de gives direkte til folk over f.eks. 25 år, som får ingen eller kun få børn. De nobelprisvindende mikrolån har vist, at det er muligt at sende små kontantbeløb ud i områder med dårlig infrastruktur, jævnligt.
Derved vil fattige kunne uddanne og brødføde de få børn de får, istedet for at føde en masse børn i håbløse opvækstbetingelser, i håbet om, at bare en af dem får succes, så de kan sikre den øvrige familie og forældrenes alderdom. Dette er den eneste vej til at skabe den uddannede og mætte middelklasse, som er grundlaget for succesrige samfund.
Verdens rige lande giver 120 milliarder dollars i ulandshjælp om året. For de penge vil man kunne give 328.767.123 familier en dollar dagligt året rundt. Overbefolkede lande bør under ingen omstændigheder modtage udlandshjælp, med mindre de sætter aktivt ind med folkeoplysning om familieplanlægning.
Første lange fængselsdomme for muslimsk homo-chikane
One gay resident of Derby summed up the atmosphere in the area.‘It used to be lovely round here,’ he said.
Kyrkbacken på Hven set fra Rungsted Havn, C.F. Hansens Hørsholm Kirke og kapel, Karen Blixens Rungstedlund, Øresundsbroen set fra Skodsborg, J.F. Willumsens hus på Strandagervej, med maleren selv som arkitekt. (klik. f. helskærm)
Siden bogen udkom, er det blevet klart for mig, at situationen er endnu værre, end jeg troede. Folk, der i årevis er blevet brutalt angrebet af de nye Quislinger, har fået endnu flere tæsk efter 22. juli. De har nu bestemt sig for, at det er bedst at holde lav profil. Derimod har jeg fået støtte fra almindelige norske borgere i private meldinger.” [..]
Du både kritiserer og forsvarer bloggeren Fjordman, som Breivik citerer flittigt i sit manifest. Hvordan opfatter du hans rolle i forbindelse med Breivik?
”Som jeg skriver i bogen, så følte jeg på et tidspunkt – af forskellige grunde – at det var bedst ikke at have noget med Fjordman at gøre. Men da han blev dæmoniseret efter 22. juli og beskrevet som medskyldig i Breiviks gerninger, følte jeg bare stor sympati for ham. Hos mange andre islamkritikere var instinktet at distancere sig til Fjordman, fordi de var bange for at blive sat i samme bås. Det var trist at være vidne til. Som Benjamin Franklin sagde til sine kolleger, da de signerede Den Amerikanske Uafhængighedserklæring: ”We must all hang together, or assuredly we shall all hang separately.” En historie der må fortælles. Interview med Bruce Bawer.
Excerpt from Bruce Bawer’s The New Quislings: How the International Left Used the Oslo Massacre to Silence Debate About Islam.
It did not take long for Norway’s New Quislings to rally around a new label for their enemies: “Eurabia writers,” “Eurabia conspiracists,” “Eurabia propagandists,” or some variation thereupon. One of the first to employ this label was Sindre Bangstad, a social anthropologist at the University of Oslo, who in the Danish newspaper Politiken used Breivik’s atrocities as a club with which to beat a wide range of adversaries. He went, for example, after Walid al-Kubaisi, an Iraqi Norwegian writer whose website is called Opplyste Muslimer (Enlightened Muslims). Walid is one of the bravest people in Norway and one of its most fervent defenders of individual liberty—yet Bangstad smeared him as a “Eurabia literature propagandist” and mocked him for having assumed, in the first moments after the explosions in Oslo, that they were the work of Islamic terrorists.
What is “Eurabia”? The word refers to the book of that title by the scholar Bat Ye’or, who describes how various obscure European commissions, committees, and such have smoothed the way for the Islamization of Europe. Since July 22, the book Eurabia has repeatedly been characterized in the Norwegian media as pure fantasy; on the contrary, it is a sober work of solid documentation, and anyone who wishes to try to refute it should do so by resorting to facts, not by smearing it as baseless propaganda. Ye’or has studied a small library of obscure agreements produced by diplomat meetings, conferences, conventions, and the like over recent decades, and has found what she considers an unsettling pattern of “informal alliances” between European officials and their Mediterranean Arab counterparts that take place under the umbrella of something called the Euro-Arab Dialogue, which dates back to 1974. Bat Ye’or considers these alliances to be characterized by a European deference toward Muslim values, sensibilities, and sensitivities, a pattern she likens to the historical subordination of non-Muslims in Islamic countries. These agreements, in her view, have been instrumental in producing an increasingly Islamized Europe in which government leaders are quick to give way to Muslim wishes and demands and loath to defend Western values and principles—thus, Eurabia. Ye’or is no shrill self-promoter, and her books are hardly the punchy screeds they have been made out to be; on the contrary, they are dry, sober, and packed with long, thoroughly footnoted quotations. The serious and responsible way for an opponent to respond to such work is by challenging the facts or the interpretations thereof; it is not to name-call, to describe her as a street-corner hatemonger or a reckless peddler of baseless conspiracy theories.
Bangstad also went after the Progress Party and its former head, Carl I. Hagen: “We don’t know when Carl I. Hagen began to read the type of Eurabia literature that Anders Behring Breivik has also read, but it is well documented that he and several of his fellow party members have read precisely that type of literature.” As in any totalitarian society, it was now apparently an offense in Norway simply to have read certain books that the country’s new Public Enemy Number One had also read. (By the same logic—in fact by far better logic—one would expect that after 9/11, Madrid, London, Beslan, Bali, Mumbai, and so forth, it would be forbidden to read the Koran.)
Bangstad had more to say:
Anders Behring Breivik . . . has read widely in the racist and Islamophobic literature, from the Israeli right-wing extremist Bat Ye’or by way of the American-Norwegian neoconservative Bruce Bawer to the Norwegian professor emeritus in sociology Sigurd Skirbekk. . . . Hereafter it will be difficult for editors and intellectuals to minimize the existence of Islamophobia in Norway, and it will, if possible, be even more difficult to claim that racists’ and Islamophobes’ words are just words. . . . Anders Behring Breivik has, by his actions, set himself up against history. Multicultural Norway has come to stay. No pasaran—the line is drawn here.
Those last words, of course, were a quote from Che Guevara—which gave a helpful hint as to exactly where, ideologically, these nasty lucubrations had their origin. (Though it should have been No pasarán, with an accent over the third a.)
Det Muslimske Broderskab forklaret på 3 minutter. Det Islamiske Broderskabs motto: “Allah er vores mål. Profeten er vores leder. Koranen er vores lov. Jihad er vores vej. At dø for Allah er vores højeste håb.” En af deres tilhængere har netop fået en Nobelpris. Tja, dynamittens opfinder giver penge til islam – hvilken ironi. Villy Søvndal siger, at vi bare skal sove videre og lade være med at bekymre os om deres “bløde sharia”. 3-minutters kursus. Af Nicolai Sennels
Ray Honeyford vandt og tabte
– “As his obituary in this newspaper yesterday reminded us, Ray Honeyford was nothing if not outspoken. In 1984, he was forced from his job as a school headmaster in Bradford for challenging the multiculturalist orthodoxies that had taken a grip on the education system, and on much of public life. He accused the race relations lobby of fostering “a whole set of questionable beliefs and attitudes about education and race which have much more to do with professional opportunism than the educational progress of ethnic minority children”. Mr Honeyford believed that multiculturalism was doing a disservice to children from immigrant backgrounds, who were denied the benefits of full integration with the society into which they would grow up.”
“His bitterness over the treatment he endured was not mitigated by the fact that multiculturalism was later disavowed by many of those who once championed it most assiduously. The bombings on the London transport system in July 2005 led to a recantation by the last government, many of whose members had been among Mr Honeyford’s most vociferous detractors. Today, it is a commonplace for politicians on the Left to acknowledge that separation of ethnic groups was a mistake, leading to communities in our cities living parallel lives and hardly ever meeting, let alone integrating.The lesson here is that shutting down debate about cultural assimilation is short-sighted and dangerous. Mr Honeyford’s lesson, As English stops being the first language of most London children, is Britain ready for the great integration challenge?” –Artikkelen som kostet Ray Honeyford jobben.
BBC føler sig naturligvis kaldet til at gå i rette med Honeyford. Roger Scruton og The Mail har de eneste omtaler endnu, der er rigtig indignerede på Honeyfords vegne:
The great Irish writer C.S. Lewis once said that ‘of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive’. That is a perfect description of the bullying authoritarianism bred by the dogma of political correctness.
In the name of promoting tolerance, race-fixated zealots exercise the most extreme intolerance, suppressing free debate and indulging in witch-hunts against anyone who dissents from their creed of multi-cultural diversity.
Ray Honeyford: A victim of a gross injustice. The portrayal of him as a racial bigot could not be further from the truth
Nothing ever exemplified this pattern of behaviour more graphically than the downfall of former Bradford headmaster Ray Honeyford, who died yesterday, aged 77…..Like a character in George Orwell’s 1984, he was deemed to have committed a crime for expressing his views. Branded a racist, he was turned into a figure of national notoriety by a noisy alliance of Left-wingers, municipal ideologues and professional grievance-mongers. A prophet sacrificed to appease the mob.
“Everything Ray Honeford said is now the official of our major political parties: too late, of course, to achieve the results that he hoped for, but nevertheless not too late to point out that those who persecuted him and surrounded his school with their insane chants of “Ray-cist” have never suffered, as he suffered, for their part in the conflict…….This was one example of a prolonged Stalinist purge by the educational establishment, designed to remove all sign of patriotism from our schools and to erase the memory of England from the cultural record. Readers will be grateful for the life of this exemplary, heroic and profoundly gentle man, who was prepared to pay the price of truth at a time of lies.” Roger Scruton: In Memoriam i The Salisbury review.
De flesta asylsökande kommer från diktaturstater eller områden som härjas av krig, inbördeskrig, rättslöshet eller fattigdom. Man kan fly av olika skäl; av att man de facto är förföljd, av att man med rätt eller orätt känner sig hotad eller att det land man bor i har drabbats av kaos som gör det svårt att leva där eller man kanske helt enkelt flyr en ekonomisk misär.
Att söka asyl i Sverige är inte detsamma som att vara politisk flykting. Många människor söker sig till Sverige därför att man kan leva ett bättre liv här och att vi har ett socialt skyddsnät. Det är Migrationsverkets och migrationsdomstolarnas uppgift att utvärdera varje enskilt ärende för att avgöra om ansökaren är flykting eller inte. Enligt Migrationsverkets uppgifter (2010) är endast 23% av de som beviljas permanent asyl flyktingar, resten får asyl antingen av skyddsskäl (68%) eller synnerligen ömmande omständigheter (9%). Ribban ligger med andra ord inte särskilt högt och Sverige beviljar per capita ett betydligt större antal ansökningar än de EU-länder vi normalt jämför oss med.
Utlänningslagen som ligger till grund för Migrationsverkets och migrationsdomstolarnas bedömningar har röstats igenom i riksdagen av en bred majoritet av folkvalda (och högt avlönade) ledamöter. Eftersom en av riksdagens främsta uppgifter är just att stifta lagar är dess existens i grund och botten meningslös om dessa lagar reduceras till någon slags rekommendationer som det står individen fritt att följa eller att bryta mot. Om riksdag och regering ifråntas sin auktoritet att fatta för individen bindande beslut uppstår ett tillstånd av anarki, ett tillstånd som riskerar att skapa utåtgående, snarare än inåtgående migrationsströmmar.
De holdt et møde om højreekstremismen, og så mødte den selv op:
The scene is Brussels University, l’Université Libre de Bruxelles. A debate is supposed to take place between Caroline Fourest and the historian Hervé Hasquin. The general theme of the conference is “Has the far-right become respectable?”
“Det var det bästa jag läst på länge,” skriver en kommentator til Sten Levanders kronik, der et et frontalopgør med samtlige dogmer i svensk kriminalpolitik. Ingen af de ganske få politikere, der har turdet ytre sig om Malmøs vej til fallitbo, har været i nærheden af at stille den rigtige diagnose. Vil de anvende den, når de får den foræret og når den udstiller deres enestående inkompetence, eller vil de hellere gå i fakkeltog? Sveriges tredjestørste by er på spil:
Sociologi är ingen exakt vetenskap men vissa samband är så starka att de liknar naturlagar. Lågt socialt kapital generellt, låg kollektiv förmåga i lokala bostadsområden, för lite informell social kontroll – det ger problem. Accepterar man segregation, kapitulerar inför multikultur och samtidigt reducerar den formella sociala kontrollen (polis och rättsväsen) – då får man stora problem.
Psykologi är inte en exakt vetenskap, men inlärningslagarna (morot och piska) fungerar på krokodiler såväl som kriminella. Om ett brott av 25 lagförs och påföljden upplevs som bagatellartad relativt vinsten med de 24 andra – då lär man sig något. Vi vet mycket om socialisationsprocesser och utvecklingspsykologi, för normala såväl som sårbara barn. Vi vet hur ett kroniskt kriminellt livsförlopp formas. Och vi vet mycket om grupp-processer. Sådan kunskap står sig slätt när den strider mot den politiska “värdegrunden”. Denna dumdryga svenska naivitet är grundorsaken till problemen i Malmö.[..]
I TV-Avisen i går havde en storstilet politiaktion slået til mod “grupperinger i bandemiljøet.” Det er DR i rollen som mentale svenskere. Ude i virkeligheden skete der det, at politiet slog til mod indvandrerbander. Malmø er der hvor man ender, hvis politiet ikke lykkes, det burde kunne skræmme enhver. Også i Danmark er disse problemer politikerskabte og nedtonet af journalister, de er bare mindre fremskredne og DR er ikke sådan at skræmme.
Psykologisk analyse: Islams krig mod kvinders lyst Af Nicolai Sennels
Tilbage i sommeren 2010 deltog jeg i et symposium på FrontPageMagazine, ledet af Jamie Glazov. Udover undertegnede, deltog forfatter, underviser i psykoanalyse og terapeut Dr. Joanie Lachkar fra Californien; Dr. David Gutmann, professor emeritus fra Northwestern University’s afdeling for psykologi i Chicago; og Dr. Nancy Kobrin, psykoanalytiker og Ph.D. i lingvistik.
Sennels: Mine observationer er, at en opvækst i den muslimske kultur er psykologisk usundt af flere grunde. Den positive holdning til vrede og det stærkt narcissistiske æresbegreb forhindrer mange muslimer fra at modnes som mennesker. Sammen med en racistisk og aggressiv holdning overfor ikke-muslimer, en stærk identifikation med det muslimske fællesskab (umma’en) og midalderlige religiøse dogmer på bekostning af sund fornuft, menneskerettigheder og videnskab, gør den muslimske mentalitet det umuligt for de fleste muslimer at integrere sig i vores demokratiske, sekulær og civiliserede vestlige kultur. Og mere end det: Det gør muslimerne til mindre glade og mindre mentalt sunde mennesker. Sådan vil det være, når kernen i en kultur er baseret på undertrykkelse af seksualitet og kvindelige kvaliteter.
Der er ingen tvivl om, at muslimske mænds negativt syn på kvinder har en høj pris ikke kun for kvinderne, men også for mændene og den muslimske kultur i almindelighed. Vi mænd får en lang række menneskelige kvaliteter forærende, når vi åbner op for kvinder: Blandt de vigtigste er mere empati, større evne til at fungere i grupper uden at skabe hierarkier og mere modne måder at opleve og udtrykke vores følelser på.
Hvis vi ser bort fra flere gamle naturreligioner og østlige religioner såsom hinduisme, taoisme og buddhisme, var Gustav Jung (1875-1961) den første i Vesten til at opdage betydningen af at åbne op til det modsatte køn: Mænd, der undertrykker kvinder, bliver aldrig rigtigt voksne. Generte nørder og aggressive mandschauvinister er de to mest almindelige mandetyper, når det gælder mænd uden kvindelige kvaliteter. Under alle omstændigheder et barnligt følelsesliv resultatet. Begge typer er ofte ensomme, føler sig “tomme”, er seksuelt frustrerede og har i mange tilfælde behov for pervers adfærd, for at få udløst deres seksuelle spændinger. Desuden har de let til depression og mangler oftest sociale kompetencer. Da aggression ses som positivt i den krigerlignende muslimske stammekultur, er sidstnævnte mandetype oftest resultatet i islamiske samfund. En nylig undersøgelse i Tyskland, ledet af den tidligere tyske justitsminister Christian Pfeiffer konkluderede, at “religiøse muslimske drenge er mere voldelige”. Ifølge Pfeiffers enorme forskningsprojekt, der inkluderede intense interviews af 45.000 teenagere, dyrker muslimsk kultur en usund og aggressiv machoholdning blandt muslimske mænd.
Når det kommer til mænds manglende motivation for at bringe kvinder seksuel nydelse, har dette alvorlige konsekvenser ikke kun for kvinden, men også for mændene og kulturen i almindelighed. Ønsket om at gøre sin partner lykkelig – ikke mindst seksuel lykke – er jo selve sjælen i kærlighed. Mænd, der ikke har dette ønske, vil blive afskåret fra modnende erfaringer med den visdom og det følelsesliv, som kun kvinder udtrykker fuldt ud. Dette efterlader mænd mindre modne og mindre lykkelige. Pointen er, at jo mere du giver, jo mere får du – på alle niveauer. Mænd, der med glæde ser sig selv som en kilde til glæde, tilfredshed og lykke for deres kvindelige partner, har fundet nøglen til deres egen menneskelige vækst og et succesfuldt parforhold. Eftersom islam og den muslimske kultur forhindrer mænd og kvinder i at kunne mødes som ligeværdige partnere, er muslimerne afskåret fra denne vigtige årsag til lykke og modenhed. Resultatet er den umodne måde at håndtere følelser, der generelt karakteriserer muslimske samfund. Udbredelsen af de islamiske skrifter og muslimske mænds undertrykkelse af kvinder og dermed afskærelse fra kvindelige kvaliteter, er den vigtigste årsag til lidelse og had i islamiske samfund. Det kan ikke overraske nogen, at terror udgår fra sådanne en kultur.
– Det er ikke nogen populær journalistgenre, der dyrker man de modsatte enkelttilfælde, der er så lidt repræsentative for voldssituationen som muligt. I Sverige f.eks. racistmordet på tjekken Johnny Rhon og i Norge racistmordet på Benjamin Hermansen. De siger intet om fordelingen af volden mellem europæere og indvandrede fra navnlig den tredje verden. Hvis man holder sig til drab, hvor tallene endnu er ret små, så har indvandrere fra 1981-2012 dræbt 72 svenskere og i Norge 58. Det er cirka fire om året i Sverige, men tallet er kun groft vejledende blandt andet fordi svenske læger er dygtige og en hel del lige akkurat klarede sig fri af drabsstatistikken og:
I Skåne var der f.eks. i nogenlunde samme periode 69 uopklarede mord, hvor en del høre med på listen. Jeg husker en del, der har “indvandrer-mod-svensker-karateristika,” som f.eks. ung mand står ved stoppested i Malmø, får umotiveret en kniv i maven og forbløder på stedet. Uopklaret. Jeg skønner derfor at minimum 100 svenskere har mistet deres liv på 30 år som en direkte følge af Riksdagens indvandringspolitik. Når det kommer til voldtægt og almindelig grov vold, må man formode at disproportionaliteten bliver langt, langt mere grotesk, og vi har for Sveriges vedkommende 100.000 ofre i alt om året, men vi har ingen statistik på det og medierne prøver at holde det som en hemmelighed, hvorved de efterhånden tilhører en klasse af forbrydere, der bør have en kategori i straffeloven helt for sig selv. Ofrene er usynlige, Henning Mankell fletter dem ikke ind i en krimi, Gellert Tamas skriver ikke debatbøger om dem, deres pårørende optræder aldrig i TV’s morgensofaer, de har på en måde aldrig eksisteret.
Men når ikke engang ofrene for denne blidt kværnende, eskalerende massakre kræver en hæderlig presse og en ændring af indvandringspolitikken, er der intet at stille op mod situationen andet end at insistere på sandheden om, hvem der optræder voldeligt mod hvem. Der findes rigtignok en racisme og et had, men den er i det store hele ensrettet mod oprindelige europæere. Mønsteret er det samme i hele Europa. Det vil holde sig indtil den dag, det ikke er holdbart længere. For presse og politikere må man da håbe, at den dag ligger rigtig-rigtig langt ude i fremtiden og at de har kuffertten pakket og bankkontoen fyldt op, for “fremtidssikrede” er hverken de eller situationen. Den er som Nobels nitroglycerin inden han opfandt den transportsikre katastofe, dynamitten.
Muslimsk ekstremist vil islamkritik i England til livs
Utroligt nok, får han politisk medvind:
A Muslim activist group with links to the Muslim Brotherhood has asked the British government to restrict the way the British media reports about Muslims and Islam.
The effort to silence criticism of Islam comes amid an ongoing public inquiry into British press standards following aphone-hacking scandal involving the News of the World and other British newspapers. But in a move that many worry will result in government regulation of the Internet, Lord Justice Leveson, a British judge who serves as Chairman of the inquiry, now says he wants to include Internet bloggers into any system of press regulation that he proposes.Observers say the Leveson Inquiry’s effort to regulate blogging, combined with the Muslim attempt to ban negative reporting about Islam, poses a clear threat to free speech in Britain.[..]
The late Christopher Hitchens described Bunglawala this way: “A preposterous and sinister individual named Inayat Bunglawala, assistant secretary general of the Muslim Council of Britain and a man with a public record of support for Osama bin Laden, was made a convener of Blair’s task force on extremism despite his stated belief that the BBC and the rest of the media are ‘Zionist controlled.’“British Muslims Try to Ban Negative Reporting of Islam
Svensk pensionsalder på 75 ?
Jobba till 75?
Sa du 75, Fredrik!?
När folk är utslitna redan vid 60?
När den politiska eliten drar sig tillbaka vid 50.
Till ett behagligt liv i värmen och ägnar sig åt golf.
Och grillning.
Skulle inte tro det, Fredrik.
Det är inte det att vi inte förstår.
Vi förstår att pengarna inte räcker.
Vi fattar att det kommer in mindre än vad som går ut.
Och att det hållit på så i många år.
Vi begriper att det inte går att hålla på så.
Men vi förstår en annan sak också.
Vi förstår varför pengarna inte räcker.
Man ser hvilken vej svensk velfærd går. Finansminister Anders Borg er en begavelse. Han betyder det samme for fortsættelsen af en forrykt svensk indvandringspolitik, som Albert Speers dygtighed betød for forlængelsen af Nazi-Tysklandskrigsførende evner, men for enden venter sammenbruddet alligevel. En veninde kommenterer: “Et krav om, at svenskerne skal arbejde, til de er 75 år, skyldes ikke, at forholdene skal forbedres for svenskerne, men at regeringen så stadig kan forsørge uproduktive udlændinge. Først åbner man grænserne fuldstændigt, og så kræver man, at de indfødte skal forsørge dem. Noget mere svinsk skal man lede længe efter.” Det er en variant af en gammel ven, der sagde: “Detta är förste gången i världshistorien som en demokratisk vald regering tvingar sit eget folk at bekosta sin egen kolonisering“. Kortere kan det ikke siges.
Hirsi Ali bringer kristenforfølgelser på Newsweeks forside
“We hear so often about Muslims as victims of abuse in the West and combatants in the Arab Spring’s fight against tyranny. But, in fact, a wholly different kind of war is underway—an unrecognized battle costing thousands of lives. Christians are being killed in the Islamic world because of their religion. It is a rising genocide that ought to provoke global alarm.”
“The portrayal of Muslims as victims or heroes is at best partially accurate. In recent years the violent oppression of Christian minorities has become the norm in Muslim-majority nations stretching from West Africa and the Middle East to South Asia and Oceania. In some countries it is governments and their agents that have burned churches and imprisoned parishioners. In others, rebel groups and vigilantes have taken matters into their own hands, murdering Christians and driving them from regions where their roots go back centuries.” [..]
“So let us please get our priorities straight. Yes, Western governments should protect Muslim minorities from intolerance. And of course we should ensure that they can worship, live, and work freely and without fear. It is the protection of the freedom of conscience and speech that distinguishes free societies from unfree ones. But we also need to keep perspective about the scale and severity of intolerance. Cartoons, films, and writings are one thing; knives, guns, and grenades are something else entirely…….Instead of falling for overblown tales of Western Islamophobia, let’s take a real stand against the Christophobia infecting the Muslim world. Tolerance is for everyone—except the intolerant.” Ayaan Hirsi Ali:The Global War on Christians in the Muslim World.Det “liberale” Newsweek fusionerede i 2010 med The Daily Beast.
Geert Wilders udkommer 1. maj 2012 Af Nicolai Sennels
Geert Wilders længe ventede bog kan nu findes på Amazon.com. under titlen: “Marked for Death: Islam’s War Against the West and Me.” Vi må dog vente nogle måneder på at kunne læse den, da den først udkommer på den dag, hvor de partier, der priser islam, multikultur og indvandring, afholder kampdag (1. maj):
Amazon om forfatteren: “Geert Wilders is a politician and leader of the Party for Freedom, the third-largest political party in the Netherlands. He is also known as an outspoken opponent of Islam. Wilders has campaigned to stop the “Islamisation of the Netherlands” and has also worked to have the Quran banned in the Netherlands. An advocate of ending immigration from Muslim countries, Wilders also supports banning the construction of new mosques. His controversial film about his views on Islam, Fitna, received international attention, and resulted in him being banned from the UK during part of 2009. During 2009, the Amsterdam Court of Appeal ordered Wilders’ prosecution for “incitement to hatred and discrimination.” On June 23, 2011, Wilders was acquitted of the charges. He lives in the Netherlands with his wife.”
Man ser, hvordan han poserer med løftet hageparti indtil den sidste flash er fyret af. Han burde bede om provision fra pressen som den guldkalv, han har været, og på sin side takke dem for at have hævet ham fra ubetydelighed til celebritet. Han viser sine håndjern, blandt indviede – det vil sige advokat Lippestad, der på Breiviks vegne krævede ham løsladt, – åbenbart en højreekstrem hilsen. Muligvis denne:
«The military salutation of the PCCTS, Knights Templar is the clenched fist salute. The raised fist salute consists of raising the right arm with a clenched fist (preferably with a white glove). The clenched fist symbolizes strength, honour and defiance against the Marxist tyrants of Europe while the white glove symbolizes purity, duty, kinship and martyrdom. » Anders Behring Breivik
“Man kan ikke løse problemerne, hvis man kalder ghettoområderne noget stigmatiserende,” hedder det. Problemet er, at man ikke kan løse dem, lige meget hvad man kalder en ghetto – andet end at hælde flere penge i dem, som der er årtiers erfaring for, heller ikke hjælper. Forleden sagde et byrådsmedlem om Vollsmose, at “vi indrømmer at byrådets 29 medlemmer reelt ikke aner, hvad de skal stille op.” Bortset fra at hælde 58 mio i bydelen til ingen verdens nytte. Så er det fornuftigere at døbe dem om. Hvad er der galt med det “de sensible zoner?”
Belastede boligområder som Gellerup i Aarhus, Vollsmose i Odense og Tingbjerg i København samt 25 andre kan snart sige sig fri for at være ghettoer.
I hvert fald hvis det står til boligordførerne for de tre regeringspartier. Kristeligt Dagblad erfarer fra Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, at regeringspartierne i begyndelsen af marts vil drøfte fremtiden for landets udsatte boligområder, og her ser det stærkt omdiskuterede ghettoprædikat ud til at ryge i den politiske skraldespand – muligvis sammen med listeopgørelsen.
”De her områder har problemer nok i forvejen, så vores retorik skal tale områderne op i stedet for at stemple dem som ghettoer. Jeg har ingen stålsat holdning til, om der skal være en liste eller ej, men hvis organisationerne ikke synes det og i stedet vil stille andre kriterier op for hjælp til områderne, så fint med mig,” siger Özlem Cekic, social- og boligordfører for SF.Ghettoprædikat kan snart være fortid,Ghetto-stempel skal være fortid
Tyske politikere: Sharia bør indføres i Tyskland
Af Nicolai Sennels
Den socialdemokratiske indenrigsminister for delstaten Rheinland-Pfalz, Jochen Hartloff: “Sharialov, i en ‘moderne form’, er bestemt acceptabelt i Tyskland. … Islamisk moral er bestemt en mulighed, når det kommer til civilretten.” Den konservative parlamentsmedlem Michael Frieser tilføjer, at “Muslimske fredsdommere kan måske bruges til at forberede grundlaget for en civilretlig dom. … han ikke har noget imod indvandrere, der søger domme som passer til de juridiske systemer, de er vant til. Det kan i sidste ende tjene årsagen til integration”. Jeg vidste ikke, at de også har shariadomstole i Grækenland:
“In an interview with the Berlin tabloid BZ, Hartloff said that Sharia law, in a “modern form,” would be acceptable in Germany. In comments published on Friday in the center-left daily Süddeutsche Zeitung, he added that Islamic moral code “is certainly conceivable when it comes to questions pertaining to civil law.” …
Mayer, a legal expert, demanded Hartloff’s resignation. “It is inconceivable that a justice minister fosters such ideas,” he told Bild. “There is no room in Germany for Islamic law. The Sharia is barbarous and inhuman in all its forms.” …
If Germany were to introduce parts of Sharia law, it wouldn’t be the first European country to do so. Sharia councils have long been operational in Britain, most often focusing on issues dealing with marriage and divorce. Such courts also exist in parts of Greece, much to the chagrin of conservative politicians in Athens. …
Hartloff, a politician from the center-left Social Democrats, made clear that he was referring specifically to family law issues such as divorce settlements and alimony, but also certain instances of contract law in which devout Muslims seek to avoid paying interest. Applying Sharia rules, he said, could help avoid hostility in such cases. … Some politicians in Germany, however, are not opposed to at least considering Hartloff’s proposal. Michael Frieser, expert on integration issues for conservatives in German parliament, said that Muslim justices of the peace could perhaps be used to prepare the groundwork for a civil law judgement. He told the Süddeutsche Zeitung that he has nothing against immigrants seeking judgements according to the legal systems they are used to. “That can ultimately serve the cause of integration,” he said.“Sharia in Germany? Politician Blasted for Support of Islamic Law.